Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks salkkareissa osa II

Vierailija
21.11.2014 |

Helenalla on sukkahousut ja kengät jalassa rakastelun aikana? Tokkopa tuon ikäisellä olisi stay upitkaan.

Kommentit (27326)

13081/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3948 kirjoitti:

Viola on 15 vuotta ja Severi kahta vuotta nuorempi eli 13 vuotta. Entä Nella; Onko hän 11-12 vuotta?

Eikös Severi ole 14v, Viola on 16v ja Nella 13v

Ennen joulua oli se jakso missä Linda totesi lapsensa täyttävän 15v ja Violalla oli erikseen juhlatkin.

Vierailija
13082/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raakel on pelottava! Uskon ihan oikeasti kiusaavan Mariannaa, koska Raakel on myöhemmin yhteiskohtauksissa Aaron kanssa. 

Olisi sopinut mainiosti uusien Muumien yhdeksi ääninäyttelijäksi. Jonkun pahiksen ääneksi. Tai vaikkapa Mörön, eikös hän ollut nainen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13083/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Mustavaaran välienselvittelyillallisen jälkeen ajattelin, että vähään aikaan ei olekaan ollut Monican ja Kallen viininjuonti ja tilityskohtauksia ja että sellainen varmasti piankin tulee taas. Noh, seuraava kohtaus olikin sitten se. Räjähdin ihan täysillä nauramaan Larin tarjoamista santsilaseista. Hyvin tuntee Monican ja Kallen. Ja edelleenkään en pysty katsomaan Talen esityksiä.

Vierailija
13084/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raakel on pelottava! Uskon ihan oikeasti kiusaavan Mariannaa, koska Raakel on myöhemmin yhteiskohtauksissa Aaron kanssa. 

Olisi sopinut mainiosti uusien Muumien yhdeksi ääninäyttelijäksi. Jonkun pahiksen ääneksi. Tai vaikkapa Mörön, eikös hän ollut nainen :)

APUA! Alkaisi todella pelottaa, jos Mörkö juttelisi Raakelin äänellä! Tuo ääni on kuin luotu pelotteluun. Loistavasti hoitaa näyttelijä muutenkin roolinsa, mikä on nyky-salkkareissa harvinaista.

Vierailija
13085/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan teistä milloin tuo Huvilakatu 23 -ulko-ovi vaihdettiin kaksijakoislasisesta ruudukkolasiseen?

http://i4.aijaa.com/b/00634/14332802.jpg

Tuossa on vanha ovi

http://1.bp.blogspot.com/-mfRNFCnGmcQ/UWrmAEV9FSI/AAAAAAAAAGI/6TGg8FLAK…

Tuossa on uusi ovi

Mä oon ymmärtäny että 2012-2013? Onko kellään tarkempaa tietoa?

Vierailija
13086/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan teistä milloin tuo Huvilakatu 23 -ulko-ovi vaihdettiin kaksijakoislasisesta ruudukkolasiseen?

Tuossa on vanha ovi

Tuossa on uusi ovi

evvvk

Vierailija
13087/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3948 kirjoitti:

Viola on 15 vuotta ja Severi kahta vuotta nuorempi eli 13 vuotta. Entä Nella; Onko hän 11-12 vuotta?

Viola kuulusteli severiltä kuluneella viikolla ruotsia Galleri-kirjasta, joka on lukion ruotsinkirja. Eli Severi on lukiossa

Vierailija
13088/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3948 kirjoitti:

Viola kuulusteli severiltä kuluneella viikolla ruotsia Galleri-kirjasta, joka on lukion ruotsinkirja. Eli Severi on lukiossa

Ei nyt ihan mene noin. Ryyppäysepisodissa Jiri sanoi Severille: "Sä olet 13". Siitä ei edes Salkkarimaailmassa ole kulunut kolmea vuotta. Sekin on useaan kertaan selvinnyt, että Viola on Severiä vanhempi. Ja Viola tosiaan äskettäin täytti 15. He eivät siis voi olla lukiossa. Tuotanto on vain iskenyt heille jonkun kirjan käteen kiinnittämättä huomiota siihen, minkä asteen kirja on kyseessä.

Vierailija
13089/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3948 kirjoitti:

Ei nyt ihan mene noin. Ryyppäysepisodissa Jiri sanoi Severille: "Sä olet 13". Siitä ei edes Salkkarimaailmassa ole kulunut kolmea vuotta. Sekin on useaan kertaan selvinnyt, että Viola on Severiä vanhempi. Ja Viola tosiaan äskettäin täytti 15. He eivät siis voi olla lukiossa. Tuotanto on vain iskenyt heille jonkun kirjan käteen kiinnittämättä huomiota siihen, minkä asteen kirja on kyseessä.

Etkö ymmärrä sarkasmia?

Vierailija
13090/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3948 kirjoitti:

Sanoisin, että Viola on 9.luokalla. On syntynyt syksyllä, joten täytti 15 syyslukukaudella. Severi ja Nella puolestaan ovat 7.luokalla eli ovat 13 ja täyttävät 14 keväämmällä tai seuraavana syksynä. Evan kommentti "Nella on jo yläkoulussa" tukee tätä. Luo mielikuvan, että on äskettäin siirtynyt yläkouluun. Mielestäni on myös ilmaistu, että Nella ja Severi ovat samalla luokalla. En osaa tarkkaan sanoa missä ja milloin, mutta vahva mielikuva tällaisesta on. Lukiokirja tosiaan varmasti vain tuotannon "virhe".

Vierailija
13091/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3948 kirjoitti:

Etkö ymmärrä sarkasmia?

Minulle sarkasmi on ivallista kommentointia. En huomannut kommentissasi ivaa. Anteeksi, etten osaa lukea äänenpainoja kirjoitetusta tekstistä.

Vierailija
13092/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on vanha ovi

Tuossa on uusi ovi

Ei sitä oo oikeesti vaihdettu, tuo uusi ovi on vain studioon rakennettu lavaste.

PÖSILÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
13093/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on vanha ovi

Tuossa on uusi ovi

Ei sitä oo oikeesti vaihdettu, tuo uusi ovi on vain studioon rakennettu lavaste.

PÖSILÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ei ole kyse tästä, tietäisin kyllä. MINÄ olen se lavasteintoilija :)

Vierailija
13094/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaro ei taida ihan heti sarjasta poistua, koska eilen kuvasivat yhteiskohtausta Antonion kanssa Sellossa.

Vierailija
13095/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seuraillut Salkkareita hieman epäsäännöllisesti. Olen käsittänyt, että Severin isä on Eero. Miksi hän puhuttelee nyt Aaroa isäksi? Lassehan ainakin tiesi, että isä on Eero. Tietääkö esimerkiksi Jiri, miten asia on?  Eikö Severi todellakaan tiedä totuutta vai onko Aaro aivopessyt hänet? Täältä varmaan löytyy selitys, kiitos etukäteen!

Vierailija
13096/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seuraillut Salkkareita hieman epäsäännöllisesti. Olen käsittänyt, että Severin isä on Eero. Miksi hän puhuttelee nyt Aaroa isäksi? Lassehan ainakin tiesi, että isä on Eero. Tietääkö esimerkiksi Jiri, miten asia on?  Eikö Severi todellakaan tiedä totuutta vai onko Aaro aivopessyt hänet? Täältä varmaan löytyy selitys, kiitos etukäteen!

Kyllä täältä löytyy vastaus. Tuota on käsitelty täällä kymmeniä kertoja, joten eikun ketjua lukemaan. Selaimen etsi-toiminto auttaa löytämään oikeat nimet teksteistä.

Vierailija
13097/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tällä viikolla oli kyllä Jannen kyttäilyt Mustavaaran illallisen aikana. Hienoa, että Ullan kyttäys, vakoilu ja muiden vastaavien taitojen hallintaa löytyy myös nuoresta sukupolvesta. Mutta toivon, että sarjassa käsitellään Jannen kautta vielä ADHD:takin. Ihan selvä ADHD-tapaushan Janne on. Miksi tätä asiaa ei ole tajuttu. Sehän sitä paitsi selittäisi Jannen käytöstä.

Vierailija
13098/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudet muumit häpäisivät vanhoja! Paskaa

Vierailija
13099/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallehullu kirjoitti:

Parasta tällä viikolla oli kyllä Jannen kyttäilyt Mustavaaran illallisen aikana. Hienoa, että Ullan kyttäys, vakoilu ja muiden vastaavien taitojen hallintaa löytyy myös nuoresta sukupolvesta. Mutta toivon, että sarjassa käsitellään Jannen kautta vielä ADHD:takin. Ihan selvä ADHD-tapaushan Janne on. Miksi tätä asiaa ei ole tajuttu. Sehän sitä paitsi selittäisi Jannen käytöstä.

Ei näitä "muotidiagnooseja" tarvitse joka paikkaan tunkea. Tiedän, että ADHD on ihan oikea diagnoosi ja ne joilla sellainen on, tarvitsevat tottakai oikean hoidon ja tuen. Tuntuu vain, että nykyään kaikki vähänkin eloisat tulkitaan heti ADHDksi. Myös muun muassa Asperger- ja narsismi-termejä käytetään todella kevein perustein. Siksi käytin alussa ilmaisua "muotidiagnoosi".

Kaikki "häiriöt", kehitysvammat ja sairaudet ovat vakavasti otettavia asioita, eikä niitä tulisi kevein perustein ilman tutkimuksia liittää kehenkään. Kaikkein vähiten niitä on tarpeen ottaa mukaan viihteelliseen tv-sarjaan. Silloin niiden vakavuus vasta kärsisikin ja diagnooseja tehtäisiin vieläkin keveämmin perustein. "Salkkari-Janne on ADHD, joten meidän Petterinkin täytyy olla, kun sekin on kiinnostunut toisten ihmisten asioista" jne. Itse ADHD-lapsen kummina en näe Jannessa mitään tuohon viittaavia piirteitä. Innokas ja helpostisyttyvä hän on, mutta sehän ei ole lainkaan sama kuin ADHD.

Vierailija
13100/27326 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että Jannelle voisi  tapahtua jotain, jonka myötä päätyy asianmukaisiin tutkimuksiin ja sitä kautta tuo diagnoosi voisi selvitä. Toisaalta mietin, että onkohan Sykkeen Holopainenkaan koskaan saanut varsinaista diagnoosia Aspergeristaan tai joutunut tutkimuksiin. Koko sarjan olen odottanut, että tätä olisi käsitelty kunnolla. Onneksi Gunnarilla on sentään virallinen diagnoosi. Sitten on näitä, jotka eivät tahdo nähdä omaa tilaansa.

Ketju on lukittu.