Moviestarplanet?
Mikä juttu tää on?
Eskari- ja ala-asteikäiset hinkuaa sinne,koitin etsiä keskusteluja aiheesta ja löysin mm.tekstin jossa taivastellaan ko.sivustolla tehtyjä alapään tutkimisvideoita..?
Pystyykö siellä siis kuka vaan katsomaan kenen vaan tekemiä "leffoja"?
Kommentit (139)
Älä hätäile olen itsekkin siellä. Jos siellä tapahtuu jotain sopimatonta niin henkilöstä pitää ilmoittaa pelin valvojalle.
Minusta on todella tyhmää että jotkut "lapset" tällä keskustelupalstalla sanovat "Hei vanhemmat, relax." meinaan kyllä vanhemmilla voi olla omat mielipiteensäkin asiasta sillä he ovat voineet nähdä jotain jota sinä et. Vaikka olisitkikin heidän kanssaan eri mieltä kannattaa silti kunnioittaa toistenkin mielipidettä. Et voi leikkiä idioottia ja ajatella että toisen perheen säänöt ovat typeriä. Itse olen 12.v, rehellinen MSP käyttäjä, enkä ole nähnyt ikinä mitään epäilyttävää.
moviessa jos tekkee tyhmää nii siitä voi ilmottaa ja sen ukko voidaan vaikka poistaa tai se ei pääse pariin päivään msp:n huom mä oon ite msp:ssä
moviessa jos tekkee tyhmää nii siitä voi ilmottaa ja sen ukko voidaan vaikka poistaa tai se ei pääse pariin päivään msp:n huom mä oon ite msp:ssä
Mä olen 11v tyttö ja oon moviestarplanetissa ja se on maailman paras paikka ikinä! Ja se ei ole yhtään vaarallinen, että huolet pois! Siellä valvojat valvoo! Esim : Jos kiroilee / käyttää rumia sanoja, nii saa 5 minan kiellon. Ja jos tekee monta kertaa jtn sopimatonta niin saa lukituksen tai varoituksen. Ja kannattaa selittää lapselle, että jos joku tuntematon kysyy että " Missä asut?" Niin sanokaa lapsellenne ettei siihen saa vastata! Mut se on tosi hyvä paikka! Uskokaa pois!:)
OON MOVIESTARPLANETISSA
Movie on turvallinen paikka siel ei saa kiroilla eikä muuta semmosta tyhmää siel pitää olla vatteita muuten ne ei hyväksy sitä tyyppii movie on turvallinen paikka voitte huolettomasti päästää lapsenne sinne kunhan kiellätte sen että jos joku kysyy missä asut tai muuta henkilökohtaista niin ettei siihen saa vastata =)
On aika turvallinen.ei pystytekee sen kummempii youtube kyl on mut sieltä ei voi kattoo härskei videoita mul on 7 ja 10 vuotiaat lapset siel ja pienemmäl ei oo tuntemattomii kamuja eskari ikäsille en ehkä kuitenkaan suosittelis
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 09:39"]
Enemmän olisin huolissani siitä että kohta yhdeksän täyttävä lapseni lukisi ja kirjoittelisi täällä Vauva-lehden palstalla. MSP:ssa saa käydä, mutta sillä ehdolla että saan lukea kaikki lapsen viestit ja katsoa kaikki videot, jos haluan.
[/quote]anteeks nyt, mut mitä vittua? Silloinhan sun lapsellaski pitäis olla oikeus lukea näitä SUN viestejä täällä? siinä taas joku vitun yli-innokas äiti huolehtija! anteeks mut nauran tääl :DDDDDDDDDDDD
Oon 9. v ja rakastan ihan hirveesti moviestarplanettia! Se on turvallinen paikka kunhan ei kerro omii henkilökohtasia tietoja! Silloin kun tekee oman hahmon sinne siellä suoritetaan tehtäviä joissa on kaverin hankkiminen, artbookin tekeminen, 10 lahjan löytäminen, pelaamista, vaatteiden/tavaroiden ostamista (ei oikealla rahalla vaan starcoinsilla joka on moviestarplanetin rahaa, ja jos nyt vanhemmat välttämättä haluaa niin voi ostaa lapselleen/lapsilleen VIP:in johon sisältyy kaikki Moviestarplanetin huvi. Kaikkia vaatteita/tavaroita tavallinen käyttäjä ei voi ostaa.) Bileiden tekeminen animaation ostaminen (starcoinseilla) nimikirjoituksen antaminen ja saaminen yms. Jos sielä tekee jotain asiatona saa ensin varoituksen. Jos asiaton käytös jatkuu peli lukitaan käyttäjältä muutamaksi tunniksi tai päiväksi. Jos käytös ei lopu niinkään voi loppujen lopuksi saada pelikiellon käyttäjälle joten käyttäjälle ei pääse enää ikinä. Itse varmistan vanhemmiltani aina saanko kertoa lempijuttujani. Yleensä saan kunhan en kerro nimeäni, paikkakuntaa jossa asun, osoitettani, sukunimeäni yms. Ei se nyt silleen ole vaarallinen paikka kunhan vanhemman kanssa katsotaa se paikka ensin.
ja vaatteet pitää olla, muuten ei saa käyttäjää ja siel on VALVOJAT!
Meillä kaksi vanhempaa lasta käyttivät sitä viime vuonna. Nuorin loi juuri profiilin ja olin siinä paikalla. Ei tarvinnut, kun yhteen huoneeseen astua, niin jo alkoi "haukkuminen", joten ei todellakaan jäänyt mikään hyvä kuva siitä sivustosta. Ja lapsi tietysti ihmetteli miksi häntä heti haukutaan vaikkei ne näe muuta kuin sen hänen hahmon.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 12:51"]
tuttavan lapsi sai sivustolta suoraan asiaan meneviä ehdotuksia (jokainen varmaan tietää mietittyään mitä ehdotetiin9,joten en suosittele sivustoa kenellekään.Omat lapseni olen kieltänyt käyttämästä sivustoa ja se on suodatettu pois norton family ohjelmalla,jota myös suosittelen muille.koskaanhan ei tiedä ketä koneen toisessa päässä on,olkaa tarkkana lastenne kanssa.
[/quote]mikä ylisuojelevain äiti tossakii taas on????? Siel on ne hiton valvojat, ja jos et sitä ymmärrä ni voi voi! Se on turvalliin paikka jos ei kerro omii henkilötietojaa ja jos ei kysele mitää ja jos kyselee henkilötietöi ni siit voi kertoo vanhemmille ja valvojille! Lukekaa Moviestarplanetin säännöt ja vanhemmille - kohdat!
Moviestarplanetissa voi tehdä mitä vain minäkin olen siellä ja siellä voi olla tai no ainakin suositus ikä on 8-15v siellä voi tehdä ja katsoa elokuvia ,shoppailla ,jutella kavereille ja kaikkea mahdollista mutta siellä on säännöt ettei saa kiroilla ja ei saa puhua mitään tuhmia asioita jne. siellä tehdään oma hahmo ja voitte tutustua sinne hakusanalla moviestarplanet alapuolella lukee fame fortune and friends.
Kyllä pystyy, ei siellä mistään alapäästä jutustella. Olen itse ala-asteella ja moviestarplanetissa. Todella mukava paikka, ja luotettava.
Kyllä pystyy, ei siellä mistään alapäästä jutustella. Olen itse ala-asteella ja moviestarplanetissa. Todella mukava paikka, ja luotettava.
Hyvät vanhemmat. Koittakaa ymmärtää, että missä tahansa netissä voi törmätä epämiellyttävään materiaaliin, vaikka olisivat mitkä estot päällä. Jos joltain sivulta yhtäkkiä ilmestyisi (mikä on erittäin epätodennäköistä) vaikka nyt joku pimppi/pippelikuva, niin miettikää mitä lapsenne ajattelevat jos ylireagoitte asiaan aivan kauhistuneina ja ylisuojelevasti. Tällöin lapselle tulee käsitys, että niinkin normaali asia on jotenkin paha ja kauhea. Jos lapsi törmää netissä epämiellyttävään materiaaliin, pitäisi asiasta keskustella rakentavasti, eikä vain kauhistua ja kieltää koko sivuston käyttöä.
En myöskään ole ikinä ymmärtänyt tätä ylimääräistä hössöstystä siitä, kuinka MITÄÄN tietoja itsestään ei saisi kertoa. En nyt tiedä minkä ikäisistä tässä on kyse, toki se, että mitä tietoja itsestään saa kertoa riippuu myös iästä, jos tajuatte mitä tarkoitan. Mutta, se että tiedät jonkun nimen ja asuinpaikan, ei riitä siihen että kyseinen henkilö voisi jäljittää lapsen ja siepata hänet.
Olen itse liikkunut netissä jo hyvin nuoresta asti, mutta ikinä kohdannut juuri mitään epämiellyttävää, mistä olisi oikeasti jäänyt mitään traumoja. Joskus joku pervo saattaa tulla kohdalle, mutta lapset pitää opettaa suhtautumaan heihin välinpitämättömästi ja estämällä. Mun mielestä on myös normaalia tälläset 'salaiset' jutut, että mennään kaverin kanssa jollekkin 'aikuisten sivustolle', avataan ensimmäinen vastaantuleva video ja hihitellään kuinka hassua ja ällöä se on. Tuskin sitä kukaan lapsi tekis jos asia ois sen mielestä oikeasti niin kamala juttu että yrjö lentäis.
Älkää olko liian ylisuojelevaisia, on oikeesti erittäin epätodennäköistä, että kukaan pervo oikeasti tekis lapsellenne mitään pahaa (kunhan nyt ei mitään liiän tarkkoja tietoja itsestään aleta kertomaan). Ylisuojelevaisuus vaan vahingoittaa lasta. Luottakaa lapsiinne, ei ne muuten opi ikinä mitään.
Terveisin 17-vuotias tyttö, joka on saanut ala-asteelta asti käydä netissä hyvin vapaasti, mutta silti kasvanut järkeväksi ja hyvinvoivaksi nuoreksi naiseksi :)
MSP:ssä vaa hengaillaa ja jutella. Siel voi muut kattoo toisten leffoi mut ei mitää muuta. HUOM: vanhemmat, olkaa valppaina koska siellä hakkeroidaa!
Kyllä pystyy! Itse olem MovieStarissa ja se on oikein turvallinen paikka!
Olen itse Moviestarplanetissa valvomassa mitä lapseni tekee. Suosittelen sitä, koska siinä voi pyytää omaa lasta kaveriksi ja näet mitä hän katsoo, tekee ym. Moviestarplanetissa on joitain huonoja videoita, mutta niistä voi raportoida, jotta ne poistettaisiin.