Mä tahdon muuttaa Espanjaan!
Pakko avautua, kun tiedättekö sen tunteen että kuuluu johonkin ja sydän kaipaa jonnekin? Minun sydän kaipaa välimerelle, rakastan välimeren maiden kulttuuria, arkkitehtuuria, kieliä, ruokaa ja aivan kaikkea! Suurin unelmani olisi muuttaa Espanjaan. Tai periaatteessa Italiaan, Kroatian rannikolle tms.
Tuntuuko kenestäkään muusta samalta?
Kommentit (36)
Vetelä-Euroopan karvapersemiehille suomalainen vaalea nainen on oiva statussymboli. lol
Varsinkin niille vaaleille on paljon vientiä, jopa keski-ikäisille jotka ei Suomessa oikein tahdo miehille kelvata. Minä en ole edes vaalea vaan tummaverikkö, hiuksista selvästi miestäni tummempi mutta iholta kalpeampi. Enkä mikään unelmasaalis, lievästi ylipainoinen 38 v tavis. Niin vaan 31 v hyvin koulutettu ja tienaava "karvaperse" ihastui minuun ja mulle se on kyllä suoraan sanoen melkoinen lottovoitto ;-) AP:n työnsaantiasiaan en osaa oikein ottaa kantaa kun en tiedä mitä kaikkea töitä ko. koulutuksella ihmiset yleensä tekee ja voi tehdä. Mutta ehdottomasti kannattaa alkaa aktiivisesti hakea netistä mitä olisi tarjolla. Taloustilanne yleisesti on siellä nyt tunnetusti heikko, mutta aina paikkoja silti vapautuksen varsinkin tehtävissä joihin tarvitaan jotain erityisosaamista, niitä kun ei voi kuka tahansa paikallinen työttömäksi joutunut ottaa hoitaakseen. T. 2
*lapsenteon suhteen, alkaa aika loppumaan...
Suomen ilmasto ei sovi minulle eikä miehellenikään. Espanjaan muuttoa olemme pohtineet muutaman vuoden ajan. Ongelmana nyt on vaan kys. maan työllisyystilanne, mies ei saa sieltä töitä, eikä osaa kieltä. Minä saisin ja osaan kielenkin kohtuullisesti. Ehkä muutaman vuoden kuluttua?!
Mun miehellä on yks vapaalla jalalla oleva 34-vuotias ystävä joka olisi kiinnostunut löytämään vihdoin ja viimein sen elämänsä naisen ja perustamaan perheen. Hällä on kaksi asuntoa Madridin parhaimmilla paikoilla, toinen taloyhtiön uima-altaalla varustettuna. Kolme autoa löytyy: citymaasturi X5, Porche ja normaali Passat. Koulutukseltaan on vain sähkömies mutta on perinyt isänsä hyvinmenestyvän firman. Ihan tavallisen näköinen kasvoista, siisti, puhdas ja aina merkkivaatteisiin pukeutuva. Tulee hyvästä perheestä ja osaa käyttäytyä. Pituus jotain 178 ja normaalipainoinen.
Olisiko kiinnostuneita?
ne turistit vie rahaa Espanjaan?! Tuleehan Suomeenkin jotain saksalaisia tai venäläisiä turisteja, jotka voivat olla tosi vaateliaita ja ainakin mediassa annetaan ymmärtää, että matkailuyrittäjät koettavat parhaansa mukaan heitä miellyttää, koska se on heidän bisneksensä! Ei kai suomalaiset sentään väkisin tuppaudu Espaanjan ilmaiseksi kuninkaallista kohtelua vaatimaan?
Ymmärrän tavallisten espanjalaisten, kreikkalaisten jne. harmin, ei tavallinen kansa ole kaikkea sössinyt, mutta kyllä se oman maan eliitti siihen on syynä, ei muiden maiden tavallinen kansa! Mutta mitäpä se on monien tavistenkaan moraali, kun eikös Kreikassakin ollut saari, jonka väestöstä puolet oli sokeita tms. ihan vaan rahaa tavoitellessaan. Luuliko he, että rahat tippuu taivaasta? (Mutta sitähän se alkaa olla Suomessakin: ei ole häpeä käydä sossussa, kun valtio maksaa eli "joku muu".)
etelään haluaville :) Ja tsemppiä myös tulevaan talveen!
ja sydän sykkyrällä odottelen jo ensikesän reissua... täällä myös yksi pari/perhe joka lähtisi heti kun voisi mutta työt pitää täällä.
Tarkoitus oli myydä nykyinen talo ja ostaa Suomesta vain tukikohta ja Italiasta varsinainen koti, no, taloa ei myyty joten päätimme pysyä täällä vielä kunnes kuopus muuttaa kotoa ja lähdetään miehen kanssa kaksin sitten. Mutta siihen on niin perk... pitkä aika!!!! Miten sitä kestää edes seuraavat 11 kuukautta??
Mä kaipaan sitä lämpöä ja tuoksuja, ihania makuja ja välittömiä ihmisiä.... edullista ruokaa, palveluita joita on varaa käyttää jne jne... HUOH
Mun sydämeni halajaa Espanjaan. Madridiin haluaisin asustelemaan.
Pitäisi löytää vissiin se mies :)
ja sydän sykkyrällä odottelen jo ensikesän reissua... täällä myös yksi pari/perhe joka lähtisi heti kun voisi mutta työt pitää täällä.
Tarkoitus oli myydä nykyinen talo ja ostaa Suomesta vain tukikohta ja Italiasta varsinainen koti, no, taloa ei myyty joten päätimme pysyä täällä vielä kunnes kuopus muuttaa kotoa ja lähdetään miehen kanssa kaksin sitten. Mutta siihen on niin perk... pitkä aika!!!! Miten sitä kestää edes seuraavat 11 kuukautta??
Mä kaipaan sitä lämpöä ja tuoksuja, ihania makuja ja välittömiä ihmisiä.... edullista ruokaa, palveluita joita on varaa käyttää jne jne... HUOH
Kaipaan kovasti välimerelle. Onneksi itse olen päässyt jo Englantiin asti, niin ei tartte enää tuijottaa niitä harmaita suomalaislähiöitä:)
Kaipaan kovasti välimerelle. Onneksi itse olen päässyt jo Englantiin asti, niin ei tartte enää tuijottaa niitä harmaita suomalaislähiöitä:)
ei tartte enää tuijottaa niitä harmaita suomalaislähiöitä:)
:)
Visit Manchester. Tai oikeastaan aika moni muukin kaupunki. On niissä aika ankeita lähiöitä. Pari vuotta tuli asuttua maassa.
Mutta ap, meidänkin perhe kaipaa lämpöä ja aurinkoa.
Olemme valinneet Maltan. Kiva paikka, siellä asutaan reilun kuukauden verran vuodessa.
Suunitelmissa kenties hankkia toinen asunto sieltä.
Tottahan täällä sataa, mutta silti pidän Lontoossa asumisesta enemmän kuin Suomessa. Tää on kyllä niin tyypillistä av:ta; jos sanon viihtyväni Englannissa, jonkun on vängättävä vastaan, että et voi viihtyä kun siellä sataa. No, minua se sade ei niin paljon haittaa, että se veisi ne muut hyvät puolet pois!
<a href="http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipal…" alt="http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipal…">http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipal…;
ainakaan jos hakee jotain tietyn alan koulutusta vaativia töitä. Minä ainakin hain suoraan espanjalaisiin ja kansainvälisiin espanjassa toimiviin oman alani yrityksiin.
Mutta ap, meidänkin perhe kaipaa lämpöä ja aurinkoa.
Olemme valinneet Maltan. Kiva paikka, siellä asutaan reilun kuukauden verran vuodessa.
Suunitelmissa kenties hankkia toinen asunto sieltä.
Ei ikinä lunta, pakkastakin vain muutama päivä vuodessa. Ja tänäänkin meillä taitaa olla 29 astetta lämmintä:)
Mutta sen verran sanon vaan, että jos esimerkiksi Espanjassa puhuttaisiin Suomesta, kuten Suomessa Espanjasta, Italiasta tai Kreikasta (karvakäsimanolo, etelän vetelät, roistovaltiot tms.) niin Suomen kansa raivoistuisi ja vaatisi julkista anteeksi pyyntöä. Vertaa vaikka siihen kun se joku uusiseelantilainen kansanedustaja sanoi jotain ikävää Suomesta.
Ja tosta, jokainen espanjalainen tietää ihan tasan tarkkkaan ettei Suomella ole osaa eikä arpaa heidän kriisiinsä. Ja sekin on muuten totta, että suomalaiset käyttäytyy etelän maissa kuin siat. Ja vaativat erikoiskohtelua "makarooneilta" ja "karvaperseapinoilta".