Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit ovat niin inhottavia potilaille?

Vierailija
16.07.2012 |

Olen tässä viime aikoina käynyt parillakin (terveyskeskus)lääkärillä, ja olen miettinyt, miksi he ovat niin pilkallisen ja inhottavan oloisia minua, potilasta, kohtaan. Aiemmin on myös ollut samanlaisia kokemuksia, varsinkin naislääkäreistä. Olen siis itse n. 30-vuotias nainen. Alkavatko lääkärit vain jotenkin inhota ihmisiä yleisesti vai mistähän johtuu?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelee, millaista "potilasmateriaalia" he tapaavat päivittäin, on helppo alkaa olla kyyninen ja koppava.

Vierailija
2/29 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea sanoa, mulle on ollu aina naislääkärit ystävällisiä. vanhempia miehiä joku yrmympi on ollut, muttei kyllä ihan inhottavaa ketään. ja oon käynyt perustautini takia tooosi paljon lääkärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tuon toisen ketjun hypokondrikko niin enpä ihmettele että sua kohtaan ollaan pilkallisia.

Ei mua koskaan ole kukaan, minkään ikäinen lääkäri kohdellut pilkallisesti tai huonosti.

Vierailija
4/29 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorastaan miellyttävä, lääkäri otti kantaa täysillä potilaan tilanteeseen, hymyili ja oli mukava.

Sitten seuraavalla kerralla samainen lääkäri oli enää vain vähän kiinnostunut potilaan tilasta, mutta huomasin että, täydellinen ystävällisyys katosi jonnekkin, nopeasti käynti läpi, lääkärillä unohtelua reseptien kirjoitelussa, huomautin asiasta.

Ei siis enää niin miellyttävää käyntiä, mutta yksityisen vastaanoton pitäisi olla laadukasta, että potilas tulee toistekkin, sana kiirii hyvästä lääkäristä, tänäpäivänä jokainen käynti pitäisi olla saman arvoinen, tai potilas ainakin tuntisi niin, että ei tule tunnetta, voi voi, tulin taas vastaanotolle, valitettavasti.

Minun tapauksessani on pakko käydä samalla lääkärillä, jotta asiat jotenkin hoituu kun olen hoidot aloittanut!

Mutta näin, väsyneitä ja kyllästyneitä lääkäreitä näkee yksityiselläkin puolella.

Vierailija
5/29 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ovat joutuneet/joutuvat sopeutuun että asiakaspalvelu kuuluu heidän duuniin. Ei se hauskaa oo. Ja potilaat vielä tietävät vaivansa ja tarvittavat lääkkeensä paremmin.

Ovat vain kumileimasimia. Ei anna tyydytystä kun ei kohota omaa egoa. Lisäksi joutuvat naputtelee tietokoneelle tiedot ja silti saavat helposti hoitovirhesyytteen kun jposkus ne hommat menee kumminkin pieleen.

Vierailija
6/29 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisyys, ammattiosaaminen, potilaan huomoiminen kokonaisuutena, no- täys 10,

hän on yksityispuolella, arvostettu, pidetty ja rakastettu lääkäri, niitä on vähän!

Vierailija
7/29 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitti jopa tutkimustuloksetkin heti saatuaan ne vaikkei mitään puhelinaikaa ollutkaan.

Vierailija
8/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näkee, että lääkri on väsynyt ja kiireinen, muttei koskaan kuitenkaan töykeä.

Luulisin tämän johtuvan paljon potilaan omasta asenteesta. Mietin asiani valmiiksi, esitän sen lyhyesti, hymyilen itse, kiitän ja lähden mahdollisimman nopeasti pois. Vastaanottoajat ovat lyhyitä potilasta kohti.

Eilen käytin lasta TK:ssa, koska oli jo neljättä päivää 40 asteen kuumeessa. Kävimme nopeasti labrassa ja keuhkokuvissa ja pääsimme saman tien kotiin. Olin TODELLA tyytyväinen nopeaan tahtiin, ettei ollut keuhkokuumetta eikä minkään kuurin tarvetta.

En halunnut missään nimessä varmuuden vuoksi lääkkeitä mahdolliseen korvatulehdukseen. Ne paranevat yleensä itsekseen. Lääkäri hymyili ja nyökytteli, että "niin tekevät".

Vierailija
9/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja usein 20 min aikaa tehdä diagnoosi ja hoitosuunnitelma ja varmistaa, että kukaan ei kuole ja auta armias, jos et ehdi mitata jonkun verenpainetta, katsoa pyllyyn, tehdä hammastarkastusta ja lakata kynsiä sieni lakalla ikään kuin siinä samalla, kun katsotaan ne lapsen korvat, jolla se aika oikeasti on, niin haukut tulee ja ihan suoraan ovelta, kun tutkit toista potilasta jo.

Vierailija
10/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan terveyskeskuksessa ne hoitajat. Erityisesti ajanvarauksessa ovat aina tosi inhottavia. Soitan aina väärään aikaan muka ja vaivani on vähäpätöinen tai jotakin. En yleensä sa amillään aikaa lääkärille, en itselleni enkä lapsellenikaan. Enkä edes soita usein juurikin siitä syystä, etten usko saavani aikaa kuitenkaan.

Vierailija
11/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama lääkäri on terveyskeskuksessä tyly ja suorastaan vittumainen, mutta auta armias jos menee illalla hänen yksityisvastaanotolleen paikkakunnan lääkäriasemalle niin jo on eri ääni kellossa, erittäin kohtelias ja kuunteleva. Ilmeisesti sitten ei tarvitse viitsiä käyttäytyä terv.keskuksessa kun asiakkaat eivät voi useimmat äänestää jaloillaan epämiellyttävää kohtelua vastaan.

Vierailija
12/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan yksi yksityislääkäri. Olin sairastanut koko talven poskiontelontulehduksia, keuhkoputkentulehduksia, siis uusiva räkätauti kerran kuukaudessa. Lopulta menin muka asiantuntijan luokse yksityiselle, kohtelu oli hyvin yliolkaista.

Vierailija
13/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan terveyskeskuksessa ne hoitajat. Erityisesti ajanvarauksessa ovat aina tosi inhottavia. Soitan aina väärään aikaan muka ja vaivani on vähäpätöinen tai jotakin. En yleensä sa amillään aikaa lääkärille, en itselleni enkä lapsellenikaan. Enkä edes soita usein juurikin siitä syystä, etten usko saavani aikaa kuitenkaan.

Ei ole sen kukkoilevampaa ja ylimielisempää hoitajaa kuin tk:n päivystyksen maailmannavat. Mitä vaativampiin sairaaloihin ja erkoisalueille mennään, sen mukavammat hoitajat. Heillä ei ole itsekorostuksen tarvetta, kun osaavat hommansa.

Vierailija
14/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksityislääkäri olisi töykeä potilaalleen, se potilas menisi toiselle lääkärille ja epäkohteliaalta lääkäriltä loppuisi työt.

Vierailija
15/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja usein 20 min aikaa tehdä diagnoosi ja hoitosuunnitelma ja varmistaa, että kukaan ei kuole ja auta armias, jos et ehdi mitata jonkun verenpainetta, katsoa pyllyyn, tehdä hammastarkastusta ja lakata kynsiä sieni lakalla ikään kuin siinä samalla, kun katsotaan ne lapsen korvat, jolla se aika oikeasti on, niin haukut tulee ja ihan suoraan ovelta, kun tutkit toista potilasta jo.

En ole hoitoalalla, mutta perheestäni löytyy terveyspalvelujen väärinkäyttäjä ja voin sanoa, etten kestäisi viikkoakaan siinä työssä ilman, että alkaisin vihaamaan kaikkia ihmisiä.

Vierailija
16/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama lääkäri on terveyskeskuksessä tyly ja suorastaan vittumainen, mutta auta armias jos menee illalla hänen yksityisvastaanotolleen paikkakunnan lääkäriasemalle niin jo on eri ääni kellossa, erittäin kohtelias ja kuunteleva. Ilmeisesti sitten ei tarvitse viitsiä käyttäytyä terv.keskuksessa kun asiakkaat eivät voi useimmat äänestää jaloillaan epämiellyttävää kohtelua vastaan.

Tai jospa onkin niin, että päivällä työ on kuin suoraan suolakaivokselta, lääkäri kupla otsassa ja lasia vettä ei ole ehtinyt päivän aikana juoda... Illalla on itsensä oma pomo ja saa varata aikaa potilaalle tarpeeksi + on ehtinyt syödä ja käydä vessassa...

Vierailija
17/29 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin suhtautumisen selkeän muuttumisen sen jälkeen kun sain ms-diagnoosin.

Kun tuon diagnoosin ilmi, suhtautuu lääkäri minun aiempaa asiallisemmin ja tekee tutkimukset huolellisemmin.

Vierailija
18/29 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun ajattelee, millaista "potilasmateriaalia" he tapaavat päivittäin, on helppo alkaa olla kyyninen ja koppava.[/quote"

"

" potilasmateriaali" 😂😂

No sä se varsinainen materiaali oot

Varmaan pää täynnä kusta

Vierailija
19/29 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekuripissiksille nousee jaffa päähän ko lääketeollisuus kustantaa opimtoajalla kaikki bileet niille ja hokee miten mahtavii ootte..

Hankalahan sieltä on palata maan päälle duuniin, jossa hoitajilla se oikea tieto..

Vierailija
20/29 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diego Maradonan lääkärikin vaan kommentoi että läski paskantaa alleen ja kuolee. Rahalla ei aina saa parasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi