onko avoimen väylän kautta vaikea päästä yliopistoon
Kommentit (16)
Eikä niitä ole aina tarjolla joka paikkakunnalla vuosittain. Eli menee tolkuttoman kauan aikaa. Eikä ole edes kaikilla aloilla mahdollista.
kahdesta tuli kirje, että tervetuloa. Yhdestä hylkäävä vastaus.
Arvosanani olivat kiitettäviä ja opintopisteitäkin oli tarvittava määrä ja vähän enemmänkin. En tiedä sitten minkälaisia papereita niillä muilla oli siihen yliopistoon johon en päässyt. Varmaan olivat hioneet kaikki arvosanansa 5:siksi ja opiskelleet kaksi kertaa enemmän opintopisteitä kuin minä :(
Mutta ei haittaa. Onneksi sentään kahteen muuhun pääsin!
totta on, että koskaan ei tiedä kun aloittaa opinnot, onko sitä väylää enää 2-3 vuoden päästä kun pyrit sisään.
Ei kannata.
kahdesta tuli kirje, että tervetuloa. Yhdestä hylkäävä vastaus.
Arvosanani olivat kiitettäviä ja opintopisteitäkin oli tarvittava määrä ja vähän enemmänkin. En tiedä sitten minkälaisia papereita niillä muilla oli siihen yliopistoon johon en päässyt. Varmaan olivat hioneet kaikki arvosanansa 5:siksi ja opiskelleet kaksi kertaa enemmän opintopisteitä kuin minä :(
Mutta ei haittaa. Onneksi sentään kahteen muuhun pääsin!
ja joitakin muita kursseja lisäksi. Arvosanat 4 ja 5.
Hakijoita on paljon ja sisään otetaan vain pari hassua.
Lisäksi riittävästi suorituksia. Maakuntayliopistohin on helpompi päästä.
sisään päässyt kertoa minkälaisin arvosanoin pääsi sisään ja oliko monta hakijaa
ihan sattumaa, että ketkä sattuu hakemaan samana vuonna samaan yliopistoon.
Sinänsä rahat ei mene hukkaan, koska ne opinnot hyväksiluetaan sitten tutkinnossa.
valitsemaasi alaa pääsee opiskelemaan avoimen väylän kautta. Ainakin itselläni kannatti koska asun kaukana yliopistoista mutta kotipaikkakuntani kesäyliopisto järjestää avoimia opintoja. Oli kolmet perusopinnot ja pääaineen aineopinnot valmiina kun aloin hakemaan. Hain kahteen yliopistoon ja pääsin molempiin. Minulla piti asua yliopistopaikkakunnalla vain 1,5 vuotta joten avoimen opinnoista oli omalla kohdallani paljonkin hyötyä. Kesäisin suorittelin pakolliset kieliopinnot omalla paikkakunnalla.
Keskiarvot 4, opintopisteitä 120.
Moni tuttu haki opiskelemaan samaan aikaan kuin minä, ja silloin ainakin kasvatustieteessä piti olla melkein viikkoa vaille maisteri, jotta pääsi.
Ja todella maakuntayliopistosta oli kyse.
Avoimen opinnot kuitenkin helpottavat myös pääsykokeissa suoriutumista, ja ne voi sisällyttää tutkintoon sitten aikanaan, joten ei ne hukkaan mene.
Keskiarvot 4, opintopisteitä 120.
mille alalle hait? Ettei oltais menossa samaan ? :)
kasvatustieteelliseen avoimen kautta ja pääsi. Sanoivat, että ottavat mielellään 40+ ikäisiä opiskelemaan, koska näillä on motivaatiota suorittaa opinnot nopeasti loppuun, eivätkä vaihda tiedekunnasta toiseen, kuten nuoremmat opiskelijat tekevät.
sitten ei pääsekään?