Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestunut täti...veljentyttären vähäinen ruokinta?

Vierailija
18.07.2012 |

Olin lomalla veljeni luona viikon. Heillä on 8kk tyttö. Tyytyväinen ja iloinen....Sehän jo ehkä kertoo ettei lapsella ole hätää mutta jotenkin lapsen ruokailu tuntuu niin vähäiseltä. Mitä mieltä? Kerron esimerkki päivän.

TYttö nukkuu melkein 10-11 tunnin yöt.

Saa aamupalaksi VAIN ä-maitoa n klo 9 / 10...ja pienet nokoset n 11...herää ja syö purkillisen hedelmäsosetta klo 12. Vettä päälle.... nokoset....ja n klo 14 sai pullollisen korvikemaitoa. Klo 17 ruokaa(liha/kala vihannessose) ehkä 1dl- 1½dl + hdelmäsose ½dl + vettä. Iltapala n 20/21 puuroa 2 dl ja n. 22/23 saa 2dl velliä....maidon määrä on huolestuttava ja jotenkin aamupalan puute ja eikö klo 12 pitäisi saada ruokaa???? Mulla on 3 omaa lasta mutta ovat jo niin isoja.. en ainakaan muista antaneeni näin vähän ruokaa.... Yritin kyllä kysyä aamulla että ; lämmittäisinkö puuroa? Ja ruuan jälkeen läämittäisinkö maitoa? Mutta...ei oli vastaus....

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tossa ton ikäiselle ihan hyvin syömistä ja ne maidot vielä päälle. Aamupalan puuttuminen ihmetyttää vaan vähän. Meillä on 5-6kk eteenpäin noudatettu aamupala-lounas-välipala-päivällinen-iltapala neuvolan kehoituksesta. Siltikin poikamme on tosi hoikka nyt 1,5 vuotiaanakin, vaikka onkin aina syönyt "paljon". Tärkein mittarihan syömisasioissa on että lapsi voi hyvin ja kasvaa :) Kaikki tekee omalla tavallaan.

Vierailija
62/62 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minun äitini on hirveän huolissaan lasteni syömisistä.

Lapset ovat pieniruokaisia, mutta koska kasvavat hyvin, kehittyvät normaalisti ja ovat normaalipainoisia en ala väkisellä heille enempää tyrkyttämään.

Tilanne on nyt sitten semmoinen että äitini salaa tyrkyttää lapsille syötävää kaikilla vierailuilla. Lähinnä keksiä, pullaa ja karkkia. Että söisivät edes jotakin. Lapset ovat tästä tuputtamisesta jo niin hermostuneita että eivät haluaisi tavata mummonaan enää ollenkaan :(

Kovan puhuttelun jälkeen mummo aina rauhoittuu joksikin aikaa. Jos hyvin käy niin jopa pariksi kuukaudeksi. Mutten sitten aloittaa sen tuputtamisen uudestaan.

Ymmärrän kyllä että hän tarkoittaa hyvää ja pelkää että lapseni ovat nälkäkuoleman partaalla. Mutta tapaamisia on pakko rajoittaa lasten hyvinvoinnin takia.

Kerran äitini tuli meille hoitamaan lapsia pk:n vanhempainillan ajaksi. Olin sillon 2 tuntia pois kotoa, ja kun saavuin kotiin oli äitini hirveän huolissaan siitä kun lapset eivät olleet syöneet mitään.

Ennen lähtöäni olin syönyt päivällisen lasten kanssa, ja lähtiessäni neuvoin että voi antaa vaikka omenaa lapsille jos heille tulee nälkä poissa ollessani. Äitini oli paikalla kun syötiin päivällistä, joten tiesi lasten juuri syöneen hyvin.

Kun tulin takaisin sain vastaani hirveän huolestuneen vuodatuksen lasten syömättömyydestä.

Äitini kertoman mukaan eivät olleet syöneet juuri mitään. Kertoi kovan tuputtamisen ansiosta saaneensa heidät syömään voileivät, jugurtit, keksiä ja muroja mutta oli huolissaan siitä että lapsilla voisi olla vielä nälkä. Neuvoi vielä lähtiessään antamaan lapsille tukevan iltapalan.

Huolestuneet, hyvää tarkoittavat sukulaiset on ihan parasta >:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä