Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sitten voi köyhä ostaa halvalla terveellisiä vihanneksia

Vierailija
13.07.2012 |

kun Lidl on nyt haukuttu paskaksi halpakaupaksi jonka vihanneksetkin on täyttä myrkkyä?

Me ei olla juur vielä syöty yhtään vihanneksia tänä kesänä kun hinnat on yhä pilvissä eikä mulla tosiaan ole varaa kukkakaaliin jonka kilohinta on 3.95!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa sitä porkkanaakin siis alle eurolla 400 grammaa. :D Taitaa vain lenkkimakkara maistua köyhälle paremmin.

Porkkanaa ei kuitenkaan voi syödä ainoana tai lähes ainoana ruokana koska siinä ei ole proteiineja, rasvaa jne mikä pitäisi nälkää. Porkkana on vain yksi osa ateriaa ja pitää siis olla rahaa paljoon muuhunkin. Makkara ja peruna sen sijaan on monelle yleinen ateria, halpa sellainen.

Vierailija
22/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä puhuttiin kilohinnoista. Peruna on myös juures ja halpa sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa sitä porkkanaakin siis alle eurolla 400 grammaa. :D Taitaa vain lenkkimakkara maistua köyhälle paremmin.

olen köyhä ja kasvissyöjä, eli makkara ei maistu. Soijarouhekastike on halpa ruoka, mutta vaikka siihen laittaisi porkkanaa ja sipulia mukaan (ja yleensä laitankin), niin eihän tuo vielä riitä päivän kasvisannokseksi. Kasviksia tulisi syödä MONIPUOLISESTI. On toki parempi syödä edes kaalia, porkkanaa ja sipulia, mutta jos terveellisestä ja monipuolisesta puhutaan, pitäisi ruokavaliossa olla paljon muitakin kasviksia.

Ja johan sen sanoo järkikin, että jos ruokavaliossa on vain tosi vähän kasviksia, on siinä sitten vastaavasti enemmän jotain muuta - mikä ei välttämättä ole hyvä. Ja peruna ei ole sellainen kasvis, jota tässä ketjussa tarkoitetaan...

Vierailija
24/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen köyhä ja kasvissyöjä, eli makkara ei maistu. Soijarouhekastike on halpa ruoka, mutta vaikka siihen laittaisi porkkanaa ja sipulia mukaan (ja yleensä laitankin), niin eihän tuo vielä riitä päivän kasvisannokseksi. Kasviksia tulisi syödä MONIPUOLISESTI. On toki parempi syödä edes kaalia, porkkanaa ja sipulia, mutta jos terveellisestä ja monipuolisesta puhutaan, pitäisi ruokavaliossa olla paljon muitakin kasviksia.

Ja johan sen sanoo järkikin, että jos ruokavaliossa on vain tosi vähän kasviksia, on siinä sitten vastaavasti enemmän jotain muuta - mikä ei välttämättä ole hyvä. Ja peruna ei ole sellainen kasvis, jota tässä ketjussa tarkoitetaan...

vertailtiin kilohintoja.

Vierailija
25/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta peruna ei ole sellainen kasvis, jota tarkoitetaan, kun sanotaan, että pitäisi syödä monipuolisesta kasviksia. Eli päivän kasvisannosta ei voi kuitata syömällä puoli kiloa perunaa.

Vierailija
26/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monipuolisuuden vuoksi ei voi syödä vain kaalia, porkkanaa ja sipulia. Sen sijaan makkaraa ja perunaa voi syödä, kun ei pyrikään monipuolisuuteen. En ymmärrä logiikkaa.

Vierailija
27/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ruoka maksaa ja inflaatio jyllää hinnoissa, vaan mitä sille voi? Kannattaako vaipua itsesääliin ja mussuttaa makkaraa vaiko yrittää totutella siihen, ettei arkiruoan tarvitse olla sitä kaalia ym. kummempaa? Kaali on muuten hiton terveellistä, ei tekisi pahaa jos sitä syötäisiin viikottain kaikkialla.

Pakastakasvikset ovat pilkkahintaisia. Pussi pinaattia esim. kastikkeen joukkoon maksaa alle 0,50€ ja he-ma-pa vielä alle sen. Kukkakaali ym. pakkasesta eurolla, syötävää 100%. Prismoista X-tran kruunuvihannekset (kukkakaali, parsakaali, porkkana) 1,79€/1kg pussi.

Vierailija
28/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan omaan pottukuoppaan joka syksy monta säkkiä perunaa tutulta viljelijältä. Juuri äsken kuorin viimeiset perunalaatikkoa varten. Uutta perunaa samalta viljelijältä on syöty jo muutama viikko.

Porkkanaa ostetaan mieheltä, joka myy niitä ravikilpailujen yhteydessä. On ns kakkoslaatua, mutta kyllä ne meidän tarpeisiin kelpaa. Raastan kerralla isomman erän pakkaseen, niin on kesälläkin porkkanaraastetta, mitä voi jatkaa mieleisillään lisukkeilla tai laittaa vaikka jauhelihakastikkeeseen.

Varhaiskaali on edullista, viime viikolla ostin kun oli 69 senttiä kilo. Talvella käytämme myös paljon kaalia, ostan aina kun on tarjouksessa, kestää hyvin säilytystä.

Meidän lähimarketissa on nyt tomaatit tarjouksessa 99 senttiä kilo ja kurkkukin on edullista alle euron kappale. Suosin pitkiä ja ohuita kurkkuja. Kesäkurpitsastakin oli joku tarjous meneillään, voiskin tehdä siitä lasagnea pitkästä aikaa.

Syksymmällä myös lanttua on saatavilla isoissa pusseissa, kestävät hyvin säilytystä.

Nk kesäporkkana on kallista, pari euroa maksaa viiden ohuen porkkanan nippu. Mutta eipä haittaa meitä, pakkasessa on porkkanaa vielä.

Hyvän salaatin saa jo siitä, kun sotkee kaalia ja porkkanaa, pakasteherneitä ja vesimelonia keskenään.

Eli yhteenvetona: Ennakointi, suhteet ja tarjousten hyödyntäminen.

Vierailija
29/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta peruna ei ole sellainen kasvis, jota tarkoitetaan, kun sanotaan, että pitäisi syödä monipuolisesta kasviksia. Eli päivän kasvisannosta ei voi kuitata syömällä puoli kiloa perunaa.

Puoli kiloa porkkanaa maksaa alle euron, mutta silläkään ei voi kuitata, koska pitää syödä monipuolisesti kasviksia, joten on parempi ostaa se lenkkimakkara? En tajua.

Vierailija
30/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

läjä päin salaatteja, yksi salaatti laitetaan per päivä ja jokainen saa siitä puoli lautasellista. Muut kasvikset sitten pakasteesta ruokaan ja ruuan kanssa. Omenoita menee paljon. Lidlistä saa halvalla ison pussin.

Vierailija
31/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monipuolisuuden vuoksi ei voi syödä vain kaalia, porkkanaa ja sipulia. Sen sijaan makkaraa ja perunaa voi syödä, kun ei pyrikään monipuolisuuteen. En ymmärrä logiikkaa.

kenelle vastasit. Mutta jos minulle, niin olet ihan hakoteillä. Meillä ei kukaan syö makkaraa tai muutakaan lihaa. Meillä kyllä ostetaan monipuolisesti kasviksia, mutta sen takia ruokaan meneekin enemmän rahaa kuin oikeastaan olisi varaa.

On selvä, että VAIN kaali, sipuli ja porkkana ei riitä monipuolisuuteen kasviksissa. Vaikka kuinka hyviä ruoka-aineita ovatkin. Makkara ja peruna eivät tietenkään ole mikään hyvä vaihtoehto kenellekään, mutta ainakaan minulle on niistä turha länkyttää. No, perunaa kyllä syödään, muttei mitenkään joka päivä, ja muutenkin meillä peruna on vain lisuke.

Vierailija
32/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelle vastasit. Mutta jos minulle, niin olet ihan hakoteillä. Meillä ei kukaan syö makkaraa tai muutakaan lihaa. Meillä kyllä ostetaan monipuolisesti kasviksia, mutta sen takia ruokaan meneekin enemmän rahaa kuin oikeastaan olisi varaa.

On selvä, että VAIN kaali, sipuli ja porkkana ei riitä monipuolisuuteen kasviksissa. Vaikka kuinka hyviä ruoka-aineita ovatkin. Makkara ja peruna eivät tietenkään ole mikään hyvä vaihtoehto kenellekään, mutta ainakaan minulle on niistä turha länkyttää. No, perunaa kyllä syödään, muttei mitenkään joka päivä, ja muutenkin meillä peruna on vain lisuke.

vastaus ei selvästikään ollut sulle, jos sä et ollut se makkaranostaja. :D

Vierailija
33/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ruoka maksaa ja inflaatio jyllää hinnoissa, vaan mitä sille voi? Kannattaako vaipua itsesääliin ja mussuttaa makkaraa vaiko yrittää totutella siihen, ettei arkiruoan tarvitse olla sitä kaalia ym. kummempaa? Kaali on muuten hiton terveellistä, ei tekisi pahaa jos sitä syötäisiin viikottain kaikkialla.

Pakastakasvikset ovat pilkkahintaisia. Pussi pinaattia esim. kastikkeen joukkoon maksaa alle 0,50€ ja he-ma-pa vielä alle sen. Kukkakaali ym. pakkasesta eurolla, syötävää 100%. Prismoista X-tran kruunuvihannekset (kukkakaali, parsakaali, porkkana) 1,79€/1kg pussi.

Minulle tulee kaalista usein vatsavaivoja (mm. tosi kovia vatsan väänteitä). Ja tuo herne-maissi-paprika nyt ei ole ainakaan minun käsitykseni "kasviksista".

Ei tietenkään kannata mussuttaa makkaraa. Mutta kyllä sen arkiruuankin pitäisi olla monipuolista. Vaikka söisikin usein kaalia, niin pitäisi olla silti muutakin - ja myös hedelmiä. Itsesäälistä tuskin on kyse, jos tilannetta kritisoi tai yrittää etsiä edullisia tapoja saada oikeasti monipuolinen ruokavalio.

Vierailija
34/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kiloa porkkanaa maksaa alle euron, mutta silläkään ei voi kuitata, koska pitää syödä monipuolisesti kasviksia, joten on parempi ostaa se lenkkimakkara? En tajua.

mikä helvetti tämä makkarajuttu on, miksi minun teksteihini vastataan koko ajan noilla makkarajutuilla, vaikka olen itse kirjoittanut monipuolisista kasviksista enkä kasvissyöjänä edes ostaisi ikinä jotain makkaran tapaista paskaa?!

Jos todetaan, että peruna, porkkana ja kaali eivät riitä pelkästään kattamaan kasvisten osuutta ruokavaliossa, niin eikö ole aika idioottimaista alkaa heittää jotain makkarajuttua väliin? Jos puhutaan monipuolisista kasviksista, ei puhuta makkarasta, eikös vaan?

Se, jos joku korvaa kasvikset makkaralla, on asia erikseen, mutta jos puhutaan kasviksien hinnoista, pitää pysyä siinä aiheessa.

Vierailija
35/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliitahan ne on, etenkin jos ajattelee että ruoan päätehtävä on täyttää vatsa ja pitää nälkä pois mahdollisimman halvalla eikä saada tärkeitä vitamiineja ja ravintoaineita, mut ei sille mitään voi. Ei niitä kasviksia kukaan ilmaiseksi tuota.

Itse yritän ostella kausikasviksia ja halpaa, mut kyllähän ne saatuihin kaloreihin suhteessa on silti kauppakassin kalleinta sisältöä. Varmasti vatsan täyttäisi halvemmallakin, mut millä hinnalla? Niitä harvoja ravitsemusasioita, mistä tällä hetkellä vallitsee täysi yksimielisyys, on se että ihmiselle on ehdottomasti hyväksi syödä paljon kasviksia ja niin pystytään myös ehkäisemään monia vakavia (ja kallishoitoisia) sairauksia.

Oon itse ottanut sen asenteen, että terveydestä en säästä. Kunnon ruoka on niitä asioita, mistä kuuluukin maksaa, perustarve. Kaikesta muusta turhemmasta voin sitten säästää: asua vähän alkeellisemmin muovimattoelementtitalossa, käyttää muiden vanhoja vaatteita, leikata hiukset itse, lainata kirjat ja leffat kirjastosta, jättää hifielektroniikan hankkimatta ja suosia ilmaisia harrastuksia. Voin jopa jättää sen kolmannen lapsen hankkimatta, jos se vetäisi talouden niin tiukille että meidän muiden pitäisi terveellisestä ruoasta alkaa säästää. Se voi tuntua ankealta elämältä, mut veikkaan että jos sairastuisin vaikka suolistosyöpään, mua ei kauheasti enää lohduttaisi, et rahaa säästyi kauppalaskusta niihin merkkifarkkuihin tai taulutelkkariin.

Musta jos terveellinen ruoka on se ensimmäinen asia mistä karsitaan muiden juttujen takia, arvojärjestyksessä on jotain pahasti vialla.

Opiskeluaikana, kun rahaa ei kertakaikkiaan ollut eikä mitään muuta mistä säästää kuin ruoka, dyykkasin. Roskiksista kasviksia löytyi aina ja ne olivat turvallista syötävää, kun eivät pilaannu samallalailla kuin esim. liha.

Vierailija
36/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tomaatit 0.99e/kg. Melko edulllista. talveksi voi kerätä marjoja ja sieniä, nekin ovat terveellistä ja edullista ruokaa. POrkkanat eivät maksa maltaita. Kaali on edullista.

Vierailija
37/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä helvetti tämä makkarajuttu on, miksi minun teksteihini vastataan koko ajan noilla makkarajutuilla, vaikka olen itse kirjoittanut monipuolisista kasviksista enkä kasvissyöjänä edes ostaisi ikinä jotain makkaran tapaista paskaa?!

Jos todetaan, että peruna, porkkana ja kaali eivät riitä pelkästään kattamaan kasvisten osuutta ruokavaliossa, niin eikö ole aika idioottimaista alkaa heittää jotain makkarajuttua väliin? Jos puhutaan monipuolisista kasviksista, ei puhuta makkarasta, eikös vaan?

Se, jos joku korvaa kasvikset makkaralla, on asia erikseen, mutta jos puhutaan kasviksien hinnoista, pitää pysyä siinä aiheessa.

minä vastasin makkarajuttuun ja olet ilmeisesti alkanut sotkea ja provota ketjua ja vastailla mulle. Mitä sä mun makkarajuttuihin vastaat, jos et itse syö? Sitten alat länkyttää, että et syö makkaraa. Ei kiinnosta.

Vierailija
38/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vastasin makkarajuttuun ja olet ilmeisesti alkanut sotkea ja provota ketjua ja vastailla mulle. Mitä sä mun makkarajuttuihin vastaat, jos et itse syö? Sitten alat länkyttää, että et syö makkaraa. Ei kiinnosta.

sinä lainasit minun tekstiäsi eli vastasit minulle makkarajutuillasi. Itse kuitenkin kirjoitin jostain ihan muusta. Miksi sitten nostat koko ajan esiin ne makkarat asiaan liittymättömien tekstien kohdalla?

Vierailija
39/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin enpä uskoisi siitä olevan haittaa, että kasviksina söisi vain sipulia, kaalia, porkkanaa sekä vaikkapa pakasteherneitä! Ihmiset ovat tottuneet järjettömään yltäkylläisyyteen eikä päähän mahdu se, ettei kasvikset = vihersalaatti, rucolat ym.! Omena on hyvä hedelmä melkein mihin tahansa ruokavalioon, vaan enpä tiedä montaakaan joka sitä söisi säännöllisesti, onhan se "tylsä". Sama kuin appelsiini...joka 60 vuotta sitten löydettyään Suomen kaupat oli kallis luksustuote.

Vierailija
40/52 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vertaili porkkanan ja makkaran kilohintaa ja siihen vastattiin. Sitten tämä kasvissyöjä vastasi siihen pyyhittyään ensin makkarakohdan pois. Nyt se valittaa, että ketjussa puhutaan makkarasta, vaikka hän ei syö makkaraa.

Makkaratyyppihän kehui, että nykyään on rahaa ostaa porkkanaakin eikä vain makkaraa eli se on töissä. Onko kasvistyyppi? Ei taida olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi