Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini käytös kun saa lahjoja

Vierailija
13.07.2012 |

Kaverini meni naimisiin ja hänellä oli lahjalista. Ostimme kuitenkin lahjan, joka ei ollut lahjalistalla. Häiden jälkeen hän on myynyt häälahjansa osittain pois. Jo lapsille opetetaan, että pitää olla kiitollinen kaikesta mitä saa, koska ei ole itsestäänselvää, että edes saa esim. synttärilahjaa. Itse olen ollut kiitollinen kaikesta mitä olen saanut lahjana. Jos joku astia tms. on erilainen kuin sarja jota olen kerännyt, olen ajatellut että lahjanantaja halusi antaa minulle juuri tällaisen ja minä pidän sen. Ei tulisi mieleenkään alkaa esim. häälahjoja myymään. Taidampa ensi kerralla kysellä, että laitapas se ruoka meidän antamalle häälahja astialle...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä provoilija (20 & 21). Miksi sekoilet muka minuna?

Oon ollut viikkoja ihan pois av:lta ja nyt alkaa taas muistua mieleen miksi...

9

Vierailija
22/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä provoilija (20 & 21). Miksi sekoilet muka minuna?

Oon ollut viikkoja ihan pois av:lta ja nyt alkaa taas muistua mieleen miksi...

9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole myynyt mitään kirpputorilla. Ja harvemmin niillä käyn ostoksilla.

Se olkoon minun asiani, ei sinun.

Kyllä meillä lapset pistää pois tavaraa jolla ei leikitä. Jos hajoaa niin menee roskiin kuin pyörii risana nurkissa, eikä sillä kukaan leiki kun moottoripyörästä puuttuu vaikka rengas!

Eikä ole tarvis saada aina uutta lelua tilalle.

9

En nyt nimenomaan sinua vastaan juttuani tähdännyt, mutta kiistatta mietityttää tavaramäärä, jonka heität pois surutta. Rikkinäiset ymmärrän mutta ehjä ja käypä tavara roskiksessa kuormittaa turhaan kaatopaikkoja. MIksi et lahjoittaisi niitä eteenpäin? Sairaalat, neuvolat, päiväkodit ja lastenkodit ottavat mielellään vastaan ehjiä ja hyväkuntoisia leluja ja jopa vaatteitakin.

Ilman muuta sinulla on oikeus olla myymättä/ostamatta mitään kirppiksiltä. Se ei ollut juttuni pointti. Rikkinäisetkin saa heittää pois, sitäkään en jutussani sano.

Pointti oli se, että kun heitetään pois sinikultainen kippo ja ostetaan tilalle mustavalkoinen, ylläpidetään tarpeetonta kulutusta ja annetaan lapsille vääränlainen malli tämän maapallon sietokyvystä. Joskus on hyvin ekologista vain sietää sitä epämieluisaa lahjaa.

19

Vierailija
24/26 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta sinulla on oikeus olla myymättä/ostamatta mitään kirppiksiltä. Se ei ollut juttuni pointti. Rikkinäisetkin saa heittää pois, sitäkään en jutussani sano.

Ei tuo vaahtoaja ymmärrä pointteja, veikkaan että on joko tosi tyhmä tai sitten provoilija. (Niin tai no, yleensä noi kulkee käsi kädessä...) Varmaan on ihan tahallaan ymmärtämättä että saisi kähinää aikaiseksi. Ei ensinnäkään taida tajuta että muut kirjoittajat eivät ole yksi ja sama ihminen. Ei myöskään erota omia aivoituksiaan muiden kirjoittamista. Pistää sanoja muiden suuhun koko ajan.

9

Vierailija
25/26 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-toivotulla lahjalla?

Kaverisi oli valmiiksi miettinyt mille olisi tarvetta ja toivetta, ja sinä et kunnioittanut hänen toivettaan. Varmasti hän on ollut kiitollinen että sai lahjan, mutta turhia (suurikokoisiakin) tavaroita joille ei ole tarvetta eikä käyttöä eikä ne välttämättä omaa silmää miellytä, ei ole mitään järkeä säilöä nurkkiinsa viemään tilaa ja pölyttymään. Miksei sitä voisi myydä ja ostaa itselleen siitä saamista rahoista jotain OIKEASTI mieluista?

Vierailija
26/26 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikasemmassa viestissä oli, että toiset tekee töitä rahan eteen, joilla ostaa lahjan ja toinen viskaa sen samantien roskiin, niin tarkoitin, että se LAHJA/TAVARA on ostettu rahalla, en sitä, että raha on annettu käteisenä. Jokainen tehköön lahjoilla mitä haluaa, mutta sääli, ettei enää anneta arvoa toisten uhrauksille.

Jos joku haluaa listan mukaiset tavarat, menkööt TÖIHIN ja OSTAKOON sitten ne tavarat itselleen, ei kerjätä muilta.

Miksi nykyään kenenkään enää pitää antaa mitään lahjoja, muinaistapa, josta pitäisi luopua kokonaan! K

Ja rahako on ainoa lahja?

Mikä vika on siinä listassa? Sehän nimenomaan helpottaa miettimistä mitä vie.

Juu, ainahan sitä voi antaa rahan että saaja sitten ostaa mitä tahtoo mutta ei kaikki tahdo antaa rahaakaan.