STERILISAATIO.
Puhuin yhden lääkärin kanssa tästä aiheesta (toki olen puhunut monenkin kanssa kun itselle ko. operaatio on tehty) Ihmettelen suuresti sitä kun hän sanoi että yllättävän moni luulee että sterilisaation peruminen on helppo juttu. Sitä se EI ole. Aina kun tähän ratkaisuun päätyy, pitää muistaa että se on LOPULLINEN ratkaisu. Netistä luin että aika harvoin tuo purkaminen onnistuu. Eli jos on jotenkin mahdollista ehkäistä muulla tavalla, kannattaa tehdä niin.
Toisaalta jos on asiasta EHDOTTOMAN varma, on se hyvä ratkaisu, ei enää tarvitse elää uuden raskauden pelossa. Meillä ainakin se on ollut hyvä, itsellä on jotenkin vapautuneempi olo nyt. (Ja kyllä, tiedetään ettei tämäkään ole 100 % varma, mutta kylläkin VARMIN markkinoilla olevista ehkäisyistä)
Mutta täälläkin sa lukea hirveän paljon väärää tietoa, ihmiset vain kommentoi asiasta vaikka on vain oma " tieto" . Niin ei kannata tehdä, itse olen lukenut aiheesta paljon ja puhunut monen eri lääkärin kanssa, juuri siksiettä tulee varmaa tietoa eikä musta tuntuu juttuja.
Kommentit (4)
naiselle tehdyssä sterilaatiossa jos tulee katumapäälle, niin eikö ole " helpompaa" punktoida niitä omia munasoluja ja hedelmöittää ne sitten..?
Minusta se sterilisaatio pitäisi markkinoida lopullisena vaihtoehtona. Toki elämäntilanteet muuttuvat, mútta ne on otettava huomioon jo enne sterilisaatiota.
Kaikissa sterilisaatiota käsittelevissä jutuissa nimenomaan mainitaan että s. pitää pitää lopullisena ratkaisuna kun ollaan TÄYSIN varmoja että perheen lapsiluku on täynnä.
Enkä tiedä onko se oikea ratkaisu, mutta eipä sitä muutakaan asiaa varmaksi tiedä..! Onpa vähän jännitystä elämässä