Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä teillä on pakastimessa?

Vierailija
23.07.2012 |

Kysymys on erityisesti pariskunnille, joilla ei ole lapsia. Aina kun vierailen lapsettomilla ystävilläni tai tutuillani ja he ottavat pakastimesta jotain, pakastin on aina ihan täynnä, mutta en koskaan ehdi nähdä mitä kaikkea siellä on, enkä ole tullut kysyneeksi. (Ymmärrän paremmin, jos lapsiperheen pakastin on täynnä).

Meillä on pakastin aina lähes tyhjä. Vain silloin, kun aion esim. seuraavana päivänä tehdä jotakin vaikka seitistä, siellä saattaa olla seitipaketti sen yhden päivän tai joku yksi jäätelöpaketti vuorokauden, ennenkuin se syödään. Joskus saattaa olla hieman kauemmin vaikka pari rasiaa itse tehtyä hilloa tai pari pussillista itse leivottua pullaa, mutta ei muuta.

Ihmettelen, missä välissä ystäväni ovat ne kaikki pakasteet sinne haalineet. Jos haluaisin saada oman pakastimeni yhtä täyteen, minun pitäisi ostaa kerralla jonkun varmaan 100 euron edestä pakasteita. Tosin sitten pitäisi joka kauppakerralla täydentää varastoa, sillä tokihan ne pakasteet myös syödään, eivätkä ne ole siellä vain koristeena...

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lapseton pari, jonka pakaste todellakin notkuu. Yleensä pidän pakasteessa ainakin yhtä vierasvarajätskipakettia, mutta tänä syksynä sellaista ei ole mahtunut sekaan. Nyt vasta alkaisi olla taas tilaa, kun on syksy syöty kesän satoa pois. Tämän kesän antimia kun pakastin laskujeni mukaan n. 50 kg, lisäksi kuivasin ja hillosin.

Teenpä minäkin listan pakasteen sisällöstä, vaikka se taitaa olla samansorttinen kuin monella muullakin. Kaikki puutarhan antimet ovat omasta maasta ja marjat lakkaa lukuunottamatta itse poimittuja:

- mansikoita

- mustikoita

- punaherukoita

- mustaherukoita

- karviaismarjoja

- vadelmia

- tyrniä

- lakkaa

- omenasosetta

- minttua

- persiljaa

- ryöpättyä nokkosta

- maa-artisokkapyrettä

- poroa

- kylmäkalleja

- jääpalamuotteja

- muutama viinapullo (mies haluaa säilyttää ne pakkasessa)

Lisäksi meillä saattaa olla pakkasessa leipäpaketti (pakastetaan, jos näyttää, ettei ehditä syödä ennen kuin menee vanhaksi) ja satunnaisesti myös muita juttuja. Viime vuonna minulla oli pakkasessakin sieniä, mutta tänä vuonna ainoastaan kuivasin niitä, koska marjoja tuli niin runsaasti.

Joten hyvä ap - me, kaupungissa asuva lapseton pariskunta kartutamme varastoa talven varalle, kuten mikä tahansa perhe, jota hyvä, puhdas ja eettinen ruoka kiinnostaa. Kesäpaikan kasvimaa ja puutarha ovat meille loputon riemun lähde, ja pitkä talvi on helpompi kestää, kun sen voi aloittaa 100% omavaraisella marjasmoothiella. :)

Vierailija
62/64 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jauhelihaa

-kanaa

-leipää

-sämpylää

-pullaa/korvapuustia

-mansikoita

-hernemaissipaprikaa.

-nakkeja.

-seitiä

-kalapuikkoja

-ranskalaisia.

-itse tehtyä ruokaa annoksina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista:

Kylmäkalleja/jääpulloja (kesällä menee) jotain 6-8

Hiivaa 2-3kpl

Porkkanaraastetta, ruohosipulia

Mansikkaa n.2,5kg

Itsepoimittua mustikkaa, mustaherukkaa, raparperia

Kaupan pakastealtaasta ostetaan usein monta pussia kerralla: Herne-maissi-paprika,herne-maissi-porkkana, vihannessuikale, kukkakaali, pinaatti

Lehti-ja voitaikinalevyjä, piirakkapohjia

Jäätelöpaketti

Ranskalaisia

Vierailija
64/64 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on erityisesti pariskunnille, joilla ei ole lapsia. Aina kun vierailen lapsettomilla ystävilläni tai tutuillani ja he ottavat pakastimesta jotain, pakastin on aina ihan täynnä, mutta en koskaan ehdi nähdä mitä kaikkea siellä on, enkä ole tullut kysyneeksi. (Ymmärrän paremmin, jos lapsiperheen pakastin on täynnä).

Meillä on pakastin aina lähes tyhjä. Vain silloin, kun aion esim. seuraavana päivänä tehdä jotakin vaikka seitistä, siellä saattaa olla seitipaketti sen yhden päivän tai joku yksi jäätelöpaketti vuorokauden, ennenkuin se syödään. Joskus saattaa olla hieman kauemmin vaikka pari rasiaa itse tehtyä hilloa tai pari pussillista itse leivottua pullaa, mutta ei muuta.

Ihmettelen, missä välissä ystäväni ovat ne kaikki pakasteet sinne haalineet. Jos haluaisin saada oman pakastimeni yhtä täyteen, minun pitäisi ostaa kerralla jonkun varmaan 100 euron edestä pakasteita. Tosin sitten pitäisi joka kauppakerralla täydentää varastoa, sillä tokihan ne pakasteet myös syödään, eivätkä ne ole siellä vain koristeena...

Minä puolestani kysyn, miksi teillä on pakastin, jos sitä pidetään päällä lähes tyhjänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi