Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutaan sitten vaan asumaan Suomessa. Mikä olisi hyvä kaupunki?

Vierailija
24.07.2012 |

onko se pk-seutu? Vai Tampere?

Turkuakin mietin, mutta taitaa olla aika ns.köyhä kaupunki kuitenkin..

Kiitos vastauksista!

Niin ja kaksi lasta, 8 ja 5v

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entä missä työt ovat? Toivotteko esim. väljää asumista vai aktiivista kaupunkielämää? Helsinkiläisenä suosittelen tietysti Helsinkiä mutta mukavia nuo muutkin ovat, tai esim Kuopio myös aika kiva kaupunki mielestäni. Helsinki on kallein asuinkustannuksiltaan, mitä haluatte asumisen tasolta?

Vierailija
2/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteitä.

No, en kaipaa minnekään maalle. Haluan asua paikassa, jossa palvelut lähellä (koulu, kirjasto, kaupat) keskusta voi olla kauempanakin, kunhan on hyvät kulkuyhteydet, koska en juurikaan käytä autoa, mutta julkisilla tykkään kyllä liikkua.

Jonkinlainen vuokra-asunto (olen ehdoton vuokralla asumisen kannattaja) kolmio riittää meille hyvin.

Saisi olla mukavia puistoja lähettyvillä.

Olen ammatiltani lastenohjaaja ja perhepäivähoitaja ja ajatus olisi tehdä pph:n hommia vielä muutaman vuoden. Mies jää nyt syksyllä luultavasti työttömäksi (insinööri) joten ehkä pk-seudulla parhaat työmahdollisuudet? MIes kyllä valmis tekemään melkein mitä vaan ettei joudu oleen työttömänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy sulle hyvin töitä ja mies voi käydä töissä pk-seudulla. Lapsille tilaa temmeltää. Tai muu pk-seudun ympäristökunta.

Vierailija
4/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mikä vaan vähänkin isompi kaupunki käy. Helsingissä tietysti plussana suurempi kulttuuri- ja menotarjonta, mutta miinuksena ruuhkat jotka voi saada lyhyenkin työmatkan kestämään kauan. Asunnot myös pääkaupunkiseudulla paljon kalliimpia.

Mä valitsisin sen mukaan mistä töitä vaan sattuu saamaan. Turussa varmaan tosiaan on insinöörille vähiten työmahdollisuuksia ja eniten pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
5/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarina tai Naantali. Töitä löytyy varmasti sinulle, ja luultavimin myös miehellesi. Varakkaat kaupungit, joissa hyvä kasvattaa lapsia.

Vierailija
6/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsisin Turun. Asuin siellä opiskeluaikana ja tykkäsin kaupungista kovasti. Muita kaupunkeja joissa asuisin mielelläni ovat Jyväskylä ja Tampere.

Vierailija
7/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsisin Turun. Asuin siellä opiskeluaikana ja tykkäsin kaupungista kovasti. Muita kaupunkeja joissa asuisin mielelläni ovat Jyväskylä ja Tampere.

mutta siellä on huono työtilanne. Kaarina, Naantali ja Nurmijärvi yms.ei kiinnosta.

Minkälaista on Tampereella?

Isommissa kauoungeissa voisin tosiaan asa vähän syrjässäkin, kunhan lähettyvillä on palvelut

ap

Vierailija
8/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse asununt mm jyväskylässä, tampereella, lappeenrannassa, helsingissä, kohta Lahdessa (seuraava paikka siis). Joku Lapppeenrannan kokoinen on aivan ihana, hyvät palvelut mutta ei ikinä ruuhkaa tai tungosta. Kaunis kaupunki. Tampere on jo iso ja ison kaupungin ongelmat, en enää viihtynyt. Jyväskylä on siinä rajoilla, viihtyisä mutta alkaa jo lieveilmiötä löytymään. Lahti on vähän junttila, mutta kaunista seutua ja lähikunnat viihtyisiä.

Jos voisin valita ilman "työsitoumuksia" eli siis ei tarvitsisi ajatella onko työpaikkoja tai ei, niin valitsisin jonkun Lappeenrannan kokoluokkaa vastaavan eli Kouvola, LPR, Vaasa, Rovaniemi, Kuopio, Joensuu. Elämisen laatu piehkössä paikassa on parempaa, mutta missään landella en siis haluaisi elää.

Vierailija
9/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siellä on huono työtilanne. Kaarina, Naantali ja Nurmijärvi yms.ei kiinnosta.

Minkälaista on Tampereella?

Isommissa kauoungeissa voisin tosiaan asa vähän syrjässäkin, kunhan lähettyvillä on palvelut

ap

viriili kultturelli ex-työläiskaupunki. En kyllä usko, että siellä olisi jotenkin ratkaisevasti parempi työllisyystilanne kuin turussa... onnellisuuskyselyssä tänä vuonna Tampereella todettiin olevan suomen onnellisimmat ja tyytyväisimmät ihmiset, joten kai se aika kiva paikka on asua.

Vierailija
10/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika ratkaisevasti työllistymismahdollisuuksiin eri paikkakunnilla, onko esim. elekroniikka-, tietoliikenne- tai konealan insinööri?

Vierailija
11/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteitä.

No, en kaipaa minnekään maalle. Haluan asua paikassa, jossa palvelut lähellä (koulu, kirjasto, kaupat) keskusta voi olla kauempanakin, kunhan on hyvät kulkuyhteydet, koska en juurikaan käytä autoa, mutta julkisilla tykkään kyllä liikkua.

Jonkinlainen vuokra-asunto (olen ehdoton vuokralla asumisen kannattaja) kolmio riittää meille hyvin.

Saisi olla mukavia puistoja lähettyvillä.

Olen ammatiltani lastenohjaaja ja perhepäivähoitaja ja ajatus olisi tehdä pph:n hommia vielä muutaman vuoden. Mies jää nyt syksyllä luultavasti työttömäksi (insinööri) joten ehkä pk-seudulla parhaat työmahdollisuudet? MIes kyllä valmis tekemään melkein mitä vaan ettei joudu oleen työttömänä

puhumattakaan yllämainittujen alihankkijoissta on auki useita kymmeniä insinöörinkoulutukseen sopivia työpaikkoja. Asunnon saatte varmasti kaupungin vuokrayhtiöstä. Täällä on pulaa myös päivähoitajista eli sinullekin olisi työtä tarjolla. Ruotsinkieltä ei tarvitse kammota, olen itse asunut 20 vuotta Vaasassa enkä ole sitä vielä kertaakaan tarvinnut eikä mikään työ ole minulta sen vuoksi jäänyt saamattaa. Vaasan ruotsinkielisyys on pelkkää legendaa, suomenkielisiä on 75 prosenttia asukkaista. Tänne vaan, työtä ja asuntoja löytyy!

Vierailija
12/12 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauaksi esim.Jyväskylään, koska sieltä on niin hankala liikkua vaikkapa lentokentälle, laivalle jne.

Jyväskylä olisi muuten aivan ihana, kaunis kaupunki! Vaasassa miehellä olis ollutkin työpaikka, mutta emme halua muuttaa sinne.

Eli se olisi siis pk-seutu, Tampere tai mahdollisesti Turku

Ellei tule muita paikkoja mieleen tästä "lähettyviltä" ja suht.isoja kaupunkeja siis. Nyt tuli mieleen, minkälainen on Hämeenlinna?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi