Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: tee netissä masennustesti, olet todennäköisesti masentunut!

Vierailija
13.07.2012 |

Tein itse testin ja sain tulokseksi olet masentunut.

Tuo mukaanko ihmiset saa masennusdiagnoosin ja pilleripurkin huh huh?

Kysytään tarvitseeko ponnistella, tunnetko väsymystä ym sellaista se normielämä on...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kun käytät vähän päätäsi niin huomaat, että jos mielialan vaihtelut eivät häiritse sanottavasti elämääsi, et tarvitse apua, etkä hakeudu lääkäriin. Niin silloin ei ole vaaraa että lääkäri heittää sinua pilleripurkilla. Mitä se sinulle kuuluu jos joku hakee oireisiinsa apua, ja kenties toipuu työkykyiseksi veronmaksajaksi?

Vierailija
2/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tunnen kyllä oloni hyvin masentuneeksi ilman testejäkin.

Mutta sikäli olen ap:n linjoilla, että vaikka tiesinkin olevani masentunut, olin yllättynyt siitä miten musertava se tulos oli. En ollut ajatellut että olisin ihan niin pohjamudissa. Tein testin monta kertaa ja yritin vastata mahdollisimman positiivisesti kaikkeen, mutta koko ajan tulos oli että elämäni on loputtoman, totaalisen hirveää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä testistä muuten puhut, laitapa linkki.

Vierailija
4/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanet tätä DEPS-seulaa?

http://www.tohtori.fi/?page=3459083

Mutta hei, siinä nimenomaan pitää valita, missä MÄÄRIN sinulla on tarmottomuutta, alakuloa jne. Ei normaalilla, terveellä ihmisellä ole niitä kuin jonkin verran, korkeintaan.

Eli totta, elämään kuuluu, että JOSKUS on alamaissa, mutta ei se ole tervettä, että sellaisia hetkiä on usein.

Kopio analyysistä:

"DEPS-seulan pistemääriä tulkittaessa tulee ottaa huomioon, että tulos on vain suuntaa antava. Mikään pistemäärä ei välttämättä merkitse, että kysymyksessä todella olisi diagnostisoitava masennus. Diagnoosia ei voi tehdä pelkästään DEPS-seulan antaman tuloksen perusteella, vaan siihen tarvitaan aina lääkärin tutkimus. Lääkärien kokemukset ovat osoittaneet, että jos on saanut DEPS-seulassa 12 pistettä tai enemmän, keskimäärin joka toisessa tapauksessa kysymyksessä on ollut diagnostisoitava masennus. Yleisesti ottaen depression todennäköisyyden on todettu kasvaneen DEPS-pistemäärän kasvaessa."

Joten jo siinä testissä vastataan sinun kysymykseesi: testi ei tietenkään riitä diagnoosiin, vaan on suuntaa antava.

PS: minä sain 5 pistettä eli en ole masentunut, en edes likipitäen.

Vierailija
5/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys voisi auttaa...

Ap

Vierailija
6/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys voisi auttaa...

Ap

kannattaa harkita lääkärillä käymistä. Ei se mikään mörkö asia ole sairastaa masennusta, hyvä vaan jos se todetaan varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
7/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei töistään väsyisi?

Ap

Vierailija
8/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kerran, pari viikossa tunnet olosi tarmottomaksi, ei ole kuin "jonkin verran".

Ponnistelusta kysyttiin, että "Minusta on tuntunut, että KAIKKI vaatii ponnistelua". Ei siis kysytty, oletko fyysisesti väsynyt, vaan että kaikki elämässä tuntuu vaativan ponnistelua. Ja tässäkin siis hetkellinen uuvahdus ei ole kuin "jonkin verran", ei melko/erittäin paljon.

Vierailija
9/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan käydä lääkärissä.

Vierailija
10/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin epäilllyt masennusta... pidemmänkin aikaa.. en vaan jaksa lähteä valittaan oloani mihinkään, eikä mistää edes saa aij´koja, etenkään näin kesällä...

Vierailija
11/13 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kaikki on muka hyvin, mutta olen silti onneton enkä haluaisi tehdä mitään. Jokainen työpäivä tuntuu maailmanlopulta, ja kotonakin haluaisin vain itkeä ja nukkua.

Vierailija
12/13 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noi ovat niitä masennusoireita, ettei jaksa ja viitsi. Masentuneen on vain sen verran otettava terveyskeskukseen yhteyttä, että saat ajan varattua esim. psykiatriselle sairaanhoitajalle tai psykologille. Vain siten saa apua. Se on vaan jaksettava. Olen itse masennusdiagnoosin saanut ja saan apua. Juurikin sen takia, että pakotin itseni apua hakemaan. Eikä masennusdiagnoosi tarkoita välttämättä lääkkeitä, joskus pelkästä puhumisesta ja tuesta on jo paljon apua. Tsemppiä yhteydenottoihin.

Vierailija
13/13 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, taasko on aika nostella vuosien takaisia ketjuja?