Kuinka usein te muut blondit värjäätte tyvikasvun?
Monta senttiä menee jo rumaksi? Tuntuu että koko ajan saa mennä kampaajalle. Konkurssi tulee kohta: (. Oma väri niin väritön ja vaaleat sopii, niin ei oikein innosta vaihtaa väriä.
Kommentit (24)
leikkaus ja blondaus
60,- maksaa
kuuluu myös kulmien ja ripsien väri samaan hintaan, ja joskus shokkivärilisäkkeitä
aina sama hinta, tekee mitä tahansa
ja juu, ystäväni on kampaaja
Miksi ihmeessä niin yksinkertaisesta hommasta kampaajalle maksamaan.
mutta hiuslaatu ei kestä kaupan värejä. Ap
nyt vain leikkautan latvoja, kunnes tukassa on kokonaan oma väri. Joka ei muuten ole hullumpi sekään!
riippuu ihan siitä mikä se tyvikasvun väri on. KUn itse värjäsin vaaleaksi, oli jo sentti kamalan näköistä, kun se tyvikasvu on tummanruskeaa. Sitten taas jos tyvikasvu on haalean maantienväristä niin ei parikaan senttiä välttämättä hullulta näytä.
Värjäysväliä voi pidentää myös niin että pitää vaaleampana raidoilla, ainakin jos oma väri on vaaleanruskea tai vaaleampi. Raitojen välissä olevaan omaan väriin tyvikasvu sekoittuu huomaamatta ja ei tarvitse värjätä kuin muutama kerta vuodessa. Tosin mikään platinablondihan se raidoitettu blondi ei ole.
Jos oma väri tumma, niin juurikasvu näyttää kamalalta jo muutaman viikon jälkeen. Jos taas omat hiukset vaaleat ei välttämättä näytä edes muutaman kuukauden juurikasvu kamalalta.
Vinkki: kannattaa blondin "värikypärän" sijasta värjätä vaaleaksi niin että 3 eri vaalean sävyä hiuksissa. yhden kannattaa olla aika liki omaa aitoa väriä (jos nyt ei kovin tumma ole) niin sitä juurikasvua ei juuri huomaa kun sulautuu paremmin raidoitettuihin hiuksiin vert. tasainen väri missä juurikasvu loistaa keskellä.
Tähän tapaan:
http://www.beautifulhairstyles.com/highlights/pictures/hairhighlights06…
Tuohon voisi vielä laittaa enemmän vaaleaa (varsinkin latvoihin) --> näyttäisi vielä enemmän blondilta.
Vert. tämä jossa parin millin juurikasvu näkyy jo hyvin:
http://www.hji.co.uk/hjimages/images/qhs675/hji/medium/2006-blonde-volu…
Itse blondaan tyviksvun kotona 6viikonvälein koska hiukseni eivät kasva kovin nopeaa tahtia ja kampaajalla en saa blondata koska olen alle 16vuotias. Blondaisin varmasti kuukauden välein mutta isäni ei ole oikein hyväksynyt blondiuttani teimme kompromissin kuuteen viikkoon. Tyvikasvuni saattaa olla ruma niiden täydellisten, suosittujen ja lihojen mielestä, mutt itse olen pstnyt sopeutumaan siihen että kuljen ulkona enintään 2sentin tyvikasvulla. Sen enempää ei minulle 6viikossa kasva, joten olen tyytyväinen tilanteeseen.
Olen jo vuosia käyttänyt yllä mainittua L'Oréalin Helsinkiä. Kaunis, luonnollinen lopputulos. Kampaajalla saan useimmiten sellaisen oranssin sävyn, joten värjään mieluummin itse ja säästän rahaa. Yritän venyttää värjäysten väliä 3 kuukauteen, koska yritän minimoida kemikaalialtistusta. Ilman vaalennusta en kuitenkaan halua olla.
Pari kertaa vuodessa värjäilin talvisin. Kesäisin aurinko raidoitti hiukset mutta talvella syntyi juurikasvua, jota inhosin. Jossain vaiheessa sitten kyllästyin värjäämiseen ja kasvatin oman värin takaisin. Tajusin, että väriero oli loppujen lopuksi hyvin pieni ja, että niskan tummempi väri on ihan normaali vaaleissa hiuksissa.
Mulla aika tummat omat hiukset, ja ollut jo kauan todella runsas raidoitus, on paljon elävämpi kuin koko blondi ja tosiaan.... ei tarvitse niin usein blondata ja hiukset on paremman kuntoiset.
Pitäisi käydä 8 viikon välein mutta käyn 3kk välein.
Juurikasvu on rumaa heti, kun on näkyvää, paitsi jos siihen on tehty liukuväriefekti. Jos ei voi tai halua värjäyttää kuukausittain, suosittelisin värjäyttämään yläosan omanväriseksi liututtamalla, latvan vaalealla. Tällöin oma väri saa rauhassa kasvaa esiin, liukukohta vaan siirtyy alemmas, ja pituudet+latvat ovat kuitenkin sitä suosikkiväriä.
sinä, joka itse blondaat, että millä kaupan tuotteella saa platinablondi vaalennettua. Kaikki mitä olen joskus vuosia sitten testannut on sellasia kusenkeltasia lopulta. Hyi!
Ja mulla ei ole oma värikään mikään tumma, semmonen maantienharmaata selkeästi vaaleampi.
nyt ei ole vaaleaa nähnytkään. Ennemminkin tosiaan tumma, minun mielestäni.
sinä, joka itse blondaat, että millä kaupan tuotteella saa platinablondi vaalennettua. Kaikki mitä olen joskus vuosia sitten testannut on sellasia kusenkeltasia lopulta. Hyi!
Ja mulla ei ole oma värikään mikään tumma, semmonen maantienharmaata selkeästi vaaleampi.
Mä olen käyttänyt viime aikoina Schwartzkopf Blonde L1++:aa. Ei tule mulla yhtään keltainen. Sulla sen verran vaalea pohjaväri että se astetta miedompi L1 tai L1+ voisi riittää myös. http://www.blonde.schwarzkopf.fi/index.php?id=1147
Toinen luottotuote on vuosia ollut L'Oreal Recital 10.1 Helsinki (Erittäin kirkas tuhkanvaalea) - nykyisin siitä sarjasta on vieläkin vaaleampi tuhkansävy myös jota tosiin en ole itse kokeillut http://www.lorealparis.fi/hiusvarit/vari/recital-preference/les-blondis…
Ei ole rahaa moiseen ylellisyyteen vaan värjään ja leikkaan hiukset itse. Joka kolmas kuukausi suurinpiirtein tulee värjättyä. Välillä ehkä joka toinen kuukausi.