Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyytyisitkö tähän? Kilpirauhasen vajaatoiminnasta (ov)

Vierailija
07.09.2012 |

Mulle on kesän aikana tullut läjäpäin erilaisia oireita ja aloin epäillä kilpirauhasen vajaatoimintaa. Mulla on myös reuma ja sainkin polilta lähetteen labraan. Vastausten mukaan TSH oli 1,2 ja T4V 10,3. Lisäksi oli paha anemia. Lääkärin mukaan kaikki oireeni (väsymys, hiustenlähtö, kynsien heikkeneminen, kylmyydestä kärsiminen, "ei tee mieli", huimaus, heikotus, huono rasituksensieto, painonnousu yms.) johtuu tuosta anemiasta. Jäädään kuulemma seurantalinjalle. Oliskin nyt kiva kuulla, millasia arvoja teiltä on mitattu, joilla vajaatoiminta on diagnosoitu!

Kiitos!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viimeksi vuosi sitten, kun arvoja on seurattu (on siis seurattu, koska on muitakin autoimmuunitauteja), niin tuo T4V oli mulla on 16,4. Mietinkin, että kuinkahan paljon se voi heitellä samalla henkilöllä siis noin niinkuin normaalivariaation rajoissa?

Vierailija
2/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseläni lähes samoilla arvoilla lääkitys aloitettu, kun ensin turhaan ramppasin tk:n lääkäräillä 3 vuotta. Nykyisin olen lähes entinen minäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tsh 7,6 ja t4v 13,8. Melko matala sulla toi t4v, vaadi kontrolliverikokeet kunha anemia on saatu hoidettua

Vierailija
4/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli minun elämäni kannattavin sijoitus, ja maksanut itsensä hyvin takaisin.

Vierailija
5/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kääntyy vuosien saatos vajaatoiminnaksi. Mulla oli 10 vuotta sitten vielä pienemmät arvot, ja olin tosi sairas. Lääkäri kuitenkin totes mut "terveeksi". 2 vuotta sitten todettiin sit vajaatoiminta ja arvot oli TSH 22 ja T4V 12

Vierailija
6/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viimeksi vuosi sitten, kun arvoja on seurattu (on siis seurattu, koska on muitakin autoimmuunitauteja), niin tuo T4V oli mulla on 16,4. Mietinkin, että kuinkahan paljon se voi heitellä samalla henkilöllä siis noin niinkuin normaalivariaation rajoissa?

Vierailija
7/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on otettu monta kertaa mm. lapsettomuushoidoissa. Ne on vaihdelleet TSH 0,8-1,6 ja T4V 9-14. Olen täysin terve kilpirauhasen suhteen, joten ei nuo sun arvot huonolta kuulosta, ainakaan tästä näkövinkkelistä.

Vierailija
8/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin toinen kilpirauhanen kasvaimen takia. T4Vv oli sitä ennen 16 luokkaa, ths alle 1. Oireita tuli kuukausien kuluttua poiston jälkeen ja kokeiden jälkeen T4v oli luokkaa 10,2, tsh 3,45. Ensin lääkäri oli sitä mieltä, että viitearvojen sisällä, ei lääkitystä. Tajusi kuitenkin antaa lääkityksen, kun arvot kuitenkin poikkesivat "minulle normaalista" ja vaadin lääkitystä. Nyt arvot taas paranemassa ja parempaa olotilaa kohti ollaan menossa. Tuo viitearvoihin tuijottaminen on ihan peestä!! Kaikilla on omat arvonsa, joissa elimistö voi hyvin.

Vierailija
9/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monilta arvoja ei ole koskaan mitattu ja sitten oireiden tultua (ja vajiksen jo oltua päällä) mitataan eka kerran. Väitetään että joku t4v 10,4 on ok, vaikka ennen sairautta arvo olisi ollut lähellä 20.Nuo viitearvot ei taija tosiaan antaa mitään oiekaa kuvaa loppujen lopuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi