Miesystävä uhkaa jättää mut jos en käytä ehkäisynä e-pillereitä vaan kortsua!
Eli siis että käytettäisiin vain kortsua. En voi käyttää e-pillereitä lääkärin suosituksesta koska olen kerran saanut niiden käytöstä keuhkoveritulpan ja meinasin kuolla siihen.
Miesystävä on kuitenkin aivan kypsänä kortsuihin ja nyt sanoi mulle että jos en hae pillereitä niin meidän suhde saa päättyä tähän. Hän tietää että ne voi olla mulle hengenvaarallisia mutta sanoo että kuolee itse "vitutukseen" kortsujen vuoksi. Ymmärrän että kortsut ärsyttävät mut en ymmärrä että hän voisi vaarantaa terveyteni ehkäisyn vuoksi :(
Kommentit (44)
ilman kirjallista lääkärintodistakin, että lääkäri on kieltänyt pillereiden käytön.
Mutta hei ap, varaa gynelle aika ehkäisyasioissa ja ota mies mukaan :) varmaan lähtee mielellään keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa.
kuin kortsun käyttö. Mieluummin ilman kuin kortsun kanssa.
t. Mika
(Ja avaushan oli tietysti provo)
Ihan kuulostaa sekopäältä tuo äijä vaaatimuksineen. Itsekeskeinen narsku. Tuskin muussakaan tulee joustamaan elämässä. Mieti, sitten kun on lapsia ja tollainen jätkä hyppyyttää...! EI IKINÄ!
..että hän voisi laittaa piuhat poikki?
Aivan, kun kerta aivoista on jo piuhat poikki, niin sitten myös alapäästä, ettei geenit pääse leviämään.
Ja sitten: lähde vetämään.
monen naisen kanssa ei tunnu kumin kanssa just mitään. Nykyään täytyy mun olla todella kiimassa, että suostuisin edes harkitsemaan kumin kanssa touhuamista. Mieluummin olen siis ilman.
Satunnaisseksiä jos haluaa harrastaa, ei tietenkään ole muuta vaihtoehtoa. Itse jätän sen väliin.
Vakisuhdetta en ottaisi, missä muu ehkäisy ei ole mahdollista.
t. Mies
ei sekään välitä sinusta. Etsiköön uuden uhrin, joka lihottaa itsensä pillereillä/ saa veritulpan tai päätyy vapaehtoisesti pamperseihin viikoksi kuussa kierukan kanssa. Eikö joku pessaari +vaahto käy? Saako Suomesta edes? Tai naisten kondomi ( kuulemma vielä ikävämpi runkata muovipussiin)? Mies on vastuuton ja jättää sinut kuitenkin, älä henkeäsi riskeeraa tuollaisen takia ja päädy pillereihin.
monen naisen kanssa ei tunnu kumin kanssa just mitään. Nykyään täytyy mun olla todella kiimassa, että suostuisin edes harkitsemaan kumin kanssa touhuamista. Mieluummin olen siis ilman.
Satunnaisseksiä jos haluaa harrastaa, ei tietenkään ole muuta vaihtoehtoa. Itse jätän sen väliin.
Vakisuhdetta en ottaisi, missä muu ehkäisy ei ole mahdollista.t. Mies
On ne kortsut todella ikäviä minustakin. En vaan oo löytänyt vielä sellaista miestä, joka olis valmis panemaan paljaalla ilman mitään ehkäisyä, joten pakko joustaa tässä asiassa. Mikään muu ehkäisy kun ei mulle sovi.
Musta on tosi ikävää, jos pelkästään tän takia jonkun mielestä parisuhdetta mun kanssa ei voisi harkitakaan, vaikka muut asiat natsaisikin. Tuntuu pahalta, koska en voi tälle asialle itse mitään. Tykkään myös seksistä todella paljon.
Sterilisaation voisin hankkia välittömästi kun on lapset tehty, eli mitään loppuelämää kondomien kanssa ei tarvitse pelätä. Ja ei, en tahdo kuitenkaan alkaa tehdä lapsia kenenkään kanssa tyyliin ensimmäisellä tapaamisella vaan siksi, että en halua käyttää kumia, mut en myöskään jahkailla mitään 10 vuotta asian kanssa.
kuin kortsun käyttö. Mieluummin ilman kuin kortsun kanssa.
t. Mika
(Ja avaushan oli tietysti provo)
Jos oikeasti olisi veritulppariskin vuoksi ehkäisypillerien käyttö "kielletty" niin olisi tiedossa myös, että minipillerit ja hormonikierukka sopivat edelleen aivan mainiosti, ei mitään syytä olla käyttämättä. Jos siis veritulppa oli ainoa syy sopimattomuuteen.
Jos aloitus olisi totta, vinkkaisin siis muihin ehkäisymenetelmiin. Ja ymmärrystä hei sille miehellekin: jos seksielämä on todella tärkeää, niin kyllä voi ymmärtää ettei voi rakentaa pitkää suhdetta sellaisen kanssa jonka kanssa koko ajan vituttaa (se kortsu siis) seksielämässä. Ei vaan voi.
Mieshän voisi toki steriloida itsensä tms. mutta ei vissiin ole valmis siihen.
Jos ei sovi yhteen, pitää erota.
Oma mieheni ei myöskään nauti seksistä niin paljon kortsun kanssa, mutta oli täysin valmis käyttämään sitä ehkäisynä seuraavat noin kymmenen vuotta, kun lapset on nyt tehty - jos en olisi halunnut sterilisaatiota. Hän itse ei sterilisaatioon uskalla mennä, eikä halua että syön hormoneita hänen takiaan, hän kokee sen naisen pahoinpitelemisenä (kemiallisena).
Itse miehenä lähes tulkoon kiellän vaimoni e-pillereiden käytön. Aito rakastava mies suojelee puolisoaan tällaisilta vaaroilta. Miehesi sietäisi hävetä
Täälä suuriosa akoista on suu vaahdossa "jätä se!!!". Sitten suuriosa moraalisesta kanalaumasta olisi itse jalat levällään mahdollisesti samaisen miehen kanssa jonkun ravintola illan jälkeen, tietämättään että kyse oli hänestä.
Vakisuhdetta en ottaisi, missä muu ehkäisy ei ole mahdollista.t. Mies
tuntuuko vai ei.
sillä niidenkin kanssa on riski vaikka se on pienempi. Lisäksi minulla on vielä Marevan-lääkitys. Niille jotka pyysi antamaan miehelle lääkärintodistusta: hän kyllä tietää ilmankin. Olin miesystäväni kanssa yhdessä jo silloin kun sain tromboosin. Hän ei itse ollut paikalla kun se tapahtui vaan olin silloin työvuorossa. ap
harrastaa seksiä. Se on kyllä fakta. mielummin on ilman. Mene nyt ihmeessä vaikka neuvolaan ja vaadi kierukka tai joku muu ehkäisy.
käytti kumia. Myönsi toki että ilman olis kivempi, mutta koska ei lapsia haluttu niin ehkäisy oli oltava. Kuparikierukkaa kokeilin, mutta se aiheutti niin pahat kk-kivut että mies ilmoitti että nyt menet ja poistatat sen ja kumit otetaan käyttöön.
Fakta siis on että kumia voi käyttää jos se on järkevintä ja ainoa joka sopii.
mut en ymmärrä että hän voisi vaarantaa terveyteni ehkäisyn vuoksi :(
varmaan kertookin tarpeeksi miehen tunteista (niiden puutteesta) sinua kohtaan? Epäilenpä että on kiinnostunut sinusta lähinnä seksikumppanina ja kun hänen mielestään parempi tulee vastaan niin saat jäädä.
miksi ihmeessä olet tuollaisen ääliön kanssa?????? Jätä se. Jätä se. Jätä se. En tajua mikä pakko naisten on roikkua toinen toistaan mulkummissa miehissä. Totta, ehkäisykeinoja on muitakin (piuhat poikki mieheltä varmaan se helpoin ja tässä tapauksessa suosittelen muutenkin, ihan kaikkien ääliöiden ei tarvitsekaan lisääntyä) mutta sinuna jatkaisin matkaa ja etsisin fiksumman kaverin.
JÄTÄ SE ja tee itsellesi palvelus
Ansaitset js saat paljon parempaa, kunhan hengität hetken. Kaikkea hyvää sinulle.
Vaihda miestä, kyllä niitä järkeviäkin tapauksia löytyy. Itselleni ei hormoniehkäisy sovi, ja kumilla + varmoilla mentiin ja nyt muksujen jälkeen kuparikierukka, joka kyllä alkuun mulla lisäsi vuodon määrää, mutta on vuoden sisällä tasaantunut. Mutta ei haittaa, kun ei kipuja ole. Mulla onneksi mies ymmärtää noiden hormonien ongelman ja suhtautuu asiaan aikuisesti. Harmittavan vähän on vaihtoehtoja hormoniehkäisylle, jos ei ole mahdollisuutta sterilisaatioon.