Miks salkkareissa osa II
Helenalla on sukkahousut ja kengät jalassa rakastelun aikana? Tokkopa tuon ikäisellä olisi stay upitkaan.
Kommentit (27326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monica ei ehtiny kätilöopistolle nii joutu synnyttää saunaan
Miksi juuri kätilöopistolle?
Eiköhän tuo ollut huumoria, koska juuri eilen Kätilöopisto sattui sulkemaan ovensa ja viimeinen synnyttäjä otettiin vastaan iltapäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksitään sanaleikkinimiä legendaarisille Salkkarikohtauksille.
Juulia Sampolle: Siis katotsä mun pehvaa? "Sampo katsoo Juulian perään".
Mitä sanaleikkinimiä?
No mitäköhän, tuossahan jota lainasit oli oikein esimerkkikin. Sanaleikki.
Mutta mikä sanaleikkiNIMI? Vai tarkoititko jaksojen nimiä, joissa on usein sanaleikki?
Miksi _kohtauksille_ pitäisi keksiä sanaleikkinimiä?
Vierailija kirjoitti:
Enää 1:30 tuntia niin tiedämme, kuinka Monican käy... 😥
Taitaa suurin osa jo tietää.
Miksei alkoholihullu ole yhtään huolissaan Seposta, joka katseli kaihoten Dahlian viinilasia? Onko Kallen hyvinvointi tärkeämpää kuin Sepon?
Edelleen iltapulusta löytyy kuva Monicasta ja vauvasta onnellisina muutaman viikon päästä tulevasta jaksosta ❤️
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, muakin jo pelottaa ihan samperisti. DDDDDDDD:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin käsikirjoittaja niin Monica olisi saanut pojan ja Kalle olisi ollut isä.
Onneksi et ole. Taidat olla sitä konservatiivista ihmistyyppiä, joka arvostaa poikalapset tyttöjä korkeammalle ja homotkin "eheytyy" tuosta noin vain.
Itse täällä väität faktana että lapsi on tyttö vaikket sitä tiedä, ja arvostat tytöt poikia ylemmälle. Kaksinaismoralistinen.
Kertoo paljon omasta ajatusmaailmastasi, että vedät tuollaisia tulkintoja täysin harmittomasta viestistä. Eheytymisestä ei kukaan puhunut ennen kuin sinä sen otit esille.
En kyllä ole täällä kertaakaan edes arvuutellut lapsen sukupuolta. Minulle on ihan sama onko jonkun salkkarihahmon vauva tyttö, poika vai muunsukupuolinen.
Samoinhan minäkin voisin nyt syyttää sinua siitä, että miksi tuomitset täällä jatkuvasti Sannia. Niinpä. Eikö tunnukin kivalta kun joku heittää täysin lonkalta oletuksia siitä mitä juuri sinä olet kirjoitellut? Täällä on useita eri kirjoittelijoita, miksi se on joillekin niin vaikea ymmärtää edelleen.. :)
En minä ole koskaan tuominnut Sannia. Millä perusteella väität minua teinihulluksi? Ei viesteissämme ole mitään samankaltaistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meninpä juonipaljastuksen halpaan. Monica kiidätetään sairaalaan leikkaukseen...
Minä hölmö heti oletin hätäsektiota.Niin kuin oletat sitäkin että lapsi on tyttö.
Oletko jotenkin vajaa vai miksi väität asioita, jonka totuusperää et voi mitenkään tietää?
Vajaa on se joka nimittelee toista vajaaksi. Johan tuo yksi väitti tietävänsä lapsen olevan tyttö, vaikka siinäkään ei ole mitään totuusperää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanaleikkinimiä?
Mutta mikä sanaleikkiNIMI? Vai tarkoititko jaksojen nimiä, joissa on usein sanaleikki?
Huoh sun kanssasi. Jaksoille, joissa on joku legendaarinen kohtaus, jaksonimiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei alkoholihullu ole yhtään huolissaan Seposta, joka katseli kaihoten Dahlian viinilasia? Onko Kallen hyvinvointi tärkeämpää kuin Sepon?
Eiköhän ole tullut jo selväksi, että Seponkin mahdollinen sortuminen ryyppäämään on huolenaihe. Sepon tilanne vaikuttaa kuitenkin olevan paljon Kallea vakaammalla pohjalla ja Seppo on onnistunut pysymään erossa alkoholista paljon Kallea kauemmin. Tuo samainen viinipullo kiinnosti kummasti myös Kallea. Kallekin nojaili tiskiin niin lähellä viinilaseja, että kyynerpää melkein osui viinilaseihin. Kaipa jokainen toivoo, että kumpikaan ei Seppo, eikä Kalle sortuisi enää ryyppäämään, mutta nyt on kyllä sellaisia merkkejä ilmassa, että valitettavasti näin taitaa käydä. Siis kyllä se kamalaa on jos Seppokin sortuu ryyppäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sijoitu tekohetkeen. Oletko vajaa? Tuolla logiikalla sarja sijoittuu myöskin Konalaan ja Munkkaan vaikka se sijoittuu Ullanlinnaan.
Päivittäisdraamasarjat sijoittuvat aina tekemishetkeensä. Millä logiikalla sinun mielestäsi tapahtumapaikoilla ja tapahtuma-ajalla on yhteys? Ei liity mitenkään toisiinsa. Sarja sijoittuu Pihlajakadun ympäristöön Etelä-Helsinkiin, Eiraan! Mutta miksi kesäkuussa/toukokuussa esitetyissä päätösjaksoissa on monesti ollut lunta maassa, jos sinun mielestäsi sijoittuu toukokuuhun/kesäkuuhun?
Emmerdale on päivittäissarja ja silti tässä viestissä väität, ettei yksikään päivittäissarja sijoitu tekohetkeen. No, esimerkiksi Kauniit ja rohkeat ja monet muut sarjat sijoittuvat, sillä jouluisin esitetään joulujakso joka on toki kuvattu jo paljon aiemmin, halloweenina jakso sekä kiitospäiväjakso sinä päivänä.
Etelä-Helsingin Eira on laaja käsite, ja Ullanlinna yksi osa siitä. Et selvästikään tunne seutua kovin hyvin.
Selitäpä sitten, miksi sarjan nuoret juhlivat peruskoulun päätöstä keskellä talvea, esitysaikana oli kevät?
Mainitsinkin Emmerdalen poikkeuksena tästä. Tai ei se mikään poikkeus ole, vaan siltä osin erilainen formaatti. Kaunareissa taas on kyllä joulujaksoja yms, mutta juonesta irrallisia.
Ullanlinna ei todellakaan ole mikään Eiran osa. Tiedän, että sarjan Main Street on Ullanlinnassa, mutta enää tapahtumapaikkaa ei voi oikein kutsua Ullanlinnaksi, koska Munkkiniemessä kuvatut kohtaukset eivät sijoitu Munkkiniemeen, mutta eivät ole Ullanlinnakaan kovin hyvin, koska Ullanlinna on selvästi tunnistettava alue, jota on vaikea matkia. Eira taas on laajempi käsite, kuten sanoit, joten sarja sijoittuminen laajemmin katsoen Eiraan, Munkkiniemen rantaakin on kutsuttu sarjassa Eiranrannaksi.
Peruskoulun päätös oli pakkorako, koska sen piti ajoittua oikein Siperian kanssa, joten lunta oli tietenkin oltava. Saattoi olla myös osittain huonosti suunnitellut kuvausaikataulut. Olihan n. vuosi sitten telkkarista tullut lukion päätöskin jo selvästi kuvattu keväällä 2016 ilman lunta, joten mikään perinne se koulujen päätös talvella ei ole. Turhaan yrität sen avulla selittää! Ja hei, peruskoulun päättymisen esitysaika oli kyllä syksy. Jooh, turha vängätä sinun kanssa, et haluakaan ymmärtää...
Turhaan yrität asettaa itseäsi tämän asian ja minun yläpuolelle.
Kyllä, tapahtumat sijoittuvat edelleen Ullanlinnaan Huvilakadulle eikä pelkkään Eiraan. Eiranranta se on ollut sarjaa kuvattaessa Ullanlinnassakin, ei ole olemassakaan mitään Ullanlinnanrantaa tai Huvilakadunrantaa, en tiedä miksi tuo oli sinusta jotenkin oleellista. Tämä siksi, että ulko-ovi/katulavaste ja taustat on viimeisen päälle kopioitu Huvilakadusta. Ihan putkiin liimatuista tarroista lähtien.
Ei tässä ole kenelläkään muulla mitään ymmärtämistä paitsi sinulla. Itse selittelit päin metsiä ensin siitä, kuinka ei ole olemassakaan sarjaa jonka tapahtumat sijoittuvat siihen esityshetkeen. Sitten hädissäsi korjailetkin että Emmerdale on sellainen. Todellisuudessa niitä sarjoja on vaikka kuinka, ja Salkkareissakin voitaisiin toteuttaa jouluja ja muita juhlapyhiä jos tuotannolla riittäisi rahkeet ja jaksaminen.
Lavasteessa niissä putkissa ei kyllä ole niitä tarroja. Eikä ollut tarkoitus jankata siitä onko Eira vai Ullanlinna, ihan vitun sama!
Mutta on tosiasia, että tietyn tyyppiset sarjat sijoittuvat tekohetkeensä. Ja joo, itsekin sanon varmasti joskus tulevaisuudessa, että Monican lapsi syntyi syksyllä 2017, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mihin hetkeen tapahtumat sijoittuvat.Emmerdalesta tuli vielä mieleen, että kun siinä vaihtuu vuorokausi, vaihtuu samalla jakso (ellei ole tuplajaksoilta), siis Englannin esitystahdissa. Jos on useamman päivän tauko esityksissä, niin myös juonessa on (silloin tietysti niinä päivinä juonessa ei tapahdu mitään). Salkkareissa ei ole tällaista tapaa. Väitätkö nyt, että jos eilinen cliffhanger olisi osunut perjantaille, niin Monica makaisi kaksi päivää saunan lattialla Evan katsellessa, ja tilanne jatkuisi vasta maanantaina? Hohhoijaa!
Ei niitä putkia olekaan lavasteessa, mutta green screenissä ne ovat. Muun muassa turkoosihiuksinen laulajatar.
Itsehän noista kaupunginosista aloit jankkaamaan. Olet kovin ristiriitainen.
Tuo alkuperäinen viestisi toiselle kirjoittajalle oli muutenkin pelkkää näaäviisastelua joka ei ollut millään tavalla oleellinen minkään kannalta. Olet kyllä ihan tautinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eva sitten löytää tämän illan jaksossa Monican tajuttomana vauva vierellään.
Mistä tiesit tämän jo tuntia ennen jakson alkua?
En ole tuo ketä lainasit, mut ite ainakin huomasin, että tuosta oli Katsomossa klippi jo ennen jakson alkamista.
Yleensä noita klippejä ei kylläkään voi avata ennen jakson alkamista!
Vierailija kirjoitti:
Edelleen iltapulusta löytyy kuva Monicasta ja vauvasta onnellisina muutaman viikon päästä tulevasta jaksosta ❤️
Kyseessä on siis muistin virkistämiseksi 7.11.2017 jakso. Lisäksi tulossa on Monicaan liittyviä jakson nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Oliverkin ajattelis jos siskopuoli olisi yhtäkkiä äitipuoli? Oliverilla muutenkin traumaattinen lapsuus, jota ei olla käsitelty tarpeeksi sarjassa. Äiti hylkäsi, mummi hylkäsi, vanhemmat vaihtui pariin kertaan, vanhemmat oli Siperiassa kaapattuna, veli kuollut, joutunut pulkkamäki onnettomuuteen ja ties mitä muuta.
Pelkästään jo se että isä olisi yhdessä puolet nuoremman tytön kanssa riittäisi traumatisoimaan lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Kun miettii sarjassa olleita synnytyksiä niin Sanni synnytti nätisti sairaalassa Talen ja hoitohenkilökunnan läsnäollessa ilmeisesti ilman ongelmia. Toki Sannin raskauteen liittyi kaikenlaista ihme draamaa, kuten raskauden pakkomielteistä salailua ja isäsekoilua. Isabella ei edes tiennyt olevansa raskaana ennen kuin alkoi synnyttämään, mutta synnytys taisi olla helppo. Cindyn raskaudessa oli ongelmia. Peppi taas synnytti Siperiassa kamalissa olosuhteissa ilman ammattiapua hapenpuutteesta kärsineen lapsen. Sitten tämä Monican tapaus, joka Pepin synnytyksen kanssa taitaa olla sarjan dramaattisin. Koskaan aikaisemmin synnyttäjälle ei ole tainut kuitenkaan käydä näin pahasti kuin nyt Monicalle.
Ja Paula synnytti arkussa
Miksi täällä spoilataan? Mä luulen että Monica kuolee mut toivon et ei koska Monica on mun lemppari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sanaleikkinimiä?
Huoh sun kanssasi. Jaksoille, joissa on joku legendaarinen kohtaus, jaksonimiä.
Tuohan kuulosti nyt paljon järkevämmältä. Mikset kirjoittanut noin alkuperäiseen viestiin? :-)
Tämä oli kehnosti esitetty:
"Keksitään sanaleikkinimiä legendaarisille Salkkarikohtauksille."
Ei siis ollut lainkaan mainintaa jaksoista / jaksonnimistä. Tehtävänannossa pyydettiin keksimään sanaleikkinimiä kohtauksille, mikä tuntui hölmöltä.
Turha suuttua kysyjille, jos ensimmäiset ohjeet on epäselvät :-) Hyvä, että nyt korjasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvästi, AV:n Salkkari-keskustelu! Olen päättänyt lopettaa tänne kirjoittelun, koska palstan ilmapiiri on muuttunut viime kuukausien aikana niin inhottavaksi ja olen s*ataallisen väsynyt pahoittamaan mieleni täällä joka päivä. Viestiketjun uudeksi nimeksi sopisi "lapsellinen rähinä -ketju", tms. Oli miten oli, jääkää te tänne tappelemaan keskenänne, minä poistun nyt. Ps. Ilmoittelen tätä ketjua jatkossa asiattomaksi niin kauan, että se poistetaan automaattisesti(?).
Heippa.
Haista vīttu.