Ärsyttää turhan varaajat ja valehtelevat ostajat kirppareilla. ov
Laitoin muutaman jutun perjantaina parille Naaman kirpparille myyntiin.
Heti tuli yhteen varaus ja tinkiminen, et ei mulla oo varaa maksaa tota hintaa, mutta käykö X euroo (=10 euroa halvempi hinta kuin mun hp).
Suostuin, koska oikeasti olisin halunnut saada tuon pois käsistä.
Ostaja lupasi maksaa heti (ja samasta pankista).
No eipä tullut rahoja.. Eilen laitoin yv:n, että tuote lähtee sitten postiin, kun rahat on tilillä.
Oli ollut koneella, koska oli laittanut jonkun viestin kyseisen kirpparin seinälle (muistaakseni jonkun myyjän ilmoitukseen).
Tänään sitten laitoin uuden viestin, että aiotko ostaa?
Vastaus tuli, että hän ei juuri nyt osta, koska lapsi hajoitti pelikonoslin (kyse oli siis yhdestä konsolipelistä)..
Laitoin sitten vastauksen, että en mä ala varaamaan hamaan tulevaisuuteen, varsinkin kun ostajan piti maksaa jo perjantaina.. Ja jos peli on vielä tallella, kun ostaja "saa konsolin korjattua", niin sitten voin myydä, mutta hinta ei sitten todellakaan ole tuo tingitty hinta.
Eipä ole eka kerta, kun näin käy. Luvataan maksaa ja sitten kun kysellään rahojen perään, niin tulee selityksiä, miksei voida maksaa (vaikka siis on luvattu maksaa jo muutama päivä sitten).
Onko se niin vaikeaa olla varaamatta mitään, JOS ei ole edes aikomus maksaa tai saakin rahaa joskus hamassa tulevaisuudessa. Ei voi tajuta.