Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki! Asuuko Sörnäisissä lapsiperheitä?

Vierailija
24.07.2012 |

Harkitsemme muuttoa, Sörnäisten ja Suvilahden rajoille Helsinkiin. Alue vähän arveluttaa, vaikuttaako Sörnäisten metroaseman läheisyys turvallisuuteen? Entä romanien tukipiste? Meillä on 4-vuotias lapsi, ehkä joskus toinenkin... löytyykö kulmilta leikkikavereita ja onko siellä lapsen hyvä kasvaa?

Jos asut Sörnäisissä tai niilä main, nyt olisi mahdollisuus korjata minun ennakkoluulojani!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Töölössäkin kiertävät nykyään rosvot mm. kivijalkapuodeissa kesätöissä. Lisähuomautuksena ihmettelen 36-n kielenkäyttöä, mutta sehän ei kuulu asiaan...

Vierailija
22/63 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko totta että alue on muuttumassa - vuokrat nousemassa ja väestö muuttumassa? Vai onko kyseessä vain kiinteitövälittäjien hypetys? Näitäkin mietin...

Toivottavasti ei muutu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Kalliossa haluaisi paljon useampi asua kuin minkä verran sinne mahtuu. Muuten eivät hinnat nousisi.

Itse en pidä visuaalista haittaa oikeana haittana. Hajuhaittaa olen kokenut 10 vuoden aikana kahdesti. Ja turvallisuushaittaa en lainkaan! Kuvittelisin, että lapsille ja lasten kanssa liikkuville vieläkin epätodennäköisemmin käy mitään Kalliossa. Spuget ovat kuitenkin yleensä hyväsydämisiä, eikä lapsilla ole mitään mistä narkkarikaan hyötyisi.

Kertoisitko, mistä asuinalueesta Helsingissä itse pidät, niin saadaan perspektiiviä.

Vierailija
24/63 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu jonkin verran lapsiperheitä,

ja lisää on tulossa (vauvoja mm).

Vierailija
25/63 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä on ihan huippuleikkipuistot. Spugeihin törmättiin joka päivä, mutta ei niistä mitään vaaraa ollut, joskus kovin puheliaita vaan.

Muutettiin veks, kun toinen lapsi tuli ja tarvittiin tilaa. Täytyy kyllä sanoa, etten ole katunut. Tykkään kyllä Kallion hengestä ja siellä aika aktiivinen vanhempien joukko ja lapsille järjestetään kaikkea kivaa.

Nyt vaikka sunnuntaita haistelemaan Skidit-festareille 6 linjalle.

Vierailija
26/63 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Kalliossa haluaisi paljon useampi asua kuin minkä verran sinne mahtuu. Muuten eivät hinnat nousisi.

Itse en pidä visuaalista haittaa oikeana haittana. Hajuhaittaa olen kokenut 10 vuoden aikana kahdesti. Ja turvallisuushaittaa en lainkaan! Kuvittelisin, että lapsille ja lasten kanssa liikkuville vieläkin epätodennäköisemmin käy mitään Kalliossa. Spuget ovat kuitenkin yleensä hyväsydämisiä, eikä lapsilla ole mitään mistä narkkarikaan hyötyisi.

Kertoisitko, mistä asuinalueesta Helsingissä itse pidät, niin saadaan perspektiiviä.

mutta narkeista on nimenomaan haittaa, sillä he kirjaimellisesti saattavat seota. Ei hyöty vaan huumeiden tuoma haittapuoli.

En ole kyseisessä kaupunginosassa asunut (enkä edes Helsingissä) mutta neljä vuotta narkkien naapurina opetti paljon....

Vierailija
27/63 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä pohdiskelen. Monia minua mietityttäneitä seikkoja tuli esiin, mutta myös hyviä puolia. Tosiaan, lienee kadustakin kiinni. Villeimmille toreille ei ole aikomus asettua. Saa kommentoida edelleen, keskustelu on aina hyväksi ;)

Ystävällisesti, AP

Vierailija
28/63 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä jotain järjestäytynyttä asuinalueendissausporukkaa liikkeellä?

Vierailija
29/63 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko löytyisi vielä muutama kommentti.

Vierailija
30/63 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä missä matalan tulotason alueilla ne ovat täynnä piripäitä ja alkkiksia, ylemmän tulotason ostari onkin sitten "vähän" eri maata...huomasin aika ison eron muuttomme myötä, entisellä ostarilla iso osa asiakkaista oli öriseviä juoppoja, ja taas nykyisellä on lapsiperheitä sekä eläkeläisiä. Toki pari alkkistakin löytyy, mutta istuvat sen yhden kantapaikan terassilla eivätkä örvellä ympäriinsä.

Vierailija
31/63 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa on miltei Espoon halvimmat kämpät. Silti ostari on siisti eikä täällä pyöri spugeja.

Sörkka on iso alue. Onhan joku Piritori ihan klassiko, mutta ei ihan sen viereen kannata muuttaakaan.

Vierailija
32/63 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen kanssa Sörnäisissä ja sanoisin, että lapsiperhemeininki on alueella muutamassa talossa, muuten joukko on hyvin kirjavaa, asukkaat vaihtuvat koko ajan, liikenne pauhaa ja sekopäihin törmäilee jatkuvasti.

Plussaa keskustan läheisyys, kaupat vieressä, baarit myös (jos niitä kaipaa). Mitään kamalaa ei tapahtunut, mutta kun muutimme muutaman kilometrin pohjoisemmaksi niin tuntui kuin olisi maalle muuttanut, oli niin ihanan rauhallista kurviin verrattuna.

Vierailija
33/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitaan tilannetta ja odotellaan, kiitos keskustelusta.

t. AP

Vierailija
34/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ollut häiriötä lähiasukkaille. Sörnäisen metroasema on paikka minne metrossa matkustavat hörhöt, nistit, alkoholistit yleensä jää. Voi ehkä sopia lapsiperheelle kun lapset pieniä vaan en omien kouluikäisten antaisi kulkea ja asua. Kulje hesari kerran kesäaikaan niin tiedät mikä se paikka on.

Vierailija
35/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne pääsee 8 ratikalla helposti mistä vaan Hämeentieltä, vaikkapa Arabianrannasta. Joka on aivan erilaista aluetta lapsiperheille...

Vierailija
36/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi olen useaan otteeseen käynyt alueella kävelemässä ja miettinyt haluanko lapseni kasvavan täällä...

AP

Vierailija
37/63 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme sitten ilmeisesti muuta, ainakaan juuri metroaseman läheisyyteen. Tutkitaan tilannetta ja odotellaan, kiitos keskustelusta.

t. AP

Ja sijainti on loistava,Metroasema ei haittaa ollenkaan. Tässä on tori ja halli vieressä. Ympyrätalon takaa lähtee hyvät ulkoilureitit. Liikenneyhteydet on loistavat, vaikka keskustaan menee kävellenkin.

t. Sörkkalainen

Vierailija
38/63 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme sitten ilmeisesti muuta, ainakaan juuri metroaseman läheisyyteen. Tutkitaan tilannetta ja odotellaan, kiitos keskustelusta.

t. AP

Ja sijainti on loistava,Metroasema ei haittaa ollenkaan. Tässä on tori ja halli vieressä. Ympyrätalon takaa lähtee hyvät ulkoilureitit. Liikenneyhteydet on loistavat, vaikka keskustaan menee kävellenkin.

t. Sörkkalainen

Ymmärrän mitä ajat takaa. Hakaniemi on toki myös omaa laatuaan... mutta ehkä sittenkin kuitenkin rauhallisempaa kuin ihan Sörkan metroaseman liepeet. Hakaniemen hallin tai torin vieressä asuisin lapsenkin kera mielelläni, mutta en romanien päiväkeskuksen tai thaihierontapaikan, niin se nyt vain on. Opiskeluaikoina paikka olisi ollut hip ja pop.

ap

Vierailija
39/63 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syntyi vauva. Tilanpuutetta ja sitten kuitenkin mielestäni liian rauhatonta pikkulapsille. En tiedä miltä Kallio nyt näyttää, viimekerrasta on aikaa.

Vierailija
40/63 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Pengerkadulla, eli lähikauppa Piritorin S-market. Piritori ja Kurvi on mielestäni levotonta siinä mielessä, että siellä pyörii kaikenlaista hörhöä. Mutta huolimatta siitä, että olen täällä asunut pari vuotta, Piritorin porukat NÄYTTÄVÄT ikäviltä, mutta koskaan ei ole mitään ikävää sattunut. Nuo puliporukat eivät ole yleensä kiinnostuneita ohikulkijoista. Piikkejä en ole koskaan nähnyt täällä. Mun talossa asuu lapsiperheitä.

Tietysti on totta, että ei Sörnäinen ole mitenkään seesteistä ja uinuvaa seutua, täällä on kaljabaareja. Seksikauppoja ja thaihieromoita on, mutta niissä en koe mitään häiritsevää, näihin kumpiinkaan ei liity mitään häiriökäyttäytymistä.

Sen lisäksi että seudulla asuu päihteidenkäyttäjiä ja alkkareita kuten muuallakin, asuu seudulla myös ihan tavallisia ihmisiä, niitä, jotka käyvät lenkillä ja kusettavat koiraansa eivätkä viis veisaa Kallion baarielämästä tai muista hörhöistä.:)

Ja: Katri Valan puisto on siistitty, se on rempattu ja aukea eikä enää mikään narkkareiden paikka.

Minusta tuo kysymys Sörnäisten siisteydestä on samanlainen, kuin muuttaisi alueelle, jolla on ostari, jolla pyörii kaikenlaista porukkaa. Ei kai nyt kukaan normaali vanhempi haluakaan lapsensa pyörimään jonnekin ostarin räkäjengeihin, en näe siis tuota sen kummempana ongelmana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä