Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin täysin mieheni "äitinä olemisen" ja seuraukset alkavat kypsyä :D

Vierailija
10.10.2014 |

Elämme jännittäviä aikoja!

Päätin tuossa parisen viikkoa sitten, etten ole enää mieheni äiti ja sitä myöden lopetin kaiken ns. passaamisen ja "nalkuttamisen".

Jos mies jättää tavaroitaan ns. vääriin paikkoihin (esim. jätti vasaran keskelle eteisen lattiaa kun käytti sitä johonkin tietokonehommaansa) niin en siivoa niitä oikeille paikoilleen vaan laitan ne miehen työpöydälle tms miehen "omalle alueelle".

En enää myöskään osta hänelle hänen käyttämiään hygieniatuotteita ja omanikin olen siirtänyt "piiloon" (eri paikkaan), jotta hän ei voi tapansa mukaan siirtyä käyttämään minun tuotteitani omiensa loputtua kun ei saa aikaiseksi ostaa uusia.

Maksan itse yhteiset laskut, hänen nimellään tulevista en kysele yhtään mitään. Saa nähdä koska alkaa perintäkirjeet putoilla koska yleensä hän maksaa omat laskunsa vasta kun kyselen moneen otteeseen. Silloinkin hän hermostuu kun muka "tekee kaiken väärin" kun minä nalkutan, vaikka totuus on, ettei hän tee yhtään mitään ja joutuu aikamoiseen kiipeliin jos ei ala hoitaa hommiaan ilman että minä pidän huolen ja muistutan. Mutta sori, se on loppu nyt :D

Hänellä on myös tapana kasata likaiset vaatteet työtuolilleen. Ennen aina tämän 4 vuotta kestäneen suhteen aikana tasaisin väliajoin joko itse otin siitä likaiset vaatteet pois ja vein pyykkiin tai sanoin hänelle asiasta (monta kertaa) kunnes hän lopulta itse vei ne pyynnöstä pesuun. Nyt en ole sanonut sanallakaan asiasta ja tilanne on se, että miehellä taitaa olla enää yksi ainoa puhdas paita kaapissa jäljellä, kaikki muut vaatteet ovat likasena tuolilla. Hän ei tajua tehdä asialle mitään, vaikka välillä nostan lattialle pudonneita vaatteita takaisin siihen tuolille ja mikä uskomattominta: hän ISTUU nykyään sen vaatekasan päällä käyttäen vain tuolin reunaa. Hän ei siis edes enää mahdu kunnolla sille tuolille, mutta SILTI hän ei tajua(???) viedä niitä p*skaisia vaatteita siitä pois. Seuraan suurella mielenkiinnolla, miten tämä tuoliepisodi päättyy...

Eli jos samat asiat suhteessa häiritsee mitkä minua häiritsi, niin suosittelen tälläistä testiä ja asennetta kaikille teille! Tässä oppii lisää todella paljon sekä kumppanistaan, että myös itsestään! :D

Kommentit (993)

Vierailija
801/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa miten ap:n ihmiskokeilussa on käynyt? En viitsi lukea 50 sivua läpi jotain feminististä propagandaa läpi.

Vierailija
802/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-83 kirjoitti:

Nuo muut miesnäkökulmasta kirjoitetut viestit eivät ole minun kirjoittamiani. En ole rekisteröinyt nimimerkkiäni mutta kirjoitan tähän lankaan vain Mies-83:na.

Ja ne korkeakoulutetut miehet todella ovat todistaneet pallejaan jo opiskelemalla ja pääsemällä hyväpalkkaisiin työihin. On silloin varaa tehdä myös naisten töitä. Työttömällä kotona olevalla ja mahdollisesti vielä naisensa palkalla elävällä miehellä ei tällaista mahdollisuutta ole. Ei itsetunto eikä miehinenkään itsetunto ole mitään kummallista sisäsyntysistä tai taivaasta putoavaa asiaa. Itsetunto rakentuu muiden arvostuksesta jos on rakentuakseen. Naisisten kotitöiden teosta ei ole itsetunnon rakennuspuiksi työttömälle miehelle. Hyväpalkkaiselle taas arvostus ja sitä kautta itsetunto lankeaa etupäässä juuri työn ja aseman kautta.

Tiedoksi: sukupuolesta riippumatta itsetunto kannattaa rakentaa oman ihmisarvonsa varaan. Silloin ei työttömyys/työkyvyttömyys, homottelu, kotitöiden teko tai mikään muukaan sitä nakerra. Minulla on hemmetin hyvä itsetunto, vaikka olen sinkku enkä edes työelämässä. Taustalla tosin myös korkeakoulututkinto. Oliskohan tuo itsetunto ihan omien korvien välissä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Nykyajan psyko-nonsensea tuo että itsetunto olisi joku omasta itsestä kumpuava juttu, joka vain kaikkien tulisi vääntää päälle ja siinä se. Ei. Jos omat ajatukset sanovat muiden pitävän sinua vähempiarvoisena/turhana/homona/epämiehenä niin todennäköisesti näissä ajatuksissa on jotakin perää ja itseään kannattaa muuttaa ettei enää ole työtön/luuseri/epämies/mikä tahansa, sano sinä.

Vierailija
804/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan huono itsetunto tuolla Mies83 tyypillä! Mitähän väittämänsä 'vaimo ja lapset' on puuhanneet näiden 12 tunnin aikana kun mies kirjoitellut kymmeniä viestejä Vauvalle?

Vierailija
805/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku vielä ihmettelee avioerotilastoja.

Miksi ihmeessä olet olet viettänyt viime vuodet tyypin kanssa tehden tuon kaiken jos noin kiristää?

Vierailija
806/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin itsetunnon rakentumisen tavasta. Mistä tuossa voi päätellä minulla olevan huono itsetunto? Aivan kuin jengiltä puuttuisi kokonaan kyky abstrahoida asioita ilman että ne jatkuvasti liitetään niiden sanojaan. Mutta tällaista tämä on naisten kanssa.

Vierailija
807/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat ikuisia holhottavia pikkupoikia. Ei se siitä muutu.

Vierailija
808/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ja naiset ovat erilaisia. Minua ärsyttää välillä suunnattomasti että mies jättää tyhjät juomalasit milloin minnekin, yöpöydälle, olohuoneeseen jne ja vaatteet lojuu missä milloinkin. Lisäksi harmittelee usein kun ei löydä sukkia koska on jättänyt ne lattialle ja koira tykkää noutaa ja piilottaa niitä. Mies jättää myös usein kaapin ovet auki, jos pesee pyykkiä ja ripustaa sillä tavalla että kaikki vaatteet ovat niin rypyssä että ne pitää silittää. Lista on loputon. Huokailen välillä itsekseni mutta en anna noiden pikkuasioiden enää pilata päivääni.

Miksi tuhlaisin aikaani hermostumalla näistä asioista kun mies ei vaan muutu vaikka kuinka olen jankuttanut. Plokkaan ne vaatteet lattialta pois, suljen kaapin ovet jne ja arki sujuu paljon paremmin. En silti koe olevani mieheni äiti. Hän esim. tekee taivaallista ruokaa ja tekee useimmiten ruokaostokset, siivoaa (ei tietenkään minun mielestä yhtä hyvin kuin minä) ja huomioi minua muulla tavalla. Miehet ja naiset näkevät asiat eri tavalla ja onneksi me olemme erilaisia.

Parisuhde ei ole taistelutanner jossa ollaan win-win periaatteella. Että "kun teen tänään tämän, niin sinä teet minulle tuon". Ei se niin mene. Jompikumpi joustaa suhteessa eri tavalla. Ja joskus toinen "passaa" (vai what ever sanaa haluaa käyttää) toista enemmän.

Pesen miehen pyykit siinä kuin omani, silitän hänen vaatteet ja laitan ne kaappiin paikoilleen, vien jopa aamiaisen silloin tällöin miehelle vuoteeseen. Saan siitä itse iloa. Olen vapaasta tahdosta miehen kanssa ja haluan pienillä teoilla osoittaa rakastavani häntä. Miksi tehdä molempien arjesta monimutkaista. Jos toisen tapoja ei voi muuttaa niin ne pitää joko hyväksyä tai sitten ehkä elää yksin jos ei pysty mistään joustamaan.

Sua on huijattu, jos luulet noiden erojen johtuvan sukupuolista. Mä olen tuollainen tavaroiden jättelijä ja sotkuinen ihminen ja äitini aikoinaan tästä kärsi. Olen kuitenkin myös toiset ihmiset huomioonottava, enkä näin aikuisena kehtaa asua jonkun kanssa ja käyttäytyä kuin sikolätissä. Mun mieli ei aina rekisteröi kaikkea, en esimerkiksi ehkä huomaa murusia jotka jätin pöydälle, mutta pääosin yritän olla mukava asuinkumppani. Tämä ei ole ylivoimaista suurimmalle osalle aikuisista.

Vierailija
809/993 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos se kuoli nälkään ja hukku paskaan ?

Vierailija
810/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi uudemmille ketjun lukijoille: ap ei käynyt tekemässä viimeistä päivitystään, eli ei selvinnyt kuinka tässä kävi. (Joku vale ap postasi tarinan, mutta huomaa kyllä että on eri kirjoittaja)

Vierailija
811/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lien ketjua koska harvemmin sitä näkee 35-vuotiaan miehen selittämässä miten hänen itsetuntosa rakentuu muiden miesten hyväksynnälle. Suurin osa miehistä on onneksi päässyt eteenpäin ylä-asteen tupakkapaikalta...

Vierailija
812/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lien ketjua koska harvemmin sitä näkee 35-vuotiaan miehen selittämässä miten hänen itsetuntosa rakentuu muiden miesten hyväksynnälle. Suurin osa miehistä on onneksi päässyt eteenpäin ylä-asteen tupakkapaikalta...

Tosiasiassa tuo teidän tapanne peukuttaa perusteettomia argumenttivirheitä ja sukia toisianne on sitä ylä-asteen tupakkapaikkaa pahimmillaan.

Naiset jotka valitsevat hyysättäviä pikkupoikia ovat täysin kyvyttömiä katsomaan peiliin.

Vierailija
813/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ja naiset ovat erilaisia. Minua ärsyttää välillä suunnattomasti että mies jättää tyhjät juomalasit milloin minnekin, yöpöydälle, olohuoneeseen jne ja vaatteet lojuu missä milloinkin. Lisäksi harmittelee usein kun ei löydä sukkia koska on jättänyt ne lattialle ja koira tykkää noutaa ja piilottaa niitä. Mies jättää myös usein kaapin ovet auki, jos pesee pyykkiä ja ripustaa sillä tavalla että kaikki vaatteet ovat niin rypyssä että ne pitää silittää. Lista on loputon. Huokailen välillä itsekseni mutta en anna noiden pikkuasioiden enää pilata päivääni.

Miksi tuhlaisin aikaani hermostumalla näistä asioista kun mies ei vaan muutu vaikka kuinka olen jankuttanut. Plokkaan ne vaatteet lattialta pois, suljen kaapin ovet jne ja arki sujuu paljon paremmin. En silti koe olevani mieheni äiti. Hän esim. tekee taivaallista ruokaa ja tekee useimmiten ruokaostokset, siivoaa (ei tietenkään minun mielestä yhtä hyvin kuin minä) ja huomioi minua muulla tavalla. Miehet ja naiset näkevät asiat eri tavalla ja onneksi me olemme erilaisia.

Parisuhde ei ole taistelutanner jossa ollaan win-win periaatteella. Että "kun teen tänään tämän, niin sinä teet minulle tuon". Ei se niin mene. Jompikumpi joustaa suhteessa eri tavalla. Ja joskus toinen "passaa" (vai what ever sanaa haluaa käyttää) toista enemmän.

Pesen miehen pyykit siinä kuin omani, silitän hänen vaatteet ja laitan ne kaappiin paikoilleen, vien jopa aamiaisen silloin tällöin miehelle vuoteeseen. Saan siitä itse iloa. Olen vapaasta tahdosta miehen kanssa ja haluan pienillä teoilla osoittaa rakastavani häntä. Miksi tehdä molempien arjesta monimutkaista. Jos toisen tapoja ei voi muuttaa niin ne pitää joko hyväksyä tai sitten ehkä elää yksin jos ei pysty mistään joustamaan.

Sua on huijattu, jos luulet noiden erojen johtuvan sukupuolista. Mä olen tuollainen tavaroiden jättelijä ja sotkuinen ihminen ja äitini aikoinaan tästä kärsi. Olen kuitenkin myös toiset ihmiset huomioonottava, enkä näin aikuisena kehtaa asua jonkun kanssa ja käyttäytyä kuin sikolätissä. Mun mieli ei aina rekisteröi kaikkea, en esimerkiksi ehkä huomaa murusia jotka jätin pöydälle, mutta pääosin yritän olla mukava asuinkumppani. Tämä ei ole ylivoimaista suurimmalle osalle aikuisista.

Näinpä. Itse olen nainen ja en siivoa kuin pakosta, lasit jää pöydille ja tiskaan ne sitten, kun viimeinenkin puhdas on käytetty. Vaatteet on iloisesti lattialla ja pölypallot pyörii. Mut mä asunkin yksin, enkä koskaan tule asumaan kenenkään kanssa, koska tykkään olla näin. Nämä miehet eivät myöskään pidä suurimmasta osasta kotitöitä ja niinpä he tekevät ne niin huonosti/väärin, että akka tekee ne itse lopulta. Tyypillistä on, että ruuanlaitto voi kiinnostaaa tällaista miestä. 

Jotkut naiset pitää tuollaisesta. Kuuntelin juuri työpaikallani yhtä mieskollegaa, joka hihitteli kuinka oli taas onnistunut laistamaan kotitöistä. Ei häntä mitenkään haitannut se, että joku muu hänen perheestään (luultavammin vaimo) joutuu ne tekemään. Kyllä siinä väkisin tulee sellainen fiilinki, että mies on tosiaan perheessään kuin joku turisti tai joku venkulaelätti, joka pitää kotitöitä rangaistuksena äitiltä, ei ole koskaan todella sisäistänyt omaa rooliaan vanhempana ja isänä. Eikä kyllä tuollainen käytös ja menettelytapa kerro mielestäni myöskään mistään kovin suuresta kiintymisestä, saati rakkaudesta ja muista syvemmistä tunteista. Kunhan pyörii siellä taustalla, ja pääsee mahdollisimman helpolla ja täysihoidolla.

Vierailija
814/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies83 haukkuu aika rankasti myös oman sukupuolensa edustajia: miehet ovat teinin asteelle jääneitä hyysättäviä pikkupoikia tai aikaansaamattomia renttuja tai pervoja sokeri-isukkeja, jotka haalivat pikkutyttöjä kainaloonsa. Naisia hän halveksii sen ohella kaikilla mahdollisilla tavoilla.

Taitaa olla varsinainen ihmisvihaaja tämä 'onnellinen perheenisä Keski-Suomesta'...

Vierailija
815/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies83 haukkuu aika rankasti myös oman sukupuolensa edustajia: miehet ovat teinin asteelle jääneitä hyysättäviä pikkupoikia tai aikaansaamattomia renttuja tai pervoja sokeri-isukkeja, jotka haalivat pikkutyttöjä kainaloonsa. Naisia hän halveksii sen ohella kaikilla mahdollisilla tavoilla.

Taitaa olla varsinainen ihmisvihaaja tämä 'onnellinen perheenisä Keski-Suomesta'...

Juu, eikä vaimokaan ole täydellinen, kun kieltäytyy silittämästä miehen paitoja. Onhan se varmaan haastavaa olla ainoa, joka on aina oikeassa.

Vierailija
816/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yhtään järkeen perustuvaa syytä haukkua tuota henkilöä "naisvihaajaksi" vai muodostatteko kaikki mielipiteenne pelkän fiiliksen ja hysteerisen noitavainon perusteella? Te muistutatte tuossa laumasukimisessanne sitä mummoa joka kantoi Jan Husin rovioon lisää polttopuita. Siitä tapahtumasta syntyi kuuluisa toteamus: voi pyhä yksinkertaisuus. Onko teillä minkäänlaista kykyä katsoa peiliin?

Osaako kukaan teistä kertoa ilman argumenttivirheitä miksi naiset valitsevat hyysättäviä pikkupoikia joista sitten erotaan 70% varmuudella?

Vierailija
817/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se vastaa ilman nimimerkkiä, mutta käyttää samoja noitavainovertauksiaan kuin nimimerkkinsäkin kanssa 😂 hassu höpönassu, kun on AV:lla päivät pitkät, parhaimmillaan yli 60 viestiä yhden vuorokauden sisällä...siinä tahdissa jää pelletitkin kantamatta tupaan 😆

Vierailija
818/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henry hei, ihana talvilomasää, nyt reippailemaan ❤

Vierailija
819/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt se vastaa ilman nimimerkkiä, mutta käyttää samoja noitavainovertauksiaan kuin nimimerkkinsäkin kanssa 😂 hassu höpönassu, kun on AV:lla päivät pitkät, parhaimmillaan yli 60 viestiä yhden vuorokauden sisällä...siinä tahdissa jää pelletitkin kantamatta tupaan 😆

Kannattaa hakea apua jos kärsii luulotaudista. En edelleenkään ole tuo henkilö, mutta kysyin hänen puolestaan normaaleja argumentointiin liittyviä kysymyksiä joihin sinä et osannut jostain syystä vastata kuin luuloilla ja argumenttivirheillä. Uunini muuten lämpiää koivuhaloilla.

Noitavainovertaus on siksi validi, että te ette perustele mitään vaan hyökkäätte pelkästään fiiliksen johdosta joukolla yhden kimppuun.

Vierailija
820/993 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei pitäisi lukea vastaheränneenä. Mietin pitkään, miksi Janni Hussin roviolle kannetaan halkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän