Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ramadan 2012

Vierailija
19.07.2012 |

Keskusteluketju paastoaville tai muuten asiasta (asiallisesti) kiinnostuneille :)

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä yritän pitää tarjottavat vähissä, hyvää mutta ei montaa sorttia. jämiä tarjoilen kyllä lapsille päivällä ja iltaruoaksi. kakkua tulee kyllä leivottua, keksejä ja suklaata ostettua tavallista enemmän. ei niitä itse paljon jaksa syödäkään niin lapset sitten mussuttaa :)

Vierailija
62/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jännä juttu kun sitä ruokaa laittaa tarjolle niin eipä sitten jaksakaan niin kovin paljoa syödä illalla! Et herkut ja muut jää kyllä lapsille :)

Meillä on yleensä jonkinlainen soppa, sosekeitto tms. sitten jotain lihaa, salaattia, kananmunia ja teen aina itse leipää kun maistuu tuoreena niin hyvälle.

Juodaan vettä, kivennäisvettä ja limukkaa niin ja teen sellaista smoothieta kun rauhoittaa mahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulle tulee aina maha kipeäksi syömisen jälkeen vaikka en edes mielestäni ahmi? juon vaan aika paljon maitoa ja vettä. sitten syön jotain.

vähän aikaa on sellainen tosi huono oksennusolo.

Vierailija
64/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ruokaa, maitoa jne.

Voit koittaa tuota smoothieta jota teen

siihen tulee desi kreikkalaista jogurttia (lidlistä ostettua käytän) reilu desi maitoa ja pari banaania ja sekoittaa. Ei tarvi sokeria.

Vierailija
65/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ruokaa, maitoa jne.

Voit koittaa tuota smoothieta jota teen

siihen tulee desi kreikkalaista jogurttia (lidlistä ostettua käytän) reilu desi maitoa ja pari banaania ja sekoittaa. Ei tarvi sokeria.

minä kokeilen!

ja tuo lintsi kuulostaa kivalta juhlimispaikalta! me oltiin sisäleikkipuistossa viime vuonna hehe :D siellä oli tosi paljon muslimeja.

Vierailija
66/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sua joku ns "muslimi mies" pahastikin loukannut vai mistä kumpuaa tää naurettava viha Islamia kohtaan ? Huhhuh. Kasvapa aikuiseksi.

Vierailija
67/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää ramadanin alkamista, vai toivotellaanko vasta sen loputtua?

T: ateisti-absolutisti

Vierailija
68/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandeeko musliminaapureille toivottaa hyvää ramadanin alkamista, vai toivotellaanko vasta sen loputtua?

T: ateisti-absolutisti

Kannattaa, hän on varmasti hyvin iloinen siitä! Sano vaan vaikka "Hyvää Ramadania! "Minä ainakin ilahtuisin jos joku toivottaisi noin.

Vierailija
69/86 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälkä ei niinlään vaivaa, vaan tämä heikko olo, mulla on pää kipeä ja hartiat kans aivan jumissa.

Särkylääkettä ei saa ottaa??

Mutta, toisaalta, on tämä mukavaakin. Itse olen ottanut rennosti. Pessyt pyykkiä ja lapsille on valmista ruokaa, lounaaksi lämmitin hampurilaiset. Olen lukenut dekkaria ja makoillut sohvalla, nyt tulin hetkeksi koneelle istumaan.

Tänään tehdään taas ruokaa. Tehdään aina keittoa, shorbaa pariksi päiväksi ja sitten lämmitellään sitä. Tänään leivotaan leipää ja laitetaan salaattia. Toisaalta ilta menee mukavasti kokatessa :) Huomenna lapset syö noita ruokia. Tälle päivälle varasin tarkoituksella valmista ruokaa kun tiesin ettei ole eilisiä ruokia jäljellä

Vierailija
70/86 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösyöminen on epäterveellistä. Muutenkin se että yöllä syödään pitkän paaston jälkeen on tosi epäterveellistä. Kristityillä paasto on vapaaehtoinen ja silloin kun itse kokee sen tarpeelliseksi: paastotaan yöllä JA päivällä, ja vettä voi tietysti juoda ja pitääkin. Paasto lopetetaan pikkuhiljaa totuttelemalla ruokaan

ja syötyä paljon raskasta ja herkkujakin.

Täytyy syödä vähän ja kevyesti (eikä näläntunnekaan ole niin paha sitten päivällä)

Vierailija
71/86 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole oikeastaan nälkä, eikä janokaan, mutta kuten aiemmin kirjoitin, kurkku tuntuu kuivalta. Ei ole edes heikko olo eikä päätä säre, kuten muuten usein paastopäivinä.

Olen ottanut rennosti, käyty lasten kanssa puistossa ja hetki sitten kävin lasten vaatekaapit läpi, pyyhin ne ja silitin kirpparille menevät vaatteet.

Ihan mukava on fiilis ja olo ja tunnelmakin hyvä ja mukava:) Kirjastoon mennään myöhemmin ja kirppikselle viemään kamoja ja sitten ehkä pienet päikkärit voisi ottaa

Vierailija
72/86 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole oikeastaan nälkä, eikä janokaan, mutta kuten aiemmin kirjoitin, kurkku tuntuu kuivalta. Ei ole edes heikko olo eikä päätä säre, kuten muuten usein paastopäivinä.

Olen ottanut rennosti, käyty lasten kanssa puistossa ja hetki sitten kävin lasten vaatekaapit läpi, pyyhin ne ja silitin kirpparille menevät vaatteet.

Ihan mukava on fiilis ja olo ja tunnelmakin hyvä ja mukava:) Kirjastoon mennään myöhemmin ja kirppikselle viemään kamoja ja sitten ehkä pienet päikkärit voisi ottaa

Käyvätkö musliminaiset töissä, vai onko Allah ja hänen sepittäjänsä Muhammed senkin kieltäneet?

Vierailija
73/86 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti ja on ihan toivottavaakin ainakin kouluttauta. Mutta jokainen on tässäkin asiassa erilainen.

Itse olin vuosia kotiäitinä ja nyt olen perhepäivähoitajana. Haluan hoitaa omani tässä kotona ja tuntuu tärkeältä saada hoitaa omat lapset itse.

Mutta jokainen tekee tässä asiassa omat valintansa, ja harvalla tuskin on varaa ihan kotirouvanakaan olla

Vierailija
74/86 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kiva lukea miten muut jaksaa, mitkä tuntemukset jne?

Vierailija
75/86 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen järkeä moisessa on?

vetää viinaa joka viikonloppu. Onhan se nyt sangen järkevää viettää kuukausi lukien koraania ja mietiskellen missä on oikeasti järkeä ja missä ei.

rinnastat alkoholin käytön täysin idioottimaiseen rituaaliin?

Satukirjan lueskelu nälkäisenä ja janoisena ei todellakaan ole järkevää.

Ja joka vuosi sama hassutus!

Vierailija
76/86 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten jos on vaikka kuukautiset, ei paastoa kuukautisten aikaan mutta kun ne loppuu paastoaa taas ja ramadanin loputtua paastoaa ne mitä "menetti" kuukautisten aikana.

raskausaikoina en ole halunnut paastota sillä en ole halunnut ottaa riskiä, että vauvalle käy jotain.

Minkä vuoksi kuukautisten takia ei saa pitää paastoa?

Se on Jumalan armoa meitä naisia kohtaan! Sillä yleensä kuukautisten aikaan olemme muutenkin väsyneitä ja kipeinä, joten paastoaminen olisi raskasta. Allah ajattelee aina meidän parasta.

mitään jumalia oleolemassakaan...

Vierailija
77/86 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän päänsärkyä ja tekisi mieli ottaa kylmää juotavaa. Mutta odotan iltaan :)

Vierailija
78/86 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatteko viettää hellepäivää ulkona esim. uimarannalla?

Vierailija
79/86 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä saanut muutaman päivän jo valmiastutua siihen kun ramadaniin valmistuautuvat naapurit ovat venyttäneet nukkumaanmenoa ja sen mukaisesti on mekkaloitu. Huomisesta lähtien tietää taas ravia ja huutoa ja penskojen kiljuntaa pitkälle puolen yön jälkeen, sydämestäni toivon että lopettajaisjuhlansa he pitävät tällä kertaa jossain muualla kuin heillä!

Meillä oli viime vuonna elokuu lomakuuna ja pahaksi onneksi satuimme risteilyllä Ramadanin loppumisen ajankohtaan :( :( Onneksi laivan ravintoloissa ei muslimeja niinkään näkynyt, mutta muualla sitten notkumassa.

Isot (yli 10v) lapset riehumassa keskenään alle kouluikäisten leikkipaikoissa ja huutelemassa "rasistia", kun heidän toimintaansa turvallisuuden takia puuttui.

Vierailija
80/86 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Kiirunassa on rankaa pitää ramadania kun ei aurinko laske ollenkaan. Ne ei saa silti noudattaa Mekan aikoja, sen on Euroopan fatwaneuvosto päättänyt.

Ja imaamitkin on lomilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä