Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitikö sinun lapsuudessasi pestä kädet ulkoa tullessa?

Vierailija
17.07.2012 |

Ikäsi?

Onko sinulla lapsia?

Pitääkö heidän pestä kädet kun tulevat ulkoa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä pesee myös lapset kädet (kesällä ravataan sisään ja ulos koko ajan, mutta jos selvästi likaiset niin pesevät aina sisälle tultaessa). Pesevät myös ennen ruokailua.

-ei mitään allergioit

-ei yhtään sairaspoissaolopäivää koululaisella, tarhaikäisellä pari pientä nuhakuumetta.

-vatsatauteja ollut kaksi kertaa koko lapsuusaikana. Lapset sairastivat ennen 3v.-ikää lieviä flunssia kyllä ja korvatulehduksia muutaman sekä vesirokot.

Vierailija
22/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti pestä. Koitetaan opettaa samaa hommaa miehen lapsille, mutta nämä saa hirveän itkukohtauksen jos edes mainitsee koko käsienpesua :D En tiedä mikä siinä on heille niin vastenmielistä? Eivät pesisi käsiään edes vessassa käydessä ellei mies mene seisomaaan viereen ja käske..

Mun mielestä ylihygieenin ei tarvitse olla, mutta käsien pesu etenkin ulkoa tullessa on tärkeä juttu! Musta ei ainakaan ole kiva, jos nää muksut likaisilla käsillä lääppii ovenkahvat ja kaikki muut paikat likaiseksi. Sama homma ruokailun jälkeen, kaksi pientä tahmatassua saa aikamoiset sotkut aikaan sotkuisilla käsillä :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevalla menestyksellä pesee.

Vierailija
24/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on 42, asutaan maalla.

Kädet pestään vain, jos ne ovat TODELLA likaiset, joka kerta sisään tullessa ei taatusti pestä.

Myös kuraojista saa juoda vettä, jos on kova jano.

Mitään allergiaa ei ole koskaan yhdelläkään kolmesta lapsestani ollut.

Mä ymmärrän sen, ettei käsiä tarvitse pestä jos ne ei näytä likaisilta, eikä lapsi ole alkamassa syömään ja on jo sen verran iso ettei työnnä sormiaan suuhun. MUTTA siis mä en anna edes meidän koiran juora KURAvettä.

Ei normaalissas kuravedessä ole mitään ihmeellisen vaarallista - jos olisi, niin meidän lapset olisivat jo kuolleet.

Olen opettanut heille, että jos on pakko juoda ojasta, niin koettavat löytää ojan ,jossa on virtaava vesi + oja ei lähde jonkun sikalan pihapiiristä.

Vierailija
25/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kädet pestiin kun tultiin ulkoa, tai kaupasta, tai kylästäkin/kavereiden luota, sekä ainaennen ruokailua ja aina vessakäynnin jälkeen.

Lapsia 2 ( 8v ja 12v) ja pesevät kätensä käskemättä.

Vierailija
26/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käsketty pesemään, mutta pesin itse. Olen aina inhonnut likaisia käsiä. Pesen edelleen kädet aina kun tule sisälle pihalta, töistä tai vaikka kaupasta. Myös lapset pesevät usein käsiä, nykyään ihan käskemättä. Mulla ikää 39v.

Vierailija
27/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lapsen tarvitse, ellei ole näkyvää likaa. Eli kesällä joskus komennan pesun kautta...

Minä 40v.

Vierailija
28/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa tapaa ollaan noudatettu lapsen kanssa

Vierailija
29/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 43v

Viisi lasta

Ei tarvi pestä käsiä, elleivät ne sitten ole ilmiselvästi mustassa ravassa.

Meillä ei tarvi pestä käsiä edes vessassa käytyä. En itsekään pese, vaikka lapsena siihen kyllä "koulutettiin". Mutta ihan turhaa.

Vierailija
30/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty mä kyllä pesin kädet, jos ne oli likaisen näköiset, mutta en mä muuten niitä pessyt, vaikka olisin ollut navetassa silittämässä vasikoita :D

Vierailija
31/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni pitää pestä

Vierailija
32/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestään kun on erityistä tarvetta: jos tiedetään kuralättiuinneista, on muraiset käpälät tai jos aletaan juuri laittaa ruokaa tms. Ei ole automaattista käsipesupakkoa.

Vierailija
33/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestään kun on erityistä tarvetta: jos tiedetään kuralättiuinneista, on muraiset käpälät tai jos aletaan juuri laittaa ruokaa tms. Ei ole automaattista käsipesupakkoa.

Vierailija
34/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meidän lapset pesevät kätensä tullessaan sisälle, vaikka asumme kaupungissa.

N43

Vierailija
35/35 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädet piti" pestä ennen ruokaan koskemista ja vessassa käynnin jälkeen. Tietysti myös silloin oli onnistuttu esimerkiksi pihaleikeissä oikein sottaamaan. En vaadi lapsiltanikaan mitään automaattista käsienpesua kun tulevat sisään. Jos asuisimme kaupungissa olisin luultavasti tarkempi.

34v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän