Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotteko esimiehellenne, mistä syystä olette sairauslomalla?

Vierailija
18.07.2012 |

Ilmeisesti sairausloman syytä ei tarvitse esimiehelle kertoa, mutta kerrotteko kuitenkin? Onko esimiehenne kertonut syyn eteenpäin työkavereillenne?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parille aiemmalle olisin saattanut kertoakin, mutta tää viimeisin oli kyllä sellainen lörppä, että työkaverit tiesivät alta viiden minuutin toisten saikkujen syyt

Vierailija
2/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan loistavia, ja myös osa työkavereistani tietää sairauteni. Olen itseäni hoitava bipolaari, mutta kun tää on niin kurja tauti, että joskus silti karkaa käsistä. Kerron tietenkin tuolloin, että nyt karkas mopo ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parille aiemmalle olisin saattanut kertoakin, mutta tää viimeisin oli kyllä sellainen lörppä, että työkaverit tiesivät alta viiden minuutin toisten saikkujen syyt

Ei ylipäänsä tarvitse kertoa.

Vierailija
4/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ole pelkoa, että hän muille kertoisi.

Vierailija
5/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa kun vie sairauslomalapun

Vierailija
6/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssan tai vatsataudin takia joutuu olemaan poissa töistä.

Vierailija
7/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy lukee siinä sairauslomatodistuksessa. Niin mitä väliä?

Vierailija
8/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä meillä menee aika vaikeaksi jos haluaa, ettei esimies tiedä, en tiedä etes miten käytännössä saikku pitäisi hoitaa jos ei halua esimiehen tietävän.

Eteenpäin esimies ei kerro saikkuja paitsi jos saa luvan (luvan kanssa kertoi yhden työkaverin vakavasta sairaudesta). Työkaverit kyllä juoruaa toistensa sairaudet minkä ehtii.

Vierailija
9/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työterveyslääkäri kirjoittaa aina saikun syyn latinaksi.

Olen sanonut suoraan esimiehelleni, että hänellä on vaitiolovelvollisuus minun (kuten myös muiden) sairausloman syistä, niitä ei kerrota eteenpäin kellekään. Edellisen esimiehen kanssa ei ollut mitään pelkoa, hän ei todellakaan sanonut sanaakaan. Tämä nykyinen on joskus lörpötellyt jonkun toisen syitä, jonka takia sanoinkin hänelle, että ne asiat ei kuulu kuin sairauslomalaiselle ja esimiehelle, ei kellekään muulle.

Vierailija
10/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% olen kertonut. Eräälle inhottavalle esimiehelle en halunnut kertoa keskenmenosta (kaavinnan vuoksi sain saikkua viikon), joten pyysin lääkäri kirjoittamaan saikun "stressistä".

Flunssat + mahataudit on sellasia sairauksia, että ei mitään väliä jos pomo jollekin mainitsee.

Vierailija
11/11 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä käytäntö et lähiesimiehelle riittää ilmoitus saikun kestosta.Ylemmälle pomolle pitää kuitenkin toimittaa saikkutodistus, jossa lukee syy.Eli se syy jää käytännössä välikäsiltä pimentoon, jos ei itse kerro muille.

Ainahan saikuista puhutaan työpaikalla..ja nimenomaan jos tietyt ovat aina poissa..sekä krooninen vatsatauti joka maanantai-aamu tietyillä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi