Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ramadan 2012

Vierailija
19.07.2012 |

Keskusteluketju paastoaville tai muuten asiasta (asiallisesti) kiinnostuneille :)

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs kojumyyjä ulkomailla ei antanut tingatessani alennusta siksi, että on Ramadan? Paikassa, jossa on ihan asiaankuuluvaa tingata.

Vierailija
42/86 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/112190-ramadan-kariim-…

Tuolta löytyy hieman vastausta siitä mitenkä pohjoisen ihmiset viettävät ramadania.

Itse vietän ramadania Turkissa. En ole muslimi vaan Egyptiläinen aviomieheni on muslimi ja hänen kanssaan paastoa vietän.

Hieman on tuskainen olo, varsinkin kun näin matkaoppaana vietän paljon päivästä lentokentällä missä hiki virtaa ja joutuu puhumaan paljon. Vettä kaipaan eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tekisi mieli mehua. Lähden kohta kauppaan ostamaan jotain ihanaa mehua. Samalla ostan myös mehukkaita persikoita, aprikooseja tai vastaavia. Sellaisia tekee iltaisin mieli :)

t. muslimi-av-mamma

Vierailija
44/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen järkeä moisessa on?

vetää viinaa joka viikonloppu. Onhan se nyt sangen järkevää viettää kuukausi lukien koraania ja mietiskellen missä on oikeasti järkeä ja missä ei.

Mikä uskonto käskee vetää viinaa joka viikonloppu? Kuukauden paastossa ei oikeasti ole järkeä, jos ei edes vettä saa päivällä juoda. Miksi jumalanne haluaa teidän tekevän itsemurhan tai vahingoittavan itseänne? Millainen jumala voi vaatia sellaista? Ei kovin armollinen tai hyvä.

Vierailija
45/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden paastossa ei oikeasti ole järkeä, jos ei edes vettä saa päivällä juoda. Miksi jumalanne haluaa teidän tekevän itsemurhan tai vahingoittavan itseänne? Millainen jumala voi vaatia sellaista? Ei kovin armollinen tai hyvä.

Mun maallikkomielipiteeni on, että paasto ei ole pakollinen kenellekään muslimille eikä mikään uskonto oikeasti "vaadi" mitään. Näillä ohjenuorilla on vain tarkoitus neuvoa ihmisiä tekemään hyviä asioita. Paastossa on se hyvä, että sen aikana voi elää muutenkin askeettisesti, mietiskellä ja hiljentyä. Tekisi hyvää itse kullekin.

Veikkaan, että viidesti päivässä rukoilemisella on myös sama tarkoitus, eli hiljentyä hetkeksi päivän askareiden lomassa. Kukin saa tulkita ohjeita haluamallaan tavalla, ja minä tulkitsen näin.

Vierailija
46/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaapa itse olla päivä auringon noususta auringon laskuun ilman ruokaa ja juomaa. Ajatelkaa miltä tuntuu niistä muutamasta sadasta miljoonasta NÄLKÄÄ JA JANOA NÄKEVÄSTÄ lapsesta ja aikuisesta, jotka eivät saa ruokaa koskaan muuta kuin sattumalta? Osaatko kaljoinesi eläytyä nälän tunteeseen? tekisikö pahaa opetella edes hiukan empatiaa ja kiitollisuutta siitä, että' meillä sentään on ruokaa ja puhdasta vettä? Mutta ei, kaikkien äly ei riitä näin monimutkaiseen pohdiskeluun. kippis ja skool. jokaisella on oma hautansa.

Vierailija
47/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen järkeä moisessa on?

vetää viinaa joka viikonloppu. Onhan se nyt sangen järkevää viettää kuukausi lukien koraania ja mietiskellen missä on oikeasti järkeä ja missä ei.

rinnastat alkoholin käytön täysin idioottimaiseen rituaaliin?

Satukirjan lueskelu nälkäisenä ja janoisena ei todellakaan ole järkevää.

Ja joka vuosi sama hassutus!

Anna muiden harrastaa omia hassutuksiaan. Mitä se on sulta pois, jos naapurin Abdin suomalainen vaimo on nälässä ja janossa ja lukee mitä nyt ikinä lukeekaan? Sullekin voisi tehdä hyvää vähän rauhoittua ja ajatella. Vaikka tuskin pystyt, syömällä tai syömättä.

Vierailija
48/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimit lukaiskaapa tämä ajatuksella

http://www.faithfreedom.org/features/book-review/book-published-islam-d…

Book Published: Islam Dismantled – The Mental Illness of Prophet Muhammad

Vierailija
49/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuten linkistä selviää:

But the five oldest and most trusted Islamic sources do not portray Muhammad a superior being or any kind of mercy of God among mankind. The sources reveal that he was a thief, a liar, an assassin, a pedophile, a shameless womanizer, a promiscuous husband, a rapist, a mass-murderer, a desert pirate, a warmonger, a spineless coward and a calculating and ruthless tyrant. It is certainly not the character profile of the founder of a true religion.

Vierailija
50/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaapa itse olla päivä auringon noususta auringon laskuun ilman ruokaa ja juomaa. Ajatelkaa miltä tuntuu niistä muutamasta sadasta miljoonasta NÄLKÄÄ JA JANOA NÄKEVÄSTÄ lapsesta ja aikuisesta, jotka eivät saa ruokaa koskaan muuta kuin sattumalta? Osaatko kaljoinesi eläytyä nälän tunteeseen? tekisikö pahaa opetella edes hiukan empatiaa ja kiitollisuutta siitä, että' meillä sentään on ruokaa ja puhdasta vettä? Mutta ei, kaikkien äly ei riitä näin monimutkaiseen pohdiskeluun. kippis ja skool. jokaisella on oma hautansa.

on inhottavaa kun aina vedetään alkoholi tai muut päihteet näihin keskusteluihin.

"onko järkeä vetää viinaa joka viikonloppu, osaisitko kaljoinesi eläytyä nälän tunteeseen.."

Kun kukaan ei ole toista parempi, käyttipä alkoholia tai ei.

Eikä kellään ole oikeutta pilkata toisia! Se antaa uskonnostakin huonon kuvan.

Sitä paitsi, ei kaikki ei-muslimit käytä alkoa.

Tsemppiä kaikille paastoamiseen. Itse huomaan, että paras kun ei ruokaa kauheasti ajattele :)

Enkä herää yöllä syömään, lisää vain nälkää, ainakin mulla.

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
51/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäasiallisia, törkeitäkin viestejä tai sanoo niitä päin naamaa, niin kannattaa ajatella, että se on osa sitä kilvoittelua, että jaksaa välittää lähimmäisistään ja yrittää olla kärsivällinen.

Varmasti jokainen joutuu kohtaamaan enemmän tai vähemmän negatiivia kärkkäittä kommenteja ja mielipiteitä

t.edellinen

Vierailija
52/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden paastossa ei oikeasti ole järkeä, jos ei edes vettä saa päivällä juoda. Miksi jumalanne haluaa teidän tekevän itsemurhan tai vahingoittavan itseänne? Millainen jumala voi vaatia sellaista? Ei kovin armollinen tai hyvä.

Mun maallikkomielipiteeni on, että paasto ei ole pakollinen kenellekään muslimille eikä mikään uskonto oikeasti "vaadi" mitään. Näillä ohjenuorilla on vain tarkoitus neuvoa ihmisiä tekemään hyviä asioita. Paastossa on se hyvä, että sen aikana voi elää muutenkin askeettisesti, mietiskellä ja hiljentyä. Tekisi hyvää itse kullekin. Veikkaan, että viidesti päivässä rukoilemisella on myös sama tarkoitus, eli hiljentyä hetkeksi päivän askareiden lomassa. Kukin saa tulkita ohjeita haluamallaan tavalla, ja minä tulkitsen näin.

Hiljentyä ja mietiskellä voi muutenkin ilman isensä kiduttamista tai rukoiluja, ei siihen sääntöjä tarvita.

Vierailija
53/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilijät ja vittuilijat voivat samantien poistua!

Vierailija
54/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiaa ja kiitollisuutta oppii muutenkin kuin itsekidutuksella. Nälän ja janon tunteeseen ei tarvi paastoa.

Vierailija
55/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on aika väsynyt. Silmät luppaavat kiinni. Pitäisi siivota vielä lasten ruoat pöydästä. En vaan jaksaisi. Imuroidakin pitäisi. Huh. Lepään hetken täällä av:lla :)

Vierailija
56/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta nautinkin tästä näläntunteesta, jotenkin kontrolloin omaa kehoani.

t.aikaisempi

Vierailija
57/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole nälkä mutta haaveilen mehulasista ja mehevistä hedelmistä :) maha ei kurise. janottaa kyllä.

Vierailija
58/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei mieliteot hallitse vaan jos päätän jotain teen sen kanssa. paastokuukauden jälkeen on kyllä sellainen voittajafiilis että! :) ja sama joka ilta.

Vierailija
59/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei laittaisi niin paljon erilaista ruokaa jaherkkuja pöytään vaan söisi yksinkertaisesti. Tätäkin voi ihan tietoisesti harjoitella.

Toisaalta lapsille on kiva laittaa jotain herkkuja, vaikkeivat paastoakaan niin heille tulee mukavan juhlallinen tunnelma makeasta

Vierailija
60/86 |
21.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ois kiva mennä juhlimaan eidia linnanmäelle kun ei olla siellä tänä kesänä vielä käyty. Vai onko se ihan täynnä juhlivia muslimeja??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi