Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä mieltä olet tästä,että 15 ja 10v ovat keskenään soutelemassa

Vierailija
15.07.2012 |

ja onkimassa.Kummallakaan ei ole entuudestaan kokemusta vesillä yksinään,ukonilmakin sitten täällä Espoossa pääsi yllättämään.Me vanhemmat emme asiasta tienneet mitään vaan luvan oli antanut 10v pojan vaari!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti paljon pahempaa jälkeä joku normaali trampoliinihyppely (eli tyypilliseen tapaan mitään yleisiä ohjeita, kuten vain yksi hyppijä kerrallaan, ei noudateta) voi aiheuttaa ton ikäisenä kuin venereissu suht lähellä rantaa, pelastusliiveissä ja uimataitoisena.

Nykyvanhemmat hysterisoi vähän typeristä asioista ja sitten lepsuilee semmoisista, mistä oikeasti pitäisi olla tarkkana. Teini-ikäistä ei yksin jätettäisi edes yhdeksi yöksi kotiin, mut sit sille voidaan kuitenkin ostaa joku mopon tai mopoauton kaltainen tappokone, jolla se saa itsensä lisäksi listittyä sivullisiakin.

Vierailija
2/47 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkonen tuo myrskyn, tuulen, sateen ja silloin aallokko on kova.

Asun itse järven rannalla ja luonnon keskellä, enkä missään Helsingin kerrrostalossa.

No kannattaisi kokeilla joskus ja kyllä mua ainakin pelottaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan hirveätä minusta ole, jos eivät olleet missään kaukana rannasta ja oli kuitenkin pelastusliivit.

Vierailija
4/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9-vuotiaskin saa käydä yksin soutamassa.

Liivit päälle ja menoksi!

Vierailija
5/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelastusliivit oli päällä.

Vierailija
6/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi oppia jos ei koskaan harjoittele. Mutta liivit on vesillä kyllä ehdottomat.

Vierailija
7/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi oli ihan ok. Ja tenavat olivat liikkeellä itse rakentamallaan "lautalla", ilman pelastusvermeitä, järven selällä seilaillen. Eikä tainnut vanhempi olla edes sitä 15 ikävuotta...

Vierailija
8/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pelastusliivit päällä.

Minä olen karauttanut veneen kanssa (jossa siis oli perämoottori) mökille 15 kilsan päähän ollessani 10v. =)

Vierailija
9/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan 10-vuotiaan pojan vaari samaa ikäluokkaa oman isäni kanssa... meillä kun saatiin lähteä yön yli kestäville ravustusreissuille noin 3 kilometrin päässä olevalle rantamökille. Me lapset oltiin silloin 8- ja 10-vuotiaat.

Yksi ainoa sääntö oli: kovalla ukkosella ei saa olla järvellä.

Ymmärrän, että nyt tuollainen yön yli mökille päästäminen aiheuttaisi huostaanoton, mutta hauskaa meillä oli ja oma vastuuntunto kasvoi.

Oikeastaan on sääli, että nykylapset jäävät ilman montaa hienoa kokemusta hysteerisen kaikenpelkäämisen takia.

Vierailija
10/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille vanhemmille ei kerrottu poikien menevän järvelle keskenään.

ap

Vierailija
11/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajelin mootoriveneellä yksikseen 12-vuotiaana.

Uiminenkin vaarallisempaa on kuin soutaminen.

Vierailija
12/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastusliivit päälle ja menoksi.

Vierailija
13/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ennen mekin saatiin mennä ja tulla, ja yritän antaa omillenikin edes vähän sitä mahdollisuutta

Vierailija
14/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit, että pojilla ei ole kokemusta vesillä olosta "yksinään". Eiväthän se siellä nytkään yksin olleet, vaan keskenään.

15-vuotias on jo aika tappi. Sellaisia näkee kesätöissä ajamassa ruohonleikkureita, rakennuksilla siivoamassa ja torilla mansikoita myymässä.

Mitä olisi auttanut, jos te vanhemmat jossakin matkan päässä olisitte tienneet soutureissusta? Olisitteko kirmanneet rannalle huutamaan "heti takaisin" vai olisitteko pilanneet oman kesäiltanne turhalla huolehtimisella?

Jos pojilla oli liivit päällä ja pappa oli rannalla kuulomatkan (ja mahd. näköetäisyydellä), niin oikeasti Sinun pitäisi kiittää pappaa hienosta kokemuksesta, jonka pojille tarjosi.

Vierailija
15/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla tai vesillä, varsinkin vain kalastusmielessä, eikä jollain ihme vesihirmumoottoriskootterilla. Itse olen alle kympin ikäisenä soudellut itseksenikin, siihen jopa kannustettiin. Ukkosista toki varoiteltiin ja nehän voi tulla päälle äkkiä. Maihin heti, oli käskytys, eikä sitä varmasti kukaan uhmaakaan. Tuo kertomisvelvollisuuskin kuulostaa vähän city-teennäiseltä, kun kauaksi ja pitkäksi aikaa ei ole menty. Päinvastoin, voisi olla jopa otettu siitä, että noin iso huolii pienen mukaansa noin hyvään tekemiseen, vaikka olosuhteet sitten kääntyivätkin vastaan.

Vierailija
16/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten ihmeessä se vaikuttaa siihen asiaan,että oli päästetty järvelle yksin.Tämä 10v poika ei osaa uida juuri ollenkaan,liivitkään eivät olleet olleet sopivan kokoisia.Itse emme olleet kotona,mutta ajelimme kotiin ukkosrintaman kanssa samaa matkaa,olisimme voineet soittaa pojille jja sanoa,että soudelkaahan rantaan,jos olisimme tiennneet,että ovat järvellä.Nyt pojat olivat aika pitkän matkan päässä rannasta ja 10v ihan hysteerinen,aika impulsiivinen tyyppi tämä meidän murkku,että en nyt ihan heti häntä laittaisi moiseen vastuuseen.

ap

Vierailija
17/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jo pelastusliivit päällä ja osaavat uida, niin ihan ok. Meidän yhdet tuttavat antavat 12-vuotiaan ajella yksinään moottoriveneellä ja vielä olivat päästäneet pojan sinne kaverinsakin kanssa (samanikäinen, eikä kaverin vanhemmat tietäneet), mielestäni tuo on jo vastuutonta.

Vierailija
18/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 10-vuotias oli tullut hysteeriseksi veneessä?

Ja Sinun kasvattamasi "impulsiivinen murkku" ei ollut tuonut häntä heti rantaan, mutta olisi heti soutanut rantaan kun äitykkä olisi puhelimessa muistuttanut, että ukkonen uhkaa, äkkiä mantereelle?

Et halua laittaa 15-vuotiastasi vastuuseen, mutta jos ei osaa soutaa 10-vuotiasta hysteeristä lasta rantaan, niin voi hyvää päivää!

Vierailija
19/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat kyllä soutaneet koko ajan rantaan.Tarkoitin impulsiivisuudella sitä,että esim tämä poikani voisi päättää pulahtaa uimaan veneestä,eikä sitten pääsisikään takaisin veneeseen tai vene kaatuisi kun yrittäisi sinne takaisin ym.EI SIIS OLE MISTÄÄN KIUSANTEOSTA TAI HUONOSTA KÄYTÖKSESTÄ JOHTUVAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ei ole ollut järvellä juuri yhtään,kun ei meillä ole esim mökkiä missä näitä taitoja voisi opetella.

ap

Vierailija
20/47 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi oli ihan ok. Ja tenavat olivat liikkeellä itse rakentamallaan "lautalla", ilman pelastusvermeitä, järven selällä seilaillen. Eikä tainnut vanhempi olla edes sitä 15 ikävuotta...

Oma mieheni kertoi, kuinka nassikoina olivat rakentaneet "lautan" ja lähteneet soutelemaan satamaa kohden ajatuksena käydä hipaisemassa isoa laivaa.

Kuinkas ollakaan, miehen isä oli palaamassa ruokatauolta (oli satamassa töissä) ja näki poikansa sekä kaksi muuta poikaa laivan vieressä. Oli kuulemma kylä raikunut, kun appi oli raivonnut pojille, jotka kauhoivat kauhealla vauhdilla karkuun =D Tietenkin appi oli sitten myöhemmin töistä päästyään vähän läksyttänyt poikia.