Miksi lapset nuorina tehneet rehvastelee täällä? mietintää...
Tänne palstalle tulee tasasin väliajoin postauksia siitä miten ihanaa on, että lapset on tehty nuorena. Tuossa mietiskelin syitä ja tällänen tuli mieleen.
Tässä lähinnä tarkoitan alle 25-vuotiaana lapsensa saneita, jotka juuri jaksaa mainita kuinka ihanaa on että lapset on tehty nuorena.
Luultavasti silloin kun kyseiset naiset sai lapsensa heidän tuttunsa opiskelivat ja elivät railakkaa opiskelija elämää, kävivät vaihdossa ulkomailla, tai sitten olivat saaneet ensimmäiset duuninsa ja rahaa oli matkailuun tai mitä nyt sitten halusivat tehdäkkin. Nämä sitten valvoivat vauvojensa kanssa ja harmittelivat menetettyä nuoruuttaan ja sitä ettei pääse Ibitsalle viikon vara-ajalla. Ainakin mua olisi harmittanut jäädä kotia vauvaa hoitamaan tuon ikäisenä.
Nyt sitten vanhempana he kuvittelevat, että joku 35-vuotinen vauvan äiti tuntee samoin, kateutta ja katkeruutta. (siis nämä jotka jaksaa kerta toisensa jälkeen mainita asiasta).
sellasta tänään.
Kommentit (25)
Joitakin nuorena lapsensa tehneitä vituttaa juuri tuo hätäisyys ja vanhoja sitten vituttaa vaihtaa vaippaa vielä "mummona". Nuo tyypit sitten täällä tappelee.
ymmärtänyt, kuinka vuosi toisensa jälkeen näistä jaksetaan provosoitua. Miksi koet rehvasteluna sen?
Minä en koe. t. mummoäiti
ymmärtänyt, kuinka vuosi toisensa jälkeen näistä jaksetaan provosoitua. Miksi koet rehvasteluna sen?
Minä en koe. t. mummoäiti
niin erilaisissa vaiheissa ja eri tavoin, että optimaalista ikää ei pysty kukaan toinen sanomaan.
Ja kait se riippuu siitäkin, mitä elämältä haluaa? Joku haluaa ensisijaisesti ison perheen, toinen haikailee uraan, joku osaa yhdistää nämä molemmat jne. Omia valintojahan nämä ovat, joten ei ole mielestäni fiksua mennä neuvomaan ketään, mikä on sopiva vaihe ja mikä ei, toiselle joku on, toiselle ei.
Aina jos lapsia haluaa, joutuu luopumaan jostain ja toiset tekevät sen luopumisen nuorempana, toiset vanhempana. Mitä siinä nyt on ihmeellistä? Ei kummallakaan ole syytä toista kadehtia tai kiusata. En ole koskaan ymmärtänyt tätä.
Itselläni oli parikymppisenä opinnot kesken, eikä ollut sopivaa miestäkään näköpiirissä. Jokainen tavallaan.
Itseasissa tänään juuri, kun lasta hain hoidosta, mietin kuinka onnellinen olen. Mistään hinnasta en vaihtaisi pois sitä, mitä minulla nyt on.
Ajattelen näin vaikka, minulla ei ole mummoloita tai kummeja, joille lasta antaa hoitoon. Ehkä se äidinrakkaus on vaan niin ihanaa. :)
Ainakin mua olisi harmittanut jäädä kotia vauvaa hoitamaan tuon ikäisenä.
Siis SINUA olisi harmittanut! Yritä nyt ymmärtää vanhana ja viisaana ettei kaikkia harmita!
Ei ole kyse siitä, että nuoret äidit rehvastelisivat, vaan nyt jo 30+ äidit rehvastelevat, että ihanaa, kun vauva-aika on ohi eikä tarvitse haistella kakkavaippoja eikä pukluliinoja, kun lapset ovat jo isoja koululaisia. Nyt voidaan mennä ja tehdä. Vähän säälittää monet kaverit kun elävät vasta nyt sitä pikkulapsiarkea...
Tällaisia viestejä olen tältäkin palstalta lukenut viime viikkoina jo monia (+ se viesti, jossa sanotaan, että nuorena jaksaa valvoa paremmin kuin vanhana ja että nuoret äidit jaksavat leikkiä lastensa kanssa enemmän kuin vanhat). Ihmettelin juuri itsekin, mikä ihmeen tarve näillä 30+vuotiailla on haukkua ikäisiään pikkulapsivaihetta läpikäyviä naisia (on se haukkumista, jos jotenkin säälii näitä naisia), jotka ovat ihan itse valinneet sen, että tekevät lapsensa nuorempina. On ihan eri asia todeta, että elän onnellista aikaa juuri nyt, kun lapseni ovat jo koululaisia kuin todeta, ettei ikinä tarvitse haistella kakkavaippaa niin kuin samanikäiset ystäväni.
Minäkin olen sitä mieltä, että haikailevat nyt sitä kadotettua nuoruutta, jonka kuvittelevat olleen ehkä näillä pikkulapsivaihetta elävillä kavereillaan jotenkin hienoa. Jos todella on tyytyväinen omiin valintoihinsa, ei ole tarvetta polkea maahan toisten valintoja. Uskon, että nuorena äidiksi tulleet ovat 30+vuotiaina onnellisia ja tyytyväisiä valintoihinsa. Toivon myös, että he uskoisivat, että niin olen minäkin. MInua ei haittaa kakkavaipat eikä pukluliinat. Raskausaikani ovat olleet helppoja ja ihania, pikkuvauva-aika upeinta elämässäni. Ja kyllä, kliseisesti totean, että nuorena sain opiskeluaikoina mennä, matkustaa ja jopa bilettää (vaikken mikään bilehile ollutkaan) eikä sitä elämää ole nyt yhtään ikävä. Minulla on kolme alle kouluikäistä, täytän muutamien vuosien päästä 40, ja elän elämäni parasta aikaa.
harmitellut yhtään mitään. En kokenut jääväni mistään paitsi. Päin vastoin. Koin olevani paljon edempänä elämässäni kuin rellestävät kaverini. Sitäpaitsi mikä ihmeen este on matkustella lasten kanssa? Itse ainakin olen matkoista saanut paljon enemmän irti, kun ne on tehty selvin päin ja suunnitelmallisesti. Kyllä ne ryyppyreissutkin on tullut koettua, enkä koe että se nyt kovin kadehdittava asia olisi ollut silloin eikä nytkään.
Ja reilaaminen ei kans ole kiinnostanut. Mä olen tykästyny matkusteluun vasta lastensaannin myötä ja haluan matkustaa laadukkaasti.
En voisi itse kuvitellakaan, saavani lasta esim 38.v. Mulla on siinä vaiheessa jo 15 ja 13.v lapset.
Jos joku ottaa rehvasteluna sen, että nuori äiti kertoo tykkäävänsä omasta valinnastaan, niin sitten ottaa :)
Sinua varmasti olisi harmittanut, mutta nuorena lapsen saanut ei välttämättä harmittele.
että on jäänyt jostain paitsi ja luulee, että 38-vuotias tuntee samoin.
mut eniwei.
Ja reilaaminen ei kans ole kiinnostanut. Mä olen tykästyny matkusteluun vasta lastensaannin myötä ja haluan matkustaa laadukkaasti.
En voisi itse kuvitellakaan, saavani lasta esim 38.v. Mulla on siinä vaiheessa jo 15 ja 13.v lapset.
asiasta mainitseminen ja rehvastelu on eri asia, kyllä sen erottaa.
Mutta kukaan visiin ei tajunnu mitä tarkoitin. anti olla :D
Jos joku ottaa rehvasteluna sen, että nuori äiti kertoo tykkäävänsä omasta valinnastaan, niin sitten ottaa :)
Sinua varmasti olisi harmittanut, mutta nuorena lapsen saanut ei välttämättä harmittele.
Mutta kukaan visiin ei tajunnu mitä tarkoitin. anti olla :DJos joku ottaa rehvasteluna sen, että nuori äiti kertoo tykkäävänsä omasta valinnastaan, niin sitten ottaa :)
Sinä taidat olla aika huono ilmaisemaan itseäsi?
Nimittäin se, että joku kirjoittaa esim. "Sain lapseni nuorena, olen tyytyväinen valintaan, olette vain kateellisia minulle".
Tuo vaikka vastauksena jonkun vanhempana lapsen saaneelle ihmiselle joka kirjoittaa "alle 25 vuotiaat eivät saisi tehdä lapsia, ei ne osaa niitä kasvattaa, eivät ole saaneet mennä ja tehdä yms".
Niin siinä on vain oikeastaan naseva vastaus takaisin mollaajalle :) Ei rehvastelua tmv.
mutta kyse on siis piilovittuilusta vaikka sivulauseessa.
Mainitsemasi esimerkki on ihan ok, jos joku ensin vittuilee.
Mutta kukaan visiin ei tajunnu mitä tarkoitin. anti olla :DJos joku ottaa rehvasteluna sen, että nuori äiti kertoo tykkäävänsä omasta valinnastaan, niin sitten ottaa :)
Nimittäin se, että joku kirjoittaa esim. "Sain lapseni nuorena, olen tyytyväinen valintaan, olette vain kateellisia minulle".
Tuo vaikka vastauksena jonkun vanhempana lapsen saaneelle ihmiselle joka kirjoittaa "alle 25 vuotiaat eivät saisi tehdä lapsia, ei ne osaa niitä kasvattaa, eivät ole saaneet mennä ja tehdä yms".Niin siinä on vain oikeastaan naseva vastaus takaisin mollaajalle :) Ei rehvastelua tmv.
mutta kyse on siis piilovittuilusta vaikka sivulauseessa.
Mainitsemasi esimerkki on ihan ok, jos joku ensin vittuilee.
Tuo vaikka vastauksena jonkun vanhempana lapsen saaneelle ihmiselle joka kirjoittaa "alle 25 vuotiaat eivät saisi tehdä lapsia, ei ne osaa niitä kasvattaa, eivät ole saaneet mennä ja tehdä yms".Niin siinä on vain oikeastaan naseva vastaus takaisin mollaajalle :) Ei rehvastelua tmv.
Iästä se ei kyllä ole kiinni :)
yms.pitänyt enkä harrastanut. Sain lapset 20 ja 23v ja kun olen 38v.lapset on 18 ja 15.
Minä halusin lapset nuorena ja olen onnellinen että sain.
Luulen, että lapset on niin ihana asia ja suuri onni, että siinä jää viikon varoitusajalla ibizalle matkat kakkoseksi. Oli sitten minä ikäinen äiti tahansa.
Lasten kanssa voi reissata. Uskon, että ihmiset ollaan erilaisia. Olimmepa minkä ikäisi tahansa ja onnea vaan kaikille äideille, nauttikaa niistä murusista jotka olette saaneet :)
mutta siis lähinnä tarkoitin näitä sivulause -vittuilijoita. Yritin täsmentää tämän jo aloituksessa.
yms.pitänyt enkä harrastanut. Sain lapset 20 ja 23v ja kun olen 38v.lapset on 18 ja 15.
Luulen, että lapset on niin ihana asia ja suuri onni, että siinä jää viikon varoitusajalla ibizalle matkat kakkoseksi. Oli sitten minä ikäinen äiti tahansa.Lasten kanssa voi reissata. Uskon, että ihmiset ollaan erilaisia. Olimmepa minkä ikäisi tahansa ja onnea vaan kaikille äideille, nauttikaa niistä murusista jotka olette saaneet :)
mutta siis lähinnä tarkoitin näitä sivulause -vittuilijoita. Yritin täsmentää tämän jo aloituksessa.
Luulen, että lapset on niin ihana asia ja suuri onni, että siinä jää viikon varoitusajalla ibizalle matkat kakkoseksi. Oli sitten minä ikäinen äiti tahansa.Lasten kanssa voi reissata. Uskon, että ihmiset ollaan erilaisia. Olimmepa minkä ikäisi tahansa ja onnea vaan kaikille äideille, nauttikaa niistä murusista jotka olette saaneet :)
eikö ole ihan sama mitä muut ajattelee kun itse tiedät totuuden? Ja nämä, jotka sanoo että onneksi sain lapseni nuorena niin saan sitten 3-40vuotiaana mennä ja matkustaa ym.niin taitavat haikailla vapautensa perään ja siksi täytyy noin ajatella.
Miten muuten ne, jotka saaneet lapset nuorina ja sitten vielä nelikymppisinä..??
lisää lapsia kun ei se ns. oma aika olekaan niin kiva mitä ens alkuun muka kuvittelee. Suurimpaa osaa vituttaa kun tuli hätiköityä.