Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko sanoa, että on kyllä todella surkea kesä!

Vierailija
16.07.2012 |

Koko kesä on ollut kylmää ja sateista. Meilläpäin oli hiukan lämmintä juhannusviikolla. Sen koommin ei ole t-paidassa tarkentunut ulkona.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesänä osunut aivan nappiin. Ensin olin toukokuussa Espanjassa jossa koko ajan yli +25 varjossa. Sitten pidin (jouduin pitämään) kesälomani kesäkuun alussa ja kas, taas oli suhteellisen poutaista ja lämmintä. Ei ollut ainakaan näin tuulista ja kylmää kuin nyt, vaikka sadepäiviäkin välillä oli. uimavedet tosin oli kylmiä, mutta mun lapset oli uimakoulussa uimahallilla kaksi viikkoa kesäkuussa, joten ei haitannut. Jälkikäteen voi vain olla tyytyväinen eikä töissäolo nyt harmita niin paljon kun ei ole kauniita heinäkuun hellepäiviäkään näköjään. Mutta toisaalta, olisin varmaan osannut nauttia lomasta nytkin, enemmän kivaa puuhaa sisätiloissa (esim. Hoploppia, Flamingoa, shoppailua, lautapelejä, lukemista) joten asenne ratkaisee. Loma on kuitenkin aina loma. Ihanaa kun saa nukkua aamulla ja tehdä mitä haluaa ilman arkikiireitä (päiväkoti-työ-kauppa-ruoanlaitto-ym-kiirus).

Yksi kolmen äiti Uudeltamaalta

Vierailija
22/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut ihan ok kesä. En välitä helteistä.

Tosin todella epävakaista, jottei oikein rannalle tule lähdettyä. Sääennusteetkin menneet aikalailla pyllylleen.

Lisäksi meillä on täysin suojainen länsi-parveke, jossa jo +18c suorassa auringonpaisteessa on helkkarin kuuma.

Ruskea olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kesä, nyt viime päivät vähän sateisempaa. Aurinkoa on riittänyt ihan tarpeeksi, lapset olleet uimarannalla melkein päivittäin ja terassillakin on ehtinyt jos saada jonkinlaisen rusketuksen.

Vierailija
24/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu. Takki päällä kävellyt koko kesän. Jos aurinko on paistanut, on ollut kuitenkin tosi kylmä pohjoistuuli. Aurinkorasvoja ostin alkukesästä useamman ja ovat kaikki käyttämättömiä toistaiseksi.

Vierailija
25/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on päästy rannalle ja joka päivä ollaan ulkoiltu useita tunteja. Vetta on välillä ripsauttanut, mutta ei mitään edes puolen päivän sateita ole näkynyt.

Vierailija
26/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadekuuroja on ollut ja jopa muutama sadepäivä ja pilvisiäkin päiviä. Enimmäkseen on ollut lämmintä ja poutaa. Hyvin on tarennut ihan kesävaatteissa. Välillä on ollut suorastaan kuumaa. Mukavan vaihtelevaa säätä.

Vierailija
27/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästä, eivät kerro millä paikkakunnalla asuvat? Siksi, että seuraavassa viestissä joku samalla paikkakunnalla asuva oikaisee väitteen.

Vierailija
28/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muutamana päivänä on ollut turhan kuuma, muuten on ollut sopivan viileää.

Virkistäviä sateitakin on tullut ihan mukavasti.

Vierailija
29/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästä, eivät kerro millä paikkakunnalla asuvat? Siksi, että seuraavassa viestissä joku samalla paikkakunnalla asuva oikaisee väitteen.

alle +25 säällä on kuljettava toppatakki niskassa ja +30 tarkoittaa "hiukan lämpimämpää" jolloin ehkä tarkenee villatakissa.

Vierailija
30/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kesävaatteet on kaapissa käyttämättöminä. Onneksi ei tullut keväällä paljon mitään ostettua.

Vierailija
31/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin minusta ollut mukavan lämmintä. Välillä sataa muttei se minua ole haitannut. Tykkään kyllä helteistäkin mutta ihan ok näinkin.

Vierailija
32/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain yhden kunnollisen sadepäivän, se oli kesäkuussa. Kuuroja on tullut silloin tällöin, mutta ei ne koko päivää kestä. Hellepäiviä on ollut muutama ja nekin yksittäin, ei sellaista tuskaa kuin kahtena edelliskesänä.

Pitkiä housuja tarvitsi viimeksi kesäkuun puolivälissä, takki on ollut kaapissa toukokuusta lähtien. Sateenvarjoa en ole käyttänyt kertaakaan.

Pääosin on ollut sellaista +20 ja vähintään puolipilvistä. Yöt ei ole tuskaisia, jaksaa harrastaa liikuntaa, mutta ei palele. Rusketusrajatkin on jääneet, kun ei ole tarvinnut vältellä liian kuumaa aurinkoa.

Vierailija
33/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kesävaatteet on kaapissa käyttämättöminä. Onneksi ei tullut keväällä paljon mitään ostettua.

Vierailija
34/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

satun itsekin asumaan Helsingissä, ja täällä oli tasan yhdellä viikolla aika lämmintä, tosin hellelukemiin ei taidettu silloinkaan päästä. Meillä on kaikki topit, kesämekot ja uimapuvut käyttämättöminä kaapeissa, kun ei ole ollut kertaakaan sellainen sää, että olisi niitä tarvinnut. Enimmäkseen olen kulkenut sama takki päällä, kuin joskus maaliskuussa.

Vierailija
35/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

satun itsekin asumaan Helsingissä, ja täällä oli tasan yhdellä viikolla aika lämmintä, tosin hellelukemiin ei taidettu silloinkaan päästä. Meillä on kaikki topit, kesämekot ja uimapuvut käyttämättöminä kaapeissa, kun ei ole ollut kertaakaan sellainen sää, että olisi niitä tarvinnut. Enimmäkseen olen kulkenut sama takki päällä, kuin joskus maaliskuussa.

Vierailija
36/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vettäkin on tullut, mutta aika harva päivä ollut sellainen, että voi sanoa oikeasti kylmäksi. Caprit ja toppi/t-paita on olleet käytössä koko ajan, parina päivänä olen hupparin vetäissyt päälle.

Vierailija
37/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellaisille kesä on ollut ok.

Minä taas kaipaan vähintään +23 jotta voin olla hellevaatteissa. Siihen ei ole monta kertaa päästy. Hellepäiviä on ollut koko kesän aikana Turun suunnalla tasan kolme ja niistäkin yhtenä vain hetkeksi nousi lämpötila korkealle, pian tuli taas pilvistä ja tuulista.

Vierailija
38/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjois-Helsingissä, enkä kyllä ole sama mieltä ed. kirjoittajan kanssa. Hellettä ei siis ole ollut, mutta kyllä mä olen pärjännyt sortseilla ja t-paidoilla, samoin kuin lapsetkin. Aurinkoa on ollut lähes joka päivä, vaikka aamut on saattaneet olla pilvisiä (esim. viime viikolla). Tänän on itseasiassa surkein keli hetkeen, muuten ollut ihan ok.

Vierailija
39/41 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannallakin on oltu, lapsia ei onneksi juuri haittaa viileät vedet, itse en uisi kumminkaan kun ei ole koskaan huntsittanut alle 25 asteisessa vedessä hilluminen. Esim. Pikkukoskella torstaisin ilmainen sauna, sinne vaan!

Vierailija
40/41 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän