Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää vauva ei koskaan aio tulla ulos :(((

Vierailija
19.07.2012 |

rv 41+5.. oon menettäny toivon kokonaan, olin jotenkin niin valmistautunut siihen laskettuun päivään ja nyt on fiilikset tosi maassa kun ei mtn tapahdu :/ Ei niin minkäänlaisia merkkejä synnytyksen alkamisesta, päinvastoin voin tosi hyvin. Nyt hirvittää ja itkettää välillä että joutuu käynnistykseen, varsinkin jos joutuis keisarileikkaukseen :(

on jotenkin niin masentunut olo, ja että ei tää nyt menny yhtään niinkun olin toivonut :((

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enköhän

Vierailija
2/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärö tulee kyllä käsivarsillesi ihan lähipäivinä. Jaksuja ja sinniä vaan. Enää päivistä kiinni.

T. lapset rv 41+5 ja 41+4 synnyttänyt, ja muistan vieläkin, kuinka piiitkiä ne vikat päivät olivat odotella. (Mä sit kävin kaikki jalkavyöhykehoidot, akupunktiot,poppakonstit toisen kohdalla, vaan mitään apua ollut. Ihan yhtä kauan mölötti mahassa. Hautomisaika on yksilöllisesti vakio.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon myös käynyt noita poppakonsteja läpi ilman mtn tulosta ! Mites onko sulla / teillä ollut paljon ennakoivia oireita ennenkuin tuli lähtö, vai alkoiko ihan yhtäkkiä .. mietin vaan että onko täs enää mtn toivoa että itsestään lähtis käyntiin :)

Vierailija
4/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi yhtäkkiä. Menin nukkumaan, ja heräsin parin tunnin päästä supistuksiin. Molemmissa sama, että silkkaa hiljaiseloa ihan viime hetkiin saakka.

Mun kokemuksella ainoa toimiva vinkki: Kokeile nukkumista. ;-)

Vierailija
5/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö niin että otit tupakkaa ja alkoa alkuraskauden aikaan? Se usein kuivattaa/ kovettaa kohtua siihen malliin että supistukset ja syntymä usein viivästyy, vaikka vauva olisikin jo valmiina ulos tulemaan. Siksi ei todellakaan kannata polttaa eikä juoda kun on raskaana, vaikka myöhemmin lopettaisikin voi olla jo liian myöhäistä.

Vierailija
6/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö niin että otit tupakkaa ja alkoa alkuraskauden aikaan? Se usein kuivattaa/ kovettaa kohtua siihen malliin että supistukset ja syntymä usein viivästyy, vaikka vauva olisikin jo valmiina ulos tulemaan. Siksi ei todellakaan kannata polttaa eikä juoda kun on raskaana, vaikka myöhemmin lopettaisikin voi olla jo liian myöhäistä.

En käytä kumpaakaan , joten siitä ei voi johtua .

Vierailija
7/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään käynnistämällä. Mulla alkoi synnytys vedenmenolla, mutta yhtään supistusta ei tullut. Varsinainen synnytys supistuksineen alkoi yöllä ollessani käynnistyksessä 2 vrk myöhemmin. Kätilön mielestä se alkoi ns. luonnollisesti, edellisestä cytotec-tabletista oli niin kauan aikaa.

Mulla ei ollut yhden yhtä kipeää supistusta ennen kuin ne kunnon supistukset alkoi.

Kyllä se vauva sieltä ulos tulee. Nuo viimeiset päivät vaan on pahimmat. Yritä tehdä jotain mukavaa, jos vain onnistuu (ei ole pieniä lapsia jaloissa) ja käy aina välillä jaloittelemassa. Mä kävelin talon ympäri :D Vaikka liikkuminen oli hankalaa ja ikävää, se pieni käveleminen paransi kuitenkin oloa, mm. poisti turvotusta. Muuten olin koneella ja katselin sarjoja...

Vierailija
8/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvasi ei ole vielä valmis maailmaan. Kyllä se sieltä tulee, kukaan ei ole jäänyt vielä äitisä kohtuun!

Omani syntyi 42+6 viikolla, en käyttänyt (tai en ole ikinä) tupakoinut, alkoholia olen joskus ottanut (ehdoton kielto raskausaikana tai yrittäessä), mutta silti kävi vain näin.

Yllätys oli suuri, kun kakkonen tulla lupsahti 3 viikkoa etukäteen.

Yliaikaisen kanssa kokeiltiin vaikka mitä: sauna, seksi, siivous, juoksu, shoppailut ym. tuli vasta kun heittäydyin sohvaperunaksi.

Kohta urakka on ohi, usko pois.

Vierailija
9/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on viisi lasta ja vasta viidennestä olin asennoitunu niin, että laskettuaika on vaan paperiin merkattu päivämäärä... Kaikki on siis menneet yli, 41+2, 40+3, 41+2, 42, 40+6. Tuosta neljännestä kans tuntu, ettei se synny ikinä, ennakoivia supistuksia oli yli 4vkoa, mutta mitään ei kuitenkaan ollu tapahtunu.. tai siis sen verran oli auki, että sit kontrollissa rv42 sai kalvot puhki.. Menin jo rv 41 toiveikkaana, että käynnistävät, mutta sanovat, että mee vaan kotiin oottaa ja vkon päästä uudelleen, jos ei oo sitä ennen käynnistyny.. Lääkäri siis oli sitä mieltä, että pitää mennä normaalia aikaisemmin kontrolliin, ku on verenpainelääkitys ja samalla sano, että pitää varautua käynnistykseen.

Eikö sun tarvi vielä mennä yliaikaiskontrolliin, meillä ainakin 41+5, paitsi verenpainelääkityksellää 41+3

Vierailija
10/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois varmaan vieläkin mahassa, jos olisi itse saanut päättää.

Synnytys käynnistettiin, yritettiin kaksi vuorokautta, mutta ei. Päättyi kiireelliseen sektioon, koska oli työntänyt jalkansa jotenkin poikittain eikä päässyt/halunnut ulos.

Vierailija
11/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten leikattiin, kun lasketusta ajasta oli mennyt 2 viikkoa. Käynnistysyrityksiä oli sitä ennen useita.

Mikäs siellä vatsassa on pötkötellessä, palvelu pelaa ja saa vain olla möllöttää. Onneksi vauvana sama meno jatkui, joten vauva-aika oli vanhemmille äärettömän helppoa.

Vierailija
12/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä viikolla 41+4 jokatapauksessa, eikö se synny silloin?

Vierailija
13/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen yliaikakontrolliin. Ultraavat ja tekevät sisätutkimuksen. Toivottavasti eivät pistä vielä käynnistykseen että olis vloppu aikaa jospa se sieltä itse tulisi:)

Se mikä mua eniten tässä kauhistuttaa on,että käynnistykset ei toimisi ja joutuisivat leikkaamaan :/

Vierailija
14/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riitti et kalvot puhkastiin. Siitä alko ihan spontaanisti supistukset ja vauva synty 4h päästä.

Vierailija
15/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen yliaikakontrolliin. Ultraavat ja tekevät sisätutkimuksen. Toivottavasti eivät pistä vielä käynnistykseen että olis vloppu aikaa jospa se sieltä itse tulisi:)

Se mikä mua eniten tässä kauhistuttaa on,että käynnistykset ei toimisi ja joutuisivat leikkaamaan :/

paha. Mulla oli kyllä ongelmia synnytyksessä, mutta ne eivät johtuneet käynnistyksestä!

Terv. se cytotecia suun kautta saanut

Vierailija
16/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset syntyneet 41+2 ja 41+5 ja molemmat heti sen jälkeen kun on ollut käynnistysuhka päällä. ;) Kakkosesta jouduin jo käymään yliaikaiskontrollissa, jossa minua ei kuitenkaan otettu vielä sisään koska vauvalla ei ollut mitään hätää. Lääkäri teki tarkoituksella ronskin sisätutkimuksen tilannetta vauhdittaakseen - synnytys käynnistyi samana iltana ja kesti 3h.

Vierailija
17/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ne käynnistä sitä viikolla 41+4 jokatapauksessa, eikö se synny silloin?

Käynnistys tehdään yleensä vasta rv 42, mikäli ei syytä tehdä ennen (vauvalla/äidillä jotain hätää). Käynnistyksestä voi mennä vielä pari päivää, että syntyy.

Vierailija
18/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taatusti ap:n vauva on jo "valmis" syntymään, yksikään vauva ei ole 2-vkoa lasketun ajan jälkeen enää ns epäkypsä kehitykseltään tms että ei sen vuoksi lähtisi syntymään.

Todnäk ap:n vauva lähtee tulemaan itse mutta toisaalta sitä ei enää montaa päivää odotella eikä seurailla vaan synnytys on käynnistettävä (tai varattava keisarileikkausaika)koska vauvalla alkaa tuossa vaiheessa olla jo varsin tukalat paikat siellä kohdussa, äidistä puhumattakaan.

Mutta sekin on mahdollista, että ap:n elimistö ei vain ala synnyttämään ilman keinotekoisia apuja tai ei silloinkaan vaan on siksi päädyttävä keisarileikkaukseen. Kaikilla naisilla ei kroppa siinä mielessä toimi, ei ala hormonit tuottamaan supistuksia ym joita synnytyksen luonnollinen käynnistyminen vaatii. Joillakin ei riitä supistuksissa teho niin että paikat avautuisi sen 10cm ja joillakin ei vauva laskeudu ja joillakin ei riitä tehot ponnistaa vauvaa maailmaan.

Eli on aivan turhaa lätinää ja idealismia ruusunpuniasten lasien läpi tuo läpätys, että "kyllä se sieltä tulee ei vaan ole vielä valmis" jne.

Hei halooooo, rv40 kun on täynnä niin vauva ON täysin valmis tulemaan vaikka se ei olekaan mikään "parasta ennen päiväys".

vauvasi ei ole vielä valmis maailmaan. Kyllä se sieltä tulee, kukaan ei ole jäänyt vielä äitisä kohtuun!

Omani syntyi 42+6 viikolla, en käyttänyt (tai en ole ikinä) tupakoinut, alkoholia olen joskus ottanut (ehdoton kielto raskausaikana tai yrittäessä), mutta silti kävi vain näin.

Yllätys oli suuri, kun kakkonen tulla lupsahti 3 viikkoa etukäteen.

Yliaikaisen kanssa kokeiltiin vaikka mitä: sauna, seksi, siivous, juoksu, shoppailut ym. tuli vasta kun heittäydyin sohvaperunaksi.

Kohta urakka on ohi, usko pois.

Vierailija
19/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Mulla vauva syntyi rv 41+2 ja sekin oli jo tosi rankkaa odottelua. Onko vauvaa ultrattu ja kokoa mitattu? Onko esikoinen? Mulla oli sekin ahdistus tuossa lisänä, että yli nelikiloista luvattiin, ja sellainen sieltä syntyikin.

Pidän peukkuja, että tänään tai ensi yönä alkaisi tapahtua! Elät jänniä hetkiä! :)

Vierailija
20/37 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Mulla vauva syntyi rv 41+2 ja sekin oli jo tosi rankkaa odottelua. Onko vauvaa ultrattu ja kokoa mitattu? Onko esikoinen? Mulla oli sekin ahdistus tuossa lisänä, että yli nelikiloista luvattiin, ja sellainen sieltä syntyikin.

Pidän peukkuja, että tänään tai ensi yönä alkaisi tapahtua! Elät jänniä hetkiä! :)

On tehty kokoarvio, rv 40 oli sen mukaan n 3400 eli ei Onneksi mikään isokokoinen ! Voin vaan kuvitella miten paljo enemmän tää ahdistais jos olis isompi vauva tulossa !

Oon kyllä ilonen että mulla ja vauvalla on kaikki tosi hyvin ja voimme hyvin,mutta mulla on aina ollut kauhee sektiopelko ja se tässä eniten kauhistuttaa :s.

Mutta kiitos kaikista tsemppauksista ! Jospa se sieltä itse päättäis jo tulla :)