Mitä apua olette saaneet parisuhdeterapiasta? Miten siellä käsitellään asioita?
Kommentit (4)
...parisuhdeterapiasta... pari kertaa käyty, huomenna kolmas, mies jo ilmoitti ettei aio tämän kerran j' älkeen mennä. Mielestäni on ollut hyvä että sielä ollaan käyty, mutta valitettavasti nämä kerrat eivät ole minulle riittäneet, joteb tänään tuntuu turhalta jo edes sitten mennä sinne...ei näitä asioita ainakaan sillä sevitetä, jollei molempien motivaatiio ole tosissaan tarpeeksi korkealla... minä luulin että meillä oli, mutta tosisaan se tulee olemaan pitkä prosessi jos sieltä apua hakee ja se on lähinnä vain tukimuodossa, ei sieltä niitä vastauksia suuhun tule niikuin mieheni kai luuli... mitään ei tietenkään menetä jos kokeilee...
sempiin suhteisiin jne? onko myös käytävä yksin?
http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/etsi_parisuhdepalveluja/mi…
tämä sieltä:
Joskus asiakkaat saattavat ajatella, että itsehän ne omat asiat täytyy ratkaista, ei muut siinä voi auttaa. Todellisuudessa on niin, että kun parisuhde joutuu esimerkiksi negatiiviseen, itse itseään ruokkivaan noidankehään, saattaa siitä olla hyvin vaikea selvitä pois omin avuin. Münchausenin temppu nostaa itsensä omasta tukasta suosta pois, ei tahdo todellisuudessa onnistuakaan. Terapia auttaa paria ymmärtämän uudella tavalla keskinäistä vuorovaikutustaan. Lisäksi se auttaa luomaan uusia, toimivia malleja keskinäiselle kanssakäymiselle ja näin luo uutta perustaa toimivalle parisuhteelle. Silti on todettava, että pariterapia on erilaista kuin lääkärillä käynti, koska terapeutti ei voi lääkitä suhdetta ulkoapäin. Todellista muutosta saavutetaan vain, jos puolisot ovat motivoituneita itse näkemään vaivaa suhteensa ongelmien ratkaisemiseksi ja uusien näkökulmien etsimiseksi sekä uudenlaisten toimintatapojen kokeilemiseksi parisuhteessaan.
mulla ei kokemusta mutta olen kuullut puhuttavan niistä pelkkää hyvää. Minulla oli myös liitossani vaikeaa aikaa ja ajattelin että mennään sellaiselle viikon kestävälle avioliittoleirille mutta asiat selvis ilman ulkopuolista apua...ainakin tällä kertaa....
Ajattele näin ettei se mitään ota vaikkei antaiskaan.....yrittänyt silloin ainakin olet...
Tsemppiä teille