Mitä täytteitä sisältää pitsa joka kelpaa kaikille?
Minulla on tulossa illanistujaiset, joihin aijon leipoa pitsan. Mitä täytteitä laitan että uppoaisi kaikille?
Kommentit (30)
kelpaa kaikille. Ja sun ongelma on se kans, että tarjoat liian vähän, jos yhden vain meinaat tehdä.
Illanistujaisiini ei ole tulossa paljoa porukkaa ja pizzapellin lisäksi on esillä myös muutakin tarjottavaa.
vaikea keksiä aineitä mille joku ei sanoisi hyi. kun se mun ehdottamana ananas-kinkku ei käynyt,niin entäs jauheliha,tomaatti juustopizza? ja toiki tomaatti veke jos joku allerginen.
jossa olisi tuoretta mozzarellaa ja ehkä tavallista raastetta lisäksi niin ja tietysti tomaatti kastike joka on maustettu. Koristeena/mausteena voisi olla tuoretta basilikaa jonka laittaisin sitten kun on otettu uunista.
kelpaa kaikille. Ja sun ongelma on se kans, että tarjoat liian vähän, jos yhden vain meinaat tehdä.
Illanistujaisiini ei ole tulossa paljoa porukkaa ja pizzapellin lisäksi on esillä myös muutakin tarjottavaa.
vaikea keksiä aineitä mille joku ei sanoisi hyi. kun se mun ehdottamana ananas-kinkku ei käynyt,niin entäs jauheliha,tomaatti juustopizza? ja toiki tomaatti veke jos joku allerginen.
se on ilman tomaattikastiketta?
se on ilman tomaattikastiketta?
Normaali pohja ja tomaattikastike, päälle tomaattiviipaleita, sipulia ja paria kolmea juustoa esim. mozzarella, parmesan, emmental.
Sit tietty riskillä tummia oliiveja ja isoja paprikalohkoja, jotka on helppo haarukoida huitsin nevadaan. Mut noi jälkimmäisetkin on vähän niin ja näin.
Tero
sit mä rakastan tonnikalaa. Täällä on tullut hyviä ideoita, että laittais vaikkapa sillai sektoreittain eri täytteitä. Mitkä olis hyviä kasvistäytteitä? Niin, ja onko sopivaa laittaa valkosipulia?
Ai niin, sille joka kyselee miksi puhutaan "täytteistä", vaikka ne ovat "päällisiä", niin oikeessa hän on. Mutta kun esim. pizzalistoissa kirjoitetaan "täytevaihtoehdot" ;)
tomaattikastike (hyvää sellaista, keitä itse ei mikään "tomaattipyree" tai ketsuppi) basilicaa ja mozzarellaa. Jos pitsaa syö, niin tuo uponnee kaikille.
Tai sitten jaat pitsan sektoreihin, esim. em. pohjana ja yhteen sektoriin esim. oliiveja, toiseen katkarapuja, kolmanteen pepperonia ja neljäs ihan ilman mitään.
Tai kaikki saavat täyttää omat pitsapohjansa, ei kovin vaikea juttu jos pohja valmiina ja jokainen täyttää omansa.
Normaali pohja ja tomaattikastike, päälle tomaattiviipaleita, sipulia ja paria kolmea juustoa esim. mozzarella, parmesan, emmental.
Sit tietty riskillä tummia oliiveja ja isoja paprikalohkoja, jotka on helppo haarukoida huitsin nevadaan. Mut noi jälkimmäisetkin on vähän niin ja näin.
Tero
sit mä rakastan tonnikalaa. Täällä on tullut hyviä ideoita, että laittais vaikkapa sillai sektoreittain eri täytteitä. Mitkä olis hyviä kasvistäytteitä? Niin, ja onko sopivaa laittaa valkosipulia?
Ai niin, sille joka kyselee miksi puhutaan "täytteistä", vaikka ne ovat "päällisiä", niin oikeessa hän on. Mutta kun esim. pizzalistoissa kirjoitetaan "täytevaihtoehdot" ;)
ehkä mieluiten amerikkalaisittain white pizzaa, siihen periaatteessa tulee vaan juustoja (ricottaa, vuohenjuustoa, brie jne.) ja yrttejä (timjamia, persiljaa, rosmariinia, maun mukaan) ja ehkä ranskankermaa tai tuorejuustoa, valkosipulia ja shalottisipulia.
Tero