Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naaman rupsahtaminen, milloin se alkaa, milloin sen huomasit?

Vierailija
12.07.2012 |

Jos olet 50+ kuten mä, tai nuorempikin, niin onko sulle tullut iän myötä kasvoihin ihomuutoksia? Millaisia?

Ovatko ne ryppyjä, vai onko tullut mitään muita ihomuutoksia? Minua ärsyttää oma naamani. Oikean silmän vieressä ollut pehmeä ruskea patti sen kun kasvaa. Ohimolla pari sellasta ruskehtavaa pattia. Just nyt on vielä ylipainoakin, joten naama on vauvanpyöreä. Mulla on aina ollut ohut iho silmien alla, joten varsinkin väsyneenä on mustat silmänaluset. Ja silmät ovat nuoruusajoilta ikäänkuin pienentyneet, näyttävät "uppoavan" naamaan, jonka lisäksi ohuet ripsentynkäni ikäänkuin kääntyvät sojottamaan nenänpieltä kohti. ;)

Hiusraja vetääntyy ohimoilta. Ja ne ohuet hiukseni makaavat rasvaisina päätä pitkin, ellen pese joka päivä, eikä sekään auta. Peilistä katsoo joka päivä hirviö :D

Vartalostani en puhu mitään nyt, se olisi uusi, eri kauhistuksen aihe. Kysynkin vain, että onko teistä muista vanheneminen kurjaa, onko teille käynyt mitään vastaavaa?

Nuorena olin kuulemma kaunis nainen, nyt se kaikki on muisto vain :( - ja nyt puhutaan siis siitä, mikä näkyy peilissä naamasta ylöspäin, laihduttamisjutut, muu vartalo ja alapää ei kuulu tähän ketjuun. Ihosta kysyn, ja hiuksista!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus: siis ns. dekolteesta ylöspäin, kaula ja naama :D

T Ap

Vierailija
2/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naamaahan pitää korjailla tulee siihen patteja, läiskiä tai muuta. Ripsenpidennyksetkin on keksitty. Harva naama nätti ilman ajoittaista "korjaushoitoa". Hyvä ihminen, etkai nyt luomuna meinaa mennä ja masentua? Sisko, paljon on pattinaamoja nuoremmissakin, pienellä korjauksella säilyy tyytyväisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin ensimmäisen rypyn! Siinä se suupielessä retkottaa. Pitää alkaa hymyilemään jatkuvasti niin se katoaa sinne poimuihin.

Ihon "löystymisen" tai valahtamisen huomasin jo pari vuotta sitten.

Ei ole vielä hirviöoloa tullut, mutta joku kiinteytyshoito olis mukava. Leikkausiin en sentään uskalla.

Vierailija
4/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on rahakysymys, arvotan nimittäin kaikki muut menot palkastani ensin. Mutta kyllä olis ihanaa päästä korjauksiin ja hoitoihin ;)

Vierailija
5/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suurin osa heistä onkin oikeesti niin nuoria että ovat oikein hehkeitä :D

Vierailija
6/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyivät kymmenisen vuotta sitten, olen nyt 48v. Olisi pitänyt käyttää aurinkosuojaa ahkerammin. Poskien ja kaulan iho vielä sileä, eikä silmäryppyjäkään pahemmin ole. Otsarypyt tulivat jo ennen kolmeakymmentä, jolloin vielä tupakoin. Nykyiset terveet elämäntavat pitävät ihon heleänä, vaikka ei enää nuori olekaan. Leikkauksia en ole varaamassa. Käytän kuitenkin " raikastavia" värejä kasvojen lähellä; musta vanhentaa kymmenen vuotta. Hiusmalli on helppohoitoinen " wash and go". Harmaat värjäytän piiloon kampaajalla, sävy on lähellä omaa nuoruuden tummanruskeaa, mutta hiukan pehmeämpi. Meikeissä panostan laatuun, vaikka en paljoa käytäkään. Ihan tyytyväinen olen :-)

Vierailija
8/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ekat muutokset, joihin kiinnitin huomiota, huomasin ehkä nelisen vuotta sitten. Naamassa on finnejä ja hormoninäppylöitä lähinnä otsassa ja leuassa. Ryppyjä on tullut otsaan, nenän seudulle ja suun ympärille. Maksaläiskät vaivaavat kesäisin (niitä on huomattavsti enemmän kuin viime kesänä). Hiukset ovat haurastuneet (jo aikoja sitten käsittelyjen takia) ja iho on samea sekä kimmoisuuttaan menettänyt.

Meikata en osaa. Voiteina käytän ryppyjä ehkäiseviä voiteita mutta en ole mitenkään merkkiuskollinen vaan ostan mitä sattuu tarjolla ja tarjouksessa olemaan. Kosmetologilla olen käynyt pari kertaa. Jos olis varaa, kävisin laserhoidossa poistattamassa pari häiritsevää luoma ja näppyä sekä tasoittamassa kasvojen sävyeroja. Luomia on tullut iän myötä lisää.

Vierailija
9/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jokin ihan järjetön kriisi ulkoisen olemukseni kanssa, enkä ole tyytyväinen mihinkään.

Vierailija
10/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryppyjä on otsassa ja silmien alla sekä kaulalla ja dekolteella, mutta ei ne menoa haittaa. En aio "korjailla" ulkonäköäkin mitenkään vaikka rahaa olisikin. Viihdyn luomuna, eikä ulkonäkö yleensäkään ole minulle kovin tärkeää.

Vierailija
11/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia ja vinkkejä, että miten vois tätä ikätuskaa lieventää ;) En voi minäkään minnekään kirurgiaan turvautua, mutta mitkä on teidän kotikonstinne näyttää hiukan hehkeämmiltä, hoitaa ihoanne? Luomuna tässä olen, ja unohtunut ihon hoitokin välillä, nyt löysin mainiot, ihanan tuoksuiset lähikaupan voiteet. Näillä mennään, mutta lisää vinkkejä kaivataan ;)

Vierailija
12/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun se ylipaino ruokavalioineen vaikuttaa mielesäni todella paljon ihon kuntoon ja rasvaiseen tukkaan,yleensäkkin tosi moneen asiaan. Paska puskee ihmisen ihon läpi.Jos hirviö katsoo peilistä niin tee asialle jotain.

Vierailija
13/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon vettä ja vähän alkoholia.

KUORI ihoa, näytä ainakin 3 erilaista kosteuttavaa ja liftaavaa kasvonaamiota vuorotellen.

Liiku, liiku ja liiku... se pitää mielen virkeänä ja painon (joka vanhentaa todella paljon) alhaalla.

Eli 1. liikunta 2.ihonhoito 3. terveelliset elämäntavat eivät estä vanhenemista mutta hidastavat sitä ja tekevät siitä paljon mukavampaa.

Vierailija
14/21 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 48v ja itse on todella vaikeaa sanoa, miltä näytän muiden silmissä, kun omissa silmissään sitä näyttää kuitenkin ihan erilaiselta... Nainen harvoin on naamaansa tyytyväinen!

Olin pitkälle aikuisikään todella laiha, sitten lihoin "normaaliksi" sairauden vuoksi, ja olen siihen tyytyväinen, koska liika laihuus tosiaankin vanhentaa, kuten täällä on mainittu. En halua olla lommoposkinen.

Ekat harmaat hiukset ilmaantuivat noin 34-vuotiaana, ja nyt jos en värjäisi tai raidoittaisi tukkaani, olisin jo aika harmaa. Ryppyjä ei pahemmin vielä ole, siis jo katsoo peiliin ihan naama peruslukemilla, juuri mitään ei näy. Nauraessa sitten silmänympärykset poimuttuvat ja suupielin tulee juonteita. Otsakin on pysynyt ihmeteltävän sileänä. Kummempia ihomuutoksia ei ole, olen vaaleahko ja pisamainen ja ihoni on aina ollut aika hyvä. Ehkä ihohuokoset ovat vähän suurentuneet, eli iho näyttää "paksummalta" kuin ennen? Sen näkee läheltä.

Ryppyjä ei siis vielä ole, mutta ottaisin niitä ryppyäkin mieluummin, kuin tämän naaman "valumisen" josta on puhuttu. Inhottaa, kun alkaa tulla buldoggiposket...Ei pahasti vielä, mutta matkalla ollaan. Shit!

Pari vuotta sitten huomasin kauhukseni että dekoltee alkaa hienoisesti rypistyä, ja kaulaan tulee kumartuessa ruttuja, Suorana seistessä ei näy. Eli jos peilaa ihan pokkana, voi luulla itseään paljon paremman näköiseksi, mutta eri asennossa ihon veltostumisen huomaakin.

Noh, kukaan ei ole vauvansileänä vanhuuteen kuollut. Ärsyttää vaan, kun miehet hinkuvat vain nuorten naiseten perään, vaikka itse olisivat millaisia papparaisia. Äh!

Vierailija
15/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, kasvovoiteet, elämäntavat eivät poista patteja, läiskiä, silmäpusseja naamasta. Säästä rahaa ja otata ne yksityisellä pois. Etsä muuten niistä eroon pääse ja nehän ne just sua rumentaa.

Vierailija
16/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi nyt 49v! Ikä ja ylipaino kyllä vaikuttavat kasvoihin, mutta ehkä vähän eri suuntiin? Ts. hyvin hoikat samanikäiset kaverini ovat kasvoiltaan monesti vähän sellaisia "rusinamaisia", itse taas ylipainoisena rypyt ei niin näy, valahtaminen kylläkin.

Kauheeta kumpikin, tietysti nyt omalta kannaltani tuntuu siltä etten haluaisi olla rusinakaan ;-)

Vierailija
17/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jo monta monta vuotta sitten (nyt olen 39) aloin huomata pieniä ryppyjä dekolteessa. Voi olla että siitä on kymmenenkin vuotta, en muista niin tarkkaan.

Ehkä noin 35-vuotiaana aloin välillä syrjäsilmällä nähdä äitini kasvot kun aamulla katsoin peilistä, mutta se aina sitten kuitenkin parani ehostuksella. Kysymys ei ollut niinkään rypyistä (niitä on edelleen vasta dekolteella) vaan sellaisesta löysästä pöhöttyneestä lookista. Iho ei näytä yhtä kimmoisalta, ja aamutöhnäisenä se pullistelee epätasaisesti.

Tällä hetkellä mun vanhannäköisyyteni on vuorokaudenajasta riippuvaa, aamulla näytän pahemmalta kuin illalla.

Vierailija
18/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ensimmäiset isot rypyt ja silmäluomat alkoi karata siveltimen alta kun levitti luomiväriä.

nyt kaksvitosena luomivärin voi jo unohtaa kun kertyy vaan poimuihin.

Vierailija
19/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvin se näkyy päällepäin,siinä ei rypyt ja pussit haittaa, kun hyvinvoivana pystyy kantamaan nekin hymyssäsuin.Se on kauneuden salaisuus:)Loiste lähtee sisältä. Ihailen monesti vanhempia ihmisiä jotka on iloisia ja hyvinvoivan näköisiä ja päätän,että mustakin tulee sellainen.

Vierailija
20/21 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten kokeilin teini-ikäisen tyttäreni kosmetiikkaa hätäpäissäni kun omat jäivät reissulla kotiin. Ja tsadam! Seppälän halpisluomiväri ei kerrykään mihinkään, vaan pysyy kauniina koko päivän. Olin ihan ällikällä, koska olin aiemmin käyttänyt hyvin kalliita meikkituotteita. Ja on niitä kalliita tietysti vieläkin, mutta luomivärit ostan kyllä Seppälästä. Tunnen itseni tyhmäksi kun hiivin siellä meikkihyllyllä, mutta mitäpä tuosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän