Neuvokaa kokematonta, miten saan 1kg kesäläskiä pois? Paljonko siinä on kcal?
Laskureita olen löytänyt, joista näen, paljonko eri liikuntalajit kuluttavat.
Jos lisään liikuntaa n tunnin päivässä, syön kuten ennen, niin koska voisi ajatella, että makkara on sulanut?
Kommentit (6)
Olen itsekin toivonut, että joo..turvotusta. Mutta ei ole, nyt on aika olla rehellinen itselleen. Haluan takaisin omaan painooni, joka on 1-2kg vähemmän. Vyötäröllä huomaa kasvun, en kuvittele.
Paljonko sitä läskiä pitää kerätä, ennen kuin sen saa "laihduttaa" pois?
Eli jos haluan 11kg pois parin viikon aikana, niin sitten pitää jo olla reilusti normia vähemmän ruokaa?
sillä lähtee kiloja nopeasti, kaloreita joku 400-600/pvä 4pvää, sitten vaan jatkat valikoidusti syömistä ja tulokset näkyvät kyllä. aluksi "pudotettu" paino on lähinnä nesteitä, rasva alkaa palaa vasta, kun keho pääsee ketoosiin.
Jospa se olisi helpoin tapa palauttaa paino kohdilleen.
Laskureita olen löytänyt, joista näen, paljonko eri liikuntalajit kuluttavat.
Jos lisään liikuntaa n tunnin päivässä, syön kuten ennen, niin koska voisi ajatella, että makkara on sulanut?
Jos syöt sen verran mitä kehosi tarvitsee (et enempää) ja käyt kunnon lenkillä joka päivä niin pari viikkoa ja kilo on kadonnut. Kaloreissa kilo rasvaa on 7000 kcal ja jos lenkillä poltat 500 kcal vaaditaan näitä lenkkejä 14.
Tuntuvasti helpompaa on vähentää sitä syömistä 500 kcal päivässä, yhtään liikunnan tärkeyttä väheksymättä. Säännöllisellä rankalla liikunnalla kun on suora vaikutus ruokahaluun = järkevästi ja kevyesti syöminen on vaikeampaa.
Yllä mainittiin myös 11kg kahdessa viikossa. Tuollaisen laihduttaminen on täydellinen mahdottomuus, poislukien tilannetta jossa laihduttaja on 100kg+ nestepöhöinen ryhävalas. Tällaisessakaan tapauksessa on turha kuvitella että kaikki kadonnut paino tai edes puolet siitä olisi rasvaa.
11kg oli kirjoitusvirhe, siis 1kg piti siinä olla. no, ehkä mielummin 2 kg, mutta ajattelin, että 1kg pois nyt, jotta vaatteet eivät puristaisi ja se toinen kilo vaikka jouluun mennessä. Olisin silloin "normaalin oman painoni" alarajalla.
No, eihän tuo liikuntamääräkään hiveä ole, jos kahden viikon lenkit auttaisivat. Olin alunperin ajatellut, että liikkumalla saisin ehkä muutakin hyvää kaupan päälle.
- ap, joka urheasti söi juuri lounaaksi salaattia, ja jätti perunat ja lihapullat muille.
Normaalisti ihminen lihoo niin että tulee nestettä kehoon ja paino voi nousta reippaastikin. Kyse ei kuitenkaan ole läskistä. Nesteen saa pois viikossa parissa jos muuttaa ruokailu/liikuntatottumuksia. Jos taas sulle on kertynyt oikein läskiä niin sen pois saaminen kestää kuukauden, parikin. Läski on osa kehoa ja se sulaa ainoastaa silloin kun ravinnon saanti on niin niukkaa että keho alkaa polttaa rasvaa ravinnokseen. Läski ei synny kuukaudessa jos olet aiemmin ollut hoikka.