Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sitten voi köyhä ostaa halvalla terveellisiä vihanneksia

Vierailija
13.07.2012 |

kun Lidl on nyt haukuttu paskaksi halpakaupaksi jonka vihanneksetkin on täyttä myrkkyä?

Me ei olla juur vielä syöty yhtään vihanneksia tänä kesänä kun hinnat on yhä pilvissä eikä mulla tosiaan ole varaa kukkakaaliin jonka kilohinta on 3.95!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vastasin makkarajuttuun ja olet ilmeisesti alkanut sotkea ja provota ketjua ja vastailla mulle. Mitä sä mun makkarajuttuihin vastaat, jos et itse syö? Sitten alat länkyttää, että et syö makkaraa. Ei kiinnosta.

sinä lainasit minun tekstiäsi eli vastasit minulle makkarajutuillasi. Itse kuitenkin kirjoitin jostain ihan muusta. Miksi sitten nostat koko ajan esiin ne makkarat asiaan liittymättömien tekstien kohdalla?

vaan vastasin makkarajuttuun ja sinä vastasit minulle siihen. Siis pyyhit makkarakohdan pois ja aloit valittaa, että täällä puhutaan makkarasta. Kai mä nyt puhun makkarasta, kun makkarajuttuun vastasin. Älä pyyhi tärkeintä infoa pois tai jätä ainakin lainaamatta editoitua versiota mun viestistä, jossa pointti oli nimenomaan makkara.

Vierailija
42/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lähikaupasta sai alle eurolla makkaraa 400 grammaa. En silti ostanut koska en syö makkaraa tai lihaa muutenkaan. Lopetin opiskeluaikojen jälkeen tyystin... Mainitsin esimerkkinä koska lähinnä vituttaa miten käytännössä ilmaista kun taas terveellisistä kasviksista rokotetaan moninverroin.

Samahan koskee muitakin tuotteita eli mitä epäterveellisempää niin sitä halvempi hinta. Ei viitsi laulaaa ylistyslaulua jos muutama terveellinen tuote kuten porkkana on edullista.

Köyhänä aikana eli opiskellessani viikon ruuat saattoivat olla makaroneja/ kilo perunoita, paketti jauhelihaa/makkaraa ja pussi porkkanoita ja sekavihanneksia. Ei taatusti terveellistä eikä monipuolista kun viikosta toiseen mutta rahat eivät riittänet muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

prismoissa paprikaki on 2,95€ kilo yhen normi paprikan saat 56senttiä, ei ole kallista ostat avomaan kurkkujaa hetkellä ei oo kalliita, kaali tosiaan ja porkkana on halpaa en oo ainakaa meidän kaupassa koskaa ostanu 2€ kiloa, kannattaa suosia sitten halvempia kauppoja.

ollaan ihan ok tuloisia mutten koskaan oo tuntenut etteikö olis varaa vihanneksiin/hedelmiin ostan aina vaa niitä mitkä just sattuu olemaan halvempia. Käytä tilaisuutta vesimeloniki kokonainen maksaa joku 1,50€ hetkellä.

Meillä tosin harva se päivä kulutetaan rahaa sipseihin ja eineksiin joten jää ihan hyvin rahaa kunnon lihaan ja vihanneksiin... tosin kesäsin jätskiin on uponnu rahaa ja perhekoko 4hnklö.

ps...lidls ei oo mitää vikaa!

Vierailija
44/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvää.

Vierailija
45/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkarassa ole mitään vikaa. Köyhällä ei ole varaa nirsoilla ja pitää ideologiaa yllä. Jos ei porkkanat kelpaa monipuoliseksi kasvikseksi, niin köyhä menee töihin ja ostaa palkallaan paprikaa.

Vierailija
46/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pontit tullut selväksi jo? Tarjousten hyödyntäminen ja kausivihannesten/kasvisten osto (=ostetaan sitä mikä kulloinkin on halpaa), edullisimmasta mahdollisesta paikasta osto, tarvittaessa ulkomaisten osto jos hinnassa suuri ero, mahdollisten suhteiden hyödyntäminen sekä ilmaiseksi kerättävien (marjat, sienet) hyödyntäminen, pakasteiden käytttö.

Vierailija
47/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti että menee hermot tuohon lauluun elämän epäreiluudesta! Tämä maa on täynnä kärsiviä ihmisiä eikä heistä jokainen inise täällä että nyyh kun sossunrahoilla ei ostella erikoistuotteita päivittäin...saakeli. Potku perseelle tuollaisille! Köyhä lakkaisi olemasta köyhä, kun vaan opettelisi käyttämään rahaa ja opettelisi laittamaan SUUN SÄKKIÄ MYÖTEN. Ei ne isot tulot vaan pienet menot: tiedän kyllä mistä puhun, elän työmarkkinatuella ja elän kuin kroisos sillä 520€/kk muihin valittajiin nähden! Voin ostaa ruokani Stockan Herkusta, kun katson mitä ostan. Enkä elätä vain itseäni muuten.

Vierailija
48/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerki:

tein tänään lohikeittoa:

4,95€ joskus ostama lohi (jaoin 3pakasteosaan pakkaseen) eli tän paivän palan hinta: 1,65€

0,80€ 7perunaa (käytin keitoon perunaa n 0,20€)

1,29€ kilo porkkanoita käytin ruokaan 200g eli 0,25€

myönnän tilli oli kallista mutta 1,79€ mutta käytin sitä hyppysellisen ja pakastin loput ettei menny turhaan. maustekkaapista käytin laakerinlehtiä, suolaa ja pippuria!

eli tän päivän ruokaan meni aboutpyöristettynä korkeempaan 2,10€ okei sanotaan 2,50€ :) ja ruoka on koko perheelle ja 2l kattilan verran :) terveellistä ja halpaa...

Vierailija
49/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteparsakaali on espanjalaista viikkoja sitten pakattua ,kelmutettua parsakaalia terveellisempi vaihtoehto, pakasteessa on vitamiinitkin paremmin tallella. Maku ei ole ehkä yhtä hyvä, mutta jos hintaa ajattelee, niin pakasteet on edeullisempia!

Kasvisten syönti on enemmän asennekysymys kuin rahasta kiinni. Nyt on villivihanneksetkin muotia, sinne vaan metsään keräilemään! Alkukesästä voi kerätä nokkosta jota voi ryöpättynä pakastaakin. salaattiin saa lisukkeita käenkaalista, suolaheinästä jne. Parvekkeella voi kasvattaa yrttejä ja rivaripihalla isompiakin kasviksia. Mustikkakesästä tulee hyvä, ja sieniä olen poiminut ihan kaupunkialueen metsiköistäkin, suppilovahveroita jne. Meillä on kyllä varaa ostaa ruokaa, mutta minusta on kiva poimia lisukkeita luonnosta...

En usko että Liidlin kasvikset on yhtään sen myrkyllisempiä kuin Prismankaan. Kasvintuottajia on erilaisia, jotkut eivät noudata torjunta-aineiden varo-aikoja tunnontarkasti, jolloin vaikkapa paprikoihin tai mansikoihin voi jäädä haitallisia määriä esim. homeen torjuntaan käytettyjä kemikaaleja.

Vierailija
50/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerki:

tein tänään lohikeittoa:

4,95€ joskus ostama lohi (jaoin 3pakasteosaan pakkaseen) eli tän paivän palan hinta: 1,65€

0,80€ 7perunaa (käytin keitoon perunaa n 0,20€)

1,29€ kilo porkkanoita käytin ruokaan 200g eli 0,25€

myönnän tilli oli kallista mutta 1,79€ mutta käytin sitä hyppysellisen ja pakastin loput ettei menny turhaan. maustekkaapista käytin laakerinlehtiä, suolaa ja pippuria!

eli tän päivän ruokaan meni aboutpyöristettynä korkeempaan 2,10€ okei sanotaan 2,50€ :) ja ruoka on koko perheelle ja 2l kattilan verran :) terveellistä ja halpaa...

Lohi ei ole kasvis, peruna ei ole kasvis oikeassa merkityksessä, porkkana ei riitä monipuoliseen kasvisruokavalioon. Tilli on kallista kuten sanoit. Tässä tähän mennessä todetut faktat.

Vierailija
51/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytännössä ihmisravinnoksi kelpaamaton sonta on kaikkein edullisinta. Väestö sairastuu ja yhteiskunta sitten maksaa näiden omien valintojensa takia sairastuneiden aiheuttamat kustannukset. Epäterveellinen ruoka tulisi olla niin kallista ettei pienillä tuloilla siihen varaa vaan sitä saadakseen tulisi todella maksaa reilusti epäterveellisyysveroa. Makkarapaketin hinta voisi olla vähintään 10 euroa ja sama vero myös muulle sonnalle. Tällä hetkellähän suorastaan kannustetaan köyhiä syömään mahdollisimman epäterveellisesti.

Vierailija
52/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestin elämäni niin että on auto ja metsät lähellä. Kerään mustikat ja vadelmat itse, ilmaiseksi. Aikaahan siihen menee, mutta saa liikuntaa.

Ostan vain sitä vihannesta/kasvista mikä on edullista, kausien mukaan. Käyn aina kauppareissulla sekä Lidlissä että Prismassa. Ostan kummassa edullisempaa. Kaaliaikana syödään paljon kaalia, omena aikana kotimaista omenaa.

Talvella on olemassa pakastevihannekset. Luotan siihen että terveellisiä ovat. Edullsia löytyy ja monesti kotimaisia.

Meillä syödään mm. porkkanaa, lanttua, naurista, eri kaaleja, paprikaa, tomaattia, kurkkua, parsaa, salaatteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän