***TRUPLAT perjantaina***
Kommentit (35)
sulta mää saankin sen taikataikinan ohjeen...voitas meki leipoo jotain kivaa :D sain sen joskus siskolta,mutta en löytäny mistään,ku koitin täs ettiä...
Tiäkkö,mää toivon ihan hirmusti että sää tulisitki raskaaks ja sit sun mies " kasvais" vaan siihen ajatukseen,kun tavallaanhan se sen hyväksyy,jos ei mitään ehkäsyä käytetä ;)
Mutta hyvät pikkujoulut kaikille,mun ystävä tulee ihan kohta. Käyn varmaan kurkkimas,mutten ehdi enää kirjotella. *vilkutus*
Ja täällä sataa muutes LUNTA,ihanaa!!!
Kiitos! Jos kierto ois normaalin pituinen niin parin viikon päästä alkaa olemaan jo jännät paikat. ;D Ja se taikinaohje ohje on tosi helppo ja löytyy esim tuolta perhekerhon sivuilta. Siinä oli vähän vinkkiä siitäkin mitä voi tehdä ja miten maalata jne.. http://www.perhekerho.net/joulu/taikataikina.htm
Täällähän sitä viimeinkin ollaan, kone on vihdoin kotiutunu! (mies mukanaan) ja pätkiskakku köllöttää uunissa, touksu on niin ihana et näinköhän sitä ees huomiseksi riittää ;) .... *lurps*
Voi kun Emmasanna ois jo synnärillä, truplavauvoja lisää!!! Ihanaa!!
Talvikki: miten ihanan iso masu sulla :) uskon kyllä että melkoissti on jaksamista viimeisissä viikoissa, pian sullakin jo nyytti sylissä, ihanaa!!
Neiti: vallan suloinen vauveli, melkoisen iso tyttö jo!! Hitsin täti, aika yllättävää et osas valita tulopäivän noin sopivasti :(
Axe: kannatan kanssa tuota Marieelan gyneä: tuntui tosi ammattitaitoiselle... harmittelut negasta... ihan epäreilua...
Piipaa: en ennättäny viel lukee eilisen juttuja loppuun... täytyy mennä kattomaan millaisen ilmalennon oot tehnyt, onneksi kuitenkin kunnossa!
Leannalle jaksuja kipeiden muksujen kanssa, toivotaan että pian parenevat!
nyt meen vähän kyttäämään nuita herkkuja.... aah täällä on niin hyvä tuoksu.... vesi kielellä oon....
Miitsu rv10+5
ethän sä ihan vammoitta selvinnykkään: toivottavasti korvaavat hyvin!!
Mun äiti kaatui pari vuotta sitten kaupan parkkipaikalla kun sitä ei ollu hiekoitettu: parin mummon kera menivät sitten samalla ambulanssilla sairaalaan kun muutkin vammoja saivat samaan aikaan. Äiskältä murtui ranne ja sai kyllä ihan kiitettävät korvaukset: tosin 2 v tappelu vak yhtiön kanssa ja rahat sai sitten keväällä.... Hidasta on toiminta aina välillä...
Sama on tuon miehen käsitapaturman kanssa: korvaukset tulivat vasta melkee 2v tapahtuman jälkeen... onneksi takautuvasti...
Toivottavasti sulle korvaavat pikkasen ripeempään tahtiin!!
Imurointia vailla olis asunto -> huh mikä urakka ;D Täällä kun oon muutaman vkon vaa oksennellu, niin voitte kuvitella millaseks koti menee kun kukaan ei siivoa viikko kausiin ;) Mutta samalla olen yrittänyt laittaa hiukan jouluisen näköistäkin tänne, että ne tuntuiskin pikkujouluilta :)
AXE, voinhan mä toki käydä sun puolesta kaupassa -> meen tunnin-parin päästä käymään itekkin. Ei tartte siitä stressiä ottaa???? Ja jos tää pikkujoulutapaaminen tuo muuten stressiä niin elä ihmeessä siitä ota ja tule. Eiköhän me tavata vielä muulloinkin :) Mut jos tuut, voidaa jutella tosta mun lääkäri löydöstä rauhassa *houkuttelee* :)
Miitsu, näpit irti pätkiskakusta ;DD Se on sun pääsylippu kekkereihin ;)
Nyt meen jatkaa jotta selviin kaupoille :)
Mies sauna illas, yksin on kaik hoidettava, mur mur ;DDDDD
M
Olen puhunut kello 15-16 joten oisko jokin tarkempi aika ok?
Oisko kompromissi 15.30-16? Poika ehtis nukkuu päikkärit hyvin ja saisin miehen ja muksut pois jaloista ajoissa ;DD
Vastikaapas..
Molemmat ajat käy hyvin. Mut oisko se klo 16, niin ehtii poju nukkua kunnon päikyt. Me ollaan kyllä maisemissa jo aamusta alkaen, et sillai ei oo väliä mihin aikaan. Mitäs muut on mieltä ???
[color=CD6889][b]AXE[/b]n synnytyskysymys: En antas opiskelijan hoitaa omatoimisesti synnytystä - mutta tietenkin saa olla siinä jelppimässä :) Ja tytön synnytyksessä olikin. Oli oikein mukava! Tuntuu vaan et täällä päin ei hirveesti oo noita kätilö harjottelijoita synnäreillä - ainakaan kovin monella mun tuttavalla ei oo ollu.. Pahoittelut muuten siitä negasta :(
[b]TALVIKKI[/b]: Onhan sulla jo massua kovasti ;)
[b]LEANNA[/b]: Ohhoh - kylläpä teillä sairastetaan. Tosi kurjaa :( Voimia lähettelen :)
[b]PIIPAA[/b]: Huh mikä kauppareissu - varmaan ikimuistoinen ;) Toivottavasti saat kunnon korvaukset ja varmasti saatkin! Tsemppiä tutittomuuteen :) MARIEELAllekkin tsemppiä samaan koitokseen ;D Se on kyllä totta et pitäs vaan jaksaa olla lujana, eikä antaa tuttia kun sitä aletaan huutamaan..
[b]EMMASANNA[/b] on ihan salettiin jo synnyttämässä ;D Tuuhan nyt pian ilmottautumaan, jos et oo! Ettei me vallan hypitä seinille :)
[b]NEITI[/b]: Tulipa kurjaan tilanteeseen täti kylään.. Mut onneks se mies on niin pitkään kotona, ettei mee ihan selibaatiks koko loma ;) Ihania kuvia, on se vaan pikkanen! Vielä ei oo kauheesti tullu sellasta vauvanpyöreyttäkään, pituutta kyllä senkin edestä :)
Koko päivä taas meni asioita hoitaessa! Mut nyt on suunnilleen kaikki hoidettuna, vielä pitää viedä työmarkkinatukihakemus Kelaan. Käytiin samalla vähän shoppailemassa :) Miehelle löysin aivan ihanan paidan joululahjaks ja tytölle ostin myös vaatteita (parit housut, pari paitaa ja sukkahousuja). Tuntuu et kasvaa koko ajan kaikista vaatteista ulos..
Tyttö lähtikin just papan kanssa kyläilemään, saan pari tuntia olla itekseni :D
Laitetaans pientä jouluaiheista galluppia: [b]Jokos on joulukortteja mietitty, teettekö ite kortit vai ostatteko?![/b] - Mä oon yleensä tehny ite, nyt vaan on kortti-ideat hukassa ;)
Niin teil onkin huomenna ne pikkujoulut. [b]Oikein hauskaa iltaa vaan kaikille sinne![/b] :) Miehellä on kans huomenna omat pikkujoulut - sellaset poikien omat kestit ;)
Hieman surullisissa tunnelmissa täällä näköjään lähes kaikki. sattuu ja tapahtuu... No ETEENPÄIN sano mummo lumessa!
Axelle myötäelämistä! On kyllä temput tehny toi sun kierto. Saahan sen tasattua eli lääkärin pakeille vaan....
Mun osasto Jorvis töis olles oli TK2, btw!
Marieela: Huomenna käy mikä aika noista vaan. Klo 16 voi olla ihan hyvä ni ehitään kaikki mukaan. Seiskalta täytyy mun olla takas kotona, mutta ei se mitteen, onneks on auto ni pääsee äkäseen : )
Ot:tä tehdessä menny koko päivä. Vasta äsken sain Lasagnen uuniin.
Neuvola meni eilen hyvin, mutta aika tylsä käyntihän se oli kun juteltiin vaan. Lääkäriaikakin peruttiin ku kaikki oli niin hyvin.
Niin ja siis EMMASANNA missä sä oot? Nyt alkoi jänskää.... Ootko todella lähteny laitokselle??? Ei se kyllä siihen suuntaan vielä puhunu, eihän kamut? mistäs sitä tietää jos tulee äkkilähtö!! IIIIK!!!!!! Emmasannaaaaaaaa!!!!!!!
Jep, nyt salkkareiden kimppuun ja sit syömään : )
Huomenna nähdään!
Soffu 9+2
Joo, sovitaan siis se klo 16.00 tapaamiselle.
Mutta nyt siirryn nukkumaan kunhan muksut simahtaa-> nykyään tällain illal meinaa viel oksu tulla ja menen nieleskelee. Onneks nukkumal sitä ei enää tunne ;) Mies on pikkujouluissa ja tulee aamulla örisemään pahanhajuisena kuitenkin -> YÖK!! ;)
Mutta, huomiseen kaikki kullan murut :) Öitä.
M
Mulla välähti nyt ehtoolla joulunavauksessa yhtäkkiä päähän, et Axehan on tänään testannu ja mä en oo kerinny koneella koko päivänä! Hyvä kun ei kuulkaas kesken ilotulituksen pitänyt hypätä autoon ja lähtee painaan kotio! Mutta peeen... nega! Mulla oli jotenkin fiilis, et nyt ois ollu plussaa ;o( Mutta ei kun ei, voi kökkö!
Ja Neidin luokseko se täti nyt sitten eksyi temmeltämään! Pahus sen kanssa, ei mitään ymmärrystä koska olisi sopivaa vierailla ja koska ei.
Mutta tuo teidän pikkurinsessa se on niiiiiiiiiiin suloinen!
Höntänkin se pahuksen ferraritäti saisi jo jättää rauhaan *potkii ja huitoo ilmaa*...
Leannalle jaksuja, hope so siellä mennään parempaa kohti!
~~~~~~
Mä oon tilannu itelleni joululahjaksi siivojan 2päiväksi. Eka kerran hän oli tänään ja toisen kerran tulee viikko ennen joulua. Tänään puunasi perusteellisesti keittiön, pesi ja järjesteli kaapit, puunasi uunin, perkasi jääkaapin jne. Kun en mä ois enää tän mahani kans uskaltanut kiikkua emännnänjatkoksilla ja purkaa lautaspinoja hyllyiltä.
Poika jymäytti itelleen tänään mustan silmän sohvapäydän kulmasta - ylläriylläriylläri!!
Niin ja siellä joulunavauksessa oltiin nyt illalla. Douppasin tytön zyrtecillä, että pystyi meneen poniratsastukseen. Ja kuulosuojaimet päässä katottiin ilotulitusta, mutta kyllä nuo pelkäsivät sitä pauketta silti. Eipä tarvi vielä tänäkään uutena vuonna ostaa itselle raketteja...
Iloista herkuttelu-pikkujoulua!
Serppu
Tänään oli neuvola ja siellä kaikki ihan ok. Sf-mitta huikeat 32, mutta vauvan pää kuulemma korkealla eli se nostaa tuota mittaa. Ja siinäpä myös selitys miksi melskaa niin paljon vielä. Voisi nyt vaikka hiljalleen ankkuroida päänsä lähtökuoppaan;-) Kovasti vaan supistellut tänäänkin...saas nähdä onko niillä mitään vaikutusta? Mulla ei ole enää neuvolalääkäriä ollenkaan kun olen menossa synnytystapa arvioon. Jännä vaan kun lääkäri on yleensä 35-36 vkolla ja se s.tapa-arvio on vasta 38 vkolla...
Axe: Voi itku sitä negaa:( Toivottavasti täti löytää sut ja pääsette uuteen kiertoon!
leanna:Toivottavati teillä ollaan jo paremmassa kunnossa!
Neiti: ihanat kuvat pikkuneidistä:)
Emmasanna on ihan varmaan lähtenyt synnyttämään!!! IIIKK:)
Täällähän on on ollut todellinen tädin super-hyökkäys, pahoittelut kaikille uhreille!!!
Oltiin tosiaan sunnuntaista keskiviikkoonn Oulussa, kivaa oli. Käytiin mm.kylpylässä ja sen sellasta. =)
Tätiä odotan nyt sitten täällä minäkin saapuvaksi, viimeistään 4 päivän kuluttua liityn taas punap*-heimoon, ja sitten tarttis miettiä mitä tehdään. Tässä kierrossa siis ehkästiin...
Mies on ihan koko ajan ollu sitä mieltä,että vauvahommiin vaan, mut mä en tiedä mikä kumma mulle on tullut kun en nyt tällä hetkellä ole oikeastaa n minkäänlaisen kuumeen kourissa... tää sama olo siis jatkuu. Mietin, että jos ei vielä seuraavastakaan kierrosta yritettäis vaan kateltais sitten ens vuoden puolella vasta...
Tää on kyllä enemmän kun outoa, että tää kuume voi näin laskea. Te ootte kaikki sanonu et se on normaalia, mut mä alan kyllä vähän epäilee. Miten se voi näin kauan (monta viikkoa) olla täysin nollassa???
Joo, eipä tässä oikeastaan muuta...
Pikkuinen nukkua tuhnuttaa=)
Olimme kaksin saunassa,mies ja minä,ja juoksimme vuoroin tarkastamassa pienen hengitystä=)
Kaikki hyvin!
Koko lauma yskii ja yskii mutta toivoa paranemiseen on,pikkuhiljaa.
Toivon kuurien vaikuttavan pian!
Onko emmasanna tosiaan H-hetkessä,hui!Ja ihanaa!!!!!!
Vakavaa saunakeskustelua käyty,joko jo vai myöhemmin vai ko?
Tuloksena ennemmin kuin myöhemmin=)
Love you all,kauniit unet, oman kullan kuvat!
L+5 toipilasta
Vaikka enpä tiiä mitä viikonloppu vaikuttaa mun elämään kun ite en ole töissä enkä paljon koulussakaan ja mies on töissä oli viikonlopusta huolimatta..
HÖNTTÄ: Koristeista tuli kyllä hienoja mutta olin niiden kans niin tohkeissani etten sit ottanu sitä ehkäsy/vauva-asiaa puheeksi. Jotenkin ollu aika kireät jutut muutenki tässä pari päivää niin en sitten halunnu yöllä alkaa sitä selvittämään..Ja taas oli ässää ilman kumia. Pönttö mies. ;D Hauska tuo sun " kevennys" , oli vaan aika hidasta lukea ku oli nii viimosen päälle pohjalaisittain kirjotettu. ;D
NEITI: Voi helen täti! Niin se aina pilaa kaikki! Niihän se pukkas meillekkin pari päivää miehen kotiutumisen jälkeen. Ja jos mies ei ois huijannu mua ja tullu viikko myöhemmin niinku väitti, niin täti ois täällä loikoillu jo sitä odottelemassa! Olipa tyttö kasvanu!!!! Aivan mahottomasti. Ihana pikkunen. =)
AXE: No voi pippelin nega! :/ Minä en kyllä osaa sanoa mihin kannattis mennä, kun mullehan sano se yksityinen että ei niitä menkkoja aleta tekemään, kun kierto on aikasemmin ollu normaali. Tosin se lekuri oliki ihan pimeä ja luultavasti luuli etten halua tulla raskaaksi (ei meinaan kuunnellu mua yhtään). Menisin kyllä varmaan sille missä MARIEELA oli käynyt, kuulosti tosi kivalta ja kun kerran raskautuminen on syy mennä hoitoon niin varmasti oikea ihminen! Tsemppiä!!!
Voi itku nut unohin kaikki mitä piti kirjottaa.. Konekki jumittaa kun on niin paljon ohjelmia auki. Yritän ettii netistä muistikortin lukijaa ja samalla tutkin kelan sivuja et suostuskohan ne vielä antaan mulle opintotukea. Taidan tulla myöhemmin takas..
EMMASANNAA odotellaan täälläkin..