Millä kasvattaa pinnaa?
Olen vuorotteluvapaalla olevan kahden alakouluikäisen lapsen äiti. Eläimiä omassa pihassa, mies yrittäjä, asiat sinänsä ok. Mutta ei kuitenkaan. Vaikken ole töissä, kotitöitä ja pihatöitä isossa vanhassa maalaistalossa riittää, eläinten ja lasten hoitamista.
Olen usein väsynyt ja vaikken olisikaan, hermostun helposti ja pinna palaa. Lapset käyttäytyvät normaalisti, joskus paremmin, joskus huonommin mutta silti ihan olemattomistakin asioita pinna katkeaa ja huudan ja hermostun joka päivä. Sitten kaduttaa ja pyydän anteeksi että hermostuin. Halaan ja annan lapsille suukkoja paljon joka päivä. Huono omatunto vaivaa koko ajan. Jotenkin saan oltua miehelle huutamatta, koska se ei kauaa sitä kattelisi. Miten ihmeessä saisin kasvatettua pinnaa lasten kanssa??
Väsymys on myös aika kroonista sekä sairastelen jonkin verran. Saattaa olla että jonkinlainen masennuskin vaivaa.
Olen jo ihan epätoivoinen. Olisiko kenelläkään oikeasti vinkkejä miten saisi hillittyä itseään? Normaalisti pystyn käyttäytymään kuten fiksut aikuiset käyttäytyy, mutta miksi niitä kaikkein rakkaimpia kohtaan pitää käyttäytyä kaikkein huonoimmin??
Kommentit (2)
Harmittaa niin vietävästi ja omatunto soimaa miksi pitää olla tällainen. Miksi pitää huutaa kerta toisensa jälkeen??
ja kertoo mullekin...
Joskus auttaa se että hengitän syvään. Joskus se että mietin millainen äiti tahdon oikeasti olla.
Useimmiten ei. Ja sitten harmittaa.
Väsymys, masennus, tyytymättömyys omaan elämään vaikuttaa mulla. Puran sen perheeseen. Vaikka ei pitäisi, kun se vaan pahentaa tilannetta.