Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olsitko löytänyt ruokapöydästämme syötävää itsellesi?

Vierailija
23.07.2012 |

Meillä kävi lapsiperhe kylässä ja jäivät taatusti nälkäiseksi, kun ei oikein mikään maistunut. Olimme laittaneet omasta mielestämme ruokaa varman päälle, että kaikille maistuisi jokin.

Tarjolla oli: keitettyjä uusia perunoita, kurkkua, tomaattia, salaatinlehtiä, raejuustoa, silliä, tummaa leipää, juustoa, mureaksi haudutettua porsaanfilettä, keitettyjä porkkanoita ja paistettua lohta.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kala-allergisena syömättä olisi jäänyt. Ei sillä etteikö kasvikset ja porsas muuten maistuisi, mutta jos kalaa on samassa pöydässä saa jo sen haju olon niin huonoksi että hyvä kun en oksenna.

Vierailija
122/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti. Kuka syö keitettyjä porkkanoita ?

Vitamiinit lähtevät karkuun ja tosi helposti menee ylikypsiksi, jolloin ne kelpaa enää mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on kuin ateria 60-luvulla, tosin silloin oli joko kalaa tai lihaa eikä molempia. Olisin syönyt leipää ja kurkkua. Perunat on kiitos ei, samoin keitetty porkkana. Tomaatti nostaa verensokeriani liikaa. Raejuusto ei sovi minkään kanssa.

Vierailija
124/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mies ei syö silliä eikä lohta, mutta me muut olisimme oikein herkutelleet. Ja mieskin olisi hyvällä ruokahalulla vetänyt kaikkea muuta.

Olipas röyhkeä perhe. Tarkoitan nimenomaan kommenttia kahvista, että eivät voi juoda, kun eivät ole syöneet tänään mitään. Miten kehtaavat? Jos tuosta ei löytänyt itselleen mitään syötävää, niin täytyy olla tosiaan vähän vajakki perhe. Allergioista olisivat varmaan ilmoittaneet etukäteen, ja onhan tuossa moniallergisellekin jotain.

Vierailija
125/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä siihen on syynä?

Mutta en ole ainakaan pariin vuoteen syönyt lämmintä sianlihaa. Se haisee minun nenääni paskalta ja koostumus on epämiellyttävä. En yhtään ihmettele, että se on monessa kulttuurissa saastainen eläin. Kylmää kinkkua voin syödä ja jos tosiaan kylässä syömättömyys herättää huomiota, pakottaudun syömään. Muuten syön kyllä kaikkia kaloja, lihaa, maksaa jne.

Vierailija
126/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on sinun varma valintasi, kun lapsiperhe tulee syömään kotiisi, siis sinun, joka olisit pettynyt?

Vierailija
127/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti. Lue tekstisi ja mieti, onko se normaalin aikuisen tekstiä. No, perhe on varmaan sinunkaltaisesi jokapaikan nyrpistelijä, joka happamana valittaa ja vonkuu kaikesta. Vai että tomaatti nostaa verensokeria ja raejuusto ei sovi minkään kanssa! Apua, kun olet nolo! :D

Vierailija
128/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olisin syönyt mielellään :P Aika salaattipitoita olisi heidän ruoka ollut, mutta e nyt on normaalia... Niin nirpistely kuin salaattilinjakin.

Vierailija
129/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti. Lue tekstisi ja mieti, onko se normaalin aikuisen tekstiä. No, perhe on varmaan sinunkaltaisesi jokapaikan nyrpistelijä, joka happamana valittaa ja vonkuu kaikesta. Vai että tomaatti nostaa verensokeria ja raejuusto ei sovi minkään kanssa! Apua, kun olet nolo! :D

Vierailija
130/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kokki ja tottunut maistamaan kaikkea, aina se yksi ruokalusikallinen maistamiseen ei riitä, vaikkei ruoasta niin välittäisikään, mutta työssäni olen oppinut maistamaan kaikkea, mitä eteen tuodaan, vaikken kyseistä ruokaa kotona söisikään/laittaisikaan. Nirsous on todella yleistä. Ammattikokillekin tulee asiakkaat esittämään mielipiteitään esim. kanaa kypsyydestä "tiedän, että tämä on kypsää, mutta olen tottunut kuivempaan" "no, mukava kuulla, ettet ymmärrä kypsän ja kuivan eroa ja minähän en sitä voi tietää, ellet erikseen tilaa karrelle paahdettua, kuivaa kanaa" myös tyttäreni on pienestä pitäen maistanut etanoista lähtien kaiken. Tiedän, että ammattilaisenakin on hankalaa laittaa ruokaa "nirsoille" ihmisille, joita myös ystäväpiiristäni löytyy, tosin jotkut olen onnistunut käännyttämään, kun he ovat maistaneet jotain, mitä ovat aina vihanneet. Mutta, jos tuosta listasta ei löytynyt MITÄÄN, mitä voi syödä, niin pahoittelen kaikkien puolesta, persussafkaa, joka uppoaa valtaosaan. Lapsilta tuon ymmärrän jollain tapaa, mutta en aikuisilta- olisivat mättäneet niitä uusiapottuja masun täyteen, jotta olisivat voineet nauttia kahvit :D

Vierailija
131/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 viittasi siis tähän tekstiin.

tuo on kuin ateria 60-luvulla, tosin silloin oli joko kalaa tai lihaa eikä molempia. Olisin syönyt leipää ja kurkkua. Perunat on kiitos ei, samoin keitetty porkkana. Tomaatti nostaa verensokeriani liikaa. Raejuusto ei sovi minkään kanssa.

Vierailija
132/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatetaan todella teollisissa oloissa ja epainhimillisesti. ja kylla, olen kaynyt sikatiloilla, useillakin.

Vierailija
133/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on sinun varma valintasi, kun lapsiperhe tulee syömään kotiisi, siis sinun, joka olisit pettynyt?

en oleta mitään. Jopa lihapullista kysyn, tehdäänkö ne sipulikeittosysteemillä, uunissa vai paistinpannussa jne.

Vierailija
134/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possuun ei oltais koskettu, paitsi ehkä vanhin lapsi olisi halunnut maistaa, me aikuiset ei syödä punaista lihaa. Mies ei olisi syönyt silliä, mutta lohta hyvillä mielin kyllä.

Älä moiti itseäsi.

Vierailija
135/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aika outoa jos ei tuosta mitään löydy... Ja jos ruokaa kuitenkin oli ihan riittävästi, että siitä olisi kehdannut ottaa. Itselleni olisi kyllä kelvannut kaikki muu, mutta sillit olisin jättänyt väliin. Täytyy tunnustaa, etten ole eläissäni tainnut maistaa kuin noin 5mmx5mm palan silliä...

Vierailija
136/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todella pahoillani, jos se loukkaa sinua. Silti katson, että minulle verensokerin tasapaino on tärkeämpi asia kuin se, että syön kaikkea tarjottua.

Raejuustoa lapataan purkituslinjalle siten, että kumisaappaissa seistään raejuustolavalla ja lapiolla työnnetään sitä juustoa oikeaan suuntaan. Sen kun on kerran nähnyt ja haistanut, ei enää koskaan voi raejuustoa syödä.

Vierailija
137/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta perunaa ottaisin tosi vähän, koska se ei sula kunnolla ruoansulatuksessani. Tuntuisi myös vähän hassulta sekottaa lohta ja porsasta, mutta saattaisin kohteliaisuudesta maistaa molempia.

Etkö ap kysynyt suoraan, miksei ruoka maistu?

Vierailija
138/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuksena ei varmaankaan ole ollut ala carte-tasoinen meininki, vaan lapsiperhekotiruokaa. Jota varmaan suurin osa lapsiperheistä on tottunut syömään. Jos meille tulee kylään lapsiperhe, kysyn etukäteen, mikä on muksujen lempiruoka ja laitan sitä, ja saatan laittaa aikuisille sitten vähän erikoisempaa muun ruoan lisäksi, joten jos naapurin mussukat eivät ole tottuneet syömään häränpalleja, niin en niitä tuputa, vaikka tiedän vanhempien niitä rakastavan. Sille vaan, joka sanoi että 60-lukulaista ruokaa oli tarjolla. jep, suomessa syödään edelleen kuin pulakautena, mutta eikös tässä ollut tarkoitus pelata varman päälle???

Vierailija
139/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi syödä sianlihaa, hirveetä. En todellakaan syö maksaa, kalat menevät. Enkä broileria, tehotuotantoa, kuinka pystytte syömään.

Vierailija
140/149 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jos en syö jotain, kyse ei ole itsekkyydestä tai huonosta kasvatuksesta vaan siitä, että en halua lihoa. Syön vain todella hyvää ruokaa riittävän pieniä määriä ja pysyn siksi hoikkana. Jos söisin kaikkea, mitä tarjotaan, olisi hirveä läski. Täytyy oppia sanomaan ei, jos oikeasti ei iloitse tarjotusta ruuasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi