Ostettiin sitten opiskelijatytöllemme asunto Helsingistä.
Ylivoimaista näköjään saada vuokra-asuntoa järkevään hintaan, ennemmin kannatti ostaa oma vaikka taloudellisesti kyllä tekee kovan loven meidän elämään. No, ehkä siitä jotain hyötyy joskus.
Kommentit (58)
pyydän tätä lasta selvittäään lapsesi.......Helppo homma.
Kurjaa lapsellesi, kun kerrot tarkkoja tietoja!
Mulla on kaksikin kaveria, jotka elelee leveästi Helsingin ydinkeskustassa iskän maksamissa lukaaleissa. :) Niissä on kiva järkätä opiskelijabileitä.
Pääkaupunkiseudulla ja muuallakin on juuri yleistä se, että yksiöiden ja pienten kaksioiden vuokrat ovat niin kovia, että ne kannattaa ennemmin ostaa omaksi kuin vuokrata. Sen sijaan perheasunnoissa tilanne on taas usein päinvastainen.
Kiva juttu, että ap teillä oli mahdollisuus tuollaiseen. Asumistukea ei todellakaan saa vanhempien omistamaan asuntoon, mutta hieno juttu, jos vanhemmilla on tuohon mahdollisuus.
lääketieteellisessä opiskeleva tyttö ja hänen vanhempiensa ostama sijoitusasunto Helsingin keskustasta.
Mulla on kaksikin kaveria, jotka elelee leveästi Helsingin ydinkeskustassa iskän maksamissa lukaaleissa. :) Niissä on kiva järkätä opiskelijabileitä.
ostavat asunnon opiskelevalle lapselleen. Ihmisillä on nykyisin paljon varallisuutta ja monilla on sijoitusasuntoja jo ennestään ja lisäksi vuokrat ovat Suomessa niin törkeän korkeat opiskelukaupungeissa, että on kannattavampaa ostaa oma kuin asua vuokralla.
lääketieteellisessä opiskeleva tyttö ja hänen vanhempiensa ostama sijoitusasunto Helsingin keskustasta.
pyydän tätä lasta selvittäään lapsesi.......Helppo homma.
Kurjaa lapsellesi, kun kerrot tarkkoja tietoja!
Tiedätkö yhtään, millainen alue on Etelä-Haaga ja miten "helppoa" sieltä on paikallistaa joku opiskelijatyttönen???
Ei tosin ydinkeskustaa, mutta hyvää aluetta. Erinomainen sijoitus.
Tämä avaus taisi pilata useimpien av-mammojen päivän!
Meillä olisi kans tavoitteena ostaa lapsille yksiöt kun lähtevät opiskelemaan/ maailmalle. Jokaisella on nyt säästetty omiin rahastoisiinsa 50 000. Tuo nyt ei vielä läheskään kata asunnon hintaa pääkaupunkiseudulla joten jonkinnäköinen asp tili on avattava kun nuori täyttää 18. Jos sitten ottais asp lainaa ja opiskelun ajan loppusäästöillä nuori voisi hoitaa lainaa. Miten te muut olette hoitaneet rahoituksen?
REPS JA KOPS
Mäkin asun melkein keskustassa Vuosaaressa!!! Sinne menee metro = lähes keskustaa!!!
REPS JA KOPS
Mäkin asun melkein keskustassa Vuosaaressa!!! Sinne menee metro = lähes keskustaa!!!
Mun Helsingissä opiskeleva tyttö mietti juuri, millä saa ensi kuun vuokran maksettua opiskelija-asunnostaan. Kesätöiksi hän sai osa-aikatyötä, joka kyllä vuokran kattaa, mutta elämiseen ei sitten oikein mitään jääkään. Opintotukea hän ei halunnut tältä kesältä nostaa, kun nosti jo viime kesänä. Kyllähän mä sen ymmärrän, ettei se mun tytöltä ole pois, jos joku toinen opiskelija on syntynyt kultalusikka suussa. Mutta säälittää vaan oma tyttö.
Ylivoimaista näköjään saada vuokra-asuntoa järkevään hintaan, ennemmin kannatti ostaa oma vaikka taloudellisesti kyllä tekee kovan loven meidän elämään. No, ehkä siitä jotain hyötyy joskus.
Pointti?
Mun Helsingissä opiskeleva tyttö mietti juuri, millä saa ensi kuun vuokran maksettua opiskelija-asunnostaan. Kesätöiksi hän sai osa-aikatyötä, joka kyllä vuokran kattaa, mutta elämiseen ei sitten oikein mitään jääkään. Opintotukea hän ei halunnut tältä kesältä nostaa, kun nosti jo viime kesänä. Kyllähän mä sen ymmärrän, ettei se mun tytöltä ole pois, jos joku toinen opiskelija on syntynyt kultalusikka suussa. Mutta säälittää vaan oma tyttö.
Ja vielä ilmainen opiskelupaikka.
Yleensä vanhempien omistamissa asunnoissa maksetaan aika paljon pienempiä vuokria kuin ulkopuolisella vuokranantajalla asuessa tai asutaan jopa ilmaiseksi.
ei vaan saa asumislisää vanhempien omistamaan asuntoon:( Meillä olisi asunto helsingissä, mutta lapsi haluaa Turkuun
tietenkin niin, että jos esimerkiksi tietää tuttavan jonka lapsi myös opiskelee samassa kaupungissa ja jotka ovat aikeissa hankkia asunnon lapselleen niin "vaihdetaan" lapsia ja asuntoja, teidän lapsi tuttavan asuntoon ja tuttavan lapsi teidän asuntoon, helppoa ja yksinkertaista ja vuokralainen saa täydet tuet! *been there, done that*
Molemmilla pojilla nimellinen vuokra, jotta ei tarvitse maksaa veroja. Kaverin poika meillä vuokralla, oma kaverilla. Saadaan täydet tuet ja me vanhempina asunnon kulut verotukseen lainanlyhennystä lukuunottamatta. Hyvä systeemi ja kannattava.
etenkin siinä vaiheessa kun käytännön jaksot alkavat. On hieno homma, kun saa asua yksin ja levätä rauhassa ja keskittyä opintoihin eikä tarvitse kuunnella asuinkavereiden mahdollista biletystä ja muuta häiriköintiä. Tsemppiä, ap, sun tytölle! Mun kummityttö aloittaa syksyllä kolmannen vuoden lääkiksessä, ei kylläkään Helsingissä.
asunnolla vai lääkiksessä opiskelevalla lapsella?
Vai molemmilla?
Voi olla teiltä ihan hyvä sijoitus tulevaisuutta nähden. Jos isompikin asunto, niin voitte ottaa sinne vuokralle toisen opiskelijatytön myös.
Mikä muuten oli sisäänpääsyn pisteraja?
http://www.med.helsinki.fi/peruskoulutus/docs/opiskelijaksi/LL_hyv%C3%A…