Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TRUPLAT perjantaina***

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Onhan tänään perjantai?

Kiitos kannustuksista.

Yö meni miten kuten.No ihan hyvin.

Siirsin 4v pojan nukkumaan miehen viereen ja nukuin vauvan kanssa samassa huoneessa.On nyt hieman puutunut olo kun ihan suoraksi en itseäni jatkettavassa sängyssä saa=)

Pieni tuntuu paremmalta tänään,vaikka kyllä ne taudit aina pahenee iltaa kohden...

Aurinkoa päivään!Tai anakin iloa.Täällä turussa on vielä ainakin pimeää ja harmaata.

L+5

Vierailija
2/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jaksuja Leannalle sinne sairastelevien kanssa!!!

Talvikille myös! Eipä sitä aina ole sellainen fiilis,että jaksaisi paljoa kirjoitella. Mutta jos ei vähään aikaan jostain kuulu,niin sitten aina huolestuu,että mikäköhän on syy :) Koitahan lepäillä,vaikka se on helpommin sanottu kuin tehty,kun lapsia on ennestään.

Axee...??? Huisin jännää... bdbdbdbdbdbddbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdb

Mariposalla varmasti tulee ihanan näköinen kuusi :) Tsemppiä sinne miehuksen kanssa! Saitteko eilen mitään selvyyttä tilanteeseen?

Axekos kyseli harjoittelijoista...mulla on ollut joka kerta, ekasta jäi ihan hirveet muistot,kun se ekaks ompeli tikit ja sit kätilö purki ne ja ompeli uudestaan :( silloin päätin,että ei enää ikinä. Mutta seuraavalla kerralla oli niin ihana opiskelija,just valmistuva ja jäi taas niin hyvät muistot,että... Täytyyhän niiden harjoitella,kun ne ovat tosiaan joskus niitä " oikeita" kätilöitä...mutta on se kurjaa,jos joutuu itse oleen se testikaniini eikä mikään tunnu onnistuvan :( No,onneks ne ei yksin siinä touhua vaan vastuu on kuitenkin sillä kätilöllä.

Piipaa teki sitten oikeen kunnon kuperskeikan.huh,jos olisitkin ollut raskaana. Nyt voi sanoa,että onneks et ollut,etkä pahastu,ethän? Toivottavasti saat kunnon korvaukset ja vielä vähän ylimäärästä lievittämään pahaa oloa.

Huomennakos teillä on siellä ne pikkujoulut? käykäähän toki laittamas välillä tilannetiedotusta meille,jotka emme pääse :) Mun huominen ja ylihuominen koneellaolo on taas epävarmaa,mutta koitan päästä vieraan selän takaa kurkkimaan :))) Se mun ystävä tulee siis illalla taas ja lupas leipoo huomenna...apua,mun on pakko ruveta siivoon,kun joku on sekoittanut taas tän huushollin ja justhan me se niin siistiks puunattiin sen kans :((( Meillä käy joku varmaan öisin sotkemas,koska KUKAAN ei ole sotkenut,jos kysytään :D

Mutta sanokaa millä mää pääsen tästä tädistä eroon,kun se ei meinaa lähteä ei sitten kirveelläkään uhaten...Mun menee siihen totaalisesti hermot. Tulee ihan mieleen se punap****mii :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastaavanlainen kokemus yhdestä harjoittelijasta,ekassa synnytyksessä.Toimi siinä kätilön ohjeiden mukaan ja tikkasi mun alapäätä.

Oli kamalaa kun se kätilö huusi että ei noin,ei tuolla tavalla,yritä edes!Ja lopulta se tönäsi sen harjoittelijan siitä pois ja jatkoi itse.En tiedä mitä tuhoa se sai mun jalkoväliini=)

Mutta on niitä hyviäkin kokoemuksia.Kun nelosta käynnisteltiin istui kätilö harjoittelija 3tuntia mun vieressä kun mitään ei tapahtunut ja vauva nukkui.Hän tarkkaili uutterasti monitoria ja jutusteli mun kanssa,pitääkseen huolen poissa äidiltä.

Ja eihän siinä mitään huolta ollut,vauva vaan keräsi voimia syöksyyn=)Syntyi sitten ekasta supparista vauhdilla,naama sinisenä runnomisesta,alta tunnin.

näin...

Vierailija
4/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli pakko tulla kertoon viä,sillon ekas synntykses kun se harjoittelija ja kätilö siä alapääs touhus,niin mies kuiskas mun korvaan,että pitäskö sanoo,että älkää nyt vaan umpeen sitä reikää ommelko,kun olis toiveis päästä joskus vielä sinne asioimaan :D Arvaas oliko mulla pokas pitelemistä vaikka muuten sattu niin p*******sti... Mut karmeeta kuunneltavaa,kun itse on ommeltavana,että " ei noin,eikä noin" Just kuin pahimmas painajaises :)

Vierailija
5/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille myötätunnosta!

Siis mun olo on tasan kuin ois höyryjyrän alle jääny.. Joka ikistä paikkaa kolottaa eikä ihme sen mahalaskun jälkeen, tätä massaa kun on niin ei ollu mikään pikku tömäys.. Onneks se ei tapahtunu missään lasiesineosastolla vaan vieressä tais olla lähinnä lautasliinoja..

Ja just samaa mietin eilen, että mitä jos oisin ollu raskaana tai jos mulla ois ollu vauva sylissä.. Luojan kiitos näin ei ollu ja tää ei tapahtunu kellekkään jolla niin ois ollu.

Mutta mielenkiinnolla oottelen miten hinnottelevat tän kärsimyksen. Jenkeissä jos oltas niin tässähän ois oikeen kunnon sauma rikastua! =)

Leanna! Onneks yö meni hyvin, aamulla kaikki tuntuu aina hiukan paremmalta onneks. Toivottavasti tauti pian helpottaa! Meillä tuo babyhaler ihan selvästi on helpottanut hengitystä, jos meet lääkäriin niin kysäsehän ellei sulla sitten jo sellasta käytössä ookkin. Sori jos ootkin jo maininnu enkä vaan muistanu.

Hönttä! Hauska tuo sun ukon lohkasu, mä luulen kyllä, että mun huumori ei ois tuohon riittäny itse tilanteessa, jälkeenpäin kylläkin! =)

Jokohan Emmasanna on päässyt tositoimiin? Oispa ihana aatella, että hänellä onkin jo pikku käärö sylissä! =)

Nyt pitää mennä hakemaan kolmas kuppi kahvia..

Ai niin! Hengissä ollaan ekan tutittoman yön jälkeen! Kaks tuntia sitä sitten itkettiin eilen enempi ja vähempi, mutta yöllä ei ihme kyllä kuulunu kertaakaan tuttua lausetta eli " ei tiedä missä piipa on" ..

Ihana juttu, jos tänään ei enää itketä. Oli se sydäntäsärkevää hetkittäin.

Vierailija
6/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on babyhaler käytössä.Pojalla on ns infektioastma ja kerää kaikki flunssat ja aina keuhkoihin=(

Seretide ja ventoline menee päivittäin.Ei oo kivaa antaa kamalia annoksia kortisonia keuhkoihin mutta ei auta kun antaa,muuten saa vauva kärsiä.

Hönttä!

Kyllä mä kans aattelin että mitä tapahtuu.

Mutta onneksi ei koko värkkiä kuronut kiinni=)=)=)=

L+5

ps huomaatteko että olen kotona ja lapset kipeinä,kun on aikaa roikkua koneella....

Vierailija
7/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein eilen myllyn prismassa kokovoltin kerien.. Eli liukastuin jonkun käytävälle pudottamaan rikkoutuneeseen dödöliemeen.. Nivelsiteet revähti nilkasta ja nyt on olkapää, toinen ranne ja toinen käsivarsi aivan muusia lisäks..

Vierailija
8/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa,toivottavasti tulet pian kuntoon,Piipaa00!!!!Nyt ei muuta kun mylly pannaan...

Käytkö muuten usein myllyssä asioimassa?Mä en on ooppinut suuntaamaan sinne vaan aina tylsään hansaan kun tulee eteen hankintoja...

L taas.....

Vierailija
9/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kovin usein siellä myllyssä käydä. Sillonkun on paljon ostettavaa ja pitää käydä ruokkiksen lisäks lindexissä yms tämmösissä putiikeissa niin sillon. Onhan se kiva kun on tilaa liikkua, siellä kun ei koskaa oo tungosta ja saa kaikki samalla kertaa. Varmaan tulee tulevaisuudessa käytyä enempi, kun se ikea siihen viereen joskus valmistuu!

Vierailija
10/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo rupattelut meneillään ;)

Piipaa, Hyvä et meni yö kuitenkin tutitta ihan ok. Meillä sitte ens ma-iltana sama rupeama. Ensin piti joulupukille antaa tutti vastalahjaksi joululahjoista, mutta sit mietittiin et jos poika alkaakin inhoo j.pukkia ja joulua tutin menettämisen takia ;D

Täällä hyvin nukuttu yö takana. En edes vessaan heränny vaik nykyään saan sen kerran ravata yössä. Mieskin aamusta hellitteli mukavasti ;)

Tänään onkin sitte siivous rupeama et kehtaan päästää teitä sisään ;D

Aamupvä menee tosin avoimesPK:ssa mutta iltapvä sitte suttaantuukin siivotes. JA mies ei tule edes avuksi ku niil on saunailta töissä, joka alkaa jo 12/puolilt päivin. Mahtaa olla tuiskusen anttia yöllä ku kotiin tulee ;DD

Mutta pukemaan ja puunaamaan jotta selvitää ulos kämpästä.

Marieela 9+5

Vierailija
11/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuhan ilmoittaa edes pikaisesti ettei huolestuta täällä ;)

Ja SERENAHistakin olis kiva kuulla hengissä olot ym :)

Entäpäs MII??

Vierailija
12/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ollut vielä Axelta kuulumisia... Voi kun siellä olis plussaa!!!

Niin tosiaan,Emmasanna. Hui,ihan alkaa jännäämään,jos vaikka olisitkin jo päässyt synnyttämään!!!

Mun siivous taas ottaa aikaa... :D

Vierailija
13/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai näihin turtuu. Laitoin jo oman aloituksen, että mitähän kautta mun kantsis mennä lääkäriin? Haluisin edes kierrot normaaleiksi.

Mites [b]soffun[/b] neuvola meni eilen?

Ja [b]emmasanna[/b], ootko sä synnyttämässä?! :D

Teillä on aika sen tyyppisiä ajatuksia [b]harjoittelijoista[/b] mitä ajattelinkin. Ymmärrän sen pointin hyvin, että kipeenä ollessa saattaa

pikkuisen

ottaa päähän jos monta kertaa tehdään sisätutkimus;) Mä noissa tilanteissa jätin tekemättä/sitten kun ohjaaja luotti tein vaan minä. Ei sitä turhaa kidutusta itsekään halua aiheuttaa.

I jaksolaisilla ohjaaja on melkein koko ajan mukana ja kohta valmistuvat hoitaa yleensä ponnistusvaihtetta lukuunottamatta yksin (siinähän on aina 2 kätilöä muutenkin) ja konsultoi ohjaajaa. Mulle ei onneksi kukaan koskaan ole sanonut, etten saisi jotain tehdä. Lahjojakin olen saanut kiitokseksi;)

Mä en oikeasti tiedä ehdinkö mä niihin pikkujouluihin!! Pian pitäs lähteä kouluun ja sit tukipoika tulee yöksi. Ja huomenna en sen lähdön jälkeen jaksa kuin nukka (en ehdi kauppaan). Plääh!

A kp44

Vierailija
14/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisköhän kunnallista kautta gynelle tai onko paikkakunnalla hyvää yksityistä lääkäriasemaa.Varmaan yksi kerta riittää yksityisellä saamaan asian kuntoon kun kunnallisella kestää ja tutkitaan ja hutkitaan....

Mutten juurikaan osaa auttaa...

L+5

Vierailija
15/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(((lohtu)))

mä tiedän missä se täti muuten luuraa...

SE TULI EILEN TÄNNE!

Ylläri kun mies on lomalla niin.. ARGH mikä ajoitus taas *kiukku*

pistin vauvasta pari kuvaa postiin.

Nyt tarttee rientää, hämeenlinnaan ja sieltä hirvipeijaisiin :I

T:Neiti21

Vierailija
16/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisikohan nämä sitten jo ns. toiset kuukautiset, koska silloin kun kirjoitin että ovuloin, maha särki ja tuli vaaleanpunaista limaa, oli päivä 26.10! Siitä ois eilen ollu 26pvää (mulla ennen raskautta 27pvän kierto ja neastakin oli ekat kk:t 26 pvää synnytyksestä..)

Tiedä häntä, mut oiskin ollu eka kerta kun ovuloidessa tuli vaaleanpunaista vuotoa...?

Nyt vois ajatella kolmatta jos lapsluku ei ois täynnä ;)

Vierailija
17/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein yksityiselle menisin minäkin,kunnalliset on ainakin täällä sellasta joo-joo-juttua...*terkkuja vaan sinne,kun kummiski luette siellä terveyskeskuksessa ja tunnistatte*

Neiti: Siis toi täti ei ikinä tiedä minne pitää mennä ja minne ei!!! se tekee just päinvastoin. Idiootti ämmä.

Me on kohta saanut leikkihuoneen siivottua, ja se on jo aika hyvin meiltä :) Tosin siivous on sitä,että mää ja vanhin tyttö laitamme leluja paikoilleen ja sit toi 3v3kk ja 1v11kk tyhjää niitä sitä mukaa pois... No,nyt onkin kohta ruokatauko ja sitten tyttö lähtee päiväunille. Josko sitten saatais jotain aikaseksikin. *lähtee taas aloittamaan kaiken alusta*

Vierailija
18/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas iltaan menossa. Tänään sain kyllä nukkua aamusta pidempään, kun poju meni adventtikirkon takia jo aamusta tarhaan. Noh, tän illan jälkeen oliskin sitte ruhtinaalliset kolme vapaata.

leanna: Voi ei miten kurjaa kun pkkuinen noin kipeenä. Mutta onneksi yö sentään meni suht koht hyvin. Parannussäteitä lähettelen ~~~~~~~

Toivotaan, ettei ainakaan pahemmaksi mene.

piipaa: No olipas sulla tosiaan vauhdikas ostosreissu. Onneksi et sentään tuon pahemmin itseäsi loukannut. Vaikka varmasti sattui. Kannattaa tosiaan pysyä tiukkana ja vaatia kunnon korvauksia. Tossahan ois oikeesti voinut käydä vaikka kuinka huonosti.

Axe: Voi sitä negaa. Olen pahoillani puolestasi (((halaa))). Jos tuntuu, että menee ylivoimaiseksi pikkujouluihin tulo, niin jätä toki väliin. Tuleehan noita tapaamisia vielä. Tosi kiva tietenkin olisi jos pääset, mutta ymmärrän kyllä jos jätät väliin.

Marieela: Kiitokset ohjeista. On mulla sun numero edelleen tallessa. Soitellaan tosiaan sitten jos onnistutaan eksymään. Mikä mun ajotaidoilla on hyvinkin todennäköistä. Ajateltiin et jos käydään Ikeassa ja Jumbossa ennen teille tuloa. Tai katotaan nyt mitä ehditään. Huomiseen siis :) Älälkä nyt turhaa meitä varten ala joka kolkkaa kiillottamaan. Meillä riittää kun on hyvää seuraa ja syötävää.

Talvikille jaksuja! Ei oo aina niin riemukasta tää raskaana olo. Mutta pian sullakin helpottaa kun saat pikkuisen maailmaan.

Neiti: Noi voi kele sitä tätiä. Kyllä se osaa tehdäkin kiusaa. Että nyt just piti ängetä vierailulle. On selvästikin kade sulle, kun samaan aikaan miehen kanssa tuppas tupaan ;)

Mustakin nyt alkaa tuntua et se emmasanna on päässyt synnyttämään. Eikös se toissapäivänä valitellut, että ostosreissun jälkeen supisteli ja kolotteli. Kivaa, lisää truplavauvoja.

Gallup: Kyllä mä antaisin opiskelijan hoitaa synnytykseni. Ehkä siksi kun olen itsekin ollut samassa tilanteessa ja äidit ovat aina varsin ennakkoluulottomasti ottaneet mut vastaan. Ja kyllähän opiskelijat ylensä on tunnollisia ja tarkkoja. Pienimmästäkin pyytävät ohjaajan paikalle varmstamaan. Ja tosiaan onhan se ohjaaja aina siinä lähettyvillä kuitenkin. Sen vastuullahan synnytys periaatteessa kuitenkin on. Ja kyllä niitä mokia sattuu kokeneillekkin kätilöille. Se on sitten vaan huonoa tuuria ja tietenkin tosi ikävää jos se sattuu omalle kohdalle.

Jepulis. Taidanpa alkaa lämmittelemän ruokaa. Kohtahan tästä pitää jo suoria töihin.

mirulii 9+1

ps. en malta odottaa niitä huomisia herkkuja, vesi valuu jo nyt norona suupielestä...

Vierailija
19/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin just avoimesta askartelemasta ja kohta siivoamaan niitä nurkkia ;D

Axe, harmi et nega tuli mutta yksityistä mäkin lähtisin ehdottamaan ja sitä mun gyneä millä kerkesin käymään juuri kun plussa ootteli jo kynnyksellä :)

Neiti, voi hemmetin eukko kun ei nyt hetkeä voi edes paremmin valita :(((

Axe, eikös sul ollu Emmasanna numeroa?? Laitas sille viestiä jos on ;)

Vierailija
20/35 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. kohoran pohojalaanen jouluressi-testi

Joulu tuloo ja se tiätää monellaasta menua. Testaa ittes ja kaikki muukkin onko jouluressi iskeny. Ja taas sitä mukaa pisteetä minkä numeron kohta oireehin sopii.

A. Joulukorttia on mukava saara, niitä vaa pitää jonku lähettääkki. Onko keskustelu korttia kirioottaes seuraavvallaasta:

1. Kakssataa korttia jo kiriootettu, kyllä meillon palio tuttuja.

2. Eikö tuaki muari oo jo aikaa sitte kuallu, vai kuka soli joka haurattihi viisvuatta sitte.

3. Nokikolarille joulukortti! Minkä ihimeen takia!? Ei se mun sukulaane ainakaa oo.

4. MITÄ! MUNKO PITÄÄS HAKIA 50 KORTTIA LISÄÄ KAUPASTA!? HAE KUULE ITTE!

B. Jouluostoksilla olis kannattanu käyrä hyvis aijjoon ennen joulua. Joskus se vaan pakkaa jäärä viimmetinkaha. Kaupan jonos tuumaalet näin.

1. No pitkä jonohan tämon mutta mikäs kiirus täs on.

2. Meinaa tulla kyllä hiki ku on nämä talavi kamppehet päällä.

3. Äläkä sinä siinä takana töki sillä kärryllä, ei tämä jono sen nopiampaa sillä mee!

4. JA MIKÄ SAATARIN HALAVAANTUNU MUARI TUANNE KASSALLE ON PALAKATTU! VANHAINKORISTAKO TÄNNE HOMMATAHAN TYÄVÄKI!? EIHÄN TÄMÄ JONO OO LIIKKUNU TUNTIHI YHTÄÄ!

C. Joulukuusen haku on kunniatehtävä, no ainaki sen on jonku tehtävä. Kuusenhakiaa monaasti kiitellähän ja kehutahan onnistunehesta valinnasta. Kuusen hakija puallustaa valintaansa.

1. Niin mutta täälläänen kuusi johona on vaa toisellapualella oksia viää tuvas palio vähemmän tilaa.

2. Jaa jaa mutta mettänhoirollisesti tämoli hyvä valinta.

3. No siälä oli nii raakasti lunta ja pimiäki tuli ja kylymä!

4. JAHA! NO HAKEKAA ITTE PAREE KUUSI! JA TÄMOLI SITTE VIIMMEENEN KUUSI MINKÄ MINÄ HAIN! SE ON AIVAN VARMA SE!

D. Kuusenkoristelu on kaas mukavaa hommaa. Tai kuinka sen ny ottaa. Apu ja hyvät neuvvot on tarpehe ja saatavilla.

1. Näiren sähkökynttilään asennus on piäni homma, pian nämä tästä.

2. Pikkuusen tämä ny vastustaa, nämon vähä takus nämä johorot.

3. Kuka nämon oikee ottanu viimmevuanna kuusesta pois, tahallansa tiätysti solominnu ja sotkenu ihan takkuhu!!

4. TÄHTI HÄJYSTI LATVAS! OLOKOHO VAA! LAITTAKAA SINNE MUN PUALESTA VAIKKA SIRPPI JA VASARA! TAI HAKARISTI! SANONKO MÄ!

E. Kinkkua ja muuta jouluruakaa pistellähän poskehe jouluna innokkahasti. Kinkku pitää hakia kaupasta jonsei oo ittellä joulupossua. Kovin piäntä ei kuitenkaa viitti ostaa. Ajattelet äänehen:

1. Tällääses isoos kinkus piisaa hetkeksi syämistä.

2. Voirellahan tämä ny sinapilla ja kylläpä sitä menööki palio.

3. Jaa kuka tuan uunin jo laittoo päälle käryääki nii raakasti, solis pitäny pestäkki ensi.

4. NO NII! EIHÄN TÄLLÄÄNEN MÄLYTÖÖN MÖHKÄLES MAHARU ERES UUNIHI! KENENKÄ JÄRKIÄ OLI OSTAA TÄÄLLÄNEN!? AI NII. NO MINKÄ TÄHÄRE MEILLON NÄIN PIÄNI UUNI!?

F. Jouluksi pitää teherä joulusiivot vaihtaa laattiahan joulumatot ja aakkunoohin joulukarteekit. Ja kaikkia muutaki joulu vaatetta. Kerrot miälipiteenäs notta:

1. Kyllon ny siistiä ja jouluusta.

2. Joka paikas on kyllä ainaki punaasta tarpehiksi, mitä ne kommunistikki ennen vastusti joulua?

3. Joulusukat jalakoohin! Eikö tua ny mee vähä lataaseksi jo!

4. JA MINÄHÄN EN RUPIA SELEVIN PÄIN TONTTULAKKI PÄÄS OLEMAHAN KOKO PÄIVÄÄ! RAAVAHAT IHIMISET TÄLLÄLAILLA KONSTAALOO!

G. Lahajat pitää paketoora siävästi, naiset on jostaki syystä siinä hommas palio miähiä kätevämpiä. Mutta paketoonti on nii mukavaa hommaanottei sitä malta teettää kaupas. Ja sitte sanot.

1. Kylläpä tätä joulupaperia menööki, ja kaikki samallaasta.

2. No vähä siitä tuli ruttuunen, minoon paremminki pakettiauton kuski ku paketooja.

3. No en minä muista mitä mihinäki paketis on, munko se olis pitäny kattua!

4. NO TÄMÄN SIITÄ SAA KU YRITTÄÄ AUTTAA! SYYTETÄHÄN HETI TOISTA VAIKKA ITTES OLIS VIKA!

H. Joululauluja on mukava kuunnella jouluna, eikä niitä kesällä onneksi pahemmin kuulekkaa. Kersat varsinki on innokkahia joululaulujen esittäjiä. Kehut esittäjiä seuraavasti:

1. Joo " maaa ooon niiiin kaauuniis" , on se.

2. No nuatinviärestä minäki laulan, sen tähäre minen laulakkaa.

3. Jos jotaki muuta vaikka välillä, kyllä jouluna voi muutaki musiikkia

kuunnella ku joululauluja!!

4. JA JOS JOKU SILLÄ URKUHARMOONILLA VIÄLÄ KERRAN SOITTAA JOULUPUKKI JOULUPUKKI NII MÄ KYLLÄ PIÄNIN SEN URKUHARMOONIN PÄREEKSI JA POLTAN PARAN ALLA!

I. Jouluaatto aamuna on kaikki jo melekee valamista, enää piäntä laittamista.

1. Saunan torni ei verä! Joulusauna jää ny käymätä.

2. Joulupuuro paloo pohojahan! Hammas katkes ku puraasit mantelihin.

3. Kinkku oli niin suuri notta son jääny sisältä raakaksi!

4. JULISTAKAA NY SE JOULURAUHA ÄKKIÄ NOTTA TÄSTÄ KAUHIASTA RESSISTÄ PÄÄSÖÖ! EI TÄTÄ ENÄÄ IHIMINEN KAUAA KESTÄ!!

TULOS:

Jos oot keränny testis pisteetä

9-18 nii sinet ota joulua tarpehiksi tosisnas.

18-25 soot jo vähä kuusalla mitenkä pitääs olla.

25-35 pistettä ja saat kattella ainaki samariiniä.

Täyret 36 pistettä keränny onki jo joulurauhan tai lasareetipaikan arvoonen suaritus