Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelläni on rojukaappi, josta ei saa poistaa MITÄÄN

Vierailija
22.07.2012 |

Meillä on muutenkin liian vähän säilytystilaa, mutta rojukaappiin ei saa koskea. Kuitenkin tiedän, että tavarat ovat sellaisia, joita ei enää käytetä, rikkinäisiä ja vanhoja. Mitä teen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 2 vaatehuonetta, 17 vaatekomeroa, 3 liinavaatekaappia, 4 "kirjakaappia" eli ikivanhoja hyllystöjä, joissa ovet sekä lukuisa määrä lipastoja, kaappeja, laatikostoja. En ole ikinä ajatellut, että tämä on miehen komero, minun täytyy päästä sen sisällöstä eroon.

Vierailija
2/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 2 vaatehuonetta, 17 vaatekomeroa, 3 liinavaatekaappia, 4 "kirjakaappia" eli ikivanhoja hyllystöjä, joissa ovet sekä lukuisa määrä lipastoja, kaappeja, laatikostoja. En ole ikinä ajatellut, että tämä on miehen komero, minun täytyy päästä sen sisällöstä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei rahat riitä asuntoon, jossa on säilytystilaa, niin lopetetaan tuhlaaminen eikä osteta tavaraa kaapintäytteeksi. Olen pari vuotta ostamatta muuta kuin ruokaa ja lapsille pakollisia vaatteita niin huomaat, että kaappitila riittää hyvin.

Vierailija
4/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan meillä on ostettu lapsille vain pakolliset jutut, ei mitään ylimääräistä. Enkä ole mikään sisustusintoilija tms, vaan normaali työssäkäyvä ihminen, joka yrittää saada arjen toimimaan.

Meillä on tosiaan pieni asunto, mutta täytyy yrittää järjestellä tänne jotain paikkoja, mihin saisi tavaraa mahtumaan. Keksin että ainakin sängyn alle voisi ostaa sellaisen laatikon, johon voisi laittaa niitä liinavaatteita.

Ja vielä kerran: mies on itsekin sanonut, että pitäisi purkaa tuo rojukaappi, mutta ei ole saanut sitä aikaiseksi. Ei siellä ole mitään hänelle suunnattoman tärkeitä asioita. ap

jos ei rahat riitä asuntoon, jossa on säilytystilaa, niin lopetetaan tuhlaaminen eikä osteta tavaraa kaapintäytteeksi. Olen pari vuotta ostamatta muuta kuin ruokaa ja lapsille pakollisia vaatteita niin huomaat, että kaappitila riittää hyvin.

Vierailija
5/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aletaan ilkeilemään ja keksitään kaikenlaisia juttuja, jotka eivät edes pidä paikkaansa. Mutta sellainen tämä palsta on. ap

Vierailija
6/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan meillä on ostettu lapsille vain pakolliset jutut, ei mitään ylimääräistä. Enkä ole mikään sisustusintoilija tms, vaan normaali työssäkäyvä ihminen, joka yrittää saada arjen toimimaan. Meillä on tosiaan pieni asunto, mutta täytyy yrittää järjestellä tänne jotain paikkoja, mihin saisi tavaraa mahtumaan. Keksin että ainakin sängyn alle voisi ostaa sellaisen laatikon, johon voisi laittaa niitä liinavaatteita. Ja vielä kerran: mies on itsekin sanonut, että pitäisi purkaa tuo rojukaappi, mutta ei ole saanut sitä aikaiseksi. Ei siellä ole mitään hänelle suunnattoman tärkeitä asioita. ap

etkä osta lisää, niin silloinhan tavarat lisääntyvät kaapeissa itsekseen. Suosittelen ehkäisysumutetta!

Vierailija
7/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä aikana, kun muutimme tänne. Kiitos vaan kauniista sanoistasi. ap

Nimenomaan meillä on ostettu lapsille vain pakolliset jutut, ei mitään ylimääräistä. Enkä ole mikään sisustusintoilija tms, vaan normaali työssäkäyvä ihminen, joka yrittää saada arjen toimimaan. Meillä on tosiaan pieni asunto, mutta täytyy yrittää järjestellä tänne jotain paikkoja, mihin saisi tavaraa mahtumaan. Keksin että ainakin sängyn alle voisi ostaa sellaisen laatikon, johon voisi laittaa niitä liinavaatteita. Ja vielä kerran: mies on itsekin sanonut, että pitäisi purkaa tuo rojukaappi, mutta ei ole saanut sitä aikaiseksi. Ei siellä ole mitään hänelle suunnattoman tärkeitä asioita. ap

etkä osta lisää, niin silloinhan tavarat lisääntyvät kaapeissa itsekseen. Suosittelen ehkäisysumutetta!

Vierailija
8/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vastaukset taas...Ap, voin vain kuvitella millasten romukasojen keskellä nää muut asustaa. Kysehän olikin nyt kaapista, johon mies säilöö kaiken rikkinäisen! Ei muutakun alatte yhdessä raivaan rojua pois.

Vierailija
9/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki vaatteet on yhdessä kaapissa,johon on kertynyt myös kaikkea miehen ja lastenkin tavaraa. Mulla ei ole paljon enää vaatteita jäljellä,koska niiden on mahduttava tuohon yhteen kaappiin ja sinne ei tiettyä rajaa enempää mahdu... Miehellä on omille tavaroilleen ja vaatteilleen 2 kaappia enemmän. Lisäksi ne irtokaapit,kellarikomero... Kuulemma jotain on edelleen miehen vanhemmillakin. Olen hiljaa vain luopunut omista tavaroistani.

Ap:lle ehdottaisin että käytte vaikka yhdessä tavarat läpi. Autat pölyjen pyyhkimisessä ja mietitte voisiko aieltä löytyä esim.jokin kiva esine olohuonetta koristamaan. Hankitte säilytyslaatikoita,jotta tavarat saa pölyltä paremmin suojaan ja ne löytyvät tarvittaessa helpommin. Samalla saa laitettua ne turhat tavarat pois.

Vierailija
10/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan miehelle tuota. ap

Vierailija
11/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhdessä käytte läpi....toinen pystyy tunteettomammin suhtautumaan roinaan, jonka molemmat tietävät tarpeettomaksi. Yksi, mitä itse olen käyttänyt (mies toivoton hamsteri) on se, että valitsen muovikassillisen tavaraa ja piilotan sen hyvin. Kun pari vuotta on kulunut eikä mies ole kertaakaan kaivannut ensimmäistäkään esinettä, heivaan pois.Jos alkaa kaivata, sanon,että siirsin vain ja säilöin parempaan paikkaan. Näin meillä on pakko sanellut ratkaisuja, jotta ihmisille jää elintilaa. Ja ennenkuin kukaan ehtii rääkyä julmuuttani niin voin kertoa,että meillä ei esim. sauna ole käytössä syystä, että siellä on miehen "niin kovin tarpeellisia tavaroita."

Vierailija
12/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihmetellä, mistä näitä miehensä nöyriä alamaisia sikiää, joiden mielestä mies saa tuhlailla tilaa miten sattuu, vaikka muu perhe joutuu elämään sen seurauksena epäkäytännöllisen ahtaasti. Ja jos nainen haluaisi saada tilanteen korjattua, ladellaan kaiken maailman syytökset pirttihirmusta vänkääjään. Onko teillä, arvon kanssasisaret, ihan kaikki kotona??

1 vaatekaappi minulla

1 vaatekaappi miehellä

1 yhteinen vaatekaappi lapsilla (ei meinaa riittää)

1 pieni kaappi kodin tekstiilejä, pyyhkeitä yms varten (ei meinaa riittää)

1 kylppärin kaappi, 1 wc kaappi

1 miehen rojukaappi

Siivoustavaroille ei ole mitään kaappia vapaana. ap

Osallistuuko miehesi kotitöihin tasapuolisesti? Eikö häntä häiritse, ettei siivoustarvikkeille ole paikkaa ja etteivät liinavaatteet ole mahtua kaappiinsa?

Onko sinulla itselläsi mitään henkilökohtaisia tavaroita, kun et maininnut mitään niihin liittyvää säilytystilaa?

Mitä mies sanoo selitykseksi siihen, ettei tuota kaappiaan saa siivota?

t. 15

Vierailija
13/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelma on moninkertainen. Mies on todella paha hamsteri, ja muutettiin 94 neliöstä 250 neliöön, ja kaikki paikat aivan täynnä.

Miehellä on käytössään

1)25 neliön huone työhuoneena. Siellä on jättikokoisen työpöydän lisäksi tavaraa melkein kattoon asti.

2) 4 metriä pitkä kaapisto teknisen tilan yhteydessä. Siellä on kaikenlaista rojua, työkaluja, parkettia, maalipönttöjä, lasten ulkoleluja ja sitten miehen työkaluja ja kaikenmaailman näperrystä

3) Autotalli. Siellä ei ole autoa vaan miehen tavaroita sekä työskentelytila. Seinustat täynnä hyllyjä aivan täynnä miehen tavaroita.

Toisaalta kun laitan kaikki työkalut ja hitsausvälineet, sahat, kirveet, lumilingot, ruohonleikkurit, autonrenkaat yms. miehen tavaroiksi, niin eikö klassisesti sitten astiat ole minun tavaroitani... Joka tapauksessa miehellä on käytössään yli 85 neliön tila, jossa en siis itse oleskele ikinä ja jossa ei ole lainkaan minun tarvikkeitani tai sellaisia tavaroita, joita minä käyttäisin koskaan (lumilapiota lukuunottamatta). Esim. puutarhakalustokaan tai polkupyöräni ei sinne mahdu vaan ne saavat lojua koko talven katoksen alla. :( Mies kyllä oleskelee keittiössä, tekee joskus ruokaakin (harvoin) ja käyttää keittiötavaroita.

Minun valtakuntaani on sitten vaatehuone, noin 6 neliötä. Siellä on toki miehen vaatteet niin kuin minunkin, sekä liinavaatteet, minun ompelukoneeni, lankakerät, ompelukori jne. Lisänä on lasten lautapelejä, vieraspeitot ja tyynyt sekä miehen "aarteita" ylimmällä hyllyllä.

Minusta minä olen tässä melkoinen häviäjä. En valita työhuoneesta enkä autotallista, mutta voisi kai sitä teknisen tilan kaappia antaa muuhunkin käyttöön. Ärsyttää, kun puutarhakalusto saa olla talven armoilla, kun herra tarvitsee tilaa autotallissa.

Tsemppiä, ap. Sinun miehesi ei sentään aio loputtomiin hamstrata tavaraa siihen kaappiin.

Vierailija
14/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihmetellä, mistä näitä miehensä nöyriä alamaisia sikiää, joiden mielestä mies saa tuhlailla tilaa miten sattuu, vaikka muu perhe joutuu elämään sen seurauksena epäkäytännöllisen ahtaasti. Ja jos nainen haluaisi saada tilanteen korjattua, ladellaan kaiken maailman syytökset pirttihirmusta vänkääjään. Onko teillä, arvon kanssasisaret, ihan kaikki kotona??

1 vaatekaappi minulla 1 vaatekaappi miehellä 1 yhteinen vaatekaappi lapsilla (ei meinaa riittää) 1 pieni kaappi kodin tekstiilejä, pyyhkeitä yms varten (ei meinaa riittää) 1 kylppärin kaappi, 1 wc kaappi 1 miehen rojukaappi Siivoustavaroille ei ole mitään kaappia vapaana. ap

Osallistuuko miehesi kotitöihin tasapuolisesti? Eikö häntä häiritse, ettei siivoustarvikkeille ole paikkaa ja etteivät liinavaatteet ole mahtua kaappiinsa? Onko sinulla itselläsi mitään henkilökohtaisia tavaroita, kun et maininnut mitään niihin liittyvää säilytystilaa? Mitä mies sanoo selitykseksi siihen, ettei tuota kaappiaan saa siivota? t. 15

1 vaatekaappi minulla 1 vaatekaappi miehellä 1 yhteinen vaatekaappi lapsilla (ei meinaa riittää) 1 pieni kaappi kodin tekstiilejä, pyyhkeitä yms varten (ei meinaa riittää) 1 kylppärin kaappi, 1 wc kaappi 1 miehen rojukaappi Siivoustavaroille ei ole mitään kaappia vapaana. ap

Osallistuuko miehesi kotitöihin tasapuolisesti? Eikö häntä häiritse, ettei siivoustarvikkeille ole paikkaa ja etteivät liinavaatteet ole mahtua kaappiinsa? Onko sinulla itselläsi mitään henkilökohtaisia tavaroita, kun et maininnut mitään niihin liittyvää säilytystilaa? Mitä mies sanoo selitykseksi siihen, ettei tuota kaappiaan saa siivota? t. 15

johan se kertoi, että wc:n kaappi on hänen ja kylppärin kaappi (rojukaappi) miehen. Jos perhe asuu 18 neliön yksiössä niin ei sinne todellakaan kaappeja mahdu, eli miksi ihmeessä ei muuta asuntoon, jonne kaikki mahtuvat. Vai aikooko ap laittaa vauvan asumaan miehen kaappiin?

Vierailija
15/43 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuohon ole muuta ratkaisua, kuin saada mies siivoamaan (ilmeisesti hankalaa), siivota yhdessä tai siivota yksin. Minä en ainakaan tiedä mitään loitsua, jolla taikoa tavara pienemmäksi tai kaappi tilavammaksi.

Mutta tämän aloittaja jo varmaan tiesikin :)

Vierailija
16/43 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapahtui tänään se ihme, että sain miehen siivoamaan pari romukaappia. Olen tehnyt miehelleni selväksi, että samaan tahtiin, mitä taloon tavaraa ostetaan, vanhaa tavaraa hävitetään, joko roskiin tai huutiksen kautta myyntiin. Isompaa asuntoa emme enää osta eikä uusille kaapeille, kirjahyllyille, tms. ole tilaa.

Samalla kävin läpi omia kaappejani. Olen ihan yhtä mahdoton hamstraaja kuin mieskin, mutta pikku hiljaa tiedostanut, että ei kaikkea voi säilyttää.

MUTTA, sitten tuli ongelma vastaan. Kun POIKA (6v) on IHAN SAMANLAINEN kuin isänsä. Olen joitakin vanhoja leluja jemmannut vaivihkaa vintille ja kun niitä ei ole kaivattu, ajattelin pistää niitä samaan rojukuormaan, mitä meidän aikuisten romujen kanssa. Mutta ei, jäin kiinni ja ne olivatkin äärimmäisen tärkeitä ja muutenkin rakkaita leluja. Ei niitä VOINUT heittää pois. Niinpä niillä leikittiinkin sitten ihan koko ilta.

En edes yrittänyt aloittaa vääntöä pojan kanssa, koska näin miehestä, että hän menee tässä pojan puolelle. Ainakin toisen heistä piti saada säilyttää rojunsa....

Eli siis ap:lle neuvon järkipuheen käyttöä, sopivasti tunteella terästettynä sekä hyviä hermoja. Meillä ne toimivat 43-vuotiaan kanssa, mutta eivät vielä kuusivuotiaan kanssa.

---

Ja nyt jään odottamaan viestejä, joiden mukaan olen huono äiti, koska en pakota kuusivuotiasta poikaani luopumaan rojuistaan ja huono vaimo, koska pakotan 43-vuotiaan mieheni luopumaan rojuistaan. ;)

Vierailija
17/43 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat miehesi pitää omissa kaapeissaan sitä mitä haluaa. mielestäni sinun sisustusesineet tai yletön määrä vaatteita ei ole sen arvokkaampia kun miehen rojut.

Osta uusi kaappi.

Vierailija
19/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on miehesi koti?

Jos minä tekisin jotain miehen henkilökohtaisille tavaroille, ymmärtäisi mies, että hänellä on oikeus tehdä sama minun kaapeilleni. Eli kun raahaan pois laatikollisen vanhoja kirjoja, koneenosia ja roskapapereita (minulle arvottomia, miehelle tärkeitä), ottaisi hän jätesäkin ja sulloisi sinne kaapistani kenkiä, laukkuja ja puseroita. Miehelle ne ovat arvotonta kaapintäytettä.

Jos haluaa päättää kaapeista, asuu yksin!

Vierailija
20/43 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaappiostoksille. Joko uutta kaappia tai lipastoa lattiatasolle tai sitten esim. ovien päälle lisähyllyjä joko ovella tai ilman.

jos se rojukaappi niin hirveästi harmittaa, niin laske, että kuinka paljon sinun valitsemiasi tavaroita on mm. keittiön kaapeissa, vessassa, kylppärissä, vaatekaapeissa jne.

Kaipa miehelläkin jokin oikeus omiin rojuihinsa.

Viimeinen vaihtoehto on tietenkin ero. Näin saat kaikki huushollin kaapit oman valtasi alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi