Miks salkkareissa osa II
Helenalla on sukkahousut ja kengät jalassa rakastelun aikana? Tokkopa tuon ikäisellä olisi stay upitkaan.
Kommentit (27326)
K
Vierailija kirjoitti:
Olen seuraillut Salkkareita hieman epäsäännöllisesti. Olen käsittänyt, että Severin isä on Eero. Miksi hän puhuttelee nyt Aaroa isäksi? Lassehan ainakin tiesi, että isä on Eero. Tietääkö esimerkiksi Jiri, miten asia on? Eikö Severi todellakaan tiedä totuutta vai onko Aaro aivopessyt hänet? Täältä varmaan löytyy selitys, kiitos etukäteen!
Kyllä Jirikin tietää, sillä silloin kun Jiri vaihtoi Severin sylkinäytteet niin Paula kertoi kaikille totuuden, että Eero on isä. Severi tietää myös, mutta kutsuu silti Aaroa isäkseen, koska Eero on kuollut.
Itse olen saanut käsityksen, että Jannen vanhemmat ovat rikkaita, asuvat hienossa talossa, jossa Jannekin siis asuu, mutta ovat paljon poissa ja jollakin tavalla tunnevammaisia ja kylmiä, eivätkä välitä Jannesta ja ovat jättäneet Jannen yksin. Yrittävät sitten korvata syyllisyyttään ja huonoa omaatuntoaan rahalla, tavaralla ja antamalla Jannen tehdä mitä tämä haluaa. Vaikka sarja ei todellakaan kaipaa enää yhtään millään tavalla kamalaa ihmistä, vaan mukavia tai ihan tavallisia ihmisiä, olisi hienoa nähdä Jannen vanhemmat edes joskus sarjassa. Olisihan se sitten yllätys, jos Jannen äiti paljastuisikin sitten vaikka nuoremmaksi versioksi Ullasta.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan teistä milloin tuo Huvilakatu 23 -ulko-ovi vaihdettiin kaksijakoislasisesta ruudukkolasiseen?
http://i4.aijaa.com/b/00634/14332802.jpg
Tuossa on vanha ovihttp://1.bp.blogspot.com/-mfRNFCnGmcQ/UWrmAEV9FSI/AAAAAAAAAGI/6TGg8FLAK…
Tuossa on uusi oviMä oon ymmärtäny että 2012-2013? Onko kellään tarkempaa tietoa?
Ketä vittu kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3948 kirjoitti:
Viola on 15 vuotta ja Severi kahta vuotta nuorempi eli 13 vuotta. Entä Nella; Onko hän 11-12 vuotta?
Viola kuulusteli severiltä kuluneella viikolla ruotsia Galleri-kirjasta, joka on lukion ruotsinkirja. Eli Severi on lukiossa
Ei nyt ihan mene noin. Ryyppäysepisodissa Jiri sanoi Severille: "Sä olet 13". Siitä ei edes Salkkarimaailmassa ole kulunut kolmea vuotta. Sekin on useaan kertaan selvinnyt, että Viola on Severiä vanhempi. Ja Viola tosiaan äskettäin täytti 15. He eivät siis voi olla lukiossa. Tuotanto on vain iskenyt heille jonkun kirjan käteen kiinnittämättä huomiota siihen, minkä asteen kirja on kyseessä.
Sanoisin, että Viola on 9.luokalla. On syntynyt syksyllä, joten täytti 15 syyslukukaudella. Severi ja Nella puolestaan ovat 7.luokalla eli ovat 13 ja täyttävät 14 keväämmällä tai seuraavana syksynä. Evan kommentti "Nella on jo yläkoulussa" tukee tätä. Luo mielikuvan, että on äskettäin siirtynyt yläkouluun. Mielestäni on myös ilmaistu, että Nella ja Severi ovat samalla luokalla. En osaa tarkkaan sanoa missä ja milloin, mutta vahva mielikuva tällaisesta on. Lukiokirja tosiaan varmasti vain tuotannon "virhe".
Varsinais-Suomessa olen itse yhdeksännellä luokalla käyttänyt jollain kurssilla Galleri-sarjan kirjaa. Ruotsi oli minulle A2-kieli ja käytimme loppuvaiheessa lukion B1-tasoisia kirjoja. Lukiossa oli käytössä myös saman sarjan kirjat A2-ruotsissa ja oli turhauttavaa tehdä samoja tehtäviä uudelleen ilman kehitystä.
Pitäisikö Salkkareiden lavasteiden digitalisoitua?
http://www.newtek.com/software/virtual-set-editor
Tuolla voisi tehdä sen kerrostalon takapihan. Myös koko Ullanlinnan voisi rakentaa tuollaisesta. Olisi kustannustehokasta!
Eipä noita kirjoja kannata liikaa tulkita. Severin ihastus Alissaan ja Nellan ihastus Severiin aikana Viola ja Nella tuli tunnilta ja yhdellä oli kädessä GEOS 1-kirja. Lukion kirja sekin.
Sarjan ulkopuolinen asia! Pete Lanttu (Kalle) on lähtenyt kultavaaliehdokkaaksi vihreiden listoille.
http://www.porvoonvihreat.fi/945/nayttelija-pete-lattu-vihreiden-kuntav…
Vierailija kirjoitti:
Sarjan ulkopuolinen asia! Pete Lanttu (Kalle) on lähtenyt kultavaaliehdokkaaksi vihreiden listoille.
Eli onko tästä pääteltävissä, ettei Pete enää näyttele sarjassa? Paljastuuko känninen Kalle Eliaksen yliajajaksi ja joutuu vankilaan? (Hieman kyllä ärsyttää, jos alkuaikojen lujaluonteinen ja symppis teini-Kalle saa tuollaisen lopun.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko tästä pääteltävissä, ettei Pete enää näyttele sarjassa? Paljastuuko känninen Kalle Eliaksen yliajajaksi ja joutuu vankilaan? (Hieman kyllä ärsyttää, jos alkuaikojen lujaluonteinen ja symppis teini-Kalle saa tuollaisen lopun.)
Kyllähän Katariinankin näyttelijä (Jasmin Hamid) oli vihreiden kuntavaaliehdokas ja oli sarjassa silti mukana.
Poistuminen on toki mahdollista, mutta vasta puhutaan ehdokkuudesta. Etenkin nuoremmat opiskelee moni tai tekee töitä muuallakin kuin salkkareissa.
Olen Kallehullu, mutta vaihdan nyt nimimerkkiä ja kirjoitan tänne tästä lähtien nimimerkillä Naiskatsoja. Katsoin tällä viikolla lähetystä eduskunnasta ja silloin ja jo monta kertaa ennen tuota olen jostain syystä kuvitellut Kallen näyttelijän ja Janne Ahosen sinne sekaan kansanedustajina. Jotenkin olen kuvitellut Kallen näyttelijän politiikassa vihreäksi. Ehkä jompikumpi noista sitten on ehdokkaana seuraavissa eduskuntavaaleissa. Itse en ole vihreiden kannattaja, mutta olen kuitenkin kerran äänestänyt vihreiden ehdokasta kun toinen vaihtoehto oli kokoomuksen ehdokas ja sitä en halunnut äänestää.
Kallehulluuteni alkaa siis jo helpottamaan. Olen miettinyt tätä nimimerkin vaihtoa jo pitkään.
Naiskatsoja kirjoitti:
Olen Kallehullu, mutta vaihdan nyt nimimerkkiä ja kirjoitan tänne tästä lähtien nimimerkillä Naiskatsoja. Katsoin tällä viikolla lähetystä eduskunnasta ja silloin ja jo monta kertaa ennen tuota olen jostain syystä kuvitellut Kallen näyttelijän ja Janne Ahosen sinne sekaan kansanedustajina. Jotenkin olen kuvitellut Kallen näyttelijän politiikassa vihreäksi. Ehkä jompikumpi noista sitten on ehdokkaana seuraavissa eduskuntavaaleissa. Itse en ole vihreiden kannattaja, mutta olen kuitenkin kerran äänestänyt vihreiden ehdokasta kun toinen vaihtoehto oli kokoomuksen ehdokas ja sitä en halunnut äänestää.
Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Naiskatsoja kirjoitti:
Mitä ihmettä?
Niin, siis vaihdan nimimerkkiä, enkä kirjoita tänne enää Kallehulluna, koska en enää halua käyttää tuota nimimerkkiäja haluan vaihtaa sen neutraalimpaan. Olen siis jo pitkään miettinyt, että Kallen näyttelijästä ja Janne Ahosesta tulee ehkäpä vielä joskus poliitikkoja. En tiedä, mistä olen tuon ajatuksen päähäni saanut.
Sebastianhan joskus sanoi Iidalle "sä oot mulle ku oma tytär" no aha, ei tunnu Sebastiania paljon kiinnostavan, että Iida on sekaantunut huumeisiin, ollut koomassa tai se kun Iida heräsi koomasta ja on nyt piilosilla jossain. Ei oo Sebastiania aikasemminkaan kiinnostanut Iidan asiat.
Ja koska sinä luovut tuosta nimimerkistä, otan minä sen vuorostani käyttöön.
Minä taas otan tämän nimimerkin käyttöön, koska se on vielä vapaana ja pelkään, että Naiskatsoja os. Kallehullu nappaa sen myöhemmin.
Mistäköhän tuossa äskettäin kuvatussa (joku täällä oli nähnyt) Aaron ja Antonin välisessä kohtauksessa oli kyse?
Jotenkin hauska juttu, että johtaja-ylilääkäri Kallen näyttelijä on koulutukseltaan putkiasentaja. Käsikirjoittajathan olisivat voineet hyödyntää Pete Latun taitoja ja kirjoittaa Kallen Talotaikureiden johtoon lääkärin ammatin sijasta :D Tai no ehkei kuitenkaan, en nimittäin osaisi kuvitella Kallea parempaa lääkäriä Pihlajakadun asukeille :)
Mitä veikkaatte palaako Saku Salin koskaan sarjaan? Edes vaikka yhteen jaksoon? Onko Jasper Pääkkönen sanonut, että ehdottomasti ei aio koskaan palata?
Oon aina ajatellu ettei Jannella oo omassa elämässä juuri mitään ihmeellistä ja vanhemmat aina poissa. Sen takia jaksaa kyttää ja tunkea nenänsä muiden asioihin.