Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uuioperheissä elävät

Vierailija
17.07.2012 |

onko tämä kuinka tavallista uusioperheissä?

Uusioperheessä asuu äiti ja tämän kaksi lasta edellisestä suhteesta sekä uusi mies ja uuden miehen kanssa oleva yhteinen lapsi.

Heillä on jääkaapissa oma hylly mistä saavat ottaa ruokansa ja juomansa vain nämä kaksi entisen suhteen lasta. Nämä kaksi lasta ei saa ottaa muulle perheelle tarkotettua maitoa, ruokaa, hedelmiä tai mitään...

Lasten äiti ja sisaruspuoli kyllä voivat ottaa näiden kahden lapsen hyllyltä tarvitsemiaan/haluamiaan ruokia.

Perhe elää kaksissa eri ruuissa.

Nämä äidin lapset vielä ihan alaluokilla koulussa eli kumpikin alle 10v.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kaikki syö samaa ruokaa. Paitsi se yhteinen lapsi, kun on vielä niin pieni. Alkuun minun lapsillani oli hieman vaikea ymmärtää, että joku muukin ostaa heille kaupasta jotain, kuin oma äiti. Tuostahan voisi tulla jotakin traumoja...

Vierailija
2/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri asuu 'uusioperheessä'. Hänellä on kaksi lasta aikaisemmasta liitosta, miehellä ei ole aikaisempia lapsia. Perheelle on erittäin tarkasti jaetut rahat ettei uusi mies joudu kustantamaan mitään aikaisempiin lapsiin liittyvää.

Naurettavimmalta kuulosti se, että nainen maksaa aviomiehelleen bensarahaa jos käyvät kauppakeskuksessa joka on alle 10 kilometrin päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö toi siis niin, että äiti ostaa lasten ruoat ja mies ei halua osallistua vaimon lapsista koituviin kuluihin?

Vierailija
4/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheissä en ainakaan ole törmännyt vastaamaan.

Vierailija
5/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä perhehelvetiltä noille lapsille. Sairasta.

Vierailija
6/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon pitää lähteä niin mun mielestä parempi unohtaa koko uusio-kuviot.. :(

Vierailija
7/49 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa edes lukemaan ja kirjoittamaan!

Vierailija
8/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäpuoli ei edes kuskaa lapsia minnekkään. Esim lapset myöhästyvät kouluautosta(auto etu ajassa)

Isäpuoli oli kotona, mutta ei vienyt lapsia 10km päähän kouluun vaan äiti lähti yli 50 km päästä töistä ja vei lapset kouluun.

Oman lapsensa menoja isäpuoli kyllä maksaa.

Sääliksi kävi kyllä lapsia kun isäpuoli osti omallensa jätskin, mutta vaimonsa lapset seisoivat vieressä ja jäivät ilman jätskiä:(

Näillä lapsilla mielestäni myös kohtuuttomat rangaistukset hyvin mitättömistä asioista.

Lasten oma isä kyllä tapaa lapsia, mutta sielläkin ovat vaan tiellä kun isällä uusi vaio ja lapset.

Onneksi edes toiset isovanhemmat välittävät lapsista tai ainakin toisesta.

Onko tämä yleistä? Vai todella kauhea poikkeus vain?

Rahasta ei ainakaan isäpuolella ole kysymys vaan periaatteesta tai ilkeydestä

Vierailija
9/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sadistista ainakin se, että isä osti omalleen jätskin, muttei naisen lapsille.

Itselläni on helpoin mahdollinen uusperhe: minulla lapsi, miehellä ei eikä yhteisiä tule (ollaan oltu jo 14 vuotta yhdessä, lapsi oli pieni, kun tavattiin). Mies on kohdellut aina poikaa kuin tämä olisi hänen lapsensa. En kyllä muunlaiseen olisi suostunutkaan. Mutta kuten sanoin, kuvio on helppo kun on vain se yksi lapsi.

Tämän kuvaamasi uusperheen äitiä ihmettelen eniten: miten ihmeessä hän voi antaa kohdella lapsiaan noin!!?? :( Surullista.

Vierailija
10/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa kaikki meni hyvin, mutta yhteisen synnyttyä alkoi isäpuoli savustamaan tätä vanhempaa lasta urakalla. Parisuhde meni monistakin syistä alamäkeen ja sitä myöten kohtelu paheni aina vaan. Tuollaiset jätskiepisodit oli sieltä pienimmästä päästä. (kävi lasten kanssa kaupassa ja osti pienemälle jäden sanoen, ettei saanut äidiltä rahaa tuon vanhemman jäätelöön) Kaikkea puppua siinä oli ja vaikeutta. Lopulta erosivat ja tuo miehen lapsi vihaa sitä ex-isäpuoltaan ihan mahdottomasti. Ei edes tervehdi, kun hakee nuorempaa äidiltä viikonlopuksi. Ikää nyt 17 ja on niin täynnä vihaa, vaikka se mies on asunut sieltä pois jo pian 4 vuotta.

Vierailija
11/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ostaa lapsilleen ruokaa ja lapset saavat sitä syödä. Huomaa, että isä ei saa syödä lasten ruokia!

Äiti on lapsilleen tasapuolinen, isäpuoli on omalle lapselleen tasapuolinen. Lapsillahan on jo isä, joka ostaa jätskit jne.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä, että uusperheissä kaiken täytyy mennä tismalleen tasan, koska ei se mene ydinperheissäkään. En minäkään osta miehen lapsille jätskiä, vaikka omille ostan. Heillä on rahat mukana ja ostavat niillä. Kaikki saavat jätskinsä eikä kukaan valita.

Vierailija
12/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäpuoli ei edes kuskaa lapsia minnekkään. Esim lapset myöhästyvät kouluautosta(auto etu ajassa)

Isäpuoli oli kotona, mutta ei vienyt lapsia 10km päähän kouluun vaan äiti lähti yli 50 km päästä töistä ja vei lapset kouluun.

Oman lapsensa menoja isäpuoli kyllä maksaa.

Sääliksi kävi kyllä lapsia kun isäpuoli osti omallensa jätskin, mutta vaimonsa lapset seisoivat vieressä ja jäivät ilman jätskiä:(

Näillä lapsilla mielestäni myös kohtuuttomat rangaistukset hyvin mitättömistä asioista.

Lasten oma isä kyllä tapaa lapsia, mutta sielläkin ovat vaan tiellä kun isällä uusi vaio ja lapset.

Onneksi edes toiset isovanhemmat välittävät lapsista tai ainakin toisesta.

Onko tämä yleistä? Vai todella kauhea poikkeus vain?

Rahasta ei ainakaan isäpuolella ole kysymys vaan periaatteesta tai ilkeydestä

Meinaa itku päästä kun miettii mitä lapsiparat joutuvat kokemaan. Ei helvetti mikä sika. Miten ihmeessä tuon perheen äiti kykenee pitämään itseään kelvollisena äitinä tyttärillensä? Nukkuu yönsä hyvin? Ei lapsia saa syyllistää tuolla tavalla asiasta johon eivät ole syyllisiä (aikuisten väliset suhteet joista seurannut tuo uusperhekuvio).

Tuollaiset pitäisi laittaa lastensuojelun toimesta jollekin "ole hyvä äiti/isä uusperheessä" -kurssille. Kahden pienen lapsen ruuat ja varmasti vaatteetkin, ei ne nyt niin suuria menoja ole tuon kokoisessa perheessä että niiden takia kannattaa kahden lapsen itsetunto tuhota.

Vierailija
13/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi että äiti saisi lapsista huomattavan suuria elatusapurahoja, jotka on tuolla systeemillä korvamerkitty vain näiden kahden (mahdollisesti aiemmin kärsineen) tytön käyttöön. Järjestely sitten lähtenyt lapasesta ja uusioisä (sika) on sitten pahoittanut mielensä näiden kahden "muita paremmasta asemasta" ja kostaa tätä "vääryyttä" näille kahdelle lapselle omaa typeryyttänsä. Jos tuo on lähtöisin uusisästä niin käsittämätöntä miten joku nainen on voinut siihen suostua.

Melkeinpä ottaisin tuon puheeksi vaikka menisi sitten ystävyyssuhteet poikki tms, en minä voisi katsella, että kahta pientä lasta noin kohdellaan. Heille tehdään joka päivä, alinomaan, selväksi että he eivät kuulu joukkoon, että he ovat eri porukkaan kun tämä uusi sisarensa.

Tiedän tapauksen jossa uusisä adoptoi vaimonsa jo teini-ikäisen lapsen jotta kukaan lapsista ei olisi perintötilanteessa eri asemassa kuin toinen, että tuli täysin selväksi että tämä vaimon entisestä liitosta oleva lapsi on saman arvoinen kuin yhteisetkin. Hattua nostan tässä asiassa tälle sukulaiselle.

Vierailija
14/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäpuoli on ollut kuvioissa jo yli 7v eli lapset olleet todella pieniä. Nuorempi alle 1v.

Itse olen ajatellut, että mitä noista lapsista voi tulla kun huonosti kohdellaan.

Isompi lapsista joutui lopettamaan itselleen tärkeän harrastuksen kun äitinsä ja isänsä saivat samoihin aikoihin uusien puolisoidensa kanssa vauvan. Eivät halunneet enää panostaa rahallisesti tai ajallisesti pojan harrastukseen. Harrastus ei ollut edes kallis tyyliin alle 100e vuosi.

Sisaruspuolet kummassakin perheessä saavat kyllä harrastaa vaikka ovat vielä pieniä (3-6v)jopa sitä samaa lajia kuin minkä poika joutui lopettamaan.

Äidin käytöstä kyllä kans ihmettelen, mutta ilmeisesti ei uskalla erota kun pelkää ihmisten puheita, taloudellista ja henkistä pärjäämistä ja omien voimiensa riittämistä. Vai onko vain niin, ettei huomaa tai välitä tilanteesta ja lapsistaan.

Äiti on kyllä hyvin koulutettu ja vaki työpaikka ja ymmärtääkseni ihan kohtuu palkka vaikka akateemisesti onkin ns köyhälistöä. Lasten isällä hyvin menestyvä yritys, joten ymmärtääkseni voisi taloudellisesti tukea lapsensa harrastusta.

Olen itse kiitollinen äidilleni, että erosi isäpuolestani heti kun huomasi hänen sorsivan pikkusiskoani. Kiitos äiti

Vierailija
15/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ostaa lapsilleen ruokaa ja lapset saavat sitä syödä. Huomaa, että isä ei saa syödä lasten ruokia!

Äiti on lapsilleen tasapuolinen, isäpuoli on omalle lapselleen tasapuolinen. Lapsillahan on jo isä, joka ostaa jätskit jne.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä, että uusperheissä kaiken täytyy mennä tismalleen tasan, koska ei se mene ydinperheissäkään. En minäkään osta miehen lapsille jätskiä, vaikka omille ostan. Heillä on rahat mukana ja ostavat niillä. Kaikki saavat jätskinsä eikä kukaan valita.

Kyllä on varmaan ihan vitun kivaa elää lapsena perheessä, jossa koko ajan hierotaan naamaan kuka on kenenkin lapsi, ja kuka ei euroakaan pistä toisen lasten vuoksi likoon.

Hyi saatana millainen lehmä olet.

Vierailija
16/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäpuoli ei edes kuskaa lapsia minnekkään. Esim lapset myöhästyvät kouluautosta(auto etu ajassa) Isäpuoli oli kotona, mutta ei vienyt lapsia 10km päähän kouluun vaan äiti lähti yli 50 km päästä töistä ja vei lapset kouluun. Oman lapsensa menoja isäpuoli kyllä maksaa. Sääliksi kävi kyllä lapsia kun isäpuoli osti omallensa jätskin, mutta vaimonsa lapset seisoivat vieressä ja jäivät ilman jätskiä:( Näillä lapsilla mielestäni myös kohtuuttomat rangaistukset hyvin mitättömistä asioista. Lasten oma isä kyllä tapaa lapsia, mutta sielläkin ovat vaan tiellä kun isällä uusi vaio ja lapset. Onneksi edes toiset isovanhemmat välittävät lapsista tai ainakin toisesta. Onko tämä yleistä? Vai todella kauhea poikkeus vain? Rahasta ei ainakaan isäpuolella ole kysymys vaan periaatteesta tai ilkeydestä

siksi, että hänen mielestään lasten tulee oppia huolehtimaan asioistaan. Kouluautot eivät ole etuajassa, niillä on aikataulu. Minusta isäpuoli toimi oikein.

Vierailija
17/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ostaa lapsilleen ruokaa ja lapset saavat sitä syödä. Huomaa, että isä ei saa syödä lasten ruokia! Äiti on lapsilleen tasapuolinen, isäpuoli on omalle lapselleen tasapuolinen. Lapsillahan on jo isä, joka ostaa jätskit jne. En ole ikinä ymmärtänyt tätä, että uusperheissä kaiken täytyy mennä tismalleen tasan, koska ei se mene ydinperheissäkään. En minäkään osta miehen lapsille jätskiä, vaikka omille ostan. Heillä on rahat mukana ja ostavat niillä. Kaikki saavat jätskinsä eikä kukaan valita.

Kyllä on varmaan ihan vitun kivaa elää lapsena perheessä, jossa koko ajan hierotaan naamaan kuka on kenenkin lapsi, ja kuka ei euroakaan pistä toisen lasten vuoksi likoon. Hyi saatana millainen lehmä olet.

moni lapsi kokee reiluna sen, että oma vanhempi on vain heidän vanhempansa. Lapselle riittää 1 isä ja 1 äiti, enempää ei tarvita.

Vierailija
18/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etälapsen suhteen? Ei osta koskaan mitään, vaikka yhteisille ostaakin. Minä olen se, joka pyrkii hiukan hemmottelemaan. Joskus tilataan nettikaupasta joku pleikkaripeli tai jotain, jotka minä maksan, koska lapsi selvästi kärsii tuosta nollapolitiikasta, joka vallitsee sekä äidillä että isällä. Äidillä, koska ei yksinkertaisesti koskaan uhraa lapsiinsa penniäkään ylimääräistä vaan käyttää kaiken mielummin itseensä. Isä eli mun mies taas on siitä niin ärsyyntynyt, että ei myöskään halua ostaa siitä syystä mitään. Ei lapset koko ajan materiaa tarvi, mutta yksi 20 Euron pleikkaripeli hyvästä todistuksesta ei ole liikaa. Vanhemmat eivät anna penniäkään.

Vierailija
19/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä saatanan pihistelijöitä tuntuu riittävän niin alkuperäiseen kuin uusperheeseen. Tai mistä perheestä tuollaisessa voi puhua, perhe on yhteen hiileen puhaltava yksikkö, jossa lapsista huolehditaan yhdessä.

Näitä lukiessa tunnen taas kiitollisuutta exääni kohtaan, vaikka osoittautuikin vieraissa käyväksi, niin meillä mun lapsi oli täsmälleen samassa asemassa yhteisten kanssa, eikä ikinä riidelty rahasta, kaikki oli yhteistä.

Vierailija
20/49 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan samanlainen isäpuolena eli täys paska.

En voi vieläkään sietää kyseistä paskaa heppua! Kaikki mitä sattui ja tapahtui oli aina minun tai veljeni syytä. Illalla alkoi usein huuto äidilleni, kuinka hän joutuu elättämään vieraan miehen kakarat!!!! Tiedän, ettei isäni maksanut korkeita elatusmaksuja, mutta maksoi kuitenkin.

Isän luona hänen uusivaimonsa vihasi minua ja veljeäni. Kaikki piti aina tehdä mahdollisimman "hakakasti". Tänäpäivänä hän vihaa minun lapsiani. Puhuu kovalla äänellä vain ja ainoastaan heidän yhteisestä vanhimmasta lapsestaan ja siitä kuinka perintö jää vain heille.

Isäpuoleni ja äitini erosi, kun olin 17 vuotias. Sen jälkeen en ole häntä onneksi tarvinnut nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä