Tää vauva ei koskaan aio tulla ulos :(((
rv 41+5.. oon menettäny toivon kokonaan, olin jotenkin niin valmistautunut siihen laskettuun päivään ja nyt on fiilikset tosi maassa kun ei mtn tapahdu :/ Ei niin minkäänlaisia merkkejä synnytyksen alkamisesta, päinvastoin voin tosi hyvin. Nyt hirvittää ja itkettää välillä että joutuu käynnistykseen, varsinkin jos joutuis keisarileikkaukseen :(
on jotenkin niin masentunut olo, ja että ei tää nyt menny yhtään niinkun olin toivonut :((
Kommentit (37)
Itsellä nimittäin neljän lapsen kokemuksella sellainen huomio, että
- normaalilla/lyhyellä kk-kierrolla lapset syntyvät laskettuna aikana tai hieman ennen sitä
- pitkällä kk-kierrolla syntyvät lasketun ajan jälkeen.
eli mulla kaksi lapsista, joiden kohdalla kierto oli 28 vrk ennen raskautta, syntyivät pari päivää yli lasketun ajan. Toiset kaksi taas menivät reilusti yli, kun kk-kierto ennen raskautta oli 32 vrk. Jälkimmäiset syntyivät vasta 41+6 ja 42+3.
Mulla on molemmissa raskauksissa ollut kierto tavallista pidempä (noin 33vrk), ja lapset syntyivät 40+3 ja 39+0.
Käynnistyspäätöstä lykätään sairaaloissa sen takia, että valtaosa lähtee käyntiin itsekseen ennen rv 42 täyttymistä. Tsemppiä odotteluun, ei kannata lueskella kauhutarinoita sektioista tai käynnistyksistä! Omat syntyneet 41+5 ja 41+0 joten tiedän kyllä mitä se yliajan odottelu on.
Ja se, että asiat eivät vauvan kanssa aina mene kuten olet suunnitellut, eivät suinkaan lopu synnytykseen. ;)
kuinka pahalta sun kaltaisten ruikuttajien tekstit tuntuu naisista, jotka toivoo raskautta ja ei vaan nappaa, ei vaikka mitä tekisi. Te ruikutatte heti alussa viikolla 4+2 sitä pahoinvointia ja jäätte saikulle, viikon 10 jälkeen tulee ruikutus liitoskivuista (jonka takia miehen tulee olla orjana kotona hamaan tulevaisuuteen ja jos ei oo, itkette sitä täällä) ja sit jos sattuu menemään hiukan yli, niin onpa kamalaa. Miettikää vähän, menkää ihan omalle palstallenne ja kitukaa siellä!
on täynnä, niin kaltaisesi tulevat töihin. Saikkukiintiö mielessä. Tai uusi raskautuminen. Jos ei ole itse sairas omalla ilmoituksella, niin ainakin on lapsi sairas, ja muut hoitaa työnne. Sillälailla ;)
kuinka pahalta sun kaltaisten ruikuttajien tekstit tuntuu naisista, jotka toivoo raskautta ja ei vaan nappaa, ei vaikka mitä tekisi. Te ruikutatte heti alussa viikolla 4+2 sitä pahoinvointia ja jäätte saikulle, viikon 10 jälkeen tulee ruikutus liitoskivuista (jonka takia miehen tulee olla orjana kotona hamaan tulevaisuuteen ja jos ei oo, itkette sitä täällä) ja sit jos sattuu menemään hiukan yli, niin onpa kamalaa. Miettikää vähän, menkää ihan omalle palstallenne ja kitukaa siellä!
Mene sinä lapseton omalle palstallesi ja pysy siellä. Ja katsotaan sitten, miten oma suusi pannaan, kun itse odotat viimeisilläsi ja olo on tukala mutta synnytys ei vain käynnisty. Mukavaa olisi silloin kuulla, miten et valita sitten YHTÄÄN.
Illalla syöt tulista ruokaa ja yöllä pääset synnyttämään ;) Toimii.
Sulla on todennäköisesti ollut täysi sattuma tuo, synnytys olisi alkanut sinä yönä ilman tulista ruokaakin.
Mene sinä lapseton omalle palstallesi ja pysy siellä. Ja katsotaan sitten, miten oma suusi pannaan, kun itse odotat viimeisilläsi ja olo on tukala mutta synnytys ei vain käynnisty. Mukavaa olisi silloin kuulla, miten et valita sitten YHTÄÄN.
mulla on 7 lasta, ja jokaisen synnyttänyt ihan reippaasti alakautta. En ole käynyt täällä itkemässä pahoinvointia tai sitä, että meni yli ajan. Sit meni, sit oksentelin. Ja 3 lapsistani on syntynyt heinäkuussa, tosi helteillä.
Mutta tuosta on jo aikaa n. 15 vuotta, nykyäidit on avuttomia.
Kävikö niin että otit tupakkaa ja alkoa alkuraskauden aikaan? Se usein kuivattaa/ kovettaa kohtua siihen malliin että supistukset ja syntymä usein viivästyy, vaikka vauva olisikin jo valmiina ulos tulemaan. Siksi ei todellakaan kannata polttaa eikä juoda kun on raskaana, vaikka myöhemmin lopettaisikin voi olla jo liian myöhäistä.
, ja edelleen, raskaus ei ole sairaus ja luultavasti myös Ap on jo puhjennut.
Enkä ymmärrä mistä tuo sun negatiivisuus tulee ?? Eiköhän jokainen raskaana oleva ole todella onnellinen ja kiitollinen että on saanut lapsen, se ei tarkoita etteikö se olisi myös raskasta,ihan jokaiselle. Se on sitten sun valinta jos tunnet että on pakko olla jotenkin yli ihminen eikä saa tuntea mtn negatiivisuutta raskausaikana. Joillekin se vaan on oikeesti tosi raskasta syystä tai toisesta.
En todellakaan toivo KELLEKÄÄN lapsettomuutta, mutta sehän ei ole meidän päätettävissä. Ja tällä sun logiikalla että pitää olla hiljaa eikä vaivoista saa puhua eikä valittaa,oletan että itse et Koskaan valita Mistään,eikö ?
Et esim koskaan valita että "kauhee nälkä", sillä olisit itsekäs ihminen kun maailmassa nähdään nälkää. Etkä esim valita jos joku paikka on kipeä,sillä joltain ihmiseltä voi tämä kyseinen raaja puuttua kokonaan. Eli älä jaksa esittää marttyyriä. Aina on ihmisiä joilla asiat huonommin ku itsellä. Mutta jokainen meistä valittaa aina jostain,se on meidän luonto.
kukaan ei ole jäänyt vielä äitisä kohtuun!
Kylläpäs vauva on jäänyt kohtuun, serkulla päätettiin käynnistää synnytys kun raskautta oli menossa 42+2, edeltävänä yönä vauva kuoli kohtuun. Synnytys ei käynnistynyt senkään jälkeen, ei tableteilla eikä tipalla eikä kalvojen puhkaisulla. Lopulta ottivat sektiolla nukutuksessa vauvan ulos.
Sulla on todennäköisesti ollut täysi sattuma tuo, synnytys olisi alkanut sinä yönä ilman tulista ruokaakin.
Tuttava piirissä kymmenkunta yliaikaista lasta on synnytetty tulisella ruoalla ;)
Tuttava piirissä kymmenkunta yliaikaista lasta on synnytetty tulisella ruoalla ;)
Kaikki syömään tulista ruokaa, ja se on sillä selvä!
Siis oikeasti, jos ratkaisu synnytyksen käynnistymiseen olisi niinkin yksinkertainen kuin tulinen ruoka ( tai joku kolmesta s:stä tms poppaskonsti), niin mihin ihmeeseen käynnistyslääkkeitä tarvittaisiin? Synnärillä annettaisiin vain taco-annos nenän eteen ja luonto hoitaisi loput. (yliaikaisuudesta puhutaan sitä paitsi vasta rv 42 jälkeen, aika erikoista jos edellisellä kommentoijalla on kymmenen tuttavaa, joilla raskauden on annettu edetä niin pitkälle ja kaikki nämä olisivat saaneet synnytyksen käynnistymään ruualla).
Minä voisin yhtä tieteellisesti todeta, että ratkaisuna on käynnistyspäivän määrääminen. Mun lapset ovat syntyneet rv 42 ja 41+6, synnytys on käynnistynyt käynnistyspäivää edeltävänä yönä (sitä ennen mikään kikka, ei myöskään tulisen ruuan syöminen ei ole toiminut). Tiedän monella tutulla käyneen samoin. Av:n logiikalla tämäkin on varmaan takuuvarma keino synnytyksen käynnistämiseen.
Tsemppiä ap:lle. Nämä vikat päivät ovat todella ärsyttäviä! Itsellä oli muuten tosi helpot raskaudet, mutta nämä la:n jälkeiset pari viikkoa tuntuivat todella pitkiltä...
Kaikki syömään tulista ruokaa, ja se on sillä selvä!Siis oikeasti, jos ratkaisu synnytyksen käynnistymiseen olisi niinkin yksinkertainen kuin tulinen ruoka ( tai joku kolmesta s:stä tms poppaskonsti), niin mihin ihmeeseen käynnistyslääkkeitä tarvittaisiin? Synnärillä annettaisiin vain taco-annos nenän eteen ja luonto hoitaisi loput. (yliaikaisuudesta puhutaan sitä paitsi vasta rv 42 jälkeen, aika erikoista jos edellisellä kommentoijalla on kymmenen tuttavaa, joilla raskauden on annettu edetä niin pitkälle ja kaikki nämä olisivat saaneet synnytyksen käynnistymään ruualla).
Minä voisin yhtä tieteellisesti todeta, että ratkaisuna on käynnistyspäivän määrääminen. Mun lapset ovat syntyneet rv 42 ja 41+6, synnytys on käynnistynyt käynnistyspäivää edeltävänä yönä (sitä ennen mikään kikka, ei myöskään tulisen ruuan syöminen ei ole toiminut). Tiedän monella tutulla käyneen samoin. Av:n logiikalla tämäkin on varmaan takuuvarma keino synnytyksen käynnistämiseen.
Tsemppiä ap:lle. Nämä vikat päivät ovat todella ärsyttäviä! Itsellä oli muuten tosi helpot raskaudet, mutta nämä la:n jälkeiset pari viikkoa tuntuivat todella pitkiltä...
Miten olisi pikku puhallukset? ;) Totesin vain että tämän on toiminut ;)
Kaikki syömään tulista ruokaa, ja se on sillä selvä!Siis oikeasti, jos ratkaisu synnytyksen käynnistymiseen olisi niinkin yksinkertainen kuin tulinen ruoka ( tai joku kolmesta s:stä tms poppaskonsti), niin mihin ihmeeseen käynnistyslääkkeitä tarvittaisiin? Synnärillä annettaisiin vain taco-annos nenän eteen ja luonto hoitaisi loput. (yliaikaisuudesta puhutaan sitä paitsi vasta rv 42 jälkeen, aika erikoista jos edellisellä kommentoijalla on kymmenen tuttavaa, joilla raskauden on annettu edetä niin pitkälle ja kaikki nämä olisivat saaneet synnytyksen käynnistymään ruualla).
Miten olisi pikku puhallukset? ;) Totesin vain että tämän on toiminut ;)
Eikö se olisi riittänyt, että hölmö vinkki olisi "todettu" vain yhdessä viestissä? Sen sijaan, että siitä piti jankuttaa vielä toistamiseen senkin jälkeen, kun joku älykkäämpi oli kertonut synnytyksen käynnistymisen ruuan seurauksena olevan todennäköisesti vain sattumaa.
Muutenkin jotenkin yksinkertaisia nämä vinkit. Kerrotaan kuin suurena saavutuksena siitä minkä tapahtuman jälkeen synnytys on käynnistynyt. Yllätys, yllätys, synnytys useimmiten käynnistyy rv 38-42 ja mitä pidemmälle la:n jälkeen edetään, sitä todennäköisempää synnytyksen alkaminen on riippumatta siitä, mitä sitä ennen on tehnyt tai ollut tekemättä.
Itsellä nimittäin neljän lapsen kokemuksella sellainen huomio, että
- normaalilla/lyhyellä kk-kierrolla lapset syntyvät laskettuna aikana tai hieman ennen sitä
- pitkällä kk-kierrolla syntyvät lasketun ajan jälkeen.
eli mulla kaksi lapsista, joiden kohdalla kierto oli 28 vrk ennen raskautta, syntyivät pari päivää yli lasketun ajan. Toiset kaksi taas menivät reilusti yli, kun kk-kierto ennen raskautta oli 32 vrk. Jälkimmäiset syntyivät vasta 41+6 ja 42+3.