Otanko yhteyttä isääni? En ole koskaan tavannut häntä
Olen 21-vuotias ja olen koko lapsuuteni ja nuoruuteni kaivannut kovasti lisää tietoa isästäni. Olen nähnyt vain yhden, todella huonon kuvan mikä oli liimattu vauvakirjaani. Äitini ei isästäni koskaan halunnut puhua, kielsi kyselemästä.
Selvitin n. kuukausi sitten isäni koko nimen ja syntymäajan. Synnyinkunnan sain selvitettyä, mutta en nykyistä asuinpaikkaa.
Uteliaisuudestani kirjoitin isäni nimen facebookiin. Löysin miehen, joka täsmää ainakin nimeltään, synnyinkunnaltaan ja syntymävuodeltaan isääni. Muistuttaa myös ulkonäöltään hyvin paljon vanhempaa versiota miehestä, jonka kuva vauvakirjassani on. Tiedän, että minulla on kaksi vanhempaa siskopuolta, mutta lisäksi löysin miehen profiilin kautta hänen poikansa, eli minulla on mahdollisesti myös pikkuveli.
Haluaisin kovasti ottaa yhteyttä, mutta en uskalla. :( Mitä jos tämä ei olekaan isäni. Mitä ihmettä edes sanoisin hänelle? Mitenhän hänen perheensä reagoisi jos saisi kuulla asiasta. Entä jos en ole tarpeeksi "cool" heidän elämäänsä? Ainakin minun mahdollinen "pikkuveljeni" oli profiilin perusteella tosi menestynyt, minä olen työtön rahaton luuseri, joka kärsii masennuksesta. :(
Mitä edes voisin puhua isälle, jota en ole koskaan tavannut?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt facebookissa mitään ala kirjoittelemaan, nolaat vielä itsesi jos mies ei ole isäsi. Hanki mieluummin henkilötietoselvitys tms. maksaa aika paljon, mutta kai se on sen arvoista?
Miksi siinä muka nolaisi itsensä? Jos tiedustelee asiaa, ja jos käy ilmi, että väärä henkilö niin sitten rauhallisesti ilmoittaa että pahoittelut että vaivasi ja hyvää jatkoa. Ei ole noloa.
Otat yhteyttä. Mies saa ottaa vihdoin vastuun elämästään.
Tiedät niin paljon hänestä että voit varmistaa osoitteen osoitepalvelusta. Onko nykyihmiset tosiaan noin tunareita.
Nimi, syntymäaika ja -paikka yksilöi henkilön. Soita osoitepalveluun.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 22:08"]
Uskalla ottaa yhteyttä. Pidä huolta, että hän ei yritä salata sinua mahdolliselta vaimoltaan ja sisaruspuoliltasi. Inhottava tilanne, jos isä antaa sinulle toiveita yhteisestä ajasta, vain jos et kerro heille! Ota kerralla kaikki mikä sinulle kuuluu. Sovi siis lyhyt aika, jona isä saa kertoa ja jos ei kerro, niin kerrot itse!
Olet niin nuori, että sinulla on oikeus myös isäsi perintöön. Enkä sano tätä pahalla, vaan olen oikeasti tätä mieltä. Isä saa halutessaan siirtää elinaikanaan perintöään kasvattamilleen lapsille, jos haluaa, mutta sinulla on oikeus ainakin lakiosaasi. Uskon, että perintö ei ole oikeasti sinulle edes tärkein, vaan oikeasti haluat tuntea isäsi. Nähtäväksi jää, että pelkääkö joku köyhtyvänsä. Ihmiset ovat hulluja!
Terveisin, prosessi kesken, isä roikuttaa löysässä hirressä (ei uskalla kertoa vaimolleen), mutta suosittelen siis silti kertomaan. Tilanteesi voi olal toisenlainen, jos isälläsi ei ole ollut salasuhdetta tms. Isän kohdatkoon seuraukset. Ei ole kiva jättää näitä pimentoon myöskään muilta sukulaisilta! Olisi ihanaa saada heidän hyväksyntänsä, koska syntyvä lapsi on syytön ja vain vanhemmat ovat tehneet väärin, kun ovat valinneet salaamisen!
[/quote]
Elävää ei peritä eli ei ap:lla nyt ole oikeutta mihinkään isänsä perintöön.
Ja mistä hän tietää, onko koko isän perhe tietoinen lehtolapsesta? Minä ainakin tiesin jostain teini-ikäisestä asti, että isälläni oli jossain lapsi. Hän ei kiinnostanut minua tai veljeäni lainkaan, joten kun sitten sain kirjeen, että hei, olen siskosi, josta et tiennyt, niin teki mieli vastata, että väärässä olet.
Tapasin tämän siskoni vain kerran, isän perunkirjoituksessa. Perittävää ei ollut, ja sekös tätä naista harmitti. Olisi ehkä kannattanut ottaa etukäteen selville, että meillä äiti oli se, jonka nimissä omaisuus oli.
Vanha viesti, mutta pakko kommentoida, että oletpas harvinaisen ällöttävä. Toivottavasti vuodet ovat tuoneet viisautta päähän.
Minulle tuli kaveripyyntö yläasteen luokkakaverilta. En tuolloin ollut aktiivinenn fb:ssa. Kavereilta lkoi tulla virnuilevia kommentteja ja viestejä. Sitten seuraavan kerran käydesäni tilillä, näin että tuo nainen oli postaillut kuvia lapsestaan tyyliin "Hyvää isänpäivää!"
Haukuin hänet julkisesti ja hän alkoi levittää minusta juttuja ja häiriköidä.
Kysy nyt ensin äidiltäsi, että onko tuo mies isäsi.
On kulunut jo aikaa ja onhan sinulla oikeus ottaa yhteyttä. Kysy äidiltäsi, miksi aikoinaan kielsi puhumasta asiasta.
Kerro, että se vaivaa sinua.