Onko susta ok, jos aikuinen sanoo ystäväperheen lapselle
"turpa kiinni?" Siis jonkin harrastuksen parissa, jossa lapset ovat mukana omien vanhempiensa kanssa`
meille kävi näin, kun kälyn uusi miesystävä häiriintyi lasten äänistä ja tokaisi, että silloin kun joku keskittyy, niin turpa kiinni. Olin aivan hoomoilasena,mielestäni ei ollut ihan asiallinen tapa puhua lapsille, vaikka asia sinänsä saattoi olla ok.
Kommentit (57)
silittää päätä. Ymmärrän että teiltä on jääneet lapset ohjeistamatta tuohon tilaisuuteen miten siellä käyttäydytään. Mieheltä meni hermo ja ojensi lapsia omalla tavallaan. Ei toki kauniisti mutten tuosta herneitä nenukkiin vetäisisi. Katsoisin peiliin ja toteaisin - opetan lapsilleni yleisiä käytöstapoja.
tietävbät että pitäisi olla hissukseen kun joku keskittyy, mutta kun ovat lapsia, niin silloin tämä pääsee välillä unohtumaan. En minä väitä että osaisivat olla 24h todella upeesti, vaan komennan taroeen tullen, silti minusta tuollainen puhetyyli on aika karseaa.
t.ap
Ei lapsille eikä aikuisilleja itse ättäisin non puhuvien ihmisten kanssa kaveaaamisen aika vähälle. Riittää niitäkin, jotka osaavat käyttäytyä.
Hiljaisuutta ja keskittymisrauhaa voi pyytää asiallisestikin.
Noin välillä puhun omillekkin lapsille jos eivät osaa käyttäytyä senkään jälkeen kun nätisti on sanottu.
Noin välillä puhun omillekkin lapsille jos eivät osaa käyttäytyä senkään jälkeen kun nätisti on sanottu.
silittää päätä. Ymmärrän että teiltä on jääneet lapset ohjeistamatta tuohon tilaisuuteen miten siellä käyttäydytään. Mieheltä meni hermo ja ojensi lapsia omalla tavallaan. Ei toki kauniisti mutten tuosta herneitä nenukkiin vetäisisi. Katsoisin peiliin ja toteaisin - opetan lapsilleni yleisiä käytöstapoja.
tietävbät että pitäisi olla hissukseen kun joku keskittyy, mutta kun ovat lapsia, niin silloin tämä pääsee välillä unohtumaan. En minä väitä että osaisivat olla 24h todella upeesti, vaan komennan taroeen tullen, silti minusta tuollainen puhetyyli on aika karseaa.
t.ap
otsikossasi, että onko ok. tähän voi vastata itse valitsemallaan tavalla.
Jonkun mielestä on ok ja hän vastasi niin. Ja nyt sä itket kun vastaus ei ollut sun mieleen. Jos sä haluat vain oikeita vastauksia, niin sisällytä vaatimus "vain oikeat vastaukset hyväksytään" jo otsikkoosi.
tietävbät että pitäisi olla hissukseen kun joku keskittyy, mutta kun ovat lapsia, niin silloin tämä pääsee välillä unohtumaan. En minä väitä että osaisivat olla 24h todella upeesti, vaan komennan taroeen tullen, silti minusta tuollainen puhetyyli on aika karseaa. t.ap
otsikossasi, että onko ok. tähän voi vastata itse valitsemallaan tavalla. Jonkun mielestä on ok ja hän vastasi niin. Ja nyt sä itket kun vastaus ei ollut sun mieleen. Jos sä haluat vain oikeita vastauksia, niin sisällytä vaatimus "vain oikeat vastaukset hyväksytään" jo otsikkoosi.
tuo on sopiva puhetyyli.
t.ap
Ei ois kauheeta jos on tuttu ihminen, joka joskus sanonut jotain nättiäkin lapsille. tai puhunut normaalisti.
meillä käytetään tuota sanontaa lapset toisilleen ja mekin heille
ois muuten tosi hyvä että useampi käyttäisi kakaroilllen tuota koska suurin osa saa käyttäytyä nykyään kuin muita ihmisiä ei olisikaan.
Ei ois kauheeta jos on tuttu ihminen, joka joskus sanonut jotain nättiäkin lapsille. tai puhunut normaalisti. meillä käytetään tuota sanontaa lapset toisilleen ja mekin heille ois muuten tosi hyvä että useampi käyttäisi kakaroilllen tuota koska suurin osa saa käyttäytyä nykyään kuin muita ihmisiä ei olisikaan.
jos osaa ne lapsensa kasvattaa. En mä kuuntelisi tuota itsekään keneltäkään, eikä tarvitse meidän lasten kuunnella. Käytöstavat ne pitää olla aikuisillakin, eikö?
Koulussa pilteille sanotaan sata kertaa nätisti, ole hiljaa ja anna vuoro muilekin. Ei ne usko. Tai sitten ovat niin adhd-että eivät muista kuin sekunnin sadasosan.
Kyllä olisi hyvä että joku sanoisi joillekin hemmotelluille paskaperseille heti aamutuimaan että "turpa kiinni".
Jos lapset eivät osaa olla hiljaa tilanteessa, joka hiljaisuutta vaatii, tulee heitä ojentaa. Kieltämättä mies sanoi aika tökerösti, muuta mielestäni tuossa tilanteessa ihan OK. Opeta lapsillesi parempia käytöstapoja, jos ei miellytä.
Ei meidan tuttavapiirissa kukaan sano koskaan turpa kiinni, ei aikuisille eika lapsille. Ja jos sanoisi, olisi entinen tuttava.
Koulussa pilteille sanotaan sata kertaa nätisti, ole hiljaa ja anna vuoro muilekin. Ei ne usko. Tai sitten ovat niin adhd-että eivät muista kuin sekunnin sadasosan. Kyllä olisi hyvä että joku sanoisi joillekin hemmotelluille paskaperseille heti aamutuimaan että "turpa kiinni".
hyvin käyttäytyviä muksuja meillä on, ei se silti tarkoita että olisivat jotain miniaikuisia. Kauhean aggressiivinen tyyli sulla, jotain ongelmia kenties?
t.ap
Jos lapset eivät osaa olla hiljaa tilanteessa, joka hiljaisuutta vaatii, tulee heitä ojentaa. Kieltämättä mies sanoi aika tökerösti, muuta mielestäni tuossa tilanteessa ihan OK. Opeta lapsillesi parempia käytöstapoja, jos ei miellytä.
On tosiaan eroja ihmisissä, onneksi mun kaveripiiriin ei moiset törtöt kuulu.
Koulussa pilteille sanotaan sata kertaa nätisti, ole hiljaa ja anna vuoro muilekin. Ei ne usko. Tai sitten ovat niin adhd-että eivät muista kuin sekunnin sadasosan. Kyllä olisi hyvä että joku sanoisi joillekin hemmotelluille paskaperseille heti aamutuimaan että "turpa kiinni".
lapsille että turpa kiinni? Eipä ole tullut vastaan..
itse saatan omille pilteille (4 ja 6) tokaista esim "nyt turvat tukkoon" kun meteli takapenkillä yltyy liian koviin lukemiin. Olen opettaja...
itse saatan omille pilteille (4 ja 6) tokaista esim "nyt turvat tukkoon" kun meteli takapenkillä yltyy liian koviin lukemiin. Olen opettaja...
että kavereiden lapsille moista alkaisin huutelemaan. Aika järkkyä että näin monen mielestä lapsille saa puhua miten rumasti tahansa. Sitten ihmetellään millaisia rääväsuita ne lapset itse on muutaman vuoden päästä..
kuten tässä on ilmennytkin, ihmiset on persoonia, jotka vastaa omalla tyylillään. Ehkä lapsille oli ihan avarruttava asia, että joku voi vastata noinkin. Siitä , oliko se oikein, voidaan rajaa vedellä kuinka vaan.
kuten tässä on ilmennytkin, ihmiset on persoonia, jotka vastaa omalla tyylillään. Ehkä lapsille oli ihan avarruttava asia, että joku voi vastata noinkin. Siitä , oliko se oikein, voidaan rajaa vedellä kuinka vaan.
noinkin. Muksujen pitää olla turvat kiinno ja aikuiset saavat huudella mitä sylki suuhun tuo. Ap:nä olisin sanonut miehelle, että pitää oman turpansa tukossa.
silittää päätä.
Ymmärrän että teiltä on jääneet lapset ohjeistamatta tuohon tilaisuuteen miten siellä käyttäydytään. Mieheltä meni hermo ja ojensi lapsia omalla tavallaan. Ei toki kauniisti mutten tuosta herneitä nenukkiin vetäisisi.
Katsoisin peiliin ja toteaisin - opetan lapsilleni yleisiä käytöstapoja.