Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä äidit mainostavat fb:ssä julkisesti lastensa ongelmia, esim adhd:ta?

Vierailija
19.07.2012 |

Kun kyse on esimerkiksi alakoululaisesta lapsesta? Eikö lapsen pitäisi saada valita, tehdäänkö diagnoosista julkinen? Ei ole musta reilua, ei kukaan kai haluaisi aviomiehensä keskustelevan vaimonsa ummetuksesta..

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki päivitykset facessa, tai ylipäätään asiat mistä puhun ihmisille lapsestani, on kerrattu ensin kotona tyttäreni kanssa, ja hän on sitä mieltä ettei hänellä ole mitään hävettävää vaikka kirjaimet tekstissä sotkeentuvatkin, eikä se ole mikään salattava asia.

Ei ymmärretä kumpikaan, miten menkat liittyvät tähän...

Olen koko ajan opettanut lapsellenikin ,ettei lukihäiriössä ole MITÄÄN hävettävää! Ja toki lapsen luvalla teen kaikki häntä koskevat päivykset tai julkaisen kuvat...

Se on yksityisyyden suojaamista, ja tässä tapauksessa toisen ihmisen yksityisyyden, ihmisen joka ei ole vielä sillä kypsyysasteella että vooi päättää haluaako muiden tietävän. Häpeätkö tyttäresi menkkojen alkamista? Et. Tarkoittaako se sitä että se kannatttaa kertoa jokaiselle vastaantulijalle. ap

Vierailija
22/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista asioistaan, ongelmistaan ja sairauksistaan saa kertoa vapaasti ja häpeilemättä vaikka kenelle, ja se on ihan hyvä vaan.

Toisen ihmisen ongelmista ei pidä tiedottaa, on ne sitten naapurintädin ongelmia tai lapsen pysyväisluontoisia juttuja, koska jokaisella ihmisellä pitää itsellään olla oikeus määritellä omat rajansa. Lapsi ei ole äitinsä omaisuutta, eikä lapsen asiat ole äidin asioita.

Surullista että kaikki ei ota lastensa asioita omikseen:( Toki, kaikki ei välitä yhtä paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin on helpompaa suhtautua toiseen, jos tiedän valmiiksi että tällä on adhd tms.?

Vierailija
24/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on facebookissa, haluatteko äitinne jakavan mahdollisesti laajallekin tuttavapiirillenne kaikki ne diagnoosit ja ongelmat, mitä hän on teidän elämästänne kuullut? Kun eihän niissä ole mitään hävettävää?

Vierailija
25/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on facebookissa, haluatteko äitinne jakavan mahdollisesti laajallekin tuttavapiirillenne kaikki ne diagnoosit ja ongelmat, mitä hän on teidän elämästänne kuullut? Kun eihän niissä ole mitään hävettävää?

Ei ehkä netissä, mutta ei meillä kaikilla ole facessakaan satoja kavereita, joillakin vain niitä joiden kanssa muutenkin on tekemisissä. Kuten mulla.

Vierailija
26/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ei saa kuuluttaa lapsensa dg:stä julkisesti kaikille jossain fb:ssä. Lapsi itse saa tehdä päätöksen siitä, keille ja missä laajuudessa kertoo dg:stään aikanaan kun on kypsä tekemään päätöksen.

Mun lähimmät ystävät ja lapsen ope tietävät dg:stä, koska open on tärkeää tietää ja läheisille ystäville olen kertonut jo tutkimusvaiheessa. Dg ei siis ole salaisuus, mutta asia ei kuulu kaikille fb-tutuille, joiden joukossa on muitakin kuin ne lähimmät ystävät.

Nyt mul on pohdinnassa, kerronko naapureille, joiden lasten kanssa dg-lapsi on paljon tekemisissä. Toistaiseksi en kerro,koska en usko heidän tekevän tiedolla mitään.

Vierailija
27/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista asioistaan, ongelmistaan ja sairauksistaan saa kertoa vapaasti ja häpeilemättä vaikka kenelle, ja se on ihan hyvä vaan. Toisen ihmisen ongelmista ei pidä tiedottaa, on ne sitten naapurintädin ongelmia tai lapsen pysyväisluontoisia juttuja, koska jokaisella ihmisellä pitää itsellään olla oikeus määritellä omat rajansa. Lapsi ei ole äitinsä omaisuutta, eikä lapsen asiat ole äidin asioita.

Surullista että kaikki ei ota lastensa asioita omikseen:( Toki, kaikki ei välitä yhtä paljon.

ole niin narsistinen, että ajattelisin lasteni asioiden olevan minun asioitani. No, minulla onkin jo murkkuikäisiä lapsia, jotka ovat tosi rakkaita minulle, mutta osaan myös kunnioittaa heitä yksilöinä. Tiedän kuitenkin äitejä, jotka eivät osaa.

Vierailija
28/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttäreni on todellakin ottanut tämän "avoimen tiedottamiseen" linjan, eli ei koe että on mitään hävettävää, joten miksi pitäisi mitään salatakaan??

Ja alleviivaan edelleen, että kaikkeen julkaisemaani tytärtäni koskevaan kommenttiini on minulla lupa tyttäreltäni.

numero joku, en enää muista :)

Olen koko ajan opettanut lapsellenikin ,ettei lukihäiriössä ole MITÄÄN hävettävää! Ja toki lapsen luvalla teen kaikki häntä koskevat päivykset tai julkaisen kuvat...

Eihän adhd:lle tai muillekaan neurologisille jutuille mitään voi, miksi niitä pitäisi hävetä/salata? Mitä enemmän puhuu, sen luonnollisemmaksi ja vähemmän noloksi asia muuttuu. (jos jotain pitäisi hävetä, niin ennemmin sitten ylipainoa tai röökinpolttamista) Mutta toisaalta, TOISTEN diagnooseja ei saisi ihan holtittomasti levitellä.

Vierailija
29/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttäreni on todellakin ottanut tämän "avoimen tiedottamiseen" linjan, eli ei koe että on mitään hävettävää, joten miksi pitäisi mitään salatakaan??

Ja alleviivaan edelleen, että kaikkeen julkaisemaani tytärtäni koskevaan kommenttiini on minulla lupa tyttäreltäni.

numero joku, en enää muista :)

Eihän adhd:lle tai muillekaan neurologisille jutuille mitään voi, miksi niitä pitäisi hävetä/salata? Mitä enemmän puhuu, sen luonnollisemmaksi ja vähemmän noloksi asia muuttuu. (jos jotain pitäisi hävetä, niin ennemmin sitten ylipainoa tai röökinpolttamista) Mutta toisaalta, TOISTEN diagnooseja ei saisi ihan holtittomasti levitellä.

tyttö saattaa täysi-ikäisenä tahtoa salata diagnoosinsa..

Okei, se menkkavertaus oli tyhmä. Sanotaan nyt näin: jos tyttärelläsi olisi masennus, kuuluttaisitko sitä kaikille?

ap

Vierailija
30/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitsen niiden perusteella ketkä saa olla lasten kavereita. Adhd:t saavat rikkoa ihmisten autoja ja tavaroita keskenään. Kun voi estää tuhotyöporukoihin joutumiset jo pienenä kaikki tehdään mitä voidaan että ne pysyy omissa piireissään.

Vierailija
31/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastauksena viimeiseen kysymykseesi: jos tyttäreni olisi siitäkin sitä mieltä, ettei maasennuksessa ole mitään salattavaa ja siitä saa läheisille ihmisille kertoa, niin en keksi mitän syytä miksi sitäkään pitäisi häpeillä.

Usko tai älä, masennuskaan ei ole kaikille se luuserin leima otsaan ja maailmanloppu...

ja tyttäreni on todellakin ottanut tämän "avoimen tiedottamiseen" linjan, eli ei koe että on mitään hävettävää, joten miksi pitäisi mitään salatakaan?? Ja alleviivaan edelleen, että kaikkeen julkaisemaani tytärtäni koskevaan kommenttiini on minulla lupa tyttäreltäni. numero joku, en enää muista :)

tyttö saattaa täysi-ikäisenä tahtoa salata diagnoosinsa.. Okei, se menkkavertaus oli tyhmä. Sanotaan nyt näin: jos tyttärelläsi olisi masennus, kuuluttaisitko sitä kaikille? ap

Vierailija
32/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitsen niiden perusteella ketkä saa olla lasten kavereita. Adhd:t saavat rikkoa ihmisten autoja ja tavaroita keskenään. Kun voi estää tuhotyöporukoihin joutumiset jo pienenä kaikki tehdään mitä voidaan että ne pysyy omissa piireissään.

Adhd-poikani ei ole muiden omaisuutta rikkonut, ainoastaan omat puhelimensa on tulilinjalla, kun sählää sen kanssa..

Sun lapsesi muuten taitaa olla ainoa lapsi josta olemme yhdessä pojan kanssa miettineet, ettei kannata olla tekemisissä. Sen itsekkäämpää ja narsistisempaa muksua kun ei ole tavattu.

Vierailija
33/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue vaikka netistä miten ne itkee siellä kun on vuosikausia oltu työttömänä ja sitten avoimesti vingutaan kun päässä vippaa.

Että kun on hullu ja tyhmä samassa päässä niin ei siihen sitten muuta mahdukaan.

Vierailija
34/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue vaikka netistä miten ne itkee siellä kun on vuosikausia oltu työttömänä ja sitten avoimesti vingutaan kun päässä vippaa. Että kun on hullu ja tyhmä samassa päässä niin ei siihen sitten muuta mahdukaan.

Vierailija
35/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole pelkoa että töihin joutuu.

vaikuttaa ihmisen kykyyn tehdä töitä...?

Sikäli mikäli se pomo nyt ylipäätään pääsee lukemaan kenenkään seinää...

(Miks hitossa ihmiset pitää julkisia profiileita?)

Vierailija
36/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsesi muuten taitaa olla ainoa lapsi josta olemme yhdessä pojan kanssa miettineet, ettei kannata olla tekemisissä. Sen itsekkäämpää ja narsistisempaa muksua kun ei ole tavattu.

Vierailija
37/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etsii töitä. Ja kun sen tiedot on kaivettu kakarasta asti esille niin arvaa kuka saa töitä. Minä ainakin seuraan kylän pentuja tarkastikin.

Vierailija
38/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkien äideillähän on avoin faceprofiili :)

ja tokihan kaikki ovat noin pikkusieluisia, että esim. lukihäiriö estää palkkaamasta töihin...

ja etsii töitä. Ja kun sen tiedot on kaivettu kakarasta asti esille niin arvaa kuka saa töitä. Minä ainakin seuraan kylän pentuja tarkastikin.

Vierailija
39/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/50 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän