Sain vakityön, mutta minulla on vauvakuume???
En haluaisi sitten vittuilua tähän, pliiis, on aika arka aihe..
Tilanne on siis se, mikä otsikossa näkyy. Sain vihdoin haluamani vakityön, mutta vauvakuume pikkukakkosesta on jyllännyt jo monta kuukautta. Ajatteltiin nyt sitten vähän lykätä vauvantekoa etten heti jää mammalomalle..mutta en halua mitään hillitöntä ikäeroa lapsillemme kuitenkaan, mies ei varsinkaan halua. Haluaisi alkaa yrittämään mahd. pian.
Olenko ihan sika, jos alan jo puolen vuoden sisään odottamaan lasta ja miten ihmeessä kerron sen esimiehelleni??? Kertokaa omia kokemuksianne.
Kommentit (28)
vastaan varsinaiseen kysymykseen että nythän sun on hyvä kakaroita alkaa vääntämään kun on vakityö.
kaipailisin kokemuksia.
eikö täällä ole yhtään samassa tilanteessa ikinä ollutta? tai saman ajatuksen kanssa painineita?
tai muuten vain jotain tsemppaavia juttuja aiheeseen liittyen?? :D
pieni juttu ihmiskunnalle, iso juttu meille..
ap
Onnea uudesta työstä!
Haaveet on sun, ja ne ei kuulu pomollesi. Jos sattuu niin ihanasti, että onnistut tulemaan raskaaksi (yllätys yllätys, vaikka sitä kovasti haaveilet, ei raskaus ehkä ala heti eka eikä välttämättä vielä edes 10:nnestä yrityksestä...), niin sitten ilmoitat aikanaan, milloin jäät äitiyslomalle. Ei se sen kummempaa ole.
Naiset jäävät toisinaan äitisylomalle, kyllä pomosi sen tietää, eikä teidän lastenteko asiat hänelle kuulu millään lailla.
Puuttumatta sen kummemmin ihmisen, joka käyttää sanaa pikkukakkonen, älynlahjoihin,
sulta puuttuu ainakin sosiaalinen älykkyys.
joo, inhoan itsekin sitä sanaa, mutta aattelin että se menee läpi tällä VAUVAsivustolla. anteeksi, mademoiselle. tarkoitin lapselle numero 2. esikoisemme pikkusisarusta.
Enkä tietenkään kertonut siinä vaiheessa raskaudestani mitään. Äippälomalle jäin neljä kuukautta töissä oltuani.
Itse olin raskaana saadessani vakityön. Ilmoitin siitä pomolleni kun viikkoja oli kasassa riittävästi. Jäin äitiyslomalle kun sen aika oli, kukaan ei vittuillut, ja jos selän takana puhuttiin niin en siitä itse tiedä.
Mitä muuta haluat tietää?
Onnea uudesta työstä!
Haaveet on sun, ja ne ei kuulu pomollesi. Jos sattuu niin ihanasti, että onnistut tulemaan raskaaksi (yllätys yllätys, vaikka sitä kovasti haaveilet, ei raskaus ehkä ala heti eka eikä välttämättä vielä edes 10:nnestä yrityksestä...), niin sitten ilmoitat aikanaan, milloin jäät äitiyslomalle. Ei se sen kummempaa ole.
Naiset jäävät toisinaan äitisylomalle, kyllä pomosi sen tietää, eikä teidän lastenteko asiat hänelle kuulu millään lailla.
tavallinen, älykäs vastaus. juuri sellaista mitä toivoinkin.
eihän se niin hankalaa ole - edes tällä palstalla??? :D kiitos siitä.
en ole siis ikinä ennen onnistunut saamaan VAKItyötä, vaikka 7vuotta työelämässä olen ollutkin, joten tunnen itseni jo valmiiksi ihan siaksi tämän vauvakuumeeni kanssa. ihan niinkuin siinä olisi jotain outoa, epänormaalia ja väärää?
Niinpä, naiset tulee raskaaksi koko ajan. Ei se varmasti ole uutta kellekään esimiehelle...mutta silti jännittää!
miten esimiehesi suhtautui, kun kerroit raskaudesta? menikö kaikki ihan hyvin?
palasitko samaan työhön ä-loman jälkeen?
Olet lisääntymisikäinen nainen, sinut on palkattu vakitöihin, totta ihmeessä pomosi otti tietoisen riskin, että voit tulla raskaaksi ihan koska vaan, tai voit olla sitä jo nyt
ja jäin äityslomalle 6 kuukauden kuluttua työn aloittamisesta. Kun palasin äityslomalta töihin, olin raskaana ja jäin äitiyslomalle 6 kuukauden kuluttua;)
Ja toista pukkaan heti perään. Naisesimieheni on ollut ihan ok ja onnitellut. Muista en tiedä, kaikki on kyllä onnitelleet. Aloitin siis ihan uutena. Minkäs voit, ikääkin alkaa olla jo yli 30 v. Siitä vaan!
olenko siis ihan tyhmä kun stressaan tätä asiaa? maailmassa on miljoonia naisia, jotka on tehnyt just samoin?
näitä omia kokemuksianne on kiva lukea!
huuuh...kiitos asiallisista kommenteista.
sitten vaan, go with the flow :)
ap
olenko siis ihan tyhmä kun stressaan tätä asiaa? maailmassa on miljoonia naisia, jotka on tehnyt just samoin?
näitä omia kokemuksianne on kiva lukea!huuuh...kiitos asiallisista kommenteista.
sitten vaan, go with the flow :)ap
Olisiko sitten ollut parempi jos et olisi saanut sitä työtä, se olisi mennyt vaikka jollekin miehelle??
jos joku olis vastannu ap:lle että ei voi tehdä lapsia heti ja on odotettava vaikka vuosi!
Kaikki vastaukset oli ihan positiivisia ja ap:ta tukevia, silti reaktio on tämä:
ihanaa,
tavallinen, älykäs vastaus. juuri sellaista mitä toivoinkin.
eihän se niin hankalaa ole - edes tällä palstalla??? :D kiitos siitä.
:D :D
vakipaikan. Nyt vain odottelemaan...
Itse menin äitiyslomasijaiseksi kun työhöntulotarkastuksessa lääkäri totesi, että olenkin raskaana. Siinä sitten nolona kerroin esimiehelleni, että näin on nyt käynyt. Hän suhtautui tosi hienosti. Totesi vaan, että ei ongelmia, olet töissä niin pitkään kun voit ja otetaan sitten taas uusi sijainen. (Minulla siis oli silloin 7kk ikäinen poika, jota osittain imetin. Kuukautisia ei ehtinyt olemaan ennenkuin tulin uudelleen raskaaksi. Mies jäi hoitovapaalle pojan kanssa, kun minä menin töihin.)
vakityön, kun olin 7. kuulla raskaana. Haastattelussa olin aikasemmin (ehkä kk. 6 menossa). Olin siis sijaisena ja lähin esimies tiesi raskaudesta. Muut haastattelijat ei tiennyt eikä pomo kertonut niille mitään. (Tää lähin pomo ei siis saanut päättää kenet palkataan). Haastattelussa mulla oli megalöysä paita päällä ja piilottelin mahaa pöydän takana. Sain paikan ja ison pomon ilme oli näkemisen arvoinen, kun tuli onnittelemaan. Jäin kuukauden päästä äitiyslomalle :-)
Kyllä se laki pitäisi tulla ja pian, että siittäjätkin joutuisivat hoitamaan tekeleitään, ettei kaikkien naisten tarvitsisi kärsiä työsyrjinnästä. Itse en kehtais heti lähteä poikimislomalle.
vakityön, kun olin 7. kuulla raskaana. Haastattelussa olin aikasemmin (ehkä kk. 6 menossa). Olin siis sijaisena ja lähin esimies tiesi raskaudesta. Muut haastattelijat ei tiennyt eikä pomo kertonut niille mitään. (Tää lähin pomo ei siis saanut päättää kenet palkataan). Haastattelussa mulla oli megalöysä paita päällä ja piilottelin mahaa pöydän takana. Sain paikan ja ison pomon ilme oli näkemisen arvoinen, kun tuli onnittelemaan. Jäin kuukauden päästä äitiyslomalle :-)
lisääntymisikäisiä naisia.Ne tulevat helvetin kalliiksi eikä niistä ole mitään hyötyä kenellekään.
Onnea vaan pomollesi
Pomollesi kerrot vaikka sanomalla "olen raskaana".
Jos joku vittuilee, hän on joko kateellinen tai tyhmä. Ongelma ei ole sinun.