Ärsyttää ihan käsittämättömästi kaikki urpoilevat wannabe-snobit!
Niin paljon, että tässä hillitsen kielenkantojani etten kirjoittaisi rumia sanoja.
Siis miksi ihminen valitsee automerkin sen mukaan, mikä merkki kalskahtaa korvaan "arvokkaimmalta"?
Millainen ihminen pistää puoli omaisuutta rumiin lastenvaatteisiin siksi, että naapurin muksullakin on juuri sen merkkisiä? Juu, ihan oikeasti: olen kuullut yhden ruotsalaismerkkimutsin säälivän naapurinsa kersaa, koska tällä oli eri merkkinen pipo kuin muilla hiekkalaatikolla.
Mitä perseilyä tuollainen on???
Lisäksi arvotetaan asuinalueita. Kyllä senjasen on sitten oltava fiini, kun se asuu Krunikassa!
Paitsi tietysti jos se on siellä vain vuokralla (Pthyi!)
Minä muutan kohta Hakunilaan vuokralle, alan ostaa citymarketvaatteeni käytettynä UFFilta, alan ajaa ikivanhaa kolhittua ladaa ja tuon giraf-vaatteiset kersani taatusti juuri teidän lastenne kanssa leikkimään.
Että osaa aikuiset ihmiset olla LAPSELLISIA statuksineen! Ja huom: tämä ei tosiaankaan ole kateutta. Oikeasti tyylikkäät, arvokkaat ja varakkaat ihmiset (ne joita kohtaan olisi jotain syytä olla kateellinen) eivät käyttäydy noin.
Kommentit (57)
Ja minusta taas olisi ihanaa, jos se olisi enemmän sellaista "tukka silmillä jossain sohvalla ja nauretaan jopa typerillekin asioille, eikä ole niin väliä jollei jokainen mielipide ole loppuun asti harkittu, hiottu sekä tieteellisesti todistettavissa ja ennen kaikkea tyylikkään salonkikelpoinen."
34
Puolitutuille on feikattava fiksua ja salonkikelpoista, ettei ne vaan luule, että olet "alempaa sosiaaliluokkaa", "kouluttamaton" tai jopa "WT".
joka vaikuttaa sympaattiselta! En ole onneksi tavannut kuvailemiasi tyyppejä, enkä haluakaan. Eikö se kerro jotain minuuden pienuudesta, että hankkii/arvostaa jotain sillä perusteella, että joku muu arvostaa/kadehtii?
lapsen kaapista löytyy ruotsalaismerkkejä
Onko tämä jotenkin hienoa? Siis mitä ihmettä? Aikuisillahan nuo ruotsalaismerkit ovat sitä karmeinta kuraa. Onko lapsilla jotenkin toisin asiat?
Onko tämä jotenkin hienoa? Siis mitä ihmettä? Aikuisillahan nuo ruotsalaismerkit ovat sitä karmeinta kuraa. Onko lapsilla jotenkin toisin asiat?
juosta niiden perässä ja vielä puhuakin niistä? Tai no, kyllä minäkin vaatteita ostan ja saatan mainita kaverille löytäneeni jotain kivaa, mutta ne voi olla sitten kirppariltakin, eikä mitään merkkiä. Rahaa olisi, mutta en tosiaa syydä sitä joihinkin ipanoiden vaatteisiin, peltihousut noille rymypekoille olisi kaikista järkevimmät :) Ruoasta puhun pitkään ja hartaasti, rakastan ruoanlaittoa! Mun kaveripiiri onkin niin sekalainen että kaikki feikit tiputettaisiin sieltä pois alta aikayksikön.
"- Asennevamma tarttuu. Upoilla wannabe-ihmisillä on tapana siirtää urpo wannabe-asenteensa lapsiinsa. Nämä sitten jakavat pihalla ja koulussa tuomioita siitä kuka kelpaa ja kuka ei."
KIITOS AP :) Tämä asia ahdistaa itseäni aivan kamalasti.
Asutaan rivarissa alueella, joka yleensä muistetaan mainita välteltävien listalla, lasten vaatteet ovat perushenkkamaukkaa kirpparilta ja viime vuonna ostin Lassien toppahaalarit kun ne olivat plussakortilla alessa, ruokaa ei osteta herkusta eikä kauppahallista, auto on 2000-luvun alun farmariford ja lapset ovat kaupungin päiväkodissa ilman mitään erityispainotuksia. Silti meillä kummallakin on ylempi korkeakoulututkinto ja etenkin mies tienaa huomattavasti keskivertoa enemmän. Mieluummin käytetään rahat sitten harrastuksiin (ei, nekään eivät ole mitään purjehdusta ja ratsastusta) ja matkusteluun kuin tuollaisiin tyhjänpäiväisiin statussymboleihin.
Ne keillä oikeasti on varaa, ei käyttäydy noin. Siitä olen täysin samaa mieltä. Kyllähän se kertoo ihmisen henkisestä kypsymättömyydestä tuollainen arvostelu. Ei ole muuta sisältöä vissiin elämässä, aika surullista. Ei muuta kun jätät omaan arvoonsa tuollaiset ihmiset.
Olen itsekkkin tietoisesti koittanut alkaa ostaa edullisempia merkkejä lapsille. Ärsytti niin paljon muiden vanhempien ja hoitopaikan henkilökunnan kommentit. "Teillä on niin kalliit haalarit ettei uskalla kuivauskaappiin laittaa ja on niin hankalaa, mussun mussun". En kai mä lapselle sellasia vaatteita hoitoon laita mitkä ei saa likaantua ja niitä pitäisi varoa. Voi taivas...
Autookin kun vaihtaa niin sitäkin pitää tulla tuijottelemaan aidan taakse kun on ulkoiluhetki kun vie tai hakee lapsen. Lada olisi varmaan just hyvä niin ei kiinnittäis huomioo. Mitä sekään keltään muulta on pois???!!! Argh.
Saatika sitten se päivittely kun ei tuloselvityksiä toimita ja hyväksyy suoraa korkeimman maksun päivähoidosta.
On tää Suomalainen kulttuuri välillä niin ihanaa.
Lisäksi minua ärsyttää sellaiset, joilla olisi varaa tehdä vaikka mitä ja hankkia vaikka mitä, mutta esitetään niin hirveen vaatimatonta, mutta silti rivien välistä annetaan ymmärtää, että olisi varaa, mutta ei kun ollaan niin V A A T I M A T T O M I A!!
Lapset kulkevat ryysyissä ja kotin on jämähtänyt jonnekin 90-luvun alkuun, mutta ei haluta panostaa, kun rahat vaan makaa tileillä ja ollaan vaatimattomia...
Ärsyttää!
Peräänkuulutan kohtuutta suuntaan jos toiseen. Kiitos. :)
En kyllä oikein jaksa ymmärtää tuota, että
asuinpaikka valitaan vain siksi, ettei siellä ole somaleita tai mustalaisia... kuulostaa aika punaniskaiselta.
pelkästään tuon vuoksi ole tätä aluetta valittu, se on vaan erittäin mukava lisä.
Koulu on vieressä, kaupat kilometrin päässä ja valaistu kuntorata lähellä myös.
Alueella on hyvin hoidettuja omakotitaloja ja lapsille paljon kavereita.
Mitä punaniskaisuuteen tulee niin toki olen sellainen, en siedä kulttuuria rikastutavia moniosaajia.
En kyllä oikein jaksa ymmärtää tuota, että
asuinpaikka valitaan vain siksi, ettei siellä ole somaleita tai mustalaisia... kuulostaa aika punaniskaiselta.pelkästään tuon vuoksi ole tätä aluetta valittu, se on vaan erittäin mukava lisä.
Koulu on vieressä, kaupat kilometrin päässä ja valaistu kuntorata lähellä myös.
Alueella on hyvin hoidettuja omakotitaloja ja lapsille paljon kavereita.Mitä punaniskaisuuteen tulee niin toki olen sellainen, en siedä kulttuuria rikastutavia moniosaajia.
Täytyy sanoa, että vielä enemmän kuin ap:n kuvaamia "parempia" ihmisiä inhoan rasisteja. Nehän niitä pahimpia wannabeita ovat, kun kunnon ihmisyyteen riittää vain se, että on valkoinen.
Eli tällä tarkoitetaan mitä? Ei mulla tule hienoja ruotsalaismerkkejä mieleen. Minusta Suomessa on hirveän vähän mitään kallista edes myynnissä.
Eli tällä tarkoitetaan mitä? Ei mulla tule hienoja ruotsalaismerkkejä mieleen. Minusta Suomessa on hirveän vähän mitään kallista edes myynnissä.
että Polarn O. Pyret on jotenkin hienompi. Olen pitänyt sitä ihan tavallisena. Mutta en minä ole näillä vaatteilla snobbaillutkaan. Kunhan ostan sieltä mistä kätevimmin osuu kohdalle. Oikeasti kalliisiin en rahojani hassaa.
että Polarn O. Pyret on jotenkin hienompi. Olen pitänyt sitä ihan tavallisena. Mutta en minä ole näillä vaatteilla snobbaillutkaan. Kunhan ostan sieltä mistä kätevimmin osuu kohdalle. Oikeasti kalliisiin en rahojani hassaa.
On vain olemassa joukko erikoisia äitejä, joiden mielestä ruotsalaisiin nettikaupoista ostettuihin vaatteisiin puetut lapset ovat hienompia, tulevat paremmista perheistä ja ehkä on jopa arveluttavaa, jos lapsella ei ko. vaatteita ole. Eikä tuo P O. P ole ainoa tai leimallisin esimerkki. =D
Ja minusta taas olisi ihanaa, jos se olisi enemmän sellaista "tukka silmillä jossain sohvalla ja nauretaan jopa typerillekin asioille, eikä ole niin väliä jollei jokainen mielipide ole loppuun asti harkittu, hiottu sekä tieteellisesti todistettavissa ja ennen kaikkea tyylikkään salonkikelpoinen."
34