Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun selittelemään päätöstäni otttaa 3-vuotias pois hoidosta kun itse jään kotiin

Vierailija
15.07.2012 |

Niin hassulta kuin se kuulostaakin, olen nyt saanut selitellä ja perustella päätöstäni ottaa 3-vuotiaani pois päiväkodista, kun itse jään kotiin vauvan kanssa.

Päätöstä ihan suoraan ihmetellään ja taivastellaan ja kysellään kuinka jaksan hoitaa vauvan ja uhmiksen. Vielä kertaakaan en ole kuullut kannustavia kommentteja asiasta.

Kaikki ystäväpiirini äidit, jotka ovat kotona vauvan kanssa, vievät isomman hoitoon ainakin 10pv/kuukaudessa. En ole heidän päätöstään sen kummemmin ihmetellyt, jokainen tavallaan.He perustelevat tämän omalla jaksamisellaan ja sillä, että vauvankin täytyy saada aikaa vain äidin kanssa.

Olenko nyt riistämässä lapseltani kaverit ja virikkeet, kun en halua häntä hoitoo laittaa?

Tarkoitukseni oli viedä häntä erilaisiin kerhoihin yms. ohjattuun toimintaan, jossa hän saa touhuta ikäistendä kanssa, sekä tietenkin leikkipuistoihin ym. En ole siis ajatellut jäädä kotiin muhimaan ja antaa lapsen katsoa telkkaria päivästä toiseen ja tylsistyä kotona.

Kaikenlaisista asioista sitä saakin syyllistyä :(

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 2,5 v jäi nyt loman alla pois pvkodista, kuopusta odotellaan elokuussa. Ratkaisu oli itselleni helppo, ja siihen kannustivat päiväkodin johtaja ja esikoisen omahoitaja. Ystävät ja työkaverit vaan jaksavat ihmetellä ja pelotella, kuinka raskas arki mulla on edessä. Itse en sitä jaksa pelätä, vaan uskon nauttivani yhteisestä ajasta vauvan ja esikoisen kanssa. En millään raaskisi viedä esikoista toisten hoidettavaksi, kun kerran voin hoitaa häntä itsekin. Leikkikavereita ja sosiaalista kanssakäymistä saan kyllä tarjottua hänelle hänen tarpeitaan vastaavasti ystävien ja sukulaisten lapsista, muskarista ja tarvittaessa jostain muusta kerhosta. Älä siis ap sinäkään stressaavaa muiden mielipiteistä. Tiedät varmasti itse parhaiten, mikä on hyvästä sinulle ja lapsillesi. ja sitä paitsi, jos ratkaisu jostain syystä osoittautuu huonoksi, ainahan voit hakea esikoiselle uudelleen paikkaa.

Vierailija
42/42 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama juttu talvella, kun otin 3-v:n pois päivähoidosta vauvan synnyttyä. Kovinkaan moni ei suoraan ihmetellyt, mutta ovat kuitenkin tehneet vastaavassa tilanteessa toisin (eli pitäneet isomman hoidossa), mikä puolestaan mun mielestä on outo ratkaisu. Ei minulla olisi ollut sydäntä laittaa isoveljeä - joka kuitenkin on vielä aika pieni! - aamuisin hoitoon ja jäädä itse vauvan kanssa kotiin. Kevät ja kesä on menneet oikein mukavasti, olemme käyneet perhekahvilassa, muskarissa, puistoissa ym., eikä poika ole kertaakaan haikaillut hoitoon.

Pidä pintasi! Ei ole mitään mieltä, että kotona oleskelevien äitien lapset täyttävät jo ennestään täydet päiväkodit. Kyllä se isompikin lapsi ansaitsee äidin huomiota ja rauhallista aikaa kotona!

Merkillistä on tämä kaksinaamaisuus päivähoidon taholta.Toisaalta voivotellaan kun äiti jättää esikoisen päiväkotiin vauvan syntyessä ja sitten ilmeisesti toisaalta ihmetellään äitejä jotka eivät näin tee!! Ilmeistä ainakin että päivähoidon ammattilaisilla ei ole yhtenäistä käsitystä asiasta ja eivät siksi myöskään asiallisesti yksilöllisiin tilanteisiin pysty vastaamaan ja vanhempia näiden kanssa auttamaan.Tässä kuten monessa muussa asiassa näkyy päivähoidon laadun parantamisen tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi