Miten suhtautua? Ystäväni ei tule syntymäpäiväjuhliini koska..
Kaverini nyhjää poikaystävänsä kanssa päivittäin ja nyt poikaystävä lähti armeijaan.
Kaverini sanoi ettei voi tulla syntymäpäiväjuhliini koska poikaystävä tulee vklp lomille ja haluaa viettää sen hänen kanssaan.
Yritin suostutella häntä tulemaan, mutta hän sanoi että kundikaverilla on metsäretki eikä todennäköisesti jaksa lähteä juhlimaan. Sanoi kuitenkin yrittävänsä suostutella poikaystävää mukaan juhlapäivän aamuna.
Kutsussa lukee, että vain kutsutut ovat tervetulleita ja kuokkavieraita en salli ja asiasta ei neuvotella. Olen kutsunut vain lähimmät ystäväni paikalle. En ole koskaan tavannut kaverini poikaystävää enkä myöskään kutsunut tätä juhliini.
Nyt on hieman kurja olo, että viettää viikonlopun mieluummin kaksin poikaystävänsä kanssa kuin tulee juhlimaan minun merkkipäivääni. Meneekö todellakin tuore poikaystävä 5-vuotisen läheisen ystävyyssuhteen edelle?
Miten sinä reagoisit tälläiseen tilanteeseen? Loukkaantuisitko?
Kommentit (34)
mutta en välttämättä omissa syntymäpäiväjuhlissani jotka pidetään minun kotonani. Tuntemattomista ihmisistä ei voi tietää etukäteen kuinka käyttäytyvät etenkin humalassa. Tämän vuoksi kutsuinkin vain läheisimmät ystäväni paikalle.
Kun pidin pikkusiskolleni, joka asuu vielä kotona, juhlat minun luonani, tuli paikalle hänen kaverinsa tuore poikaystävä joka ei osannut käyttäytyä vaan hajotti paikkoja.
Niin, vielä semmonen unohtui sanoa. Että itse kun edustan ns. pikkulapsiperheellistä (joita tällä palstalla on varmaan suurin osa). Meillä on hyvien ystävien kanssa sellainen selvä sopimus, että aina jos tulee mahdollisuus viettää kahdenkeskistä aikaa puolison kanssa (lue: harvoin kun saadaan muksut hoitoon) niin AINA saa perua muut tapaamiset ja käyttää mahdollisuuden parisuhteen hoitamiseen. Toki tämä on ihan eri asia kuin vastarakastuneilla lapsettomilla pareilla. Mutta tällä palstalla voi tuo parisuhdeaika olla melko suuressa arvossa ;) Tosiystävyys joustaa!
Ei ole kohtuullista loukkaantua. Asia olisi eri, jos ko. pariskunta voisi nähdä muutenkin milloin haluaa.On mielestäni varsin ymmärrettävää, että kaverisi haluaa nähdä kultaansa kun kerran harvoin näkevät. Varsinkin kun tilanne on tilapäinen, eikä sinun siis tarvitse jäädä aina kakkokseksi poikaystävälle.
Paljon ihmeellisempää on minusta nuo "synttärikutsurajaukset". Ymmärrän että et halua että kaikki tuovat random-aveceja esim. jos kämppäsi on pieni/naapurit herkkänahkaisia tm., mutta miksi ihmeessä et voisi kutsua tuota kyseistä poikaystävää, jos kaverisi haluat juhliin??
Sen vuoksi, että nyhjää aina poikaystävän kanssa..
Ap olikin vastannut, miksi ei halua kutsua poikaystävää. Eipä tuo vastaus kyllä mielipidettäni sinänsä muuta, mielestäni on tosi outoa (ja myös loukkaavaa) olettaa, että jokainen tuntematon (siis ihminen jota ei itse henk.koht. tunne) on potentiaalinen sekopää. Ellet sitten pyöri piireissä joissa tuo on tavanomaista...
Voi AP, tiedän tuon tunteen ja olen ollut samassa tilanteessa. Kerron omasta kokemuksesta, ettei mustasukkaisuus kaverista edistä ystävyyttänne. Olin itse mustis omasta parhaasta ystävästäni vastaavassa tilanteessa. No, ystävyys lopulta jatkui mutta minun piti niellä oma ylpeyteni ja hyväksyä ystäväni mies ykköseksi. Niin siinä vaan yleensä käy, parisuhde menee edelle ja hyvä niin. Muuten tämä maa olisi täynnä lapsettomia sinkkuja eikä kukaan perustaisi perhettä. Hyväksy tosiasiat, et voi pakottaa kaveriasi valitsemaan sinua poikaystävän edelle. Sinuna tekisin seuraavasti: kutsuisin ystävällisellä puhelulla heidät kummatkin juhlistamaan merkkipäivää ja sanoisin että ymmärrän jos eivät jaksa tulla, ja että tulla voi myös vaikka piipahtamaan. Näin pääset tutustumaan mieheen ja tuet ystäväsi parisuhdetta. Ja eiköhän täysikäiseltä mieheltä voi odottaa kohtuullisen hyvää käytöstä, vaikket tyyppiä vielä tunnekaan. Vähän luottamusta, kamoon. Luulenpa, että reaktiosi taustalla on vanha kunnon mustasukkaisuus kaveristasi eikä mikään muu syy.
Voi AP, tiedän tuon tunteen ja olen ollut samassa tilanteessa. Kerron omasta kokemuksesta, ettei mustasukkaisuus kaverista edistä ystävyyttänne. Olin itse mustis omasta parhaasta ystävästäni vastaavassa tilanteessa. No, ystävyys lopulta jatkui mutta minun piti niellä oma ylpeyteni ja hyväksyä ystäväni mies ykköseksi. Niin siinä vaan yleensä käy, parisuhde menee edelle ja hyvä niin. Muuten tämä maa olisi täynnä lapsettomia sinkkuja eikä kukaan perustaisi perhettä. Hyväksy tosiasiat, et voi pakottaa kaveriasi valitsemaan sinua poikaystävän edelle. Sinuna tekisin seuraavasti: kutsuisin ystävällisellä puhelulla heidät kummatkin juhlistamaan merkkipäivää ja sanoisin että ymmärrän jos eivät jaksa tulla, ja että tulla voi myös vaikka piipahtamaan. Näin pääset tutustumaan mieheen ja tuet ystäväsi parisuhdetta. Ja eiköhän täysikäiseltä mieheltä voi odottaa kohtuullisen hyvää käytöstä, vaikket tyyppiä vielä tunnekaan. Vähän luottamusta, kamoon. Luulenpa, että reaktiosi taustalla on vanha kunnon mustasukkaisuus kaveristasi eikä mikään muu syy.
Vaan minua lähinnä ihmetyttää, että poikaystävä on ollut vasta muutaman hassun päivän siellä pikkupoikien metsäretkellä ja minua hän ei ole nähnyt moneen kuukauteen koska on ollut vain poikaystävän kanssa. Jos kaverini niin kovasti haluaisi että tapaan hänen mielitiettynsä, miksi ei ole aikaisemmin kutsunut minua vaikka kahville heidän kanssaan? Olen keskustellut miehestä paljon hänen kanssaan ja antanut hänelle vinkkejä parisuhteen edistämiseksi ja sanonut haluavani tavata kundin. Olemme 20v.
Sinäänsä minua ei haittaa vaikka kundi tulisikin juhliini jos vain osaa käyttäytyä enkä kieltänyt kundia tulemasta kun kaverini soitti ja ilmoitti asiasta. Minua vaan ihmetyttää että miksi minua ei ole aikaisemmin kutsuttu minnekään tapaamaan tätä kaveria. Lisäksi ihmetyttää että miten joku automaattisesti olettaa että kaikenmaailman minulle tuntemttomat avecit on sallittuja?
Asia olisi ollut OK jos olisi edes kysynyt että onko minulle ok että kundi tulee mukaan, mutta automaattisesti vain ilmoitti asiasta.
Siksi koska minua ihmetyttää että miten tähän pitäisi suhtautua ja halusin kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta. En ole loukkaantunut kaveriini, ihmettelen vain.
oikein hyvin.
Hänen poikakaverinsa on armeijassa ja näkevät vain miehen loma-aikoina, kyllä silloin se oma mies menee kaiken muun edelle.Välttämättä ei edes tiedä koska seuraavan kerran tapaavat.
Minun mieheni oli aikoinaan toisella paikkakunnalla töissä ja näimme vain joka toinen viikonloppu ja kyllä ne viikonloput vietettiin yhdessä.
Jos oli juhlia, niin menimme niihin yhdessä.
Anteeksi nyt ap vaan mutta kun naurattaa...
ei tuollaisesta kannata ottaa stressiä tai loukkaantua, mutta toisaalta sehän on teidän iässä tosin ihan eri asia varmaan, kun elämänkokemus on mitä on.
Anteeksi nyt ap vaan mutta kun naurattaa...
ei tuollaisesta kannata ottaa stressiä tai loukkaantua, mutta toisaalta sehän on teidän iässä tosin ihan eri asia varmaan, kun elämänkokemus on mitä on.
Vaan kysyin muiden mielipiteitä jotta osaisin itsekin suhtautua paremmin tähän, kun ihmetyttää tuo käytös. Enne poikaystävää näimme kerran tai pari viikossa mutta seurustelun alettua emme ole nähneet kertaakaan.
Annetaan ketjun pudota.
Johtopäätös: No big deal, eihän se nyt haittaa jos kaverit jää syrjään parisuhteen myötä ja kaikki asiat tehdään "me" muodossa eikä minnekkään voi mennä yksin. :)
En ole loukkaantunut, enkä enää ihmettele kaverini käytöstä, kiitos näiden vastausten. Asia on nyt minulle ihan ok. Tulkoon tai olkoon tulematta, poikaystävän kanssa tai ilman, tehköön kuten parhaaksi näkee.
ilman muuta se ohittaa ihan kaiken muun!
Meillä poika 18v tulee ylihuomenna kotiin ja jo nyt on tiedotettu ihan kaikille, että ensin nukkuu 1.5 vrk ja sitten kyhjöttää tyttöystävän vieressä loppuajan.
Jos haluat ystäväsi paikalle, kutsu myös poikaystävä. Sinun on opittava että ne miehet kuuluu nyt jatkossa kuvioon mukaan. Kyllä valitettavasti se oma kulta on tärkeämpi kuin kaverit. En itse olisi missään tapauksessa lähtenyt yksin kaverin synttäreille silloin kun mies tuli viikonloppuvapaalle.