Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko loukkaantunut ihan aiheesta?

Vierailija
19.07.2012 |

Olen erittäin loukkaantunut ystävälleni, jonka olen tuntenut varhaislapsuudesta saakka.

Hän ei aijo tulla juhlimaan syntymäpäiviäni koska hänellä ei kuulemma ole rahaa koska on juonut ne. Pari päivää sitten kertoi, että hänellä on jonkun verran rahaa, mutta oli mennyt lainaamaan osan niistä lähikuppilan keppajalka kaverilleen vaikka hyvin tiesi että minulla on juhlat tulossa.

Mielestäni tuo olisi muuten ihan fine syy jättää tulematta, mutta kerroin juhlistani hänelle jo kuukausi sitten ja kutsuin hänet paikalle, jolloin lupasi tulla.

Loukkaannuin verisesti siksi, että hän on tiennyt juhlistani jo kuukauden muttei vaivautunut edes sen vertaa säästämään että voisi pitää lupauksensa ja saapuisi paikalle.

Lisäksi olen loukkaantunut myös siitä, että vaikka hänellä ei ole rahaa ostaa itselleen juomia, ei silti vaivaudu paikalle edes kakkukahville.

Mielestäni olisi kohteliasta tulla vaikka kuivin suin edes käväisemään, kun lahjojakaan en ole pyytänyt ettei siihenkään menisi rahaa.

Lisäksi tämä samainen kaveri on aina kinuamassa minua omiin juhliinsa, joissa olen ollut lukuisia kertoja.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaverillasi on jonkinlainen alkoholiongelma, jos ei pysty rahojaan säästämään tärkeääkään juttua varten. Sinun kannattaa sanoa hänelle, että olet loukkaantunut ja kysyä, että eikö hän pysty olemaan juomatta. Ehkä muiden sanat saisivat tajuamaan oman tilanteensa (jos kieltää täysin niin sitten se oikeasti onkin iso ongelma).

Onko luoksesi tuleminen ilmaista? Eli jos ei ole rahaa, niin ei sitä rahaa ole myöskään bussiin/bensaan...

Vierailija
2/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini olisi päässyt juhliin äitini kyydillä.

Kerroin hänelle että olen loukkaantunut ja laitoin hänelle viestin, jossa kerroin olevani loukkaantunut hänen käytöksestään, ja että hän on tiennyt juhlistani jo kuukauden ja olisi voinut tämän tiedostaen säästää. Kaverini ei vastannut viestiin mitään.

Ja aivan kaikki rahat eivät siis menneet alkoholiin vaan oli lainannut ne loput jollekkin juopooakverilleen kaljaa varten VAIKKA TIESI että mun juhlat lähestyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteisiin on aina oikeus. Sä olet loukkaantunut, ja on ihan samantekevää, pidämmekö me sitä oikeutettuna vai emme. Olennaisempaa on sun ja ystäväsi välit ja niiden takia teidän kannattaisi keskustella tästä asiasta.

Hyvää syntymäpäivää!

Vierailija
4/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ystävälläsi alkoholi turhan isossa roolissa elämässä, jos pitää jossain kaljakapakoissa juosta, ja synttäreissäkin olennaista on vain se juominen. Eli ehkä asia ei ole sinua kohtaan suunnattu, ystäväsi arvomaailma on muuten vaan pielessä, ja vähintään orastava alkoholismi kyseessä.

Vierailija
5/5 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi niin hyvin, ettei lisättävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan