Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieraaksi pyydetty ei saanut kyläpaikassa ruokaa

Vierailija
13.07.2012 |

Meillä kävi niin että nuori meni seurustelukumppaninsa etävanhemman luo vierailulle ja ihan pyydettynä.

Nuori oli saanut ostaa lähes kaikki ruoat vierailun aikana itselleen ja seurustelukumppanilleen kun sinne ei ollut varattu riittävästi ruokaa. Mielestäni noloa.

Onneksi pistin nuoren mukaan rahaa muutakin kuin junalippuja varten.

Onneksi tuo seurustelusuhde on päättynyt, oli outo perhe kaikkineen.

Onko tällainen kovinkin tavallista?

Tilanteesta tekee kummallisen että tuo etävanhempi on äiti. Naisilla on yleensä käsitys että jääkaapissa pitää olla muutakin kuin valo.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös äitejä. On masentuneita, päihdeongelmaisia, uupuneita, mielenterveysongelmaisia, niin köyhiä ettei ole rahaa ruokaan jne. Ei minua se fakta erityisesti kauhistuta että kaikki ihmiset ei ole tosi kunnollisia. Eikä minua haittaisi mitenkään jos oma lapsi seurustelisi sellaisesta perheestä olevan lapsen kanssa, kyllä "huonoistakin" kodeista tulee ihan kunnon ihmisiä välillä. Itsekin olen sellaisesta kodista että ei sinne kyllä helposti tavallista ihmistä kylään vie, 160-kiloisen naispuolisen himohamstraaajan läävään.

Vierailija
2/8 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(nyt appi kuollut ja anoppi asuu hoitolaitoksessa) piti meidän viedä kyläillessämme aina vähintään se määrä ruokaa kun syödään. Mieluummin vähän enemmän. Siitä huolimatta että vieraana oli siis heidän oma poikansa, ja lapsenlapsi/ lapsenlapset. Mitä siitä vaikka minut olisivat jättäneet ravinnotta.... Ja silti tuli jälkikäteen aina valitusta meidän vierailustamme.

Toisaalta kun olivat meillä kylässä, tuovat mukanaan ehkä palasokerin ja piimän (joita meillä ei käytetä), muuteen olivat meidän ruuissamme. J aperästä kuului valitusta siitä miten huonosti oli vieraita pidetty.

Oli aika tehokas keino vähentää meidän vierailujamme, ja lopettaa ne sitten kokonaan. Emme koskaan olleet tervetulleita muutenkaan, ja olimme täysin epätasa-arvoisessa asemassa muihin (anopin ja apen) lapsiin ja lapsenlapsiin nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on sellainen huoleton hepsankeikka jonka luona ei ollut kunnon ruoka-aikoja eikä lapsista pidetty huolta. Ihan siistiä oli, mutta jostain syystä siellä oli aina nälkä, itse piti mennä jääkaapille ja keksiä syötävää. Enpä saanut mennä sinne usein yölylään, kun olin sanonut, ettei siellä tarjottu ruokaa.

Mun kotona on aina pidetty ruokailuista huolta ja vieraat syötetty. Ruoka on joskus vaatimatonta, mutta silti ruokaa. Itse olen myös melko huoleton ja saatan kerran viikossa korvata kiireessä lasten ruokailut voileivillä. Meillä ei ole tarkkoja ruoka-aikoja myöskään, mutta kyllä vieraat aina syötetään, sehän on selvä!

Vierailija
4/8 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun idiootin exäni vanhemmat oli tosi ahneita ja maksattivat lapsillaan ja näiden partnereilla kauppalaskujaan. Aivan paskasakkia. Mä lopetin jossain vaiheessa maksamisen ja siipeilin ihan vittuillakseni. Buhahaha.

Vierailija
5/8 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin syystä etä.

Vierailija
6/8 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kaverilla yökyläilystä kyse niin perheen äiti oli pyytänyt tuomaan ruokaa myös omalle lapselleen kun rahat olleet loppu.

Jäin ihmettelemään että ilman tuota vierailua perheen lapsella ei olisi ollut ilmeisestikään mitään syötävää.

Vierailija
7/8 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy moneen lähtöön vanhempia. Kerran eräs poika pyysi lastani yökylään ja lapseni totesi ettei voi tulla, jos ei saa syötävää. Onneksi kyläily ei toteutunut.

Mun kokemuksen mukaan ongelmallisimpia on olleet yh perheet, koska rahaa ei ole.

Tietysti heissäkin on hyvin toimeentulevia.

On sillä merkitystä minkälaiset vanhemmat on lapsen seurustelukumppanilla.

Vierailija
8/8 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen taloudessa ei meinaa olla koskaan mitään ruokaa. Molemmat käyvät kyllä kaupassa yhdessä ja erikseen, mutta sieltä ei osata ostaa mitään "järkevää" ja suunnitella monen päivän aterioita etukäteen. Olemme 35-v.